Gå til innhold

Kan jeg ha besøk av kjæreste?


Humle Brumle

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gutten vår på 18 får ha sin kjæreste på besøk. De møtes på skolen uansett (har felles undervisning). 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ItchyBitchySpider skrev (18 minutter siden):

Men hvorfor holder du avstand fra din egen kjæreste hele tiden? Man opprettholder jo ikke et kjærlighetsforhold ved å ha en relasjon uten berøring. 

Vi har ikke holdt avstand hele tiden, men i det siste er det faktorer i livene våre som gjør at vi har vært nødt til det. 🥺 Både fra hans side, og min. Heldigvis er vi så trygge i forholdet at jeg absolutt ikke er redd for at det skal ødelegge noe for oss. Tenker på alle som har en kjæreste i militære, eller som bor langt unna hverandre. For oss er dette tross alt for en liten periode, så vi klarer oss. ❤️ Tøft kan jeg ikke legge skjul på at det er, men det går.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teatrica skrev (1 time siden):

Øh, besøk er ikke greit - da er det selvfølgelig ikke greit med besøk av kjæresten... Du bor jo heller ikke alene, og dermed må du også ta hensyn til resten av familien... 

Hva er så vanskelig med å følge anbefalingene så vi kanskje slipper dette her snart - det er jo alle som driter i anbefalingene og argumenterer med at "det er jo bare anbefalinger" som er årsaken til at smitten øker og tiltakene blir strengere.

Nå fikk jeg med meg at fhi sine anbefalinger er også at du kan ha en kjæreste som liksom er «de du bor med» Så da tenker jeg vi kan besøke hverandre med god samvittighet. Jeg følger selvsagt alle de andre anbefalingene. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humle Brumle skrev (2 minutter siden):

Nå fikk jeg med meg at fhi sine anbefalinger er også at du kan ha en kjæreste som liksom er «de du bor med» Så da tenker jeg vi kan besøke hverandre med god samvittighet. Jeg følger selvsagt alle de andre anbefalingene. 

Dette er helt korrekt, og selvfølgelig sunn fornuft. Det skulle bare mangle. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humle Brumle skrev (28 minutter siden):

Nå fikk jeg med meg at fhi sine anbefalinger er også at du kan ha en kjæreste som liksom er «de du bor med» Så da tenker jeg vi kan besøke hverandre med god samvittighet. Jeg følger selvsagt alle de andre anbefalingene. 

Det kommer jo litt an på hvor mange nærkontakter han har utenom familien din også det da...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Teatrica skrev (5 minutter siden):

Det kommer jo litt an på hvor mange nærkontakter han har utenom familien din også det da...

Jeg stoler på at han tar koronasituasjonen seriøst. Og det er bare meg han har fysisk kontakt med. Han holder avstand til andre i familien.

Endret av Humle Brumle
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karkta
ItchyBitchySpider skrev (6 timer siden):

Det er en anbefaling, ikke regel. Hvis dere er forsiktige ellers og bare omgås hverandre på fritiden, ser jeg ikke problemet. Det er da måte på at man skal skille folk som er sammen og forby dem å møtes. Hva med alle som er gift, men særboere? Skal man ikke kunne ses på to uker i første omgang, og kanskje enda lengre tid? Dette blir for dumt. 

I Norge bruker vi ikke påbud men ord som bør, du burde ikke osv. Dessverre vil jeg si, for da kommer slike tolkninger som dine, om at det ikke er nødvendig og at det er for dumt. 

Slike tolkninger er med på å holde epidemien  gående. Det er på grunn av slike holdninger og tolkninger at vi er i denne situasjonen fortsatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karkta skrev (12 minutter siden):

I Norge bruker vi ikke påbud men ord som bør, du burde ikke osv. Dessverre vil jeg si, for da kommer slike tolkninger som dine, om at det ikke er nødvendig og at det er for dumt. 

Slike tolkninger er med på å holde epidemien  gående. Det er på grunn av slike holdninger og tolkninger at vi er i denne situasjonen fortsatt. 

Norge er bundet av menneskerettighetene.  Ett av dem er rett til familieliv.  Det betyr at myndighetene ikke kan bestemme at man ikke skal få treffe sin egen partner bare fordi man ikke bor i samme hus. Myndighetene har heller ikke noe bestemmelsesrett på soverommet til folk. 

Hvis du hadde lest hele tråden istedet for å være nedlatende til meg kun fordi jeg er utlending,  hadde du fått med deg at dine kjære norske myndigheter har unntatt kjærester man har vært med lenge, fra anbefalingen om å ikke møtes. Ergo vil TS handle i tråd med myndighetenes anbefalinger. 

For øvrig, vis gjerne statistikk på hvor stor andel av smitte som skyldes at etablerte kjærester besøker hverandre for å ha normalt samvær. Siden du påstår at det er denne gruppen som står for økt smitte i samfunnet. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teatrica skrev (3 timer siden):

Øh, besøk er ikke greit - da er det selvfølgelig ikke greit med besøk av kjæresten... Du bor jo heller ikke alene, og dermed må du også ta hensyn til resten av familien... 

Hva er så vanskelig med å følge anbefalingene så vi kanskje slipper dette her snart - det er jo alle som driter i anbefalingene og argumenterer med at "det er jo bare anbefalinger" som er årsaken til at smitten øker og tiltakene blir strengere.

Det kommer aldri til å forsvinne uansett hva vi gjør. Er det ingen som forstår det? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit å isolere de som ligger i faregruppa, men det de driver med er bare teit. Steng grensene (skulle vært gjort for 9 mnd. siden) og vær forsiktig, men ikke slik det er nå det blir bare for dumt.

https://www.aftenposten.no/norge/i/dl76KB/hva-er-risikoen-for-aa-doe-hvis-du-blir-smittet-i-norge-naa-har-fhi-gjor

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt kan du møte kjæresten din, om du begrenser kontakt med alle mulige andre folk. 

Det er jo det du må se på. Helheten. 

Jeg begrenser så og si all annen kontakt. Unntaket er mine foreldre og min kjæreste. Jeg bor med barna mine. I julen møtte jeg i tillegg min søster og hennes mann og barn (etter selvpålagt karantene). 

Jeg og kjæresten er i praksis samboere selv om vi har hvert vårt hus. Er ikke aktuelt å droppe å møte ham. Det ville isåfall vært grovt urettferdig (om vi ble pålagt)ifht andre som tilfeldigvis bor sammen. Vi bor sammen halve tiden, men har hvert vårt registrerte bosted. Har vært sammen i flere år. 

Jeg følger alt som er av regler og anbefalinger, men drar til kjæresten og han drar til meg. Det kommer vi til å fortsette med. Skulle reglene bli strengere så bytter en av oss adresse. 

Uansett: helheten er det du må se på. 

Gidder ikke å involvere meg i diskusjonen på den siste siden her.  

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ryddet for brukerdebatt,kommentar til moderering,avsporing,samt svar til dette.

Chantielle mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan du det. Det kommer aldri til å komme forskrifter hvor man nekter kjærestepar å være sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (1 minutt siden):

Selvfølgelig kan du det. Det kommer aldri til å komme forskrifter hvor man nekter kjærestepar å være sammen. 

Tror du det? Det er allerede en forskrift som sier at kjærester som ikke er gift og bor i hvert sitt land ikke kan gå i karantene sammen, men må skilles ad, slik at den utenlandsk bosatte kjæresten må være 10 dager på karantenehotell eller på egnet sted med eget bad, kjøkken og soverom. Altså, har myndighetene allerede krøpet inn på soverommene til kjærestepar. Er man gift, kan man gå i karantene sammen og sove i samme seng. Man er altså mindre smittsom bare fordi man har norsk vigselsattest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

×
×
  • Opprett ny...