Gå til innhold

Hva gir man i dåpsgave?


Shoegal

Anbefalte innlegg

Noen som har forslag til hva man kan gi til ei skjønn lita niese som skal døpes om to uker?

Det jeg har tenkt på selv er:

- en samling fine barnebøker med en hilsen fra meg og sambo, altså tante og onkel.

- en fin sølvramme med et bilde av oss sammen med dåpsbarnet.

Trenger flere forslag - kom igjen, jeg vet dere kan! :smilbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes barnebøker høres kjempefint ut. Dette er noe barnet kan ha glede av og bruke selv.

Om du tenker i mer tradisjonelle vendinger så er det veldig mange fine fotoalbum i sølv, samt naturligvis smykker, sparebøsser i sølv og lignende. Synes definitivt du skal gå for barnebøker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for gode tips alle sammen! :klappe:

Nå skal det tenkes kraftig her, før vi bestemmer oss for hva det blir til :)

Monja; Monogramservice - hvor i verden eller nettverdenen holder de til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i dåp sist søndag. Hadde kjøpt Knerten serien av Anne Cat. i samlebok... slo godt ann hos foreldrene.... Tar noen år før dåpsbarnet kan uttale seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk Road Dahl-hele serien til vår lille.

Fikk også tursett- Bergans barne-tursekk og skikkelig barne-sovepose. Dette er godt brukt, men kommer vel litt an på om de er mye ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesten

Måtte bare si at jeg synes dere alle er så flinke til å komme opp med dåpsgaver som barnet faktisk kan ha nytte av. Det er kjempeflott :klappe: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når man kjøper bøker er det greit å vente med å skrive hilsen i dem til alle gavene er pakket opp! Det er så dumt om man får to like og ikke får byttet noen av dem. :forvirret:

Jeg var i barnedåp til niesen min, og etter oppakkingen ba foreldrene alle som hadde gitt gaver man kunne skrive på, skrev en hilsen. Dåpsbarnet fikk flere like eventyrbøker, flaks at det ikke var hilsen i dem. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt Porsgrund sitt prinsesse sett til dåpsbarnet på søndag. Jeg har hatt stor glede av det min datter fikk til dåpen. Stas med egen tallerken og kopp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja da ble det bøker dere!

vi har kjøpt:

- Eventyrskatter: en samling med 4 eventyrbøker av Asbjørnsen og Moe, Brødrene Grimm osv.

- en Tassen-bok - Tassen lærer klokka.

- 365 Bjørneeventyr - en liten historie for hver dag i året, hver historie har sin egen dato.

- Muldvarpen som lurte på hvem som hadde bæsjet på hodet hans - denne er jo like gøy for store som for små :ler:

med andre ord varierte bøker, som hun kan vokse med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Utrolig flott gave du har valgt. Dette hadde jeg blitt kjempe glad for til vår dattet :)

Et annet tips er bunad sølv, både til gutter og jenter. Dette fikk tulla vår og jeg er sikker på hun setter kjempe stor pris på det så snart hun blir litt eldre!

Endret av Niko
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har begynt å gi barnesøljer til jenter iallefall. det er jo så fint! kan brukes på alle kjoler egentlig, når tulla skal pynte seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnebestikk i stål i stedet for i sølv - mer anvendelig i hverdagen. F.eks fra Georg Jensen, som er kopier av "voksenbestikket".

Eller hva med å opprette et aksjefond i dåpsbarnets navn, gir ofte bedre avkastning enn høyrentekonto (spesielt siden renten er lav nå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil gjerne kommentere dere som vil gi bøker med bilder av "tante og onkel": vel og bra så lenge barnet er lite, men når det blir større vet den ikke hvem den inngiftede er likevel, foprdi par flest skiller seg innen noen år.

Andre tips er smykke, armbånd, en bok som den kan lese når den blir større, eller en liten pengegave.

Jeg har også opplevd at noen ga dåpsbarnet en skrekkelig dyr lagringsvin - som kunne åpnes 16 år etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...