Gå til innhold

Stå på slalom for første gang som 38 åring!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri stått mye på ski, noen få ganger på langrennski som yngre. Og sto litt mer på langrenn det året her. Digger følelsen og angrer nesten på at jeg ikke gjorde det mer. 
Jeg falt ganske bra da jeg skulle bremse ned en bratt bakke uten spor, og hadde vondt i kneet et par uker etterpå.

Men kan man lære seg slalom greit i min alder? Til tross for at jeg sleit litt ned den bakken? Har hørt at man har bedre bremse kontroll med disse skiene men er litt engstelig også

Anonymkode: 587cc...ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg prøvde første gang i en alder av 42. Leide en ski instruktør og endte opp med  renne høyeste trekkene i løpet av den helgen. Imponerte meg selv hehe :)

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir hvertfall ikke bedre hvis du ikke øver deg. Vil du så gjør du.

Anonymkode: cc720...70f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fint lære deg det i din alder. Jeg har selv vært skilærer for personer i førtiårene som har fått det til. 

Selvsagt har du bedre kontroll med slalomski enn med alle andre ski. 😉 (skiene blir i mye større grad en forlengelse av bena. Du har total kontroll ifht langrennski)

Du kan selvsagt prøve deg ut selv men du vil sannnsynligvis oppleve raskere fremgang (og trygghet) om du får hjelp. Enten at du engasjerer en skilærer (fås på alle skisentre), eller en venn/bekjent som kan dette. 

Alpintkjøring er så gøy! Og blir enda bedre om du får litt grunnopplæring av kyndige. 

Gå for korte ski og kjør uten staver i begynnelsen. 😊

Endret av solmåneogstjerner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri kommet meg opp heisen i barnebakken engang..(Men så skal det sies at jeg får sug i magen av rulletrapp.. :ler: ) 

Heia deg! :klappe: 

Anonymkode: da158...255

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MiominMio skrev (59 minutter siden):

Jeg prøvde første gang i en alder av 42. Leide en ski instruktør og endte opp med  renne høyeste trekkene i løpet av den helgen. Imponerte meg selv hehe :)

 


Så gøy :) dette øker motivasjonen min! Synes absolutt du skal være imponert over deg selv :)

TS

Anonymkode: 587cc...ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Du blir hvertfall ikke bedre hvis du ikke øver deg. Vil du så gjør du.

Anonymkode: cc720...70f


Jeg skal øve, og prøve. Tenker jeg kommer til å kose med snøen i horisontal stilling en god del🤪

Anonymkode: 587cc...ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

solmåneogstjerner skrev (56 minutter siden):

Du kan fint lære deg det i din alder. Jeg har selv vært skilærer for personer i førtiårene som har fått det til. 

Selvsagt har du bedre kontroll med slalomski enn med alle andre ski. 😉 (skiene blir i mye større grad en forlengelse av bena. Du har total kontroll ifht langrennski)

Du kan selvsagt prøve deg ut selv men du vil sannnsynligvis oppleve raskere fremgang (og trygghet) om du får hjelp. Enten at du engasjerer en skilærer (fås på alle skisentre), eller en venn/bekjent som kan dette. 

Alpintkjøring er så gøy! Og blir enda bedre om du får litt grunnopplæring av kyndige. 

Gå for korte ski og kjør uten staver i begynnelsen. 😊


Kan kanskje prøve litt med kjæresten som elsker å stå! Han er flink til å forklare og vi hadde fine turer på langrenn (selvom han måtte vente en del). Takk for tips! Men hvorfor er det bedre å starte uten staver? Synes det høres mer skummelt ut.. 

TS

Anonymkode: 587cc...ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Jeg hadde aldri kommet meg opp heisen i barnebakken engang..(Men så skal det sies at jeg får sug i magen av rulletrapp.. :ler: ) 

Heia deg! :klappe: 

Anonymkode: da158...255


Takk :) jeg hadde aldri prøvd det om ikke det var noe jeg tror jeg kan like! Jeg skal sikkert prøve barnebakken først. Kanskje heisen gir meg magesug hehe

Anonymkode: 587cc...ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan du lære det. Er også lettere å få kontroll på slalomski enn langrenndki i nedoverbakker.

Anonymkode: afa2d...278

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja kjør på! 😄 Er kjempe gøy med slalom! 
 

Du blir heller ikke kastet utenfor de mest harde bakkene, barne bakkene er veldig fine å øve seg i 😊 Og du vil legge merke til at det er langt ifra bare barn som øver seg i de bakkene, er folk i alle aldre! 😊

Anonymkode: 47247...90a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):


Kan kanskje prøve litt med kjæresten som elsker å stå! Han er flink til å forklare og vi hadde fine turer på langrenn (selvom han måtte vente en del). Takk for tips! Men hvorfor er det bedre å starte uten staver? Synes det høres mer skummelt ut.. 

TS

Anonymkode: 587cc...ece

Det er faktisk lettere uten staver. Barna mine fikk staver først etter de hadde et par års erfaring. Det er ikke mer skummelt, du har bare mindre å tenke på. Staver er unødvendig på nybegynnernivå 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...