Gå til innhold

Er veldig nysgjerrig bare - dere som kaller folk antivaxxere fordi de ikke ønsker å ta vaksinen, hva gjør dere?


ItchyBitchySpider

Anbefalte innlegg

Med:

1. Påfyll av vaksiner hvert tiende år

2. Vaksiner som eksisterer og gir god effekt, men som ikke er i den norske vaksinasjonsprogrammet? For eksempel vaksine mot vannkopper. 

3. Hvor mange av dere har tatt vaksiner som ble utviklet etter at dere var ferdig med barnevaksinasjonen? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ItchyBitchySpider skrev (7 minutter siden):

Med:

1. Påfyll av vaksiner hvert tiende år

2. Vaksiner som eksisterer og gir god effekt, men som ikke er i den norske vaksinasjonsprogrammet? For eksempel vaksine mot vannkopper. 

3. Hvor mange av dere har tatt vaksiner som ble utviklet etter at dere var ferdig med barnevaksinasjonen? 

jeg kaller ikke folk anti-vaxx'ere for skepsis mot covid-vaksinen, men jeg kan jo svare likevel, siden jeg har lav forståelse for motstanden.

1. Jeg har nettopp tatt påfyll av trippelvaksinen for noen få måneder siden. Det er den eneste som krever påfyll såvidt jeg vet. Hvis det er noen andre som bør fylles på, så lar jeg meg gjerne belære, og vil gjøre noe med det umiddelbart.

2. Ikke aktuelt, da jeg har gjennomgått de vanlige barnesykdommene som jeg ikke er vaksinert mot (vannkopper, kusma). Vurderer vaksine mot flått, men har en tendens til å glemme den fordi den må settes så lenge før sesongen at det er for sent hver gang jeg kommer på det. Jeg har ikke hatt behov for vaksiner som anbefales for reiser, men var det aktuelt ville jeg tatt dem.

3. Har tatt pandemrix. Andre nye vaksiner som ikke er aktuelle for meg, men som er aktuelle for mine barn, er det en selvfølge at de tar. Som livmorhalskreft og hjernehinnebetennelse. Hvis fagfolk kom og sa at jeg også bør ta dem, så ville jeg gjort det uten å nøle.
 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ItchyBitchySpider skrev (2 timer siden):

Med:

1. Påfyll av vaksiner hvert tiende år

2. Vaksiner som eksisterer og gir god effekt, men som ikke er i den norske vaksinasjonsprogrammet? For eksempel vaksine mot vannkopper. 

3. Hvor mange av dere har tatt vaksiner som ble utviklet etter at dere var ferdig med barnevaksinasjonen? 

1. Jeg har tatt påfyll av barnevaksiner. Neste gang er om 4 år. 

2. Jeg har også tatt hepatitt A og B, japansk encefalitt, tyfoid og muligens noen flere jeg ikke husker i farten. Har ikke tatt mot vannkopper, det hadde jeg da jeg var 6 år. Ja, og så influensavaksine.

3. Vet ikke når noen ble utviklet. Bryr meg ikke. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør jeg? Jeg teller dagene jeg kan gå og ta vaksinen.  Så ta den igjen når påfyll kommer, og får håper at jeg bygge opp en såpass immunitet at når jeg endelig får corona er sykdommen svak a la vanlig influensa.  Hva dere andre gjøre er meg likegyldig. Men de som ikke vil ta vaksinen fordi de er hjernevasket droner som er redd microchipping har jeg lyst må skrive under for at de får ikke nødhjelp når de får en god dose corona med bivirkninger. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, ItchyBitchySpider said:

Med:

1. Påfyll av vaksiner hvert tiende år

Fyller selvfølgelig på hvert tiende år!

2 hours ago, ItchyBitchySpider said:

2. Vaksiner som eksisterer og gir god effekt, men som ikke er i den norske vaksinasjonsprogrammet? For eksempel vaksine mot vannkopper. 

Har hatt vannkopper selv, men tenker jeg skal vaksinere barnet mot vannkopper.

2 hours ago, ItchyBitchySpider said:

3. Hvor mange av dere har tatt vaksiner som ble utviklet etter at dere var ferdig med barnevaksinasjonen? 

Tar det som blir anbefalt, som influensavaksine da jeg var gravid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...