Pingvinboogie Skrevet 1. januar 2021 #341 Del Skrevet 1. januar 2021 3 minutter siden, Pingvinboogie said: Det sto at hun var nedkjølt etter å ha blitt reddet opp fra skredet. I sted leste jeg at hun var stresset og nedkjølt etter å ha ligget under leiren i to døgn, men nå finner jeg det ikke igjen. Siterer meg selv. Det var saken som nå er oppdatert i VG. Først sto det "Hunden skal være i god behold til tross for å ha ligget under leiren i nesten to døgn". Nå står det bare "Hunden skal være i god behold" 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tradegy Skrevet 1. januar 2021 #342 Del Skrevet 1. januar 2021 Mon tro om mobiler som er avslått vil gi fra seg spor noe sted? Politiet ba i går om at savnede ikke skulle ringes av pårørende. Var det for å spare batterilevetid og dermed øke sjansen for å oppnå kontakt? Følger med saken. Har vel aldri håpet så inderlig på et livstegn fra mennesker jeg ikke kjenner 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 1. januar 2021 #343 Del Skrevet 1. januar 2021 Nei, ikke mye å gjøre med klimaendringene her gitt. https://www.nrk.no/norge/_-jeg-advarte-kommunen-1.15309066 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snabeltann Skrevet 1. januar 2021 Forfatter #344 Del Skrevet 1. januar 2021 Tradegy skrev (2 timer siden): Fy søren for en gjeng som fortsatt jobber med arbeidstittelen "søker etter overlevende" Tenk om det fantes mirakler... Spent på om politiet slipper ekstra belastning av oppdrag for å stoppe fyrverkeri.. La oss håpe folk greier å styre seg innafor forbudet! Mannen min er i sivilforsvaret, og sier at lønnssatsen deres endrer seg oppover med en gang statusen endres til søk etter antatt omkomne. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geirfuglen Skrevet 1. januar 2021 #345 Del Skrevet 1. januar 2021 Drizzt skrev (36 minutter siden): Nei, ikke mye å gjøre med klimaendringene her gitt. https://www.nrk.no/norge/_-jeg-advarte-kommunen-1.15309066 I lenken du postet, står det jo faktisk at det kan være snakk om erosjon og overvannshåndtering. Kvikkleireskred har vel ikke en like sterk sammenheng med klimaendringer som jordskred, men du kan vel ikke akkurat bruke den lenken der for å underbygge at dette ikke har med klimaendringer å gjøre, siden både erosjon og overvannshåndtering kan være knyttet til klimaendringene. Blir interessant å se hva de konkluderer med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geirfuglen Skrevet 1. januar 2021 #346 Del Skrevet 1. januar 2021 Huff, helt forferdelig at det er så usikkert å gå inn i området og at de ikke får lett i den grad de ønsker. Det må være utrolig traumatisk for redningspersonellet som er der, at det er så utrygt at de ikke kan gå inn med fulle styrker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meridian Skrevet 1. januar 2021 #347 Del Skrevet 1. januar 2021 Gasellen skrev (1 time siden): De blir nok hentet ut snart. De fleste har jo en vannskål fremme til hunden eller katten og selv om det ikke er ideelt klarer de seg noen dager. Vi har fôrautomat og vannautomat til vår hund. I teorien kunne den nok overlevd godt over ei uke i inne i huset Men hvor går de på do... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jodaneida Skrevet 1. januar 2021 #348 Del Skrevet 1. januar 2021 Bølle skrev (17 minutter siden): Men hvor går de på do... Inne, selvsagt 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiccy Skrevet 1. januar 2021 #349 Del Skrevet 1. januar 2021 Jodaneida skrev (23 minutter siden): Inne, selvsagt Hvorfor finner dem ingen når det søkes med varmesøkende kamera? Da kan jo ikke dette virke tilfredsstillende? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superbobla Skrevet 1. januar 2021 #350 Del Skrevet 1. januar 2021 T-Rex skrev (På 30.12.2020 den 14.52): Skredhunder jobber sammen med eier/hundefører, og er ikke opplært til å søke systematisk alene, tror jeg. Det er nok bare minehunder som kan det. I teorien kunne kanskje hundeføreren henge i line under helikopter, men hunden ville nok blitt temmelig forvirret av det. Det er ekstremt farlig å gå inn i selve raset nå, så redningspersonell har ikke mulighet for å søke på bakkenivå. I Norge er det så vidt jeg vet få (ingen?) hunder som er opplært til å søke i sammenraste masser, som etter jordskjelv. De hundene jobber også sammen med fører. Det jeg ser for meg at kunne vært brukt, er georadar eller noe sånt, for å søke etter luftlommer i hus nede i leirmassene. Men de finnes kanskje ikke utstyr av den typen som kan brukes sammen med helikopter. Mener Norge har hatt hunder som har bidratt i søk i land som er blitt rammet av jordskjelv/tsunami. Uten at jeg skal være helt skråsikker på det. Lurer på om ikke vi bidro med hunder i forbindelse med jordskjelvet i Nepal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 1. januar 2021 #351 Del Skrevet 1. januar 2021 Chiccy skrev (30 minutter siden): Hvorfor finner dem ingen når det søkes med varmesøkende kamera? Da kan jo ikke dette virke tilfredsstillende? De virket ikke inne i/under hus og masser leste jeg et sted. Det som er ekstra tragisk er at de ikke fant noen med varmesøk den første dagen og samtidig ikke kunne gå ned i rasområdet. Men jeg lurer på om de har brukt det Orionflyet med spesialutstyr som ble sendt fra Andøya, om ikke de fant noe heller. Han som ble reddet i går og savner datteren på 13 og samboeren hadde bare 30 grader kroppstemperatur så det ser virkelig ikke bra ut når det gjelder de savnede. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hennika Skrevet 1. januar 2021 #352 Del Skrevet 1. januar 2021 Trist disse naturkatastrofene kommer. Fælt det som skjedde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meridian Skrevet 1. januar 2021 #353 Del Skrevet 1. januar 2021 anonym 4545 skrev (4 timer siden): En liten trøst er at det ikke er funnet noen døde ennå, Så lenge de savnede har tilgang på oksygen, og det ikke blir for kaldt, er det i hvert fall håp noen dager fremover. Det er veldig kaldt i det området. Snø og kulde...så etter en natt er det lite håp. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meridian Skrevet 1. januar 2021 #354 Del Skrevet 1. januar 2021 Jodaneida skrev (2 timer siden): Inne, selvsagt Katter har vel kattedo, hunder... Hvor skal de tisse og bæsje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 1. januar 2021 #355 Del Skrevet 1. januar 2021 Bølle skrev (1 time siden): Katter har vel kattedo, hunder... Hvor skal de tisse og bæsje Morbid form for ironi, håper jeg? 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 1. januar 2021 #356 Del Skrevet 1. januar 2021 Geirfuglen skrev (5 timer siden): I lenken du postet, står det jo faktisk at det kan være snakk om erosjon og overvannshåndtering. Kvikkleireskred har vel ikke en like sterk sammenheng med klimaendringer som jordskred, men du kan vel ikke akkurat bruke den lenken der for å underbygge at dette ikke har med klimaendringer å gjøre, siden både erosjon og overvannshåndtering kan være knyttet til klimaendringene. Blir interessant å se hva de konkluderer med. Det er hele poenget. At det er typen ras som har minst å gjøre med klimaendringer og mest med byggearbeid. Her må man utnevne en kommisjon og granske saken grundig fordi det er flere politikere og byråkrater på kommunalt nivå rundt omkring i landet som skjelver nå i buksene av redsel å bli oppdaget. De skyldige som er involvert i byggeprosessen av de husene der må få sin straff og jeg håper de virkelig kjenner på kroppen hvordan det er å forårsake noens død på jakt etter penger. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Belima Skrevet 1. januar 2021 Populært innlegg #357 Del Skrevet 1. januar 2021 Det som jeg synes har vært forferdelig er at de har intervjuet pårørende som savner familie. Spesielt den mannen som savner datter på 13 år og samboer. Det er ikke bare han, men også noen som savner hele små familier. Er ikke reportere klar over at disse folka er i sjokk etter en slik hendelse. Plakaten som sier: Vær varsom, må tydeligvis være glemt for å "få" de beste eller etter min mening værste nyhetene. Det er vel ikke ulovelig å bruke vettet når en jobber som reporter på et ulykkessted. 51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 1. januar 2021 #358 Del Skrevet 1. januar 2021 Belima skrev (3 minutter siden): Det som jeg synes har vært forferdelig er at de har intervjuet pårørende som savner familie. Spesielt den mannen som savner datter på 13 år og samboer. Det er ikke bare han, men også noen som savner hele små familier. Er ikke reportere klar over at disse folka er i sjokk etter en slik hendelse. Plakaten som sier: Vær varsom, må tydeligvis være glemt for å "få" de beste eller etter min mening værste nyhetene. Det er vel ikke ulovelig å bruke vettet når en jobber som reporter på et ulykkessted. Ja vet du, det der er hjerteskjærende og det stakkars mennesket burde få slippe og blotlegge det sikkert verste han har opplevd. Her synes jeg media gikk for langt 41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belima Skrevet 1. januar 2021 #359 Del Skrevet 1. januar 2021 MarianneE skrev (2 minutter siden): Ja vet du, det der er hjerteskjærende og det stakkars mennesket burde få slippe og blotlegge det sikkert verste han har opplevd. Her synes jeg media gikk for langt Har flere ganger ment at reportere går langt over "streken" for vanlig folkeskikk. Var i mange år aktiv i Røde Kors og var på mange tragiske ulykker og også som ansatt i ambulansetjenesten. Har ikke tall på hvor mange ansatte fotografer/reportere fra aviser som jeg har gitt beskjed om å "dra til helvete" fra et ulykkessted. Ingen trenger bilder av folk som er maltrakterte og døde. Kun politiet skulle ta slike bilder! Så reportere fra tv-kanaler bør få tilsnakk om sin negative oppførsel mot ofre, ikke få sendetid for det. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 1. januar 2021 #360 Del Skrevet 1. januar 2021 (endret) Drizzt skrev (1 time siden): Det er hele poenget. At det er typen ras som har minst å gjøre med klimaendringer og mest med byggearbeid. Her må man utnevne en kommisjon og granske saken grundig fordi det er flere politikere og byråkrater på kommunalt nivå rundt omkring i landet som skjelver nå i buksene av redsel å bli oppdaget. De skyldige som er involvert i byggeprosessen av de husene der må få sin straff og jeg håper de virkelig kjenner på kroppen hvordan det emr å forårsake noens død på jakt etter penger. Med alle advarslene om de utrygge grunnforholdene i området som kommune og utbyggere har fått, som begynner å komme frem i media så blir det spennende å se hvordan dette går forsikringsmessig, regner med dette også gjelder for andre byggefelt i området som er bygd på tilsvarende grunnforhold med samme metoder. Og hvor mye viste huskjøperne om disse negative rapportene? Endret 1. januar 2021 av Apis 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå