Gå til innhold

Er det mulig og få dekket puppe oprasjon?(silikon)


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hva som skal til for og få dekket et puppe oprasjon?

Noen som har fått dekket det her? og på hvilket grunnlag?

Jeg har nå ammet 3 barn og er helt flat brystet.Jeg har i hele livet vært plaget over de små brystene,men nå er det værre en noen gang og det har virkelig blitt et stort problem.

Mannen min får ikke ta på de,han får ikke se meg naken,jeg må gå med store klær på overkroppen, for og gjemme at jeg ikke har pupper.Jeg har begynt og bøye ryggen forover for og sjule puppene jeg ikke har, noe som fører til at jeg har fått vondt i ryggen.Jeg gjør alt for og gjemme overkroppen.

Og bade med ungene på stranda kan jeg bare glemme.Går aldri verden i bikini eller badedrakt,så lenge jeg ikke har pupper.Vi har ikke økonmi til og ut med 30.000 til nye pupper.

Jeg skal til legen til uken.Er det i hele tatt en mulighet for at jeg kan få dekket silikon i puppene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil starte med å si at jeg ikke vet noe som helst om hvilken type operasjon som dekkes og hvilken du må betale selv, dog regner jeg ikke med at brystforstørring hører inn under de kategorier av kosmetiske operasjoner samfunnet betaler.

Du har ingen fysiske skavanker - bare dårlig selvbilde. Smerter i ryggen p.g.a. dårlig holdning kan du gjøre noe med selv evt. i samarbeid med fysioterapeut. Det dårlige selvbilde kan du også få hjelp til å bli kvitt. Prat med legen om henvisning til fysioterapeut og psykolog.

Lykke til!

Hilsen Trille

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Er det i hele tatt en mulighet for at jeg kan få dekket silikon i puppene?

Hei!

Jeg lurer på akkurat det samme, har en bekjent som akkurat har fått dekket puppene sine gjennom NAV, pga hun var helt flatbrystet. tror hun bare rådførte seg med en snill lege som hjalp henne. Så det går an, bare sjekk videre og hold meg oppdatert om du finner ut noe mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Annonse

Hei!

Jeg lurer på akkurat det samme, har en bekjent som akkurat har fått dekket puppene sine gjennom NAV, pga hun var helt flatbrystet. tror hun bare rådførte seg med en snill lege som hjalp henne. Så det går an, bare sjekk videre og hold meg oppdatert om du finner ut noe mer :)

jeg håper virkelig det er kødd!!!!!!!

Anonym poster: 4645ced7cdf19442ace35a00d8104c73

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å ha hørt at det under visse omstendigheter er mulig å få dekket brystoperasjon, da altså silikon.

Uten sammenligning for øvrig, dekkes jo for eksempel rekonstruksjon av bryst etter brystkreft, og i ekstreme tilfeller med god medisinsk begrunnelse for brystoperasjon, tror jeg det også kan være "innafor". Men igjen, jeg tror det skal være ekstremt gode begrunnelser, og jeg kan se for meg at en brystreduksjon pga store bryster som gir fysiske plager er lettere å legitimere enn komplekser for små bryster.

Uansett er det vel ikke verre enn å nevne det for legen, som sikkert vet mer om dette enn de fleste på KG :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å ha hørt at det under visse omstendigheter er mulig å få dekket brystoperasjon, da altså silikon.

Uten sammenligning for øvrig, dekkes jo for eksempel rekonstruksjon av bryst etter brystkreft, og i ekstreme tilfeller med god medisinsk begrunnelse for brystoperasjon, tror jeg det også kan være "innafor". Men igjen, jeg tror det skal være ekstremt gode begrunnelser, og jeg kan se for meg at en brystreduksjon pga store bryster som gir fysiske plager er lettere å legitimere enn komplekser for små bryster.

Uansett er det vel ikke verre enn å nevne det for legen, som sikkert vet mer om dette enn de fleste på KG :)

det er faktisk en god grunn til å få dekt det!men å bare være missfornøyd holder ikke i mine øyne.

Anonym poster: 4645ced7cdf19442ace35a00d8104c73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du kan få dekket det uten medisinsk grunnlag for det,beklager :( For Nav dekker ikke sånne ting desverre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe sånt som at dersom mangelen på bryster (eller hva man skal kalle det) gir deg store psykiske problemer (f.eks. resulterer i sosial angst eller lignende, selvsagt dokumentert av fagkyndig og ikke ved hjelp av "lommelegen" og den slags), kan du få innvilget på et slikt grunnlag, men nåløyet her er veldig trangt. Fortell legen din hvordan du føler deg angående brystene, og se hva vedkommende har å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...