Maleficenta Skrevet 30. desember 2020 #381 Del Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ts har skrevet noe om at svigermor har væry voldelig før (mot sønnen i oppveksten), men ikke nylig. Anonymkode: 01250...b1f Det har ikke jeg fått med meg. Det står ikke i denne tråden ihvertfall. Isåfall rart de velger å feire jul med en kvinne som har mishandlet ts Mann da. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #382 Del Skrevet 30. desember 2020 Just now, Maleficenta said: Det har ikke jeg fått med meg. Det står ikke i denne tråden ihvertfall. Isåfall rart de velger å feire jul med en kvinne som har mishandlet ts Mann da. Det sto ihvertfall i denne tråden. Rus og vold, før TS kom inn i bildet for 10 år siden. Mulig det har blitt slettet, ser det har vært noen oppryddinger. Anonymkode: 61d70...7bc 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #383 Del Skrevet 30. desember 2020 On 12/26/2020 at 8:05 PM, AnonymBruker said: Bestemoren har en forhistorie med pillemisbruk og har ved enkelte anledninger vært voldelig i min manns oppvekst. Det er riktig nok snakk om 15 år siden sist hun misbrukte piller eller tydde til vold. Jeg har på mine 10 år i familien ikke sett antydning til en slik adferd hos henne. -TS Anonymkode: b63fb...423 Side 5. @Maleficenta Anonymkode: 61d70...7bc 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 30. desember 2020 #384 Del Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Side 5. @Maleficenta Anonymkode: 61d70...7bc Ah ok men da burde jo ts og mannen sett tehmgn på begynnende crazy hos henne før hun dytta barnet. Og hadde de alkohol i selskapet? Ikke lurt med en rusmisbruker i hus.... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #385 Del Skrevet 31. desember 2020 Så heldig dere i deres kommune er, der barnevernet har så mye ressurser at de kan sende en miljøterapeut på slike oppdrag. Særlig nå i julen, etter et langt koronaår. Barnet er jo skjermet fra bestemor, og bor vel i et hjem uten omsorgssvikt. Men sikkert bra at dere fikk veiledning, for det er svært uheldig for barnet når foreldrene blir så aktivert som ts når noe skjer. Ja, jeg skjønner at det var skummelt, men holdt hodet kaldt. Iallfall når barna er tilstede. Det du beskrev var et komplett kaos, både før, under og etter hendelsen! Syns også ts tilpasser historien, etter svarene hun får. Stusser litt over det. Mye som ikke henger på grep. Bare det at barnet må ha tilsyn hele veien pga. hjernerystelse... Har hatt det noen ganger selv også. En gang måtte jeg overnatte på sykehuset, men det har aldri vært snakk om at noen må passe på meg hele tiden. Bare vekke meg med noen timers intervaller når jeg sover den første natten eller så. Og sist men ikke minst, om historien din stemmer ts, så trenger vel bestemoren noe hjelp her også? Det er jo ikke normal oppførsel, og det må jo være noe med henne når hun gjør sånn foran alle. En ting er om voksne er voldelig mot barn i det skjulte, men det er ytterst sjeldent at de er det helt åpenlyst. Jeg skjønner at du ts ikke på noe som helst måte er i stand til å hjelpe bestemoren her, men din samboer bør jo undersøke nærmere rundt moren sin. Anonymkode: 2759e...15e 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #386 Del Skrevet 31. desember 2020 14 minutter siden, AnonymBruker said: Ts har skrevet noe om at svigermor har vært voldelig før (mot sønnen i oppveksten), men ikke nylig. Anonymkode: 01250...b1f Den informasjonen kom etter spørsmål fra brukerne: On 12/26/2020 at 7:57 PM, Apis said: Har hun historie på vold? On 12/26/2020 at 8:02 PM, AnonymBruker said: Hmmm...er bestemor pille-eller alkoholmisbruker? Anonymkode: a2d0e...8c8 On 12/26/2020 at 8:05 PM, AnonymBruker said: Bestemoren har en forhistorie med pillemisbruk og har ved enkelte anledninger vært voldelig i min manns oppvekst. Det er riktig nok snakk om 15 år siden sist hun misbrukte piller eller tydde til vold. Jeg har på mine 10 år i familien ikke sett antydning til en slik adferd hos henne. -TS Anonymkode: b63fb...423 Anonymkode: 1d8f7...bc9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #387 Del Skrevet 31. desember 2020 1 minutt siden, Maleficenta said: Ah ok men da burde jo ts og mannen sett tehmgn på begynnende crazy hos henne før hun dytta barnet. Og hadde de alkohol i selskapet? Ikke lurt med en rusmisbruker i hus.... Om historien er sann så har hun kanskje vært nykter og (relativt) ryddig og hyggelig i 15 år. Men forhistorien, sammen med manglende anger fra svigermor etter hendelsen, kan ihvertfall forklare hvorfor de var så "harde" i bruddet. Det er lettere å tilgi vold og misbruk mot en selv enn mot egne barn - er min anekdotiske observasjon. Anonymkode: 61d70...7bc 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 31. desember 2020 #388 Del Skrevet 31. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Om historien er sann så har hun kanskje vært nykter og (relativt) ryddig og hyggelig i 15 år. Men forhistorien, sammen med manglende anger fra svigermor etter hendelsen, kan ihvertfall forklare hvorfor de var så "harde" i bruddet. Det er lettere å tilgi vold og misbruk mot en selv enn mot egne barn - er min anekdotiske observasjon. Anonymkode: 61d70...7bc Men hun ropte jo før hendelsen at om ikke henta hadde adhd og begynte jo å oppføre seg merkelig allerede da 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #389 Del Skrevet 31. desember 2020 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Herregud, dette er jo galskap.. Oppdra ungene deres heller enn å skylde på alt og alle.. Snakk om å være overbeskyttende. Anonymkode: ccaad...ce6 Altså.. hva skal man si? Vil du likt å bli dyttet hardt om du kommer for å gi kjæresten din en klem? Anonymkode: 2edaa...b40 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ablaze Skrevet 31. desember 2020 #390 Del Skrevet 31. desember 2020 For all del - vold mot barn er ikke ok, og selv om dette mest sannsynligvis endte værre enn svigermor så for seg, så er det ikke ok. MEN - jeg er enig i alle om at du overdramatiserer noe helt sinnsykt!! Ta ut av skolen?! Ta fri fra jobben?! Pakke bort julen?! Besøksforbud?! Jeg vet om noen hvor to barn mistet far i bilulykke i helgen, og så gikk de på skolen mandagen! Jeg fatter ikke hvorfor du skal holde barnet og deg selv hjemme grunnet dette? Høres helt ekstremt ut spør du meg.. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #391 Del Skrevet 31. desember 2020 Denne tråden er virkelig helt utrolig. Hva er vitsen med å rakke sånn ned på ts? Og å forsvare vold mot barn, hva skjer her?! Ser jo at det er en del som enten tror at hele tråden er tull, eller finner på masse rart om skrøpelige bestemødre og ekstremt utagerende barn. Ok, så er kanskje tråden trollete eller uriktig, men hva om den ikke er det? Hva om det er sant det ts skriver? Hva med å være litt rause med folk nå i julen? Og da mener jeg ts, ikke svigermor. For vold mot barn er ikke greit uansett hvor hypre de er, og hva faen er det som skjer med at folk skal bortforklare det? Anonymkode: 50c13...a17 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #392 Del Skrevet 31. desember 2020 9 hours ago, Maleficenta said: Men hun ropte jo før hendelsen at om ikke henta hadde adhd og begynte jo å oppføre seg merkelig allerede da Ja, jeg personlig anser utageringen, fra svigermors side, som å være en del av hendelsen. Først utskjelling og deretter dytting. Rus eller demens kan forklare, men allikevel ikke unnskylde at man dytter en 7-åring fordi hun er glad og vil klemme. Høylytt og slitsomt med viltre barn på julaften? Helt sikkert. Men når du til og med får tilbud om å trekke deg unna til et annet rom, men selv velger å bli værende. Vel, da får du også stå i det. Jeg synes det er rimelig vilt at så mange her mener det er ok av en voksen person å dytte et såpass ungt barn, uavhengig av om intensjonen til den som dytter er å skade eller ikke, når grunnen er støy. Dytte noen unna fordi de står i fare for å skade seg selv eller andre? Ok. Men å dytte noen som vil gi deg en klem, for så å si at du ikke angrer etterpå? Overhodet ikke greit. Men jeg ser jo nå hvor alle damene og mennene som tydeligvis synes det er helt greit å bli "dytta litt på" eller "dytte litt på" for eksempel en partner befinner seg. Anonymkode: 61d70...7bc 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #393 Del Skrevet 31. desember 2020 25 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, jeg personlig anser utageringen, fra svigermors side, som å være en del av hendelsen. Først utskjelling og deretter dytting. Rus eller demens kan forklare, men allikevel ikke unnskylde at man dytter en 7-åring fordi hun er glad og vil klemme. Høylytt og slitsomt med viltre barn på julaften? Helt sikkert. Men når du til og med får tilbud om å trekke deg unna til et annet rom, men selv velger å bli værende. Vel, da får du også stå i det. Jeg synes det er rimelig vilt at så mange her mener det er ok av en voksen person å dytte et såpass ungt barn, uavhengig av om intensjonen til den som dytter er å skade eller ikke, når grunnen er støy. Dytte noen unna fordi de står i fare for å skade seg selv eller andre? Ok. Men å dytte noen som vil gi deg en klem, for så å si at du ikke angrer etterpå? Overhodet ikke greit. Men jeg ser jo nå hvor alle damene og mennene som tydeligvis synes det er helt greit å bli "dytta litt på" eller "dytte litt på" for eksempel en partner befinner seg. Anonymkode: 61d70...7bc Vil gjette at "dytte litt på" er overrepresentert i denne tråden. Skumle greier. Anonymkode: 50c13...a17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple_Pixiedust Skrevet 31. desember 2020 #394 Del Skrevet 31. desember 2020 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det sto ihvertfall i denne tråden. Rus og vold, før TS kom inn i bildet for 10 år siden. Mulig det har blitt slettet, ser det har vært noen oppryddinger. Anonymkode: 61d70...7bc Ja, de detaljene kom ETTER at noen spurte om det har vært historikk med rus eller vold. Det vil si at TS tilpasser historien og detaljene etter hvilke spekulasjoner folk i tråden kommer med. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #395 Del Skrevet 31. desember 2020 For en grusom svigermor ! Håper HUN har lært av dette Når det er sagt så tenker jeg at familier med ekstremt ville barn hvor foreldrene ikke ønsker å irettesette de på julaften burde feire alene. Jula skal være en hyggelig opplevelse for alle, ikke bare for barna. Anonymkode: 00e44...2f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rant Skrevet 31. desember 2020 #396 Del Skrevet 31. desember 2020 Purple_Pixiedust skrev (3 minutter siden): Ja, de detaljene kom ETTER at noen spurte om det har vært historikk med rus eller vold. Det vil si at TS tilpasser historien og detaljene etter hvilke spekulasjoner folk i tråden kommer med. Trenger da ikke være tilpassing - men svar på spørsmål. Det er grenser for hva man skriver i HI. Om hun skulle skrevet hele livshistorien hadde ingen orket å lese innlegget. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #397 Del Skrevet 31. desember 2020 Quote Jeg snakket også med barnevernet i dag som sendte ut en miljøterapaut på vakt for å bistå oss litt i dialogen og frykten til jenta vår når vi kom hjem... Skriver TS i hovedinnlegget. Et par sider senere, etter at folk har sagt barnevernet ikke har miljøterapeuter på vakt på julaften, endrer TS historien til: Quote Heldigvis kjenner vi ei som jobber som miljøarbeider i BV og da vi ringte sa hun ja til å bistå oss en liten periode under hjemkomst i dag. Hun endrer jo historien hele tiden. Anonymkode: 453cc...b31 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #398 Del Skrevet 31. desember 2020 1 minutt siden, Purple_Pixiedust said: Ja, de detaljene kom ETTER at noen spurte om det har vært historikk med rus eller vold. Det vil si at TS tilpasser historien og detaljene etter hvilke spekulasjoner folk i tråden kommer med. Jeg skrev også dette: 10 hours ago, AnonymBruker said: Om historien er sann så har hun kanskje vært nykter og (relativt) ryddig og hyggelig i 15 år. Men forhistorien, sammen med manglende anger fra svigermor etter hendelsen, kan ihvertfall forklare hvorfor de var så "harde" i bruddet. Det er lettere å tilgi vold og misbruk mot en selv enn mot egne barn - er min anekdotiske observasjon. Anonymkode: 61d70...7bc Hvorvidt hele eller deler av historien er oppdiktet er egentlig irrelevant for min del. (Men jeg er enig med @Rant, synes det er mer svar på gjentatte, konkrete spørsmål enn tilpasninger.) Uavhengig av det – at man, med de opplysningene som er gitt i hovedinnlegget alene, velger å forsvare svigermors oppførsel og handlinger synes jeg vitner om hårreisende holdninger til vold mot små, høylytte barn. Ikke bare er det lov å trekke seg unna om man synes barn er slitsomme, det er anbefalt og i det skisserte tilfellet ble det til og med lagt til rette for det. Innimellom er jeg virkelig glad for at Kvinneguiden ikke representerer et tverrsnitt av befolkningen. Anonymkode: 61d70...7bc 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #399 Del Skrevet 31. desember 2020 On 12/26/2020 at 6:48 PM, AnonymBruker said: Dersom dere har tips og råd så kom gjerne med det, hjertet mitt føles ut som det er knust i tusen biter på vegne av hva jenta vår har måttet oppleve😭 Tenk litt på sønnen din også som har vært vitne til volden. Anonymkode: 2a190...000 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #400 Del Skrevet 31. desember 2020 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Jeg skrev også dette: Hvorvidt hele eller deler av historien er oppdiktet er egentlig irrelevant for min del. (Men jeg er enig med @Rant, synes det er mer svar på gjentatte, konkrete spørsmål enn tilpasninger.) Uavhengig av det – at man, med de opplysningene som er gitt i hovedinnlegget alene, velger å forsvare svigermors oppførsel og handlinger synes jeg vitner om hårreisende holdninger til vold mot små, høylytte barn. Ikke bare er det lov å trekke seg unna om man synes barn er slitsomme, det er anbefalt og i det skisserte tilfellet ble det til og med lagt til rette for det. Innimellom er jeg virkelig glad for at Kvinneguiden ikke representerer et tverrsnitt av befolkningen. Anonymkode: 61d70...7bc Kunne ikke vært mer enig! Er sjokkert over folks holdninger! Anonymkode: 2edaa...b40 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå