AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #321 Del Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bestemor svarte ja på at hun ønsket at barnet skulle treffe bordkanten Anonymkode: 2edaa...b40 Ja, men ikke på at hun skulle treffe bordkanten med panna først og skade seg. Du skjønner vel at det ikke hadde vært mulig å få til, med mindre bestemor har magiske evner. Det var en DYTT, ikke et slag, mot et barn i fart, altså vanskelig å vite hvordan retning/fart ville slå ut, det skjedde i brøkdelen av et sekund, mellom det øyeblikk der barnet kom løpende og ropte juleklem og det øyeblikk det nådde fram. Ingen klarer å tenke «hm, hvis jeg gir henne en dytt akkurat der i den vinkelen, bør hun treffe den bordkanten med panna og skade seg...» Dette var jo helt klart en impulsiv avvergende handling. Det var ikke bestemor som løp bort til barnebarnet og dyttet henne... Resultatet av denne handlingen ble mye mer dramatisk enn det man kunne tenke seg, jeg tipper at i 98 % av lignende tilfeller ville det ikke blitt blod og skade. Det er selvsagt helt feil å dytte barn. Men å se på det nærmest som et mordforsøk er jo klin sprøyte sprøtt... Anonymkode: 31254...de8 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #322 Del Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg tror bestemoren gjorde pga refleks. Når noen f eks kommer løpende mot meg, dytter jeg dem bort med en gang. Det er rett og slett slik jeg reagerer på angrep. Anonymkode: 3725d...428 Nei vettu hva.. Angrep? Det er ei syv år gammel jente!! Og når bestemoren i tillegg sier at "der lærte hun kanskje å oppføre seg" beviser jo at denne "refleksen" var noe hun ikke angret på.. Anonymkode: c99e9...8cf 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #323 Del Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg må bare spørre alle som bagatelliserer dette; ville dere sett mildere på om dette var en mann som dyttet sin kjæreste? Eller Sitt barn? hva med ung mann som dytter en gammel dame? jeg har forøvrig vitnet sistnevnte, det var også en impulshandling. Hvor en ung mann dyttet eldre dame så hun traff dørkarmen hardt. Damen fikk sterke senskader som ikke ble oppdaget der og da, men sliter den dag i dag med svimmelhet, synsforstyrrelser.. men, det var jo såklart bare en impulshandling! Da er det jo greit? Han fikk jo bare nok! Anonymkode: 2edaa...b40 Det er da ingen som sier det er greit. Anonymkode: 31254...de8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 30. desember 2020 #324 Del Skrevet 30. desember 2020 Jeg skjønner at man kan lure på om HI er tull, samtidig så er det drøyt at så mange forsvarer en VOKSEN som med vilje skadet et barn. For en boble dere lever i om dere ikke tror at en bestemor*gisp* er i stand til å skade barnebarnet sitt. sikkert mulig hun er dement eller noe, men skjønner godt at besøksforbud er logisk inntill man vet bedre. Bra TS anmelder det, familie eller ikke, med mindre det viser seg at dama var psykotisk i øyeblikket eller noe, så for hun ta konsekvensene av sine handlinger. Supert at hendelsen blir tatt på alvor og at jenta for all oppfølgning hun trenger. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 30. desember 2020 #325 Del Skrevet 30. desember 2020 11 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, men ikke på at hun skulle treffe bordkanten med panna først og skade seg. Du skjønner vel at det ikke hadde vært mulig å få til, med mindre bestemor har magiske evner. Det var en DYTT, ikke et slag, mot et barn i fart, altså vanskelig å vite hvordan retning/fart ville slå ut, det skjedde i brøkdelen av et sekund, mellom det øyeblikk der barnet kom løpende og ropte juleklem og det øyeblikk det nådde fram. Ingen klarer å tenke «hm, hvis jeg gir henne en dytt akkurat der i den vinkelen, bør hun treffe den bordkanten med panna og skade seg...» Dette var jo helt klart en impulsiv avvergende handling. Det var ikke bestemor som løp bort til barnebarnet og dyttet henne... Resultatet av denne handlingen ble mye mer dramatisk enn det man kunne tenke seg, jeg tipper at i 98 % av lignende tilfeller ville det ikke blitt blod og skade. Det er selvsagt helt feil å dytte barn. Men å se på det nærmest som et mordforsøk er jo klin sprøyte sprøtt... Anonymkode: 31254...de8 med mindre vi vet nøyatig hvordan hun ble dyttet, hvor bordet stod, vinkel etc så er det jo meningsløst å spekulere. Men hvis det var et uhell hvorfor angret ikke bestemoren da? Høres jo ut som om dama var psykotisk. Bestemødre er ikke nødvendivis skrøplige damer, min mor på 61 hadde fint klart å dytte sønnen min på 6 år hardt om hun ville det. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #326 Del Skrevet 30. desember 2020 27 minutter siden, AnonymBruker said: Tror ikke du forsto hva jeg skrev. Hun dyttet til barnet med vilje. Påregnelig følge er at barnet dyttes ut av kurs. Påregnelig følge er IKKE fall mot bordkant, blod og hjernerystelse. Dersom bestemor ønsket å påføre barnet sår i hodet og hjernerystelse, hadde hun selvsagt gått helt annerledes fram. Anonymkode: 31254...de8 Barnet ble ikke dyttet, det ble kastet. Anonymkode: b224a...443 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple_Pixiedust Skrevet 30. desember 2020 #327 Del Skrevet 30. desember 2020 Har mine tvil rundt om denne tråden er sann eller ikke. Det er dessverre både foreldre, besteforeldre og andre voksne der ute som faktisk er i stand til å skade barn og som ikke viser noen anger. Så det er ikke DET jeg reagerer på. Det er også foreldre der ute som blir i overkant hysterisk eller som reagerer på feil måte når er barn opplever traume. Så er ikke det heller jeg reagerer på. Men det er alle de ulike detaljene som kommer fram, som også endrer seg i løpet av tråden, som gjør at jeg har mine tvil. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #328 Del Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Barnet ble ikke dyttet, det ble kastet. Anonymkode: b224a...443 Sitat hovedinnlegg: Rett før vi skulle spise kommer da eldste jenta i rask gange mens hun "hopper" smilende mot svigermor med armene i været samtidig som hun sier " juleklem bestemor!!" Dette resulterer i at svigermor med viten,vilje og kraft, dytter til jenta vår i fart så hun slår hode rett i kanten på bordet. Nøkkelord er jo også «rask gange», «hoppende», «i fart». At bestemor skulle klare å beregne hvordan hun skulle dytte barnet for å skade det med hjernerystelse og sår i løpet av noen tidels sekunder er jo helt urealistisk. Anonymkode: 31254...de8 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #329 Del Skrevet 30. desember 2020 Tanuki skrev (59 minutter siden): med mindre vi vet nøyatig hvordan hun ble dyttet, hvor bordet stod, vinkel etc så er det jo meningsløst å spekulere. Men hvis det var et uhell hvorfor angret ikke bestemoren da? Høres jo ut som om dama var psykotisk. Bestemødre er ikke nødvendivis skrøplige damer, min mor på 61 hadde fint klart å dytte sønnen min på 6 år hardt om hun ville det. Les innlegget på nynorsk for noen sider siden, samt et av mine innlegg, der vi forklarer hvordan en slik reaksjon kan oppstå. Anonymkode: 31254...de8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #330 Del Skrevet 30. desember 2020 Tanuki skrev (1 time siden): Jeg skjønner at man kan lure på om HI er tull, samtidig så er det drøyt at så mange forsvarer en VOKSEN som med vilje skadet et barn. For en boble dere lever i om dere ikke tror at en bestemor*gisp* er i stand til å skade barnebarnet sitt. sikkert mulig hun er dement eller noe, men skjønner godt at besøksforbud er logisk inntill man vet bedre. Bra TS anmelder det, familie eller ikke, med mindre det viser seg at dama var psykotisk i øyeblikket eller noe, så for hun ta konsekvensene av sine handlinger. Supert at hendelsen blir tatt på alvor og at jenta for all oppfølgning hun trenger. Selvfølgelig vet vi at familier skader barn, også foreldre og besteforeldre. Det er grusomt, og skal ikke skje. Problemet her er nok at det er én akutt situasjon, et dytt i affekt, som fikk uforutsette konsekvenser. Det er ikke det at noen her synes bestemoren gjorde en god handling! Men at ts reagerer som om skaden ble påført barnet med overlegg..... Dere må skille mellom å dytte barnet (som bestemor bevisst gjorde) og å sørge for at barnet får hjernerystelse (som det er helt ulogisk å anta at bestemor bevisst gjorde, med mindre hun er professor i fysikk eller eventuelt heks). Anonymkode: 31254...de8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #331 Del Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Sitat hovedinnlegg: Rett før vi skulle spise kommer da eldste jenta i rask gange mens hun "hopper" smilende mot svigermor med armene i været samtidig som hun sier " juleklem bestemor!!" Dette resulterer i at svigermor med viten,vilje og kraft, dytter til jenta vår i fart så hun slår hode rett i kanten på bordet. Nøkkelord er jo også «rask gange», «hoppende», «i fart». At bestemor skulle klare å beregne hvordan hun skulle dytte barnet for å skade det med hjernerystelse og sår i løpet av noen tidels sekunder er jo helt urealistisk. Anonymkode: 31254...de8 Jepp, og det er jo usedvanlig rart at TS bruker anførselstegn rundt ordet angrep i overskriften. Svigermor "angrep" datteren vår på julaften. "Angrep" bestemor, eller angrep bestemor? I overskrift og HI ser det ut som om at hun "angrep", men med tanke på den irrasjonelle reaksjonen så virker det som om at bestemor ANGREP barnet, med en berserk og kriminell atferd. Og så bare ballet det på seg. Anonymkode: 11185...783 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
little fairy Skrevet 30. desember 2020 #332 Del Skrevet 30. desember 2020 Her lurer jeg på om svigermor og din/deres oppfattelse av normalt støynivå, oppfattes ulikt. Det er lenge siden hun hadde småbarn. Dere er vant med en del støy fra før. Hun var kanskje litt stresset og holdt på å ordne til julaften? Man kan fint be barna roe seg litt, ikke løpe rundt og forsøke snakke litt lavere av hensyn til andre. Ikke at det var ok det hun gjorde. Men jeg er 100% sikker på at hun ikke mente at hodet skulle smelle bak i noe slik hun måtte sy. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #333 Del Skrevet 30. desember 2020 little fairy skrev (1 minutt siden): Men jeg er 100% sikker på at hun ikke mente at hodet skulle smelle bak i noe slik hun måtte sy. Er jo verdt å legge merke til at bestemor dyttet barnet bakover, men kuttet kom i panna. Anonymkode: 11185...783 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #334 Del Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 26.12.2020 den 18.48): Det hele endte med 5 sting i pannen og ett døgn innleggelse på grunn av hjernerystelse og behov for sterke smertestillende og kvalmestillende. Anonymkode: b63fb...423 Sår i pannen er hverken dype eller sprikende. Sår i pannen stripses eller limes derfor alltid. Anonymkode: a0fdb...cbb 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #335 Del Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Sår i pannen er hverken dype eller sprikende. Sår i pannen stripses eller limes derfor alltid. Anonymkode: a0fdb...cbb Akkurat dette stemmer ikke. Jeg var i en bilulykke der jeg bla fikk en flenge i pannen, og det ble sydd, 7 sting. Ikke at jeg tror på denne historien. Anonymkode: 9fae4...002 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #336 Del Skrevet 30. desember 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Sitat hovedinnlegg: Rett før vi skulle spise kommer da eldste jenta i rask gange mens hun "hopper" smilende mot svigermor med armene i været samtidig som hun sier " juleklem bestemor!!" Dette resulterer i at svigermor med viten,vilje og kraft, dytter til jenta vår i fart så hun slår hode rett i kanten på bordet. Nøkkelord er jo også «rask gange», «hoppende», «i fart». At bestemor skulle klare å beregne hvordan hun skulle dytte barnet for å skade det med hjernerystelse og sår i løpet av noen tidels sekunder er jo helt urealistisk. Anonymkode: 31254...de8 Jada, jeg er enig, men kan sitere TS like mange ganger "dyttet" som på "kastet". Synes det hele blir enda mer troverdig når vi ser for oss kastet bestemor utførte. Anonymkode: b224a...443 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #337 Del Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sitat hovedinnlegg: Rett før vi skulle spise kommer da eldste jenta i rask gange mens hun "hopper" smilende mot svigermor med armene i været samtidig som hun sier " juleklem bestemor!!" Dette resulterer i at svigermor med viten,vilje og kraft, dytter til jenta vår i fart så hun slår hode rett i kanten på bordet. Nøkkelord er jo også «rask gange», «hoppende», «i fart». At bestemor skulle klare å beregne hvordan hun skulle dytte barnet for å skade det med hjernerystelse og sår i løpet av noen tidels sekunder er jo helt urealistisk. Anonymkode: 31254...de8 Jeg har sett en lignende situasjon, men da med ung mann som dyttet eldre dame- da sørget han for å dytte damen slik at hun traff dørkarm. Så jo, det går an. Anonymkode: 2edaa...b40 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #338 Del Skrevet 30. desember 2020 Just now, AnonymBruker said: Jeg har sett en lignende situasjon, men da med ung mann som dyttet eldre dame- da sørget han for å dytte damen slik at hun traff dørkarm. Så jo, det går an. Anonymkode: 2edaa...b40 Altså, bestemor har kastet en 7-åring som kom løpende mot seg, på en sånn måte at ungen blir vridd i luften, for å så treffe med pannen mot bordkanten. Skulle ønske min bestemor var såpass sprek! Anonymkode: b224a...443 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #339 Del Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Altså, bestemor har kastet en 7-åring som kom løpende mot seg, på en sånn måte at ungen blir vridd i luften, for å så treffe med pannen mot bordkanten. Skulle ønske min bestemor var såpass sprek! Anonymkode: b224a...443 Bordet kunne stå hvor som helst i rommet. I tilfellet jeg snakket om sto damen ved siden av en dørkarm og slo pannen, selv om hun også ble dyttet front mot front. Ingen vridning nødvendig. Førte også til stort sår i pannen, hjernerystelse og svart i halve ansiktet Anonymkode: 2edaa...b40 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #340 Del Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 26.12.2020 den 18.54): Først, det høres ut som en veldig lei opplevelse. Stakkars jenta deres. Deretter, pass på at dere ikke gjør det verre og husk at dere har to unger. Å rydde vekk jula bekrefter jo bare at det er jula sin feil. Jeg hadde heller fokusert på å få til en normal tilværelse så fort som mulig, det inkluderer vanlig skole når hun er frisk og julefeiring. Anonymkode: 0794c...c41 Og neste jul vil sannsynligvis julepynten OG jula virke skremmende. Pynten burde blitt værende framme, dere skulle trygget ungen på at den ikke hadde noe med bestemors reaksjon å gjøre. Og dere skulle prøvd, så langt mulig, å feire resten av jula for å "ta den tilbake" for BEGGE ungene deres! Anonymkode: 0392a...90c 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå