SoWhat? Skrevet 2. januar 2021 #441 Del Skrevet 2. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor i alle dager skal man vente med å anmelde? Det er på alle måter straffbart etter straffeloven, først og fremst fordi hun har innrømmet forsett, men det kunne like fullt vært oppfylt ved at man må forstå at et lite barn kan skade seg alvorlig når man dytter det mot et bord. Ville du ikke anmeldt det dersom noen utøvde vold mot deg? Hvis du f.eks. ble kastet inn i et bord av en kjæreste, så du begynte å fossblø og måtte sy fem sting, hvorpå hans reaksjon var å brøle at du kanskje hadde lært nå. Ville du bare tenkt «ja, ja, jeg var jo veldig glad, kanskje jeg fortjente det»? I så fall anbefaler jeg deg å søke hjelp. Anonymkode: 25902...d59 Du ødelegger all seriøsitet med å skrive siste setning. Du spør meg om noe, og forventer et svar. Svarer jeg ikke det du ønsker, så skal jeg altså søke hjelp. Jaja. For du har jo så klart fasiten på hva som er rett og riktig, og nyanser og bakgrunn teller ikke så lenge man begår et lovbrudd. Så enkelt alt er for noen. Nei, jeg tror ikke jeg ville anmeldt en bestemor som handlet i affekt. Hun mente selvfølgelig ikke å skade barnet, og hun var tydeligvis ikke rasjonell. En må spørre seg hva hensikten med å anmelde er. Som regel når familiemedlemmer anmelder hverandre, møtes de i konfliktråd. Det er ihvertfall vanlig at politiet snakker om det. Hvis dette er sant, så er det klart det er alvorlig. Men har bestemoren tidligere vist seg uberegnelig? Er hun normalt en ok person? Mye å tenke på. Men hele saken her er fullstendig kaotisk. Hvis dette har skjedd da. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ukjentjente Skrevet 2. januar 2021 #442 Del Skrevet 2. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 30.12.2020 den 23.10): Da må det også være innafor å dytte andre voksne som er litt for glade og skrålete i festlig lag, da. Bare dytte alle som er i godt humør, og brøle at nå har de lært om de slår seg hardt. Anonymkode: 2edaa...b40 Nøyaktig når skrev jeg at denne situasjonen er ok?.. hallo.jeg snakket om julaften på generelt grunnlag, ikke om denne situasjonen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ukjentjente Skrevet 2. januar 2021 #443 Del Skrevet 2. januar 2021 rebella81 skrev (På 31.12.2020 den 0.37): Dette er vel det som betegner denne tråden best. HI forteller nøkternt og saklig om det som har skjedd, men blir mistrodd til det utroligste. Ungene var GLADE, men ikke HYPRE. Likevel er det mangt et menneske som ønsker å vri dette til det mest vanvittige. De leser vel kanskje hva HI skriver, men tenker vel at; Se det driter jeg i, det er JEG som vet hvordan dette skjedde. Altså, det er JULAFTEN, for f... Denne bestemoren er gjest i HI og familien sitt hus. Bestemoren får tilbud om å gå og hvile seg litt, men se det velger hun å avstå fra. At barna leker og er glade er noe de skal få lov til, på julaften i sitt eget hus. Syns dette bestemormennesket at det er så grusomt får hun selv ta ansvar for å la være og møte opp! Det er jo barnebarnet hennes det dreier seg om, det hadde knust hjertet mitt hvis jeg var HI. Skjønner deg godt... Angående det innlegget jeg siterer, voksne mennesker som ikke makter tanken på barn som leker med lekene sine og GLEDER SEG til noe, får selv ta ansvar for å ikke møte opp på slike hendelser. Ja, helt enig i at de må hysjes på hvis det blir for vilt, men HI tilsier ingenting om at det var det. Derfor er det helt gjøk å komme trekkende med alskens snåle tanker om barna til HI uten rot i virkeligheten. Hvorfor siterer du meg?... Mitt innlegg var En avsporing av denne (oppdiktede?) Hendelsen, jeg har aldri sagt at det her er ok på noe vis. Det er ganske subjektivt hva man oppfatter som bråk fra unger og andre, og opplever ofte at foreldre bare syns ungene er glade og litt viltre men for folk utenfor kan de oppfattes som skrikete apekatter. Og igjen, jeg snakker ikke om denne hendelsen, og selvom ungen hadde vært ufordragelig er det selvsagt ikke ok å dytte ungen hardt unna så det skaller i et bord! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #444 Del Skrevet 2. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): At det forekommer lignende voldssituasjoner i norske hjem, er selvfølgelig helt troverdig. Men TS forteller en historie fra det hun kategoriserer som "ei lita bygd", der de har ressurser som flere av småbyene våre har knapt har tilgang til. Flere her inne har oppsummert den voldsomme beredskapen denne lille bygda har tilgang til på kort varsel. Og alt dette skjer på 1. juledag, en helligdag... Når TS så blir konfrontert med utsagn som ikke virker plausible, endrer hun historien. Eksempel: "BV sendte ut en miljøterapeut" ble til "vi ringte en venn som er miljøterapeut". Jeg mener at de som bruker slike scenario for å fylle sitt eget behov for oppmerksomhet, fortjener all den etterfølgelse de får på forumet. Anonymkode: 927fe...b17 Sannsynligvis så kunne denne personen jobbe nettop fordi de kjenner dem. Det er ikke mystisk og spesielt. Anonymkode: e02c4...cc7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #445 Del Skrevet 16. august 2021 Hvordan gikk dette? Alt bra med barn, svigermor og familie ellers? Anonymkode: 11185...783 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hippogriff Skrevet 16. august 2021 #446 Del Skrevet 16. august 2021 Seriøst? 🙈 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SnartMammaLykke Skrevet 17. august 2021 #447 Del Skrevet 17. august 2021 Fy faen for ei svigermor! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
galmamma Skrevet 17. august 2021 #448 Del Skrevet 17. august 2021 SnartMammaLykke skrev (9 timer siden): Fy faen for ei svigermor! ville heller sagt "fy faen for ei bestemor" her 😮 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #449 Del Skrevet 17. august 2021 galmamma skrev (1 time siden): ville heller sagt "fy faen for ei bestemor" her 😮 Eventuelt "gal mamma", ikke sant galmamma? Anonymkode: 11185...783 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
galmamma Skrevet 17. august 2021 #450 Del Skrevet 17. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Eventuelt "gal mamma", ikke sant galmamma? Anonymkode: 11185...783 hihi... sant 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #451 Del Skrevet 19. august 2021 Dere gjorde det helt riktig,men tenkt på det andre steder hvis barna deres ikke tar hensyn til andre, så blir det feil det også Anonymkode: cf149...b06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #452 Del Skrevet 19. august 2021 AnonymBruker skrev (På 26.12.2020 den 19.01): Her ville jeg også vært redd for at denne dama kanskje er begynnende syk? Ser demens er nevnt ovenfor? Frontallappen? Jeg skal IKKE sette noen diagnose, men dersom dette er en kvinne som ellers ikke har oppført seg slik ville jeg absolutt vurdert om det kan være sykdom her. For en forferdelig situasjon å være i, dette kommer nok datteren over med støtte fra dere. Anonymkode: 77e2e...18f Jeg må si meg enig. Dersom denne typen oppførsel kom helt ut av det blå er det et tegn på at svigermor er syk. Demens kan vise seg slik. Men også en del andre diagnoser. Det unnskylder naturligvis ikke det som har skjedd. Men det kan kanskje være en trøst å vite at oppførselen har en forklaring. Spesielt for barnet vil det være viktig. Dersom hun tidligere har hatt et trygt og godt forhold til sin bestemor vil det bli en stor jobb for dere framover. Jeg synes du ska be om all hjelp du kan få til din datter. At en trygg og god omsorgsperson plutselig utsetter deg for vold vil være svært traumatiserende for de fleste barn. Anonymkode: 3ce71...be7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #453 Del Skrevet 19. august 2021 AnonymBruker skrev (På 2020-12-26 den 19.13): Bestemor dyttet fra seg barnet så hun falt i bord hjørnet.. 5 sting, overnatting på sykehuset, besøksforbud, hjernerystelse, politi, barnevern, traume psykolog... veldig sansynlig.... Anonymkode: ad272...212 Og hvordan endte barnet opp med å sy fem sting i pannen? Da må jo hun ha falt fremover? Og det gir ingen mening, mtp at barnet kom løpende i mot bestemor, ble dyttet og falt (går ut i fra) bakover. 🤔 Beklager hvis dette faktisk stemmer! Er bare så sykt mange troll her innpå som dikter opp helt vannvittige historier for oppmerksomhet. Så man begynner virkelig å lure. Hvis dette faktisk stemmer så vil jeg sende gode tanker deres vei💕 Anonymkode: 5b6cd...a22 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #454 Del Skrevet 19. august 2021 AnonymBruker skrev (På 2020-12-30 den 17.47): Sår i pannen er hverken dype eller sprikende. Sår i pannen stripses eller limes derfor alltid. Anonymkode: a0fdb...cbb Det er totalt feil. Jeg har litt av et Harry Potter arr i pannen, og måtte med det sy flere sting. Kuttet var både dypt og sprikende. Anonymkode: 5b6cd...a22 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #455 Del Skrevet 19. august 2021 3 hours ago, AnonymBruker said: Det er totalt feil. Jeg har litt av et Harry Potter arr i pannen, og måtte med det sy flere sting. Kuttet var både dypt og sprikende. Anonymkode: 5b6cd...a22 Samme her. Sydd i pannen 2 ganger Anonymkode: 9f53b...6f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #456 Del Skrevet 19. august 2021 😶 Anonymkode: 6fa39...96c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 13. august 2022 #457 Del Skrevet 13. august 2022 Hvordan endte dette, TS? Jeg har tenkt på denne tråden, men slitt med å finne den igjen. Håper det ordnet seg og at det går bra med barnet. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenelz Skrevet 13. august 2022 #458 Del Skrevet 13. august 2022 Dette er jo juletråden som ikke skal bli dratt opp før desember! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hill83 Skrevet 13. august 2022 #459 Del Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (På 26.12.2020 den 18.48): Jeg sitter fremdeles i sjokk etter julefeiringen. Den eldste jenta vår på 7 år var selvsagt overlykkelig gjennom hele dagen, med ekstremt store forventninger til både julestrømper,overraskelse fra rampenissen og gavene i seg seg selv. Både hun og lillebroren på 5 år var "høyt og lavt" gjennom dagen, noe jeg anser som helt normalt med tanke på all spenningen deres knyttet mot feiringen. Det er jo barn! Vi hadde det utrolig gøy samnen gjennon dagen med brettspill som rampenissen hadde fikset, litt godis og leker i strømpene,julemusikk og kakao mens vi ventet på julemiddagen. Svigermor kom ganske tidlig å ytret fort ganske tydelig at ungene var "for glad" og høylytte. Jeg fortalte henne at denne julegleden skal barna få ha, og de hadde også i all hovedsak innestemme. De lekte og koste seg,lo og lekte "sisten" med dukkene sine som de fikk i julestrømpen. Etter enda en liten stund roper svigermor høyt: "Har dere unnlatt å fortelle oss at denne eldste ungen har ADHD??" Jeg ble helt satt ut og gikk bort til henne for å informere nok en gang om at dette er glade barn og hvis hun ikke tåler det kan hun gå opp i loftstuen for en pause. Det skal sies at svigermor er frisk på alle måter og det er ingenting fysisk eller psykisk som skal gjøre at hun ikke håndterer glade barn. Det var aldri snakk om at barna hylte,kastet på ting eller på annen måte oppførte seg påfallende utover hva som er normaltav barn på 5 og 7 år på en slik dag. Rett før vi skulle spise kommer da eldste jenta i rask gange mens hun "hopper" smilende mot svigermor med armene i været samtidig som hun sier " juleklem bestemor!!" Dette resulterer i at svigermor med viten,vilje og kraft, dytter til jenta vår i fart så hun slår hode rett i kanten på bordet! Jeg og mannen slapp det vi hadde i hendene å løp bort, i tillegg kom øvrige gjester stormende til hvor ett par av de fikk med seg svigermor bort fra situasjonen. Hun brølte: "der lærte hun kanskje å oppføre seg!!" Svigermor fikk klar beskjed av oss og de andre gjestene om å reise rett hjem og fikk beskjed om at hun overhode ikke var velkommen inn dørene her igjen! Jenta vår hylgråt mens blodet rant og jeg så raskt at dette måtte sys. Jeg og mannen fikk henne i bilen og rett til akuttmottaket hvor hun ble svært medtatt på vei ned. Det hele endte med 5 sting i pannen og ett døgn innleggelse på grunn av hjernerystelse og behov for sterke smertestillende og kvalmestillende. Jeg er helt knust på vegne av hva jenta vår har måttet oppleve og har så dårlig samvittighet at jeg ikke klarer å beskrive det. Jeg hadde ingen anelse om at svigermor var i stand til en slik handling men føler likevel jeg skulle klart å stoppe det. Hjertet mitt blør for jenta vår 😭 vi har valgt å anmelde dette i samråd med sykehuslege på vakt og jeg ønsket også en dialog med barnevernet som støttet dette fult ut. Jenta vår er sterkt preget av episoden og begynte å hylgråte da vi kom inn dørene hjemme i dag hvor julepynten står fremme. Hun sier at julepynten gjorde Bestemor slem og at hun ikke vil bli kastet i bordet eller slått.... tårene mine triller mens jeg skriver dette. Jeg har sittet på loftstuen med henne å lest eventyr mens mannen har ryddet bort hele jula slik at det skal oppleves så ok som mulig for henne. Vi har også fortalt henne at det ikke er julepynten som er farlig, men at bestemor ble syk i tankene sine. Vi har lovet at bestemor aldri skal komme hit igjen. Vi var i dag i dialog med politiet igjen for å få besøksforbud mot bestemoren, i tillegg til anmeldelse. Jeg har også ringt barneavdelingen og spurt om vi kan komme inn til psykiater eller spesialist på barn og traumer så fort som mulig. Jeg snakket også med barnevernet i dag som sendte ut en miljøterapaut på vakt for å bistå oss litt i dialogen og frykten til jenta vår når vi kom hjem... Jeg vet ikke hva jeg vil med dette annet enn å lufte meg, jeg er helt i sjokk og tror fremdeles det hele bare har vært ett mareritt. Er det noe mer jeg kan gjøre for jenta vår? Noe jeg bør være ekstra oppmerksom på? Vi sender henne selvsagt ikke på skole før hun er klar igjen, jeg skal i møte med sjefen i morgen for å høre om jeg kan bruke ferie og avspasere en periode... Dersom dere har tips og råd så kom gjerne med det, hjertet mitt føles ut som det er knust i tusen biter på vegne av hva jenta vår har måttet oppleve😭 Anonymkode: b63fb...423 Tipset er å roe deg ned å ordne dette internt i familien . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #460 Del Skrevet 13. august 2022 Å fy og skam, hadde helt glemt denne tråden. Hvordan gikk dette TS? Håper jenta har kommet seg og gleder seg til jul. Får så vondt i meg 😭😭😭 Anonymkode: 808bd...552 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå