AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #41 Skrevet 26. desember 2020 Hvis du er over gjennomsnittet pen i Norge, burde du ikke uansett ikke date norske bondetamper. Du burde vært i New, Paris, London og datet suksessfulle og sofistikerte verdensborgere. Man kjører ikke avisruta med en Lamborghini. Anonymkode: cd8ae...c22 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #42 Skrevet 26. desember 2020 Jeg leser mellom linjene og du bare sutrer over komplimenter. Bruk heller tiden på noe mer rasjonelt. Les en bok, gå ut, tren eller se på Netflix. Anonymkode: 91071...4ea
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #43 Skrevet 26. desember 2020 Spør ham hva han liker best ved deg, i tillegg til utseendet. Anonymkode: a3543...053 3
Gjest Minesveiper Skrevet 19. januar 2021 #44 Skrevet 19. januar 2021 (endret) On 12/26/2020 at 1:21 AM, AnonymBruker said: Dette med å være pen er også noe jeg har hørt gjennom hele livet, av venner, familie og slekt, men alt dette utseendefokuset gjør at jeg også blir fokusert på utseende og skal vise meg fra min beste side hele tiden, siden alle liksom mener jeg er så pen, så hvis en mann bare liker meg på grunn av dette så vil ikke forholdet vare, for utseende vil endre seg med tiden. Nå høres jeg sikkert sutrete ut, vet det finnes verre ting å klage på, men jeg vil gjerne at en gutt skal like meg for den jeg er som person. Anonymkode: 76cf6...ad3 Jeg ser den, men det får meg til å føle at jeg ikke kan være helt ærlig om hvor viktig utseende er for at jeg skal føle tiltrekning med en dame. Vi menn er ikke dumme, vi plukker opp at flere dere ikke liker at menn er utseende fokusert, og tilpasser oss. Dvs vi velger å vri på sannheten / ikke fortelle hele sannheten om hvordan tiltrekning fungerer for oss fordi vi vet at damen ikke vil like det vi har å si dersom vi får spørsmål om det i virkeligheten. Er det virkelig det du ønsker å oppnå? Det er ikke slik at menn selv velger å være utseende fokusert. Sant, jeg kan ikke for at det utseende som gjør at jeg føler en intens tiltrekning. For meg, hadde det ideelle vært om damen faktisk kunne akseptert at utseende har noe å si, og bare tatt det derfra uten å ligge noe mer i det. Jeg på min side aksepterer at damer er opptatt av utseende og status. Som jeg prøvde å si i mitt forrige innlegg, så er ikke utseende alt. Når vi blir eldre, vil vi ha i pose og sekk. Dvs, man ønsker å møte en dame man synes er fin som også har god personlighet, og gode verdier. Når man er yngre brenner man seg gjerne på damer som er fine, men som er egosentriske, har dårlig moral, dårlige verdier osv. Man lærer av det, og siler disse ut etter at man har brent seg en gang eller to Utseende er absolutt ikke alt. Jeg er også opptatt av at damen er smart, snill, har gode verdier osv. Det er også viktig for meg at vi har noen felles interesser. Endret 19. januar 2021 av Minesveiper
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #45 Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 26.12.2020 den 1.21): Bare for å ha det sagt, jeg liker å få komplimenter for utseendet og syns at det er hyggelig, men det har vært så mye snakk om mitt utseende nå at jeg syns det begynner å bli nok, og det handler om at jeg begynner å føle at jeg ikke er pen nok de dagene hvor jeg ikke føler meg like vel. Jeg er ikke redd for å innrømme selv at en av de tingene jeg faller for ved en mann er utseende, ikke bare utseende, men utseende er ikke uvesentlig. Og jeg syns denne mannen er veldig kjekk, så jeg syns det er litt søtt at han er så betatt, men det er litt kjedelig hvis han bare er betatt på grunn av utseendet mitt. Har også vansker å forstå at han kan syns jeg er så pen at han blir fascinert, så pen er jeg ikke. Dette med å være pen er også noe jeg har hørt gjennom hele livet, av venner, familie og slekt, men alt dette utseendefokuset gjør at jeg også blir fokusert på utseende og skal vise meg fra min beste side hele tiden, siden alle liksom mener jeg er så pen, så hvis en mann bare liker meg på grunn av dette så vil ikke forholdet vare, for utseende vil endre seg med tiden. Nå høres jeg sikkert sutrete ut, vet det finnes verre ting å klage på, men jeg vil gjerne at en gutt skal like meg for den jeg er som person. Anonymkode: 76cf6...ad3 TS 🙂 Jeg forsto hva du mente...😉❤ Anonymkode: 2e117...964 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #46 Skrevet 20. januar 2021 Minesveiper skrev (22 timer siden): Jeg ser den, men det får meg til å føle at jeg ikke kan være helt ærlig om hvor viktig utseende er for at jeg skal føle tiltrekning med en dame. Vi menn er ikke dumme, vi plukker opp at flere dere ikke liker at menn er utseende fokusert, og tilpasser oss. Dvs vi velger å vri på sannheten / ikke fortelle hele sannheten om hvordan tiltrekning fungerer for oss fordi vi vet at damen ikke vil like det vi har å si dersom vi får spørsmål om det i virkeligheten. Er det virkelig det du ønsker å oppnå? Det er ikke slik at menn selv velger å være utseende fokusert. Sant, jeg kan ikke for at det utseende som gjør at jeg føler en intens tiltrekning. For meg, hadde det ideelle vært om damen faktisk kunne akseptert at utseende har noe å si, og bare tatt det derfra uten å ligge noe mer i det. Jeg på min side aksepterer at damer er opptatt av utseende og status. Som jeg prøvde å si i mitt forrige innlegg, så er ikke utseende alt. Når vi blir eldre, vil vi ha i pose og sekk. Dvs, man ønsker å møte en dame man synes er fin som også har god personlighet, og gode verdier. Når man er yngre brenner man seg gjerne på damer som er fine, men som er egosentriske, har dårlig moral, dårlige verdier osv. Man lærer av det, og siler disse ut etter at man har brent seg en gang eller to Utseende er absolutt ikke alt. Jeg er også opptatt av at damen er smart, snill, har gode verdier osv. Det er også viktig for meg at vi har noen felles interesser. Så det er helt greit for deg at dama vil bli sammen med deg pga pengene dine? Det er ingenting annet ved deg hun vil ha enn hva du kan kjøpe henne og det er noe du vil satse på?Om det skulle skje deg noe så vet du at hun stikker men du godtar fordi "damer er opptatt av penger og status"? Alle kvinner vet dere ser på utseende og det teller 90%,det eneste er at vi ønsker at dere liker oss for mer enn det for utseendet forsvinner og hvem vil kaste bort flere år med en mann som stikker med en gang hun blir "for gammel". Hadde vært koselig å kunne ha en å bli gammel med liksom.. Anonymkode: da3ee...b60 3
Gjest Minesveiper Skrevet 20. januar 2021 #47 Skrevet 20. januar 2021 (endret) 2 hours ago, AnonymBruker said: Så det er helt greit for deg at dama vil bli sammen med deg pga pengene dine? Anonymkode: da3ee...b60 Men altså, jeg har skrevet to ganger nå at utseende ikke er alt.. 2 hours ago, AnonymBruker said: Det er ingenting annet ved deg hun vil ha enn hva du kan kjøpe henne og det er noe du vil satse på?Om det skulle skje deg noe så vet du at hun stikker men du godtar fordi "damer er opptatt av penger og status"? Anonymkode: da3ee...b60 Jeg har vært i en posisjon hvor kvinner har likt meg, og vært forelsket i meg uten å bli kjent meg først. Dette fordi jeg hadde høy status innad i et spesifikt miljø / spesifikk gruppe. Man lager ikke noe nummer av det. Man bare vet at kvinner har en tendens til å like mennene som er i toppen på områder de selv er opptatt av. 2 hours ago, AnonymBruker said: Alle kvinner vet dere ser på utseende og det teller 90%,det eneste er at vi ønsker at dere liker oss for mer enn det for utseendet forsvinner og hvem vil kaste bort flere år med en mann som stikker med en gang hun blir "for gammel". Hadde vært koselig å kunne ha en å bli gammel med liksom.. Anonymkode: da3ee...b60 Som jeg har skrever tidligere, er det andre ting enn utseende jeg vektlegger når jeg skal finne meg en dame. Jeg ser på personlighet, interesser damen har, karriere faktisk og hvilke verdier hun har. Hadde utseende vært alt hadde man bare blitt sammen med hvilken som helst fin dame. Det er ikke slik det virker. Utseende har likevel en del å si for tiltrekningen man føler mot damen. Det er damer jeg har følt tiltrekning mot som jeg aldri kunne vært sammen med fordi vi har vært for forskjellige. Jeg føler likevel ikke at jeg kan være ærlig om hvor viktig den tiltrekningen er for meg spesielt i begynnelsen av relasjonen fordi så mange kvinner ikke klarer å akseptere menn sin natur når det kommer til vårt forhold til damens utseende. Det er svært få par som går gjennom samlivet sitt og er forelsket fra start til slutt. På et tidspunkt gjør begge parter et bevisst valg om å bare være sammen fordi man har kjærlighet til hverandre. Det på tross av begge gjerne ikke føler samme tiltrekning som man gjorde i starten. Går du for menn som er familieorientert, og som ønsker å holde sammen med en dame resten av livet, slipper du problemstillingen om å bli byttet ut. Lettere sagt enn gjort selvfølgelig fordi menn sine verdier ikke akkurat er det som skaper tiltrekning hos en dame in the first place. Endret 20. januar 2021 av Minesveiper
Raven.Writingdesk Skrevet 21. januar 2021 #48 Skrevet 21. januar 2021 (endret) Så mange rare svar du får, TS. Det er alltid hyggelig med komplimenter, men så klart man kan føle at det bikker over ved et bestemt punkt. Mange kvinner (spesielt om de er veldig vakre) - (og dette gjelder sikkert for mange menn også) - kan oppleve det som å bli «ting gjort» når de møtes på denne måten. TS beskriver jo at hun blir usikker på om det er primært utseendet som har verdi for denne mannen, ikke hennes identitet. Og hun sier at hennes identitet bygger på mye mer enn kun utseendet. Jeg må si at jeg liker og respekterer allerede TS langt mer enn andre som kommenterer i tråden. Dere som sammenligner TS med en bil, og/eller argumenterer for at utseendet egentlig er hovedattraksjonen med en kvinne, og/eller at en kvinne må «lide av dårlig selvtillit» om hun ikke elsker å bli objektivisert; dere har noen tiår/hundreår å ta igjen i likestillingsutviklinga deres. Mange kvinner kan nok identifisere seg med TS. Spesielt de som har mange «beilere på døra» til enhver tid. Jeg skulle ønske flere kunne lære litt av innlegget til TS. Først av alt: alle de kvinner som sikkert drømmer om et flottere utseendet i håp om å tiltrekke seg en make. Det er ikke sånn at gresset alltid er grønnere. Dernest; menn, som tror at kvinner der snakker om objektivisering og seksualisering av kvinnekroppen i negativ forstand, alltid er kvinner der selv ikke har hatt «æren» av å oppleve dette. Det er faktisk ikke så «deilig» å bli sett på som en bil, eller en ting, en statue, selv om det er en fancy bil eller flott statue man assosieres med. - Til TS; Du høres ut som ei grepa dame med føttene godt plantet på jorda! Hurra for deg! Fremfor å la disse «komplimentene» ese ut egoet ditt så stiller du deg kritisk til dem! Fremfor å la dem definere dine kvaliteter og egenskaper så distanserer du deg litt fra dem! Hurra Hurra Hurra!! Jeg tror genuint noen har gjort noe veldig riktig i oppdragelsen av deg, og/eller du har et medfødt indre moralsk kompass som mange mangler! Hadde flere vært som deg hadde vi nok sett mindre til plastiske operasjoner, Færre kunstige kropper og kvinner psyke der går ad undas, fordi de bygger så mye av sin identitet i evnen til å bli seksualisert og objektivisert. Når det gjelder mannen du dater så synes jeg du kan ta en prat med ham. Du kan si at den overfloden av kommentarer rundt utseendet ditt gjør at det blir mye fokus på denne delen med deg, noe du egentlig ikke ønsker. Det er hyggelig å høre at man er fin, spesielt om en kanskje har pynta seg litt ekstra, har på en ny kjole, vært til frisør m.m, - men om du sitter å holder en samtale om noe helt annet som åpenlyst ikke fanger oppmerksomheten fordi han er mer opptatt av å «beundre» deg, så kan det faktisk skape en følelse av ensomhet. Du blir ikke «møtt» eller «sett» for de andre kvalitetene og egenskapene du har. Du ønsker noen som ser hele deg; ikke bare «skallet». Du ønsker noen som møter hele deg, ikke bare det fysiske og overfladiske. Og som du sier, om det primært er «skallet» han er forelsket i, hva om du har dager der «skallet» ikke er like pent og pyntet? Plutselig blir du veldig selvbevisst fordi du får et kviseutbrudd, har sovet dårlig og har ringer under øynene, eller er oppblåst fordi du har mens. Alle ting som du har «levd med» uten å bli dømt for eller «observert for», skal nå bli studert ned til minste detalj, da «skallet ditt» får så uendelig mye oppmerksomhet og detalj fokus.. - Jeg synes du skal si det til ham, og er han oppegående nok så går da dette helt greit! Hvis ikke.... - så begynner jeg å tenke på han karakteren i parterapi som er sammen med «Martiine» Lykke til TS ! Endret 21. januar 2021 av Raven.Writingdesk 4
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #49 Skrevet 21. januar 2021 Det høres slitsomt ut å være pen kvinne. Anonymkode: 435d0...bef
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #50 Skrevet 21. januar 2021 8 hours ago, Raven.Writingdesk said: Du kan si at den overfloden av kommentarer rundt utseendet ditt gjør at det blir mye fokus på denne delen med deg, noe du egentlig ikke ønsker Det er ihvertfall kroken på døra for et hvert potensielt forhold. Anonymkode: 6f4be...abb
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #51 Skrevet 21. januar 2021 Er jo da du blir sittende å tenke om han egentlig kun er grei mot deg pga du har et visst utseende og om han egentlig ville likt deg i det hele tatt om du var mindre pen. Jeg vil heller ha en man som vil like deg pen og ikke pen. De fleste har dager/uker hvor de ser ut som takras. Og da vil man ha en mann som ser forbi dette og liker deg som person uansett. Koselig med komplimenter når de gjelder utseendet, men er enda mer koselig nå personligheten blir kommentert. Er disse kommentarene som varmer mest i lengden og som for deg til å føle deg mer spesiell. Anonymkode: 159b8...a88 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #52 Skrevet 21. januar 2021 Jada la oss late som at kvinner ikke bryr seg om utseende. Anonymkode: a2be7...a2c 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #53 Skrevet 21. januar 2021 Jeg får også høre det hele tiden fra kjærester, at jeg er så deilig, fin kropp osv. Kjæresten min nå sier det også hele tiden, at han er så heldig som har så pen ei jente som meg osv.. Jeg er meget vant med å få komplimenter og man blir på en måte bortskjemt på det. Så om jeg plutselig ikke hadde fått det, hADDE DET VÆRT RART. Hvorfor kan ikke menn fokusere mer på personlighet, tenker jeg også. Man føler seg som et stykke kjøtt av og til . Anonymkode: 8e5c9...452 1
Ansvar Skrevet 21. januar 2021 #54 Skrevet 21. januar 2021 Jeg ville aldri valgt å si noe om utseende. Men så er ikke utseende det mest vesentlige. Personlighet og hjerte er det som betyr mest for meg. Er ikke på jakt etter dame heller for øyeblikket Men det kommer sikkert en dag jeg ønsker å jakte igjen.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #55 Skrevet 22. januar 2021 Skal ikke snakke for han fyren, men gir jeg komplimenter mener jeg det uten noen baktanker. Men er enig i det du antyder om at komplimenter kun på utseende og ingenting annet kan bli litt overfladisk og tørt i lengden. Anonymkode: bdd2c...558
putaz Skrevet 22. januar 2021 #56 Skrevet 22. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 26.12.2020 den 0.19): Stakkars menn, gir de komplimenter er det feil, gir de ikke er det feil. Blir flau på vegne av eget kjønn ofte her på kg. Anonymkode: 6e4e0...b65 Moralen er at man kan liksågodt gjøre som man vil for kvinner blir aldri fornøyd uansett, ironisk nok er det da de blir fornøyd.
Hr. Aktiv Skrevet 22. januar 2021 #57 Skrevet 22. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 26.12.2020 den 0.19): Stakkars menn, gir de komplimenter er det feil, gir de ikke er det feil. Blir flau på vegne av eget kjønn ofte her på kg. Anonymkode: 6e4e0...b65 Helt riktig.
Isambard Skrevet 22. januar 2021 #58 Skrevet 22. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 26.12.2020 den 1.35): Det er vanlig for deg å gi tilfeldige menn komplimenter for deres utseende uten å ha sexuelt tiltrekning til dem? Anonymkode: 3c8db...d9c "Tilfeldige menn?" I denne tråden er det snakk om kjæresten. Forresten hender det at jeg som mann får komplimenter helt uten seksuelle undertoner. Det kommer ikke ut av det blå, men i en setting fra folk jeg kjenner godt.
Aliquis Skrevet 22. januar 2021 #59 Skrevet 22. januar 2021 (endret) On 12/26/2020 at 3:33 AM, AnonymBruker said: Hvorfor er du så opphengt i TS sin selvtillit? Irriterer det deg at hun klager over å få komplimenter på utseendet sitt? Siden du mener deg berettiget til å tyde henne, så vil jeg tyde deg litt. Du virker som en person som ikke er vant til å få for mange komplimenter for utseendet ditt, så du er nok kanskje litt misunnelig og ignorant til å svare i denne tråden. Jeg forstår TS godt. Alt dette vil høres helt dust ut. Jeg er glad man kan skrive som anonym fordi dette høres så innbilsk og dumt ut, at jeg aldri ville sagt det til noen i virkeligheten. Men, Har hatt det slik selv fra ung alder og det kan fort bli til at du tenker at det er din «verdi». Du vet, i en familie så er noen den «smarte», «morsomme» og så har man den «pene». Det er litt begrensende. Men nå snakker vi ikke om å høre dette fra familien. Men fra venner/venninner, tilfeldige menn, dater, flørter og onkler og ekskjærester til søsteren din og hvem som helst. Det er ikke sånn at de som mange synes er pene, heller har valgt det. Og det kan faktisk være sjenerende å få høre det av folk du ikke vil høre det fra, eller et upassende fokus på det. Det kan faktisk gjøre at man blir veldig selvbevisst og ukomfortabel rett og slett. Jeg lærte meg fra jeg var ganske ung å aldri gå med korte kjoler, utringning (selv om jeg har små pupper), eller å sende feil signaler på noe som helst vis. Jeg unngikk blikkkontakt med menn, fordi de lett kunne gi meg uønsket oppmerksomhet. Og jeg har hatt flere kjærester, som kun har vært med meg for utseendet mitt og som har sett på meg med endret blikk etter å ha sett meg syk og på mitt verste. Men, TS, når man er forelsket så synes man jo den man ser på er helt fantastisk vakker. Og han mener det nok. Men hvis du føler det er alt interessen bunner i, så burde du kanskje vurdere nå etter 4 mnd å gjøre noe casual sammen og tone klær og sminke helt ned og se reaksjonen hans om den endrer seg? Hvis han virkelig er forelsket vil han synes du er vakker, både når du er sliten eller usminket også☺️ Og mest sannsynlig er du vakker da også. Eller bare si det, at du håper han også liker andre ting med deg? Jeg forstår dwg Anonymkode: f8ce5...4ce Jeg er ikke opphengt i TS sin selvtillit. Jeg kommenterte det, fordi det var sånn det virket for meg, og så forsvarte jeg meningen min når folk kommenterte på det jeg hadde skrevet. Det irriterer meg ikke at andre får komplimenter på utseende sitt, men dårlige svar som ikke adresserer problemet og egentlig bare har som hensikt å få TS til å føle seg bedre kan irritere meg. TS virker som en som er ganske opptatt av å få bekreftelse på andre områder enn utseende sitt, og en sånn søken på bekreftelse står jeg på at er tegn på dårlig selvtillit. Endret 22. januar 2021 av Aliquis
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #60 Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 26.12.2020 den 0.08): Jeg har datet en mann i fire måneder nå og har godt inntrykk av han og selv om jeg ikke er klar for et forhold enda, liker jeg å tilbringe tid med han, men en ting han ofte gjør, er å komplimentere utseende mitt, noe som er hyggelig, men jeg er redd for at det er det viktigste for han. Jeg liker å ordne meg, men jeg har som alle andre dårligere dager og syns det har blitt for mye fokus på utseende. Han kan stirre meg i øynene og si at han blir nervøs på grunn av at jeg er så vakker, han kommenterer at jeg er en ti-er, at ansiktet mitt er perfekt, osv. Dette er veldig hyggelig og jeg får ofte oppmerksomhet fra menn når jeg ordner meg (og det høres idiotisk å skrive det, men jeg er over gjennomsnittet pen), men jeg er langt fra perfekt og nå som jeg er så vant til komplimenter kommer jeg til å forvente det og kan bli skuffet dersom slike komplimenter slutter å komme. Jeg har så mye mer å tilby enn utseende. Denne mannen er selv ganske opptatt av utseende, går bare med merkeklær, styler og bruker litt tid på utseendet. Dere menn, gir dere komplimenter bare for å være hyggelig eller tror dere at dere oppnår noe med slike kommentarer? Mener han virkelig alt det han lirer av seg om mitt utseendet eller har han noen baktanker? Anonymkode: 76cf6...ad3 Jeg er kvinne, men jeg vil bare si at jeg hadde litt den samme erfaringen i mitt forrige forhold. I starten av forholdet var det jo hyggelig med komplimenter på utseende. Men når vi hadde vært sammen i noen år, og komplimentene fortsatt handlet utelukkende om utseende, selv om jeg fisket og spurte mer spesifikt, var det fortsatt bare utseende jeg fikk komplimenter på. Da begynte det å gjøre meg mer og mer trist; forstod han ikke hvem jeg var? Så han ikke gode kvaliteter i meg? Eller var han så enkel at han ikke tenkte lenger enn som så? Han var fornøyd i forholdet, og sa det var det beste forholdet han hadde vært i, men han klarte altså ikke uttrykke følelsene sine på en bedre måte. Kanskje det er en manne-greie..? Selvsagt ikke blant alle menn, men mange? Anonymkode: 9b318...ab9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå