Gå til innhold

Menn og utseendefokus

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har datet en mann i fire måneder nå og har godt inntrykk av han og selv om jeg ikke er klar for et forhold enda, liker jeg å tilbringe tid med han, men en ting han ofte gjør, er å komplimentere utseende mitt, noe som er hyggelig, men jeg er redd for at det er det viktigste for han. Jeg liker å ordne meg, men jeg har som alle andre dårligere dager og syns det har blitt for mye fokus på utseende. Han kan stirre meg i øynene og si at han blir nervøs på grunn av at jeg er så vakker, han kommenterer at jeg er en ti-er, at ansiktet mitt er perfekt, osv. Dette er veldig hyggelig og jeg får ofte oppmerksomhet fra menn når jeg ordner meg (og det høres idiotisk å skrive det, men jeg er over gjennomsnittet pen), men jeg er langt fra perfekt og nå som jeg er så vant til komplimenter kommer jeg til å forvente det og kan bli skuffet dersom slike komplimenter slutter å komme. Jeg har så mye mer å tilby enn utseende. Denne mannen er selv ganske opptatt av utseende, går bare med merkeklær, styler og bruker litt tid på utseendet.  

Dere menn, gir dere komplimenter bare for å være hyggelig eller tror dere at dere oppnår noe med slike kommentarer? Mener han virkelig alt det han lirer av seg om mitt utseendet eller har han noen baktanker? 

Anonymkode: 76cf6...ad3

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han mener nok det han sier. Men du gjør nok rett i å spørre deg om han er bra nok for deg. Virker helst som det er et trofé han er ute etter, som kan bli en ekstremt kjedelig jobb å ta på seg. 

Anonymkode: 489bc...4d8

• Liker 16
Skrevet

Stakkars menn, gir de komplimenter er det feil, gir de ikke er det feil. Blir flau på vegne av eget kjønn ofte her på kg. 

Anonymkode: 6e4e0...b65

• Liker 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Han mener nok det han sier. Men du gjør nok rett i å spørre deg om han er bra nok for deg. Virker helst som det er et trofé han er ute etter, som kan bli en ekstremt kjedelig jobb å ta på seg. 

Anonymkode: 489bc...4d8

Han prøver vel å være hyggelig, og jeg syns jo at det er hyggelig at han sier slike ting, men skulle gjerne ønske han ga komplimenter for andre ting, også har jeg også tenkt at han sier det bare for å si det. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Stakkars menn, gir de komplimenter er det feil, gir de ikke er det feil. Blir flau på vegne av eget kjønn ofte her på kg. 

Anonymkode: 6e4e0...b65

Har ikke skrevet at det er galt å gi komplimenter, det er veldig hyggelig, men ikke like hyggelig om han ikke mener det, om han er typen som sier det til alle. 

• Liker 4
Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg har datet en mann i fire måneder nå og har godt inntrykk av han og selv om jeg ikke er klar for et forhold enda, liker jeg å tilbringe tid med han, men en ting han ofte gjør, er å komplimentere utseende mitt, noe som er hyggelig, men jeg er redd for at det er det viktigste for han. Jeg liker å ordne meg, men jeg har som alle andre dårligere dager og syns det har blitt for mye fokus på utseende. Han kan stirre meg i øynene og si at han blir nervøs på grunn av at jeg er så vakker, han kommenterer at jeg er en ti-er, at ansiktet mitt er perfekt, osv. Dette er veldig hyggelig og jeg får ofte oppmerksomhet fra menn når jeg ordner meg (og det høres idiotisk å skrive det, men jeg er over gjennomsnittet pen), men jeg er langt fra perfekt og nå som jeg er så vant til komplimenter kommer jeg til å forvente det og kan bli skuffet dersom slike komplimenter slutter å komme. Jeg har så mye mer å tilby enn utseende. Denne mannen er selv ganske opptatt av utseende, går bare med merkeklær, styler og bruker litt tid på utseendet.  

Dere menn, gir dere komplimenter bare for å være hyggelig eller tror dere at dere oppnår noe med slike kommentarer? Mener han virkelig alt det han lirer av seg om mitt utseendet eller har han noen baktanker? 

For en del av oss så er det egentlig så enkelt som at når man er med en dame man synes er veldig vakker, så beundrer man utseende, og skjønnheten hennes. Det er gjerne ikke det damer har lyst å høre, men det begynner med at man er betatt, og fordi man beundrer skjønnheten til damen, skal det ikke så mye til for å bli forelsket. Når man er yngre jager man gjerne den forelskelsen uten å gjøre en vurdering når det kommer til om man er en god match personlighetsmessig, har like interesser, og ønsker det samme. Når man blir eldre vil man ha i pose og sekk. Da er det på en måte ikke nok at man vet at man kan bli forelsket i damen om man tilbringer tid med henne. Sant, man har ikke lyst å få følelser for en det ikke kommer til å gå med i lengden. 

Jeg har følt med flere damer at det er viktig for dem å føle at de ikke blir valgt pga av utseende alene. Da er det vanskelig å si at utseende faktisk er noe man vektlegger, og at det er viktig. Det føles ikke som man kan si til damen at utseende hennes er en av grunnene til at man føler på en tiltrekning. Da blir man fort stemplet som overfladisk, og lite "dyp". Man skal gjerne fremme de andre kvalitetene hun har, og det er kjipt å føle at man ikke kan være helt ærlig siden det ikke er godt nok for damen at man føler en tiltrekning pga av utseende hennes. 

Endret av Minesveiper
Skrevet

Hvor gammel er han?

Anonymkode: e2cbf...e6c

• Liker 1
Skrevet

Ekstremt creepy hvis han gjør det under sosiale interaksjoner som ikke innebærer samleie etter min mening. 

Anonymkode: 3c8db...d9c

Skrevet
Minesveiper skrev (3 minutter siden):

For en del av oss så er det egentlig så enkelt som at når man er med en dame man synes er veldig vakker, så beundrer man utseende, og skjønnheten hennes. Det er gjerne ikke det damer har lyst å høre, men det begynner med at man er betatt, og fordi man beundrer skjønnheten til damen, skal det ikke så mye til for å bli forelsket. Når man er yngre jager man gjerne den forelskelsen uten å gjøre en vurdering når det kommer til om man er en god match personlighetsmessig, har like interesser, og ønsker det samme. Når man blir eldre vil man ha i pose og sekk. Da er det på en måte ikke nok at man vet at man kan bli forelsket i damen om man tilbringer tid med henne. Sant, man har ikke lyst å få følelser for en det ikke kommer til å gå med i lengden. 

Jeg har følt med flere damer at det er viktig for dem å føle at de ikke blir valgt pga av utseende alene. Da er det vanskelig å si at utseende faktisk er noe man vektlegger, og at det er viktig. Det føles ikke som man kan si til damen at utseende hennes er en av grunnene til at man føler på en tiltrekning. Da blir man fort stemplet som overfladisk, og lite "dyp". Man skal gjerne fremme de andre kvalitetene hun har, og det er kjipt å føle at man ikke kan være helt ærlig fordi det ikke er godt nok for damen at man føler en tiltrekning pga av utseende hennes. 

Bare for å ha det sagt, jeg liker å få komplimenter for utseendet og syns at det er hyggelig, men det har vært så mye snakk om mitt utseende nå at jeg syns det begynner å bli nok, og det handler om at jeg begynner å føle at jeg ikke er pen nok de dagene hvor jeg ikke føler meg like vel. 

Jeg er ikke redd for å innrømme selv at en av de tingene jeg faller for ved en mann er utseende, ikke bare utseende, men utseende er ikke uvesentlig. Og jeg syns denne mannen er veldig kjekk, så jeg syns det er litt søtt at han er så betatt, men det er litt kjedelig hvis han bare er betatt på grunn av utseendet mitt. Har også vansker å forstå at han kan syns jeg er så pen at han blir fascinert, så pen er jeg ikke. 

Dette med å være pen er også noe jeg har hørt gjennom hele livet, av venner, familie og slekt, men alt dette utseendefokuset gjør at jeg også blir fokusert på utseende og skal vise meg fra min beste side hele tiden, siden alle liksom mener jeg er så pen, så hvis en mann bare liker meg på grunn av dette så vil ikke forholdet vare, for utseende vil endre seg med tiden. Nå høres jeg sikkert sutrete ut, vet det finnes verre ting å klage på, men jeg vil gjerne at en gutt skal like meg for den jeg er som person. 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvor gammel er han?

27 år. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ekstremt creepy hvis han gjør det under sosiale interaksjoner som ikke innebærer samleie etter min mening. 

Hvorfor syns du det er creepy? Det er mulig å gi komplimenter uten seksuelle undertoner. Opplever det aldri som creepy. 

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er mulig å gi komplimenter uten seksuelle undertoner. 

Hvis han var homo sikkert. Opplagt han tenner på utseenede ditt og ikke "deg". 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis han var homo sikkert. Opplagt han tenner på utseenede ditt og ikke "deg". 

Jeg pleier også å gi komplimenter og jeg kan love deg at komplimentene ikke har seksuelle undertoner. Hvis det bare er mulig å gi komplimenter når det gjelder sex, så er der bare trist. I min verden er det vanlig å gi komplimenter.

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det er en litt weird ting å gjøre. Selv om han synes du er dødspen så blir det rart å konstant få sånne kommentarer. Jeg tror at noen jenter er oppvokst med å få sånne kommentarer av foreldre, og bli kalt prinsesser, og andre er ikke det. I min familie var det ikke noe sånt, det ble fokusert på hvem vi var som mennesker, så jeg tror jeg ville syntes det var rart om noen konstant sa sånne ting. Man kan si det èn gang i blant men om det er det alt dreier seg om så tror jeg at jeg hadde syntes det ble slitsomt og egentlig bare komisk. 

Anonymkode: 0ae89...1ed

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg pleier også å gi komplimenter og jeg kan love deg at komplimentene ikke har seksuelle undertoner. Hvis det bare er mulig å gi komplimenter når det gjelder sex, så er der bare trist. I min verden er det vanlig å gi komplimenter.

Det er vanlig for deg å gi tilfeldige menn komplimenter for deres utseende uten å ha sexuelt tiltrekning til dem?

Skrevet

Etter 4 mnd bør han kjenne deg godt nok til å kunne by på komplimenter relatert til din personlighet. Men ikke alle som er god på komplimenter. 
Du kan jo prøve å gi han komplimenter lignende de du selv ønsker, og se om våkner

Anonymkode: e829d...4bd

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Bare for å ha det sagt, jeg liker å få komplimenter for utseendet og syns at det er hyggelig, men det har vært så mye snakk om mitt utseende nå at jeg syns det begynner å bli nok, og det handler om at jeg begynner å føle at jeg ikke er pen nok de dagene hvor jeg ikke føler meg like vel. 

Jeg er ikke redd for å innrømme selv at en av de tingene jeg faller for ved en mann er utseende, ikke bare utseende, men utseende er ikke uvesentlig. Og jeg syns denne mannen er veldig kjekk, så jeg syns det er litt søtt at han er så betatt, men det er litt kjedelig hvis han bare er betatt på grunn av utseendet mitt. Har også vansker å forstå at han kan syns jeg er så pen at han blir fascinert, så pen er jeg ikke. 

Dette med å være pen er også noe jeg har hørt gjennom hele livet, av venner, familie og slekt, men alt dette utseendefokuset gjør at jeg også blir fokusert på utseende og skal vise meg fra min beste side hele tiden, siden alle liksom mener jeg er så pen, så hvis en mann bare liker meg på grunn av dette så vil ikke forholdet vare, for utseende vil endre seg med tiden. Nå høres jeg sikkert sutrete ut, vet det finnes verre ting å klage på, men jeg vil gjerne at en gutt skal like meg for den jeg er som person. 

Skjønner dette er slitsomt. Legger selv stort press på meg selv siden menn alltid nevner utseende mitt. Husker jeg var på ferie med en jeg datet, og våknet i smådårlig form som var ok, men var blitt hovnet opp i ansiktet og fikk da smått panikk. Når jeg ikke hørte noe etter vi kom hjem gikk jeg ut ifra at det var fordi jeg så stygg ut, og det var tungt. Selv han jeg var sammen med i mange år følte jeg dette presset med i tilfelle han skulle se meg stygg da han alltid snakket om hvor heldig han var som hadde en tier, at jeg følte meg utrygg når jeg var syk med influensa og andre ting som gjorde at jeg så fæl ut. Er deilig med venner og familie hvor man vet at de elsker deg for deg og at man kan se ut som trolldeig uten at det gjør noe. Finnes jo kvinner som føler det med dater og kjærester og, noe jeg dessverre ikke kan relatere meg til. Men forstår skoen trykker her for deg også, at hvis du ikke har utseende å støtte deg på så har du ingen trygghet igjen, og det vil ikke være mulig å alltid se bra ut så det er fryktelig slitsomt og stressende. Jeg tenker at hvis du faktisk ble kjæreste med denne mannen og du virkelig føler han er glad i deg - så vil dette roe seg ned. Men kanskje ikke når dere bare dater og han først og fremst er i betatt av utseende-fasen. 

• Liker 3
Skrevet

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er vanlig for deg å gi tilfeldige menn komplimenter for deres utseende uten å ha sexuelt tiltrekning til dem?

Jeg gir aldri tlfeldige menn komplimenter, men jeg gir komplimenter til menn jeg liker, jeg komplimenterer ting jeg liker ved dem uten at det har noe å gjøre med sex. Jeg sier det for å være hyggelig, ikke fordi jeg tenker på sex. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg synes det er en litt weird ting å gjøre. Selv om han synes du er dødspen så blir det rart å konstant få sånne kommentarer. Jeg tror at noen jenter er oppvokst med å få sånne kommentarer av foreldre, og bli kalt prinsesser, og andre er ikke det. I min familie var det ikke noe sånt, det ble fokusert på hvem vi var som mennesker, så jeg tror jeg ville syntes det var rart om noen konstant sa sånne ting. Man kan si det èn gang i blant men om det er det alt dreier seg om så tror jeg at jeg hadde syntes det ble slitsomt og egentlig bare komisk. 

Anonymkode: 0ae89...1ed

Jeg er enig med det du skriver her, syns det er en uting å gi barn og unge komplimenter for utseende. Jeg har aldri blitt kalt for en prinsesse og moren og faren min går ikke rundt og gir meg komplimenter, ei heller mine søsken, men når andre har sagt noe fint om utseendet så får jeg høre det av dem, at den og den personen kommenterte hvor pen jeg er, osv. Jeg har alltid vært skoleflink, men det ikke det folk kommenterer om, det handler alltid om det ytre, og det irriterer meg, for det gjør igjen at jeg blir mer utseendefokusert. 

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg gir aldri tlfeldige menn komplimenter, men jeg gir komplimenter til menn jeg liker, jeg komplimenterer ting jeg liker ved dem uten at det har noe å gjøre med sex. Jeg sier det for å være hyggelig, ikke fordi jeg tenker på sex. 

Du har mest sannsynlig misleda ganske mange menn med de komplimentene dine :Knegg:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...