Gå til innhold

Skal du vaksinere deg om du planlegger å bli gravid?


Flores

Anbefalte innlegg

For dere som er kvinner i reproduktive alder har dere tenkt å vaksinere dere for covid19? Har dere lest noe om d er muligens bivirkninger eller senskader hos kvinner som planlegger å bli gravide? Jeg leste at det er ikke nok studier på det, og at uansett om en vurdere å la seg vaksinere bør en vente minst to måneder før en forsøker å bli gravid. Er det noen som vet hvorfor er det slik? Dette er noe som gjør meg betenkelig om å ta vaksinen.... Er d andre som har det på samme måten? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok bare føre-var som er grunnen til at dette sies. Mitt inntrykk er at man vet rett og slett ikke nok enda til å si at det er trygt, ettersom gravide etter det jeg har lest ikke har vært inkludert i vaksinestudiene. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er usikker på om vi vil prøve på en til og er derfor skeptisk til å ta vaksinen på grunn av det. Ikke på grunn av at jeg har lest noe, men går ut fra at man ikke har noe data på akkurat dette ift reproduksjon og eventuelle skadelige effekter på et foster som vokser i en kropp som har tatt vaksine. 

 

Nå er jeg per nå uansett ikke i en av de prioriterte gruppene som får vaksine i nærmeste framtid, så ikke noe jeg trenger å ta stilling til her og nå. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oxford - Designer av Covid Vaksine innrømmer: - "Vaksine vil bare sterilisere 70 prosent av befolkningen".

 

Professor Sir John Bell er professor i medisin ved Oxford University, og en del av GAVI-teamet (GAVI = Global Alliance for Vaccines and Immunization). Sir John Bell er medlem av SAGE (Scientific Advisory Group for Emergency) og deltar i regjeringens arbeidsgruppe for vaksine som har forhandlet om kjøp av vaksiner for å bekjempe koronavirus. Han sa i et intervju med Jon Snow at “These vaccines are unlikely to completely sterilize a population. They are very likely to have an effect which works in a %, say 60 or 70%.”

 

https://www.youtube.com/watch?v=IMAkFKprzRQ&feature=emb_logo

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

amit skrev (14 minutter siden):

Oxford - Designer av Covid Vaksine innrømmer: - "Vaksine vil bare sterilisere 70 prosent av befolkningen".

 

Professor Sir John Bell er professor i medisin ved Oxford University, og en del av GAVI-teamet (GAVI = Global Alliance for Vaccines and Immunization). Sir John Bell er medlem av SAGE (Scientific Advisory Group for Emergency) og deltar i regjeringens arbeidsgruppe for vaksine som har forhandlet om kjøp av vaksiner for å bekjempe koronavirus. Han sa i et intervju med Jon Snow at “These vaccines are unlikely to completely sterilize a population. They are very likely to have an effect which works in a %, say 60 or 70%.”

 

https://www.youtube.com/watch?v=IMAkFKprzRQ&feature=emb_logo

Tror du i fullt alvor at en vaksine som gjør over 50% steril blir godkjent?

Og nei, jeg skal ikke se på slikt tull på YouTube.... Og det burde ikke du heller. Faktisk burde det ikke vært lov å spre slikt tull, i tilfelle noen tror det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, 2ro said:

Tror du i fullt alvor at en vaksine som gjør over 50% steril blir godkjent?

Og nei, jeg skal ikke se på slikt tull på YouTube.... Og det burde ikke du heller. Faktisk burde det ikke vært lov å spre slikt tull, i tilfelle noen tror det.

Tror det er du som er tull. Du kan ikke begrunne hvorfor det er tull, annet enn at det er - tull-

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke noe nytt. Medisinen som jeg tar hver dag må seponeres tre måneder i forveien hvis jeg skal bli gravid. Det er svært mange medisiner gravide skal unngå eller være forsiktige med. Ikke fordi det nødvendigvis gjør noen skade, men fordi det ikke er bevist at det er trygt. Og det er etisk vanskelig å teste ut medikamenter på gravide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

omno_guest skrev (1 time siden):

Tror det er du som er tull. Du kan ikke begrunne hvorfor det er tull, annet enn at det er - tull-

Jeg begrunnet det med at vaksinen aldri var blitt godkjent om over 50 prosent av befolkningen bli steril. Det er begrunnelse nok. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...