Jdz Skrevet 26. desember 2020 #101 Skrevet 26. desember 2020 Pynter lille julaften, exit senest 13. dag. 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #102 Skrevet 27. desember 2020 I år skal det stå så lenge treet er fint, gjerne til februar. Det er trist å komme på besøk til folk som kaster det ut til nyttår eller like etter. 13dag jul er tidligste jeg aksepterer at folk kvitter seg med jula. Den triste hverdagen kan vente med å komme . Anonymkode: 9fa40...cb8 5
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #103 Skrevet 27. desember 2020 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): I år skal det stå så lenge treet er fint, gjerne til februar. Det er trist å komme på besøk til folk som kaster det ut til nyttår eller like etter. 13dag jul er tidligste jeg aksepterer at folk kvitter seg med jula. Den triste hverdagen kan vente med å komme . Anonymkode: 9fa40...cb8 Her føler jo alle ulikt. Jeg synes det å hive ut jula gir meg en god følelse inn i det nye året. Det å starte med blanke ark og ny giv. Ikke henge igjen ved det gamle. Gleder meg alltid til januar. Da får jeg en giv til ekstra trening og sunne retter, man har energi og er klar til å ta tak i jobben igjen. Og i den situasjonen føler jeg meg helt ferdig med jula, som jeg heller, med glede, pakker frem 1.desember igjen. Anonymkode: 68f86...99d 3
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #104 Skrevet 27. desember 2020 Dere som rydder bor jula etter 24 des, dere har fått med dere at det heter 1 og 2 juledag? At julen ikke bare er 24? så er det noe som heter romjul? selv rydder jeg bort ca 1 Jan. Hvis man ikke har et juletre på nyttårsaften føler jeg det mangler noe.. Anonymkode: 9bff6...a4a 6
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #105 Skrevet 27. desember 2020 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Dere som rydder bor jula etter 24 des, dere har fått med dere at det heter 1 og 2 juledag? At julen ikke bare er 24? så er det noe som heter romjul? selv rydder jeg bort ca 1 Jan. Hvis man ikke har et juletre på nyttårsaften føler jeg det mangler noe.. Anonymkode: 9bff6...a4a Og du har fått med deg at det er noe som heter 13.dag jul og at jula varer helt til det? Neida, gjør som du vil Poenget mitt er bare at alle føler for å legge seg bort i hvordan andre gjør det. Uten å se at de har misforstått selv. Anonymkode: 68f86...99d 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #106 Skrevet 27. desember 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Og du har fått med deg at det er noe som heter 13.dag jul og at jula varer helt til det? Neida, gjør som du vil Poenget mitt er bare at alle føler for å legge seg bort i hvordan andre gjør det. Uten å se at de har misforstått selv. Anonymkode: 68f86...99d Ja er faktisk oppvokst med det men det er mer vanlig å være ferdig med jul etter nyttår. enn å pakke den ned 24 når det enda er røde dager igjen av høytiden Anonymkode: 9bff6...a4a
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #107 Skrevet 27. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja er faktisk oppvokst med det men det er mer vanlig å være ferdig med jul etter nyttår. enn å pakke den ned 24 når det enda er røde dager igjen av høytiden Anonymkode: 9bff6...a4a Men når ingen egentlig følger reglene lenger, da tenker jeg at alle bare kan gjøre som de vil Og det har blitt like utbredt å hive ut jula etter julaften, som bølgen med å hive ut jula 1. januar var for 10-20 år siden. Og den "eldre generasjonen" er igjen sjokkert. Selv er jeg ca 40, så holder på 1.januar, selv om den yngre generasjon sikkert synes jeg er gammeldags. Og mine foreldre fortsatt synes jeg er håpløs som ikke venter til 13.dag. Anonymkode: 68f86...99d
Bøtteballetten Skrevet 27. desember 2020 #108 Skrevet 27. desember 2020 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Og du har fått med deg at det er noe som heter 13.dag jul og at jula varer helt til det? Neida, gjør som du vil Poenget mitt er bare at alle føler for å legge seg bort i hvordan andre gjør det. Uten å se at de har misforstått selv. Anonymkode: 68f86...99d Det er 20.dags Knut som jager jula ut. 6 januar er hellig tre kongers dag, da skal det være samme mat som på julaften. I allefall hvis man følger gammel tradisjon. 😉 Her skal juletre og pynt få stå til 20.dag jul. Det kan godt være det får stå enda lengre. Liker å ha juletreet stående. 3
Jytte Skrevet 27. desember 2020 #109 Skrevet 27. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 25.12.2020 den 17.54): Når rydder dere bort jula? I år pynta vi tidligere enn normalt så nå er jeg lei pynten alt.. Anonymkode: 42bca...d48 I år har jeg ikke pynta til jul annet enn med lys og blomster. Lys og blomster har jeg til vanlig også, så da kan man si at jeg ikke har gjort noen forberedelser i hjemmet annet enn å vaske litt. Pynter vanligvis litt på lillejulaften og lar det stå til ut i januar en gang. Hvis jeg får besøk i løpet av uka som kommer tar jeg frem litt pynt. Har ikke vært hjemme i jula. Synes det holder med blomster og lys for min del, og med god mat i skap og fryser. Ikke noe stress å hente frem pynten hvis jeg får gjester. Vi har blitt enige om å ta ting på sparket, de vet selvsagt ikke at jeg ikke har hentet opp julepynten.
Hotwife Skrevet 28. desember 2020 #111 Skrevet 28. desember 2020 Ble pakket bort idag. Har hatt alt oppe i 28 dager. Jeg liker at jula er på slutten av året, og ikke starten på det nye 🙂 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #112 Skrevet 28. desember 2020 On 12/25/2020 at 6:05 PM, AnonymBruker said: Jeg håper dette er tull??? Julepynt hører julen til, og burde i det minste stå til 1. januar. Altså folk idag er helt bak mål når det kommer til pynting! Joda, alle skal nå få gjøre som de vil, men å ta ned pynten i dag, 1. dag jul er totalt meningsløst! Selv har jeg en kollega som pynter lille julaften og tar ned igjen 3. dag jul. Helligbrøde, kaller jeg det. Selv om dere starter å pynte tidlig så får dere jaggu meg ha pynten til høytiden er over. Eller så får dere VENTE, slik tida er, og sette det opp senere. Anonymkode: e5481...cc7 Ikke hører på sanne. De lager tråder som dette KUN fordi de vet det alltid skaper kvalm og idiotiske kommentarer. Folk skryter når de pynter 1.nov og synes de er så flink å pynte de overfladiske husene. Samt elsker drama når de river alt ned andre juledag, og skryter av det og. Nå kommer du til å se alle skrytte tråder om sine overfladiske overdadige nyttårspynt som er helt grusomme. Anonymkode: bd653...8aa 6
Millimani Skrevet 28. desember 2020 #113 Skrevet 28. desember 2020 Hotwife skrev (4 timer siden): Ble pakket bort idag. Har hatt alt oppe i 28 dager. Jeg liker at jula er på slutten av året, og ikke starten på det nye 🙂 Jeg forstår meg aldri på folk som absolutt tar fram julepynten første dagen i desember. Da er det jo advent, eller det seneste adventen kan begynne på er 3. desember. At sånne folk er lei av jula mens den strengt tatt fortsatt pågår, er dog lett å forstå. For meg er det noe med den herlige adventsstemninga, lilla lys og duker, syvarmet lysestake i et vindu, samt adventsstake med stearinlys. Julemusikken kommer fram sammen med adventen, ellers byttes adventspynt ut med julepynt 22. desember. Syvarmet stake får stå. Som jeg har nevnt tidligere i tråden varierer det når jeg tar bort jula, men det blir i løpet av første uka i januar. 7
Frøkenfryd30 Skrevet 28. desember 2020 #114 Skrevet 28. desember 2020 (endret) 1 nyttårsdag Da er det ikke noe stas med jul lengre. Utelysene får være ut februar da:) Endret 28. desember 2020 av Frøkenfryd30
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #115 Skrevet 28. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 27.12.2020 den 0.18): Synes mørke, lange januar blir en smule bedre av glitrende julepynt som ikke er nedstøvet fordi den ikke kom frem før lillejulaften. Anonymkode: 4f186...718 Dette! Jeg rydder vekk tidligst 13. dag jul, men særlig i år kan det godt hende pynten får stå enda lenger. Januar er årets mørkeste og lengste måned, mentalt sett ikke minst, så å holde på julelysene fram til det i det minste blir litt mindre bekmørkt på vei hjem fra jobb et et åpenbart pluss i min bok. Vi holder på skillet mellom advent og jul, da, så selve julepynten kommer ikke frem før i dagene før julaften. Godt mulig jeg hadde vært mer gira på å rydde vekk jula tidlig hvis det hadde vært "jul i stua" siden 1.desember (eller 1. november, som jeg leste at en eller annen kjendis hadde begynt julepyntinga i år...) Anonymkode: 6743a...cd5 5
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #116 Skrevet 28. desember 2020 Har alltid pyntet etter 20.desember og kastet ut jula 1.januar. I år pyntet vi ferdig allerede til advent. Så utrolig koselig, så det blir tradisjonen fra nå av. Har alltid skiftet fra advent til jul mellom 20. og 22.desember, i tillegg til siste vask til jul midt oppi dette. Har alltid vært utslitt lille julaften når jeg stod og laget desserter. Men jammen ikke i år. En mer avslappet advent skal man lete lenge etter, så neste år kommer alt opp til adventshelgen. Ikke har jeg blitt lei heller, som jeg alltid har blitt 2.juledagegen da pynten da har stått noen få dager. Tenker at det nok har kommet av stresset med å få opp alt og vissheten om hvilket arbeid det blir å pakke det ned igjen som hargjort at jeg ville ha det ut like fort. I år pakker vi ned i morgen (5.dag jul), men det er av praktiske årsaker siden vi drar på hytta tidlig onsdag og ikke kommer hjem før 3.januar sent på ettermiddagen og vil slippe stresset med å rydde det bort når vi kommer hjem dagen før jeg starter nytt semester, barna skal på skolen og mannen skal på jobb. Anonymkode: 2b0d1...7e7
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #117 Skrevet 28. desember 2020 Mistenker at tidlig julepynting er for interørberter med instakonto. Det gjelder å være først ute med å vise stua, inngangspartiet osv. Så er det førstemann til å kaste ut for å komme ut som førstemann med sesongens nye varer. Os slik går nu dagane... Anonymkode: 4134c...137 4
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #118 Skrevet 28. desember 2020 Første eller andre helgen etter skolestart. Anonymkode: 847ff...4d8
tussi84 Skrevet 28. desember 2020 #119 Skrevet 28. desember 2020 Pynter til jul 22 og 23 desember. Jula blir pakket ned mellom 5 og 10 januar som regel. 1
Hotwife Skrevet 28. desember 2020 #120 Skrevet 28. desember 2020 Jeg elsker desember og jul. Så derfor går jeg "all in" fra og med 1 desember. Aldri hatt sansen for å hale det ut med lilla pynt, for så å dra alt frem klint opp mot julekvelden. Synes heller ikke det gir meg noe å ha juletre og nisser langt uti januar. Da vil jeg ha sølv, friske blomster og minst mulig stæsj. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå