Gå til innhold

Samboer som legger ned faner på pc


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samboer har hjemmekontor oppe i stua, men bruker PC'n ofte i helgene til eget privat bruk. Dette er jo helt ok i seg selv. Hver gang jeg kommer opp i stua så ser jeg at han forter seg å lukke en fane. Vel, mulig ikke hver gang, men veldig ofte. Det er mulig jeg er paranoid, men det virker som om han skjuler noe. Jeg vet ikke hva det er, men har ikke villet spørre siden jeg tenker at han må få ha sitt i fred. Det hender jo også at jeg er her på KG og ikke ønsker at han skal se at jeg kikker her inne. Ingen spesiell grunn til at jeg ikke vil at han skal vite det, men føler kanskje litt på at det er litt "lavmål"?

På søndag så jeg at han var på en eller annen chatteside. Jeg vet ikke hvilken, men det kan ha vært noe så enkelt som Teams eller noe. Jeg rakk ikke å se før han la ned siden. 

Jeg skjønner at jeg burde ha spurt hva han så brått la ned, men er det noe vits? Da ville han vel bare funnet på noe rør for ikke å fortelle det? Ikke at jeg tror at han driver med noe "snusk", men jeg blir jo helt rar av å lese her inne om alle mulige greier. Jeg spurte om hva han drev med på pc'n der og da, men da fikk jeg jo bare det vanlige svaret om at jeg godt vet at han liker å sitte med PC og lese artikler osv. 

Noen tips til hvordan jeg kan gå frem? Dette uroer meg faktisk selv om jeg ikke mistenker at han gjør noe ulovlig. Vet at flere her på KG vil nå rope "UTRO MANN", men jeg tror egentlig ikke det. Mulig han chatter litt uskyldig med noen, men hvordan kan jeg finne ut av det? Ønsker ikke og har heller ingen mulighet til å "snoke" på verken PC eller mobil. 

Anonymkode: e111c...480

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bror kom innom her om dagen, og dæven, da fortet jeg meg bort til PCen og lukket KG.

Anonymkode: 8eef1...010

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jobber samboer med? Uansett, det blir umulig for oss å si noe om det. Som du er innom, mange vil hyle utroskap og mene at du skal dumpe karen asap.

Jeg tenker at du får la tvilen komme ham til gode, og ev. ta en prat om det vedvarer og plager deg. Det kan være veldig uskyldige grunner bak det.

For mitt vedkommende er jeg raskt ute med å lukke enkelte faner (og programmer), men det er flauhet over interesser/hva jeg pusler med, som illustrert over (KG som mann, bror kommer inn). 

Anonymkode: 8eef1...010

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg spør hva samboer jobber med, er at det kan også være noe jobbsensitivt, mange av oss jobber med taushetsbelagt informasjon mm.

Anonymkode: 8eef1...010

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare spørre rett ut neste gang du kommer inn i rommet og han skynder seg å legge ned faner? "Hva er det du er så redd for da? Har du noe å skjule eller?" Si det på en tøysete måte.

Hvorfor er folk så redd for å vise sårbarhet for kjæresten. Jeg sier det til kjæresten så snart jeg kjenner et snev av usikkerhet. Og han kan alltid betrygge meg og så er det ute av verden. Uten at jeg skal bruke tid på KG og pøsnke på hva han skjuler.

Anonymkode: 09f79...d1c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

"Hva er det du er så redd for da? Har du noe å skjule eller?" Si det på en tøysete måte.

Synes det hørtes mer anklagende ut enn tøysete.

Men enig i utgangspunktet, det går an å spørre, men anklagelser blir fort til at den andre parten går i forsvar, uansett om det er noe som trengs å forsvares eller ei.

Anonymkode: 8eef1...010

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Synes det hørtes mer anklagende ut enn tøysete.

Men enig i utgangspunktet, det går an å spørre, men anklagelser blir fort til at den andre parten går i forsvar, uansett om det er noe som trengs å forsvares eller ei.

Anonymkode: 8eef1...010

Det er ikke anklagelser, det er spørsmål.

Anonymkode: 09f79...d1c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke anklagelser, det er spørsmål.

Anonymkode: 09f79...d1c

Ja, det vet jeg - det ene utelukker ikke det andre.

Jeg hadde i hvert fall følt at akkurat de formuleringene jeg siterte hadde vært mer anklagende enn tøyeste, som jeg skrev.

Anonymkode: 8eef1...010

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han klør i rumpa, og Googler det. Eller surfer på forum for menn ala Kvinneguiden. Hadde de sett på alle de pinlige trådene vi leser her, så hadde de trodd vi var spinna gærn!! 🤪

Anonymkode: f3646...5d3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hippogriff skrev (12 minutter siden):

Tenker at såpass privatliv kan man få ha i et samboerforhold :) 

Jeg mener at i et samboerforhold må man kunne spørre om og snakke om det meste, spesielt om en føler seg usikker. Men prøve å spørre uten å anklage personen for å ha gjort noe ulovlig.

Anonymkode: 09f79...d1c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lukker også faner i blant fordi det er flaut eller fordi jeg har private samtaler med venner eller har oppe eposten min, og kjærsten min er utrolig nysgjerrig. Han trenger ikke lese alt jeg chatter med venninner om eller alle eposter jeg har fått om div (selv om det er mest uinteressant) :) Men kan jo også være han chatter med en jente da og ikke vil du skal se det - ikke lett å vite. Eller kanskje han surfer på nakenbilder på reddit eller 4chan feks. I utgangspunktet tenker jeg man må få lov å ha litt privatliv men du kan jo også spørre ham. Si bare at du ser han ofte lukker vinduer på pcn når du kommer inn og det gjør deg litt usikker på om han feks chatter med jenter eller ser på noe som du ikke kan vite om. Så kan du jo se hva han svarer eller hvordan han reagerer iallfall.

Anonymkode: fb27f...fa7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg mener at i et samboerforhold må man kunne spørre om og snakke om det meste, spesielt om en føler seg usikker. Men prøve å spørre uten å anklage personen for å ha gjort noe ulovlig.

Anonymkode: 09f79...d1c

Da er vi uenige. Og det tenker jeg tyder på at det ikke fins noen generell korrekt fasit, og at de som må bli enige om dette er de to som er sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg mener at i et samboerforhold må man kunne spørre om og snakke om det meste, spesielt om en føler seg usikker. Men prøve å spørre uten å anklage personen for å ha gjort noe ulovlig.

Anonymkode: 09f79...d1c

Det er helt naturlig og menneskelig at enkelte ting er vi for flaue til å fortelle til noen, kanskje særlig til en som betyr så mye som en samboer.

Endret av Jaybird
norsk e vanskli'
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det kan jo hende det er på dicord ol. chattesider der han og kompiser kanskje drar noen litt grove vitser med bilder, som han kanskje ikke synes du burde se, for noe av det er lettkledde damer.

Det er noe som er litt vanlig, som ikke betyr at han «ser etter noe bedre» eller noe slikt. Men det er litt nakent morro. Såkalt NSFW (not safe for workplace), eller foran samboer.

Anonymkode: f68df...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke godt å vite, tenker på han danske kokken som infiltrerte regimet til Kimmer`n, han måtte sikkert lukke noen faner av og til når kona stakk hodet innom.

Andre muligheter, han googler:

  • Analkløe
  • Første tegn på ereksjonssvikt
  • Hvordan fri til samboer
  • Hvordan avsløre utro kone
  • Hva heter hovedstaden i Frankrike
  • Jan Thomas beste styling tips
  • Hvordan finne klitoris

Anonymkode: becc6...1e0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er dønn trygg på mannen. Men lukker alltid ned følgende arkfaner:

KG, Rosablogger, Gaver til han, Kahootquiz jeg skal overraske han med i jula, Dyrebeskyttelsen, en del av tingene jeg ser på Youtube, når jeg googler på helse/symptomer

Anonymkode: 0febf...1c2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han konsekvent gjør det året rundt, hadde det nok ringt noen bjeller for min del...

Anonymkode: 62886...d3b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...