EXB1987 Skrevet 22. desember 2020 #1 Del Skrevet 22. desember 2020 Hei alle sammen! 😊 Jeg er helt ny på KG, og også helt ny i prøververdenen. Eller, vi har allerede hatt én prøveperiode, dessverre uten positivt resultat. Nå er jeg på CD13 og venter på EL! Spennende tider! Litt om meg: jeg er 33 år, har samboer, fast jobb og egen bolig. Inntil i høst har jeg tenkt at barn er noe jeg vil vente med, helt til jeg plutselig fikk for meg at vi kanskje burde prøve vi også. De fleste av venninnene mine er allerede på runde nr 2 med barn, og selv om jeg også har venner som ikke har barn så begynner jeg å kjenne på jeg ønsker noe "mer" her i livet enn det jeg har hatt til nå. Jeg elsker samboeren min, har endelig fått drømmejobben jeg har jobbet målbevisst for i mange år, og vi har økonomien i orden. Vi er veldig aktive toppturentusiaster året rundt, og det er nok frykten for å ikke kunne fly fra topp til topp hver helg som har gjort at jeg ikke har ønsket barn enda. Men som sagt, i høst ble jeg plutselig klar og vil helst at en positiv graviditetstest skal komme NÅ! Allerede i vår første måned som aktive prøvere testet jeg eggløsning med Clearblue sin digitale eggløsningstest. Den viste høy på CD13, 14 og 15 og maksimal på CD16. Jeg var sikker på at jeg ble gravid, for jeg har gjennomsnittlig syklus på 26 dager, og mensen kom først på CD31. Jeg fikk ømme og større bryster og var rett og slett sikker på at jeg var gravid! Jeg tok aldri graviditetstest, så skuffelsen var derfor stor da mensen kom dagen før vi hadde tenkt å ta første graviditetstest. Nå i desember som er vår pp2 har vi gått til innkjøp av Clearblue sin fertilitetsmonitor, og jeg har testet eggløsning hver dag siden CD6. Nå er vi altså på CD13 og monitoren har ikke vist tegn til LH-økning enda. Jeg fjernet hormonspiralen i desember 2019 og har logget syklusen min hver dag og måned i appen fra Clue. I følge den skal jeg har eggløsning på selveste julaften, så denne jula skal jeg og kjæresten feire sammen for første gang 😊 Vi kunne ikke feire hver for oss og gå glipp av eggløsningen, hehe! Denne dagboken blir min lille hemmelighet, for dette med at vi prøver å bli gravide er det ingen andre enn jeg og kjæresten som vet om. Og dere som vil følge meg, selvfølgelig! Jeg håper dere vil legge igjen en hilsen, kanskje er vi flere i samme situasjon? Jeg håper vi kan utveksle erfaringer med hverandre! 😊Skriv gjerne noen ord om deg selv så jeg kan få vite litt om de som klikker seg inn her hos meg 😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niny Skrevet 23. desember 2020 #2 Del Skrevet 23. desember 2020 Hei og velkommen hit til prøveverdenen! Det høres heeelt normalt ut at idet man har bestemt seg for å prøve, så skulle man gjerne hatt en positiv graviditetstest i hånden den dagen...helst dagen før 😅🙈 Er selv litt yngre enn deg og har ønsket lenge barn, men min samboer har ikke vært helt klar før nå i sommer. Har en egen dagbok om du ønsker å følge med meg også. De første 3-4 innleggene oppsummerer meg og min vei dit jeg er idag. Er nå på sjette prøveperioden, har sett positiv test 2 ganger men fått mensen en dag eller to etterpå.. 💔 Venter mensen/positiv test nå i julen 💖 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EXB1987 Skrevet 23. desember 2020 Forfatter #3 Del Skrevet 23. desember 2020 Niny skrev (1 time siden): Hei og velkommen hit til prøveverdenen! Det høres heeelt normalt ut at idet man har bestemt seg for å prøve, så skulle man gjerne hatt en positiv graviditetstest i hånden den dagen...helst dagen før 😅🙈 Er selv litt yngre enn deg og har ønsket lenge barn, men min samboer har ikke vært helt klar før nå i sommer. Har en egen dagbok om du ønsker å følge med meg også. De første 3-4 innleggene oppsummerer meg og min vei dit jeg er idag. Er nå på sjette prøveperioden, har sett positiv test 2 ganger men fått mensen en dag eller to etterpå.. 💔 Venter mensen/positiv test nå i julen 💖 Så koselig at du stakk innom her! 😁 Så spennende for dere, krysser fingrene for positiv test for dere!🤞 Det må være utrolig kjipt å ha fått positiv test for deretter å ha fått mensen like etterpå 😔 Som jeg skreiv i innlegget mitt så har min syklus aldri vært så lang som den var nå sist, og jeg var bombesikker på at jeg var gravid pga ømme/større bryster. Jeg ble så skuffa da mensen plutselig dukka opp likevel, og den var både kraftigere og varte i 2 dager lengre enn den bruker.. Menmen, jeg prøver å ikke stresse med dette, men skulle gjerne hatt en positiv test helst dagen før vi bestemte oss for å prøve ja 🤭 Jeg er på CD14 nå og fikk maksimal på monitoren i dag, så nå blir det litt ekstra kos fremover 😊😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niny Skrevet 23. desember 2020 #4 Del Skrevet 23. desember 2020 Da nærmer det seg noe! Kjøre på med litt ekstra julekos! 🤩 Det er selvfølgelig mulig du hadde en kjemisk graviditet. Altså at du var gravid men at det ble støtt ut igjen tidlig. Siden du aldri fikk tatt en test så vet du jo ikke det. Oppsvulmede ømme bryster skal jo være tidlig tegn 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EXB1987 Skrevet 23. desember 2020 Forfatter #5 Del Skrevet 23. desember 2020 CD14 I dag viste fertilitetsmonitoren maksimal, hurra! I går viste den høy (det har den gjort i flere dager), og vi hadde sex. Er det noen her som bruker CB Advanced Ferrtilitetsmonitor? Kan jeg ha hatt eggløsning mellom testingen i går og testingen i dag siden det viste høy i går og maksimal i dag? Er det slik at man bør ha sex alle dagene monitoren viser maksimal? 🤔🤔 I dag er min første feriedag denne julen, så i dag står husvask, mathandling og trening på planen før kveldsmat hos mine foreldre 😊 Ønsker aller en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EXB1987 Skrevet 23. desember 2020 Forfatter #6 Del Skrevet 23. desember 2020 Niny skrev (9 minutter siden): Da nærmer det seg noe! Kjøre på med litt ekstra julekos! 🤩 Det er selvfølgelig mulig du hadde en kjemisk graviditet. Altså at du var gravid men at det ble støtt ut igjen tidlig. Siden du aldri fikk tatt en test så vet du jo ikke det. Oppsvulmede ømme bryster skal jo være tidlig tegn 🤔 Ja, jeg har også tenkt at det kan ha vært kjemisk, men vet jo ikke siden jeg aldri testet. Det skal vel litt til at det sitter allerede i første pp, men føler alle rundt meg har fått det til på første forsøk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Protea Skrevet 23. desember 2020 #7 Del Skrevet 23. desember 2020 Måtte sjekke om du også hadde dagbok ☺️ Ser at vi absolutt er i samme situasjon! Kunne nesten vært meg som skrev 😂 Når har du forventet IKM denne runden? Spennende å se hvordan det har gått. Jeg ville nok bare kjørt på med sex, frem til testen er negativ igjen for å være på den «sikre» siden, da har dere i hvert fall gjort en innsats ☺️ Vi har vært veldig dårlige på det selv, har hatt endel annet som har skjedd rundt oss (men det er jo lettere å gi råd enn å følge de selv 😅) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EXB1987 Skrevet 23. desember 2020 Forfatter #8 Del Skrevet 23. desember 2020 @ProteaHehe, gøy at det er så likt! Forventet IKM er rundt 3.-6.januar. Sist syklus varte plutselig 31 dager, men som regel varer den 25-28 dager, så det er vanskelig å estimere helt nøyaktig når mensen skal komme. Når har du forventet IKM denne runden? Ja, vi får bare kjøre på med sex framover! Mine foreldre ville så gjerne at vi skulle overnatte der fra i dag til 1.juledag (vi bor bare 10 minutter fra hverandre så det er absolutt ikke nødvendig, men mer en tradisjon at vi gjør det i julen) og jeg bare: eeehm.. Nei, jeg tror vi sover hjemme hos oss selv i år, så slipper vi å drasse med oss klær, toalettsaker osv.." 😉😉 Lurer litt på dette med DPO.. Når begynner man å regne DPO? Er det fra dagen etter monitoren viser maksimal..? Det er så mye nytt å forholde seg til som fersk prøver! 😂 Men du verden så mye jeg lærer her inne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niny Skrevet 23. desember 2020 #9 Del Skrevet 23. desember 2020 (endret) EXB1987 skrev (1 time siden): @ProteaHehe, gøy at det er så likt! Forventet IKM er rundt 3.-6.januar. Sist syklus varte plutselig 31 dager, men som regel varer den 25-28 dager, så det er vanskelig å estimere helt nøyaktig når mensen skal komme. Når har du forventet IKM denne runden? Ja, vi får bare kjøre på med sex framover! Mine foreldre ville så gjerne at vi skulle overnatte der fra i dag til 1.juledag (vi bor bare 10 minutter fra hverandre så det er absolutt ikke nødvendig, men mer en tradisjon at vi gjør det i julen) og jeg bare: eeehm.. Nei, jeg tror vi sover hjemme hos oss selv i år, så slipper vi å drasse med oss klær, toalettsaker osv.." 😉😉 Lurer litt på dette med DPO.. Når begynner man å regne DPO? Er det fra dagen etter monitoren viser maksimal..? Det er så mye nytt å forholde seg til som fersk prøver! 😂 Men du verden så mye jeg lærer her inne! Dagen etter (siste) maksimal er vel ofte da eggløsning skjer. Dpo (days past ovulation) er vel tidligst 2 dager etter maks 😅 Om du går et steg videre og begynner med temping, så vil du se ganske nøyaktig når du begynner å telle DPO 😊 Endret 23. desember 2020 av Niny Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EXB1987 Skrevet 24. desember 2020 Forfatter #10 Del Skrevet 24. desember 2020 CD15 - Julaften 🤶🎅 Fortsatt maksimal på monitoren. God jul alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 24. desember 2020 #11 Del Skrevet 24. desember 2020 Velkommen hit til prøversamfunnet! Det er virkelig flott å være en del av en gjeng som forstår og er i samme situasjon. Jeg ble prøver for første gang i 2009 (ok, nå følte jeg meg eldgammel ) og fant raskt et prøveforum. Jeg var helt blank og kunne ingenting, men lærte altså SÅ mye. Så evig takknemlig for tiden der, selv om prøving består av både nedturer og oppturer. Akkurat som deg så ville jeg ikke fortelle om prøvingen til noen kjente - ikke engang mine beste venninner. Det var noe både jeg og mannen ville ha som vår hemmelighet. Ekstra godt å ha et prøveforum da. I dag har jeg tre barn og prøver på nr.4 og sistemann i flokken vår. Da blir familien komplett ♥ Dessverre er ikke det alltid like lett å få disse barna. Jeg har hatt fire aborter på veien hit også. Men de trenger slett ikke å være sånn. Min bestevenninne har 5 barn og har aldri opplevd en SA engang. Så man er forskjellige. Ønsker deg masse lykke til!! Så utrooolig spennende og gøy med EL i jula da. Det misunner jeg deg 😊 Kos dere masse!derSå gleder jeg meg til å følge deg i testingen over nyåret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EXB1987 Skrevet 24. desember 2020 Forfatter #12 Del Skrevet 24. desember 2020 @AmatarielTusen takk for velkomsten!❤ Jeg har lest gjennom dagboka di også og forstår at du har hatt dine opp- og nedturer i denne prosessen ja 😔 Jeg håper vi begge vil lykkes snart! Jeg er midt inne i EL nå, så vi koser oss masse nå disse dagene! 😁 Riktig god jul til deg! 🎅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EXB1987 Skrevet 27. desember 2020 Forfatter #13 Del Skrevet 27. desember 2020 2 DPO Jeg antar jeg er 2 DPO i dag, siden fertilitetsmonitoren viste maksimal både 23. og 24. desember, deretter høy 25. desember og lav i går. Vi la inn aksjer 4 dager i eggløsningsperioden og håper det blir positivt resultat av det! 😊 Men kjenner også jeg er redd for at dette skal dra ut i tid.. Er redd for at det er noe galt med en av oss, eller at vi rett og slett ikke får det til. Sikkert veldig tidlig å begynne å bekymre seg for slikt allerede i pp2, men man gjør seg jo noen tanker når man står midt oppi prøvingen. Jeg tenker også på forrige prøveperiode (pp1). Jeg hadde ømme bryst i halvannen uke, og 6 dager før jeg fikk mensen hadde jeg litt lyserosa utflod i trusa.. Var dette en festeblødning? I tillegg gikk jeg flere dager over forventet menstruasjon, og når den omsider kom så varte den i 5 dager, mot normalen som er 3 dager.. Jeg tok aldri graviditetstest, men var dette en kjemisk graviditet? Dette tenker jeg mye på. Jeg vet for lite siden jeg er så "fersk" i dette. Vel vel, tanker på en søndag i romjula! Nå er det familieselskap på planen! 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 27. desember 2020 #14 Del Skrevet 27. desember 2020 Så flott at du er i dpo-land! Alle tankene du har er veldig normale. Tror alle ferske prøvere tenker på dette... er helt normalt at man er redd for å ikke få til noe som man ønsker seg så sterkt. Men heldigvis lever vi i en tid der de aller fleste som ønsker å bli foreldre blir det på et tidspunkt. Blir umulig å svare på om du opplevde en kjemisk graviditet ettersom du ikke tok en test. Men det er i alle fall ikke uvanlig å oppleve det, det er bare det at fåtallet legger merke til det fordi graviditeten ender i en menstruasjon. Ville forsøkt å ikke tenke så mye på det om jeg var deg. Se fremover i denne pp'en heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EXB1987 Skrevet 28. desember 2020 Forfatter #15 Del Skrevet 28. desember 2020 Takk for gode ord, @Amatariel🥰 3 DPO, tiden går saaakte...😴 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Protea Skrevet 28. desember 2020 #16 Del Skrevet 28. desember 2020 Hurra for DPO! Tror som Amatariel sier, at det er vanlige følelser for ferske prøvere, jeg kjenner på akkurat det samme. Men samtidig så er det jo statistisk sett ganske mye som skal klaffe for at man blir gravid. Vi får trøste oss litt med det, selvom det ikke akkurat er lett til tider. Håper julen har vært flott til nå, og at du nyter de siste dagene av den 😃 Satser på å komme i DPO-land straks jeg også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EXB1987 Skrevet 29. desember 2020 Forfatter #17 Del Skrevet 29. desember 2020 4 DPO Kjære dagbok, jeg hadde ikke trodd denne prøveperioden skulle påvirke meg så veldig, men det gjør den i aller høyeste grad. Jeg vet ikke når jeg skal begynne å teste. Kanskje på søndag når jeg er 9 DPO? Det beste er nok å vente på mens, men den kan jo plutselig bli noen dager forsinket og da går jeg rundt der og har forhåpninger om at en spire er på vei. Jeg blir ikke klok på meg selv 😅 Det er deilig med juleferie, men på en måte skal det bli godt å komme tilbake til hverdagen igjen slik at dagene i alle fall går litt raskere 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Protea Skrevet 29. desember 2020 #18 Del Skrevet 29. desember 2020 Uff, skjønner hva du mener! Ventetiden er til å bli gal av. Litt som små barn som venter på julenissen, bare at vi ikke vet om vi faktisk får gave eller ikke... Når har du IKM? Hvis du har tidligtest tilgjengelig kan du jo ta en test noen dager før forventet mens (mannen måtte ut å kjøpe når jeg ventet på de jeg hadde bestilt fra babyplan ). Det lettet meg litt når jeg var forsinket sist runde og ikke visste helt hva jeg skulle tro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EXB1987 Skrevet 2. januar 2021 Forfatter #19 Del Skrevet 2. januar 2021 8 DPO Nå er jeg på CD 24 og 8 DPO (tror jeg). I følge Clue, appen der jeg har registrert syklusen min siden desember 2019, så er gjennomsnittlig sykluslengde for meg 26,5 dager, med andre ord kan mensen komme ganske snart! Eller den kan utebli 🤞 Jeg vet ikke når jeg bør begynne å teste for graviditet. Jeg har 4 graviditetstester som kan brukes i fertilitetsmonitoren, men vet ikke om det er for tidlig i morgen, 9 DPO? Har en tidligtest fra CB også. Hvor tidlig begynner dere andre å teste i dpo-land? 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EXB1987 Skrevet 2. januar 2021 Forfatter #20 Del Skrevet 2. januar 2021 Protea skrev (På 29.12.2020 den 23.41): Uff, skjønner hva du mener! Ventetiden er til å bli gal av. Litt som små barn som venter på julenissen, bare at vi ikke vet om vi faktisk får gave eller ikke... Når har du IKM? Hvis du har tidligtest tilgjengelig kan du jo ta en test noen dager før forventet mens (mannen måtte ut å kjøpe når jeg ventet på de jeg hadde bestilt fra babyplan ). Det lettet meg litt når jeg var forsinket sist runde og ikke visste helt hva jeg skulle tro. Oi, har ikke sett at du har skrevet til meg før nå! 😱 IKM er rundt 4.januar tenker jeg, men kan komme allerede i morgen og fram til torsdag. Så det blir noen spennende dager nå! Lurer litt på når jeg bør begynne å teste 🤔🤔 Hvordan går det med deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå