Gå til innhold

Menn "bommer" oftere på eget utseende enn damer

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det store flertallet av par matcher hverandre sånn noenlunde utseendemessig, dvs en mann mange vil vurdere som veldig attraktiv er gjerne sammen med en tilsvarende attraktiv kvinne. Lite attraktive mennesker finner hverandre gjerne også. Er det mismatch i paret, er det nesten utelukkende alltid hun som er den vakreste. Så til poenget; hvorfor er det så mange menn i en sjekkesituasjon som prøver seg på damer som er utenfor deres egen liga?? Damer de har mikroskopiske sjanser for å få. Ser de ikke seg selv? Hvorfor pine seg til å bli avvist?

Anonymkode: 46e5b...748

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå får du sikkert masse grinebitere i tråden som skriver at kvinner kun går etter 20% på tinder uansett hvor uattraktive de er selv. Men de glemmer at kvinnene faktisk får match tilbake, så det er ikke helt bak mål. Og i det virkelige liv tør ikke normale kvinner flest å prøve seg på 10’ern. Mens menn kan se ut som gamle, innrøyka, overvektige skrotter, og fremdeles prøve seg på alskens pene damer. Det er veldig veldig rart. Men de har nok ikke så høye krav til seg selv eller selvinnsikt når de gjør slikt.

Anonymkode: 77092...501

• Liker 29
Skrevet

Du har ikke mange arenaer i Norge for å sosialisere med mennesker for å utvikle gode nok sosiale antenner til å vite slikt. 

Anonymkode: f4cf6...c06

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror kanskje menn har lavere evne til å vurdere seg selv objektivt. Ser det litt på tråder her inne, der menn hardnakket påstår at kvinner går over egen liga og at hvis ikke de gjør det går de etter penger. Dette til tross for at det er INGENTING som tyder på at kvinner gjør noen av delene. 

Jeg tror kanskje det er noe som oppstår fordi kvinner er så desperat etter forhold. En "helt vanlig mann" får nok flere tilbud om forhold enn den gjengse "helt vanlige kvinne" siden henimot alle kvinner ønsker langvarige forhold, der de kanskje tror de er attraktive fordi de får tilbud om forhold eller noe sånt. Jeg blir i alle fall jevnlig forundret over hvilke menn som anser seg selv som kjekk.

Anonymkode: b14cf...8e9

• Liker 21
Skrevet

Menn er så vant med å bli avvist at de ikke har noe å tape.

Anonymkode: c80ff...b5d

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det store flertallet av par matcher hverandre sånn noenlunde utseendemessig, dvs en mann mange vil vurdere som veldig attraktiv er gjerne sammen med en tilsvarende attraktiv kvinne. Lite attraktive mennesker finner hverandre gjerne også. Er det mismatch i paret, er det nesten utelukkende alltid hun som er den vakreste. Så til poenget; hvorfor er det så mange menn i en sjekkesituasjon som prøver seg på damer som er utenfor deres egen liga?? Damer de har mikroskopiske sjanser for å få. Ser de ikke seg selv? Hvorfor pine seg til å bli avvist?

Jeg hører jeg er pen og jeg går ikke etter utseende hos menn.. De virkelig pene mannfolka holder jeg meg langt unna, har til og med avvist mange av de fordi jeg ikke ønsker være i ett forhold med utseendefikserte menn som er høye på pæra. 

Den jeg dater blir automatisk fin i mine øyne om personligheten er god. Sex og nærhet hjelper også på. 

Anonymkode: 098aa...6b8

• Liker 12
Skrevet

Noen svært få mindre attraktive menn får faktisk pene damer. Men det er ganske sjelden. Men damer som selv vet at de er attraktive og får mye oppmerksomhet fra alle slags menn blir nok lei det til slutt. Og da tar de til takke, som andre damer. Gjerne etter at de har blitt ganske voksne. 

Anonymkode: 954e3...ce3

Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker said:

(...)Mens menn kan se ut som gamle, innrøyka, overvektige skrotter, og fremdeles prøve seg på alskens pene damer. Det er veldig veldig rart. Men de har nok ikke så høye krav til seg selv eller selvinnsikt når de gjør slikt.

Anonymkode: 77092...501

Syns jeg hører dem: "Må jo få lov å prøve seg da!! Og du må faen ikke tro du er fin!"

Anonymkode: 12b5f...622

• Liker 21
Skrevet

Bra. Det var på tide med en ny mannehat-tråd. Det har jo tross alt vært stille et par timer nå om det. 

For øvrig er hypotesen til TS feil. Det er oftere at mannen er pen og kvinnen mindre pen i et ubalansert forhold. 

Anonymkode: 749ff...5e8

• Liker 14
Skrevet

Nå har jeg mine tvil om at påstanden i trådtittelen faktisk stemmer da jeg tror uattraktive menn generelt får lite positiv feedback som skulle gi dem inntrykk av at de er mer attraktive, i alle fall tidlig i livet, men at en del menn prøver å "spille over egen liga" stemmer nok godt. I mange tilfeller handler det kanskje bare om å prøve seg bredt, og de samme mennene prøver seg kanskje også på langt mindre attraktive kvinner. Sjansen for å lykkes er kanskje ikke høy, men med mange nok forsøk lykkes en kanskje. 

• Liker 5
Skrevet

Har sett en del pene menn med mindre pene kvinner ved sin side også. Er egentlig litt skeptisk til dette ligagreiene, jeg ser egentlig mange variasjoner både i utdanning og utseende blant par jeg kjenner til og observerer. Tydelig at preferansene er ganske så forskjellige.

Anonymkode: 7cfb5...aec

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Bra. Det var på tide med en ny mannehat-tråd. Det har jo tross alt vært stille et par timer nå om det. 

For øvrig er hypotesen til TS feil. Det er oftere at mannen er pen og kvinnen mindre pen i et ubalansert forhold. 

Jeg ser alltid det motsatte. Alltid, uten unntak. Men kanskje menn og kvinner har forskjellig syn på hva som er pent, utseendemessig sett.

Anonymkode: 6f800...c4e

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg ser alltid det motsatte. Alltid, uten unntak. Men kanskje menn og kvinner har forskjellig syn på hva som er pent, utseendemessig sett.

Anonymkode: 6f800...c4e

Pussig. Jeg ser alltid det motsatt. Alltid, uten unntak. 

Det jeg dog kan si er at etter mine erfaringer så har kvinner en tendens til å tro at dem er penere enn hva dem er. Dem kan være slank, bruke tid på å sminke seg og kle seg pent, men dette betyr ikke at dem er i toppskiktet utseendemessig selv om dem tror det. 

• Liker 3
Skrevet

fortsettelse..

For å sammenligne. En slank mann som kler seg pent er heller ikke synonymt med at han er i toppskiktet. 

Forskjellen mellom kjønnene er at mannen vet at han ikke er det, mens kvinnen oftere tror hun er det. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Pussig. Jeg ser alltid det motsatt. Alltid, uten unntak. 

Det jeg dog kan si er at etter mine erfaringer så har kvinner en tendens til å tro at dem er penere enn hva dem er. Dem kan være slank, bruke tid på å sminke seg og kle seg pent, men dette betyr ikke at dem er i toppskiktet utseendemessig selv om dem tror det. 

Kvinner har komplekser for alt mulig, så det der stemmer ihvertfall ikke. 

• Liker 21
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kvinner har komplekser for alt mulig, så det der stemmer ihvertfall ikke. 

Ja, det har dem fordi dem sammenligner seg selv med hverandre. Men når det kommer i møte med en mann, så tror dem ofte at dem er bedre enn dem er. Det ser man jo på Tinder. En normal kvinne og en normal mann finner ikke hverandre der, fordi den normale kvinnen ikke liker en normal mann. 

• Liker 1
Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)
2 hours ago, AnonymBruker said:

Det store flertallet av par matcher hverandre sånn noenlunde utseendemessig, dvs en mann mange vil vurdere som veldig attraktiv er gjerne sammen med en tilsvarende attraktiv kvinne. Lite attraktive mennesker finner hverandre gjerne også. Er det mismatch i paret, er det nesten utelukkende alltid hun som er den vakreste. Så til poenget; hvorfor er det så mange menn i en sjekkesituasjon som prøver seg på damer som er utenfor deres egen liga?? Damer de har mikroskopiske sjanser for å få. Ser de ikke seg selv? Hvorfor pine seg til å bli avvist?

Dette er nok ikke noe som har holdt i statistikken. Du kan ikke vurdere noen sin attraktivitet basert på utseende alene da andre faktorer som status, intelligens osv også spiller en rolle. Sant, menn som ikke er pene, men som har høy status vil i mange kvinners øyne være attraktive. Slike menn er på en måte på samme nivå som kvinnene de er med selv om damene de er sammen med rent objektivt er penere. 

Når det kommer til å være med damer som rent objektivt er penere enn det man selv er, så er man jo med dem fordi man kan. Hadde man ikke hatt muligheter what so ever hadde man heller ikke prøvd. Har datet, og vært med mange damer som rent objektivt er penere enn det jeg er. Har man en god totalpakke kan man date attraktive damer..

Endret av Minesveiper
Skrevet
Minesveiper skrev (1 minutt siden):

Har man en god totalpakke kan man date attraktive damer..

Det er helt klart med på å spille inn. Damer faller for kompensasjonsfaktorer. Penger, status, yrkestittel, utdanning og makt. Uansett hvor usjarmerende det er, så er det attraktivt for kvinner. Og det er utrolig hva 200 mill på bok gjør med attraktiviteten. Utseende spiller lite eller ingen rolle lenger. 

Dette er det derimot sjeldent at menn faller for.

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, det har dem fordi dem sammenligner seg selv med hverandre. Men når det kommer i møte med en mann, så tror dem ofte at dem er bedre enn dem er. Det ser man jo på Tinder. En normal kvinne og en normal mann finner ikke hverandre der, fordi den normale kvinnen ikke liker en normal mann. 

Kommer an på kvinnens alder det der. Mange yngre kvinner tenker kanskje sånn, men ikke de voksne. 

• Liker 2
Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er helt klart med på å spille inn. Damer faller for kompensasjonsfaktorer. Penger, status, yrkestittel, utdanning og makt. Uansett hvor usjarmerende det er, så er det attraktivt for kvinner. Og det er utrolig hva 200 mill på bok gjør med attraktiviteten. Utseende spiller lite eller ingen rolle lenger. 

Dette er det derimot sjeldent at menn faller for.

Jeg er ikke enig i at utseende ikke spiller en rolle. Grunnen til at kjekke menn rent utseendemessig gjør det bra med damer er nettopp pga av det gode utseende. Ellers er jeg enig i at menn har flere strenger å spille på pga av statusfaktoren som flere kvinner ser ut til å bry seg om. Jeg har hatt dratt god nytte av den for å si det slik. 

Endret av Minesveiper

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...