Gå til innhold

Vaske hender i 2 minutter. Normalt?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

1) blir syk 2) blir ikke syk, men det er kjempeekkelt 

Anonymkode: 51ef7...9b7

Ja skjønner. Og det er veldig vanskelig å bryte ut av disse mønstrene. Når det gjelder håndvask er den mest effektive hjelpen å gå lenge uten å kunne vaske hendene. Nå er det jo litt spesielle tider men det er snakk om flere dager der man lar være. Bakterier finnes det overalt og de er en del av oss. Det finnes snille og det finnes slemme. Også er det greit å tenke at om man blir syk så blir man frisk igjen 🙂

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En grei regel kan være at man (hjemme hos seg selv, nå i koronatider) vasker hendene ved fire anledninger: når man kommer hjem, etter toalettbesøk, før man lager mat og før man spiser. Vaske i 30 sekunder med såpe i lunkent vann.

Utenom dette er det sjelden nødvendig å vaske hender hjemme hos seg selv. Man blir ikke syk av det.

Det føles nok ekkelt og slitsomt i starten, men hvis man greier å holde ut så vil det bli lettere å lettere etterhvert.

Anonymkode: 90984...d09

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En grei regel kan være at man (hjemme hos seg selv, nå i koronatider) vasker hendene ved fire anledninger: når man kommer hjem, etter toalettbesøk, før man lager mat og før man spiser. Vaske i 30 sekunder med såpe i lunkent vann.

Utenom dette er det sjelden nødvendig å vaske hender hjemme hos seg selv. Man blir ikke syk av det.

Det føles nok ekkelt og slitsomt i starten, men hvis man greier å holde ut så vil det bli lettere å lettere etterhvert.

1. Jeg MÅ vaske hender FØR toalettbesøk

2. Jeg MÅ vaske hender når jeg har tatt på søppel/søppelpose 

Skrevet

Nei, det hadde ikke hendene mine tålt. Jobber innen helse og spriter hender x antall ganger pr dag. Vasker de minst mulig fordi vann og såpe er mye hardere for hendene enn sprit.

Nei, 2 min er ikke normalt.

Anonymkode: c7180...1ad

• Liker 1
Skrevet

Nei, det hadde ikke hendene mine tålt. Jobber innen helse og spriter hender x antall ganger pr dag. Vasker de minst mulig fordi vann og såpe er mye hardere for hendene enn sprit.

Nei, 2 min er ikke normalt.

Hva er normalt, mener du? 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

1. Jeg MÅ vaske hender FØR toalettbesøk

2. Jeg MÅ vaske hender når jeg har tatt på søppel/søppelpose 

Jeg skjønner. Du kan vurdere om du vil forsøke å la være.

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg skjønner. Du kan vurdere om du vil forsøke å la være.

Å nei, da blir jeg hysterisk 

Skrevet

Det er vel 20 sekunder man skal vaske hendene ?

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Hva er normalt, mener du? 

Såpe inn hender og skylle av tar 10-30 sekunder. 

Skrevet
Aragorn ll Elessar skrev (Akkurat nå):

Det er vel 20 sekunder man skal vaske hendene ?

Ikke når de er veldig skitne, vel? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Også etter å ha vasket doen, for eksempel? 

Skrevet

Mellom 40 og 60 sekunder. 

Anonymkode: 4c584...29c

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Også etter å ha vasket doen, for eksempel? 

Hjemme ja

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker said:

Å nei, da blir jeg hysterisk 

Blir du faktisk hysterisk? Eller er det mer "hysterisk", altså du synes det er veldig ubehagelig?

Skrevet

Blir du faktisk hysterisk? Eller er det mer "hysterisk", altså du synes det er veldig ubehagelig?

Kjempesterk angst og kan begynne å gråte 

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Kjempesterk angst og kan begynne å gråte 

Da er det kanskje best om du får hjelp av noen profesjonelle, enn å prøve deg frem på egenhånd uansett. Det går an å få hjelp. Jeg hadde også noen tvangshandlinger før, de kan komme tilbake hvis jeg blir veldig stresset. Har du det vanskelig for tida?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Da er det kanskje best om du får hjelp av noen profesjonelle, enn å prøve deg frem på egenhånd uansett. Det går an å få hjelp. Jeg hadde også noen tvangshandlinger før, de kan komme tilbake hvis jeg blir veldig stresset. Har du det vanskelig for tida?

Psykolog hjelper meg ikke. 

Leger sier jo helt basic ting som "det er ikke farlig" og "det kommer til å gå bra". Synes det er morsomt. De vet jo ikke om det er farlig! 

Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Psykolog hjelper meg ikke. 

Leger sier jo helt basic ting som "det er ikke farlig" og "det kommer til å gå bra". Synes det er morsomt. De vet jo ikke om det er farlig! 

Ingen kan vite noe 100% sikkert. Men man kan være sikker nok. Vi kan ikke forvente mer enn det. Ingen vet hva som ligger i fremtiden.

De fleste lever komfortabelt med litt usikkerhet og litt risiko, og de som ikke gjør det kan lære det ved å øve seg.

Hvis man alltid må være 100% sikker, da kan man fort komme opp i problemer. Det kan bli veldig stressende å prøve å oppnå det umulige.

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ingen kan vite noe 100% sikkert. Men man kan være sikker nok. Vi kan ikke forvente mer enn det. Ingen vet hva som ligger i fremtiden.

De fleste lever komfortabelt med litt usikkerhet og litt risiko, og de som ikke gjør det kan lære det ved å øve seg.

Hvis man alltid må være 100% sikker, da kan man fort komme opp i problemer. Det kan bli veldig stressende å prøve å oppnå det umulige.

Skjønner. Jeg skal tenke på det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.1.2021 den 22.44):

10 sekunder er jo ingenting. 30 kanskje, ja 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...