Gå til innhold

Vaske hender i 2 minutter. Normalt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen andre som sliter med slike ocd greier? 

Anonymkode: 51ef7...9b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vasker hendene, men du "føler" at de ikke er rene nok, og bare fortsetter 

Skrevet

Ja, du har problemer. Gå til psykolog før det blir enda verre

Anonymkode: 70bc9...15a

• Liker 5
Skrevet

Ja, klarer ikke slutte å vaske de. Føler jeg ser bakteriene. Noen ganger vasker jeg oppover armene også :( 

Anonymkode: dd480...a61

Skrevet

Jeg hadde en periode med mye vasking da jeg gikk på ungdomsskolen (vasket med børste og mye såpe og vann så ble tørr og rød), men løste det med å ta på fuktighetskrem etterpå :sleep: Jeg tvang meg selv til å ta på krem hver gang deretter etter vask. Gikk over. Vasker jeg hendene mine nå, tar jeg alltid fuktighetskrem på etterpå. 

Skrevet

Ikke ocd på håndvask, men jeg har en greie med at jeg alltid må snu varer med etikettsiden/fronten ut så den syns, når jeg setter ting inn i skapene her hjemme. En flaske skyllemiddel? Snur den så etiketten kommer ut om jeg setter den slurvete inn med baksiden ut først.... Matvarer i kjøkkenskapet? Hermetikkbokser med bønner f.eks må snus sånn at fronten med varenavnet og det står vendt utover. Dette er litt praktisk også, så slipper man å snu på ting for å sjekke "hva var det der?" og sånn. Men jeg klarer altså ikke varer som står med baksiden vendt ut i skapene.... retter på det med en gang hvis jeg slumper til å sette noe inn litt feil.

Mild ocd, tenker jeg noen ganger om meg selv 😛 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, klarer ikke slutte å vaske de. Føler jeg ser bakteriene. Noen ganger vasker jeg oppover armene også :( 

Hvor lenge har du hatt det sånn? 

Skrevet

Ja, du har problemer. Gå til psykolog før det blir enda verre

Du er veldig snill ja....

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hvor lenge har du hatt det sånn? 

Et års tid kanskje, skjedde noe som utløste det. Klarer ikke å stole på at hendene er rene. Hva med deg?

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker said:

Du er veldig snill ja....

Snill? Er ikke noe slemt å si "ja, du har et problem." Ikke gå rundt grøten på sånne ting. Det kan eskalere til verre OCD som du ikke kommer deg ut fra. Har selv brukt 12 år på en OCD. Hadde folk rundt meg sagt det til meg hadde jeg fått behandling fort og ikke slitt med det i 12 år. Dèt er slemt

• Liker 7
Skrevet

Et års tid kanskje, skjedde noe som utløste det. Klarer ikke å stole på at hendene er rene. Hva med deg?

Cirka 1 år også. Før brydde jeg meg ikke. Tenkte ikke på det engang. 

Skrevet

Snill? Er ikke noe slemt å si "ja, du har et problem." Ikke gå rundt grøten på sånne ting. Det kan eskalere til verre OCD som du ikke kommer deg ut fra. Har selv brukt 12 år på en OCD. Hadde folk rundt meg sagt det til meg hadde jeg fått behandling fort og ikke slitt med det i 12 år. Dèt er slemt

Skjønner. Men alt kan man si på forskjellige måter. 

Skrevet

Jeg er ALDRI syk og jeg er ikke hysterisk på å vaske hendene. Vasker du deg for den minste ting så får du dårlig immunforsvar. Jeg er ikke ekkel, men man dør ikke av en bakterie eller to.

Anonymkode: 68709...51e

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Skjønner. Men alt kan man si på forskjellige måter. 

Hvordan kan du oppfatte èn enelt setning på nett som slemt? En helt vanlig setning også

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er ALDRI syk og jeg er ikke hysterisk på å vaske hendene. Vasker du deg for den minste ting så får du dårlig immunforsvar. Jeg er ikke ekkel, men man dør ikke av en bakterie eller to.

Anonymkode: 68709...51e

Hvor lenge vasker du hendene etter dobesøk, for eks.? 

Skrevet

Kommer jo an på hvor ofte du vasker hendene. 

Skrevet
Hannah80 skrev (På 20.12.2020 den 17.34):

Kommer jo an på hvor ofte du vasker hendene. 

Hvor ofte er ikke så viktig, men 2 min? 

Skrevet

Hvor ofte er ikke så viktig, men 2 min? 

Vasker man hendene én gang om dagen i to minutter, så er da det særdeles lite bekymringsfullt.  Skal mye mer til for at det er en lidelse. 

• Liker 1
Skrevet

"Vaske hender i 2 minutter. Normalt?"
Det kommer an på hvor møkkete hendene er, det.

Anonymkode: d96e7...945

• Liker 1
Skrevet
Hannah80 skrev (På 21.12.2020 den 20.04):

Vasker man hendene én gang om dagen i to minutter, så er da det særdeles lite bekymringsfullt.  Skal mye mer til for at det er en lidelse. 

Hva om man vasker hendene i 2 min hver gang man vasker hendene. 2 ganger i timen, for eksempel.
2 minutter FØR man bruker toalett og 2 min etter. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...