Gå til innhold

Ditchet fordi han heller vil game

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Slik jeg skjønner dette er dette første gangen siden august han ikke har tatt seg tid til deg grunnet andre planer? At du ikke ser en grunn til å game "24/7" (som for øvrig er 24 timer i døgnet, 7 dager i uken) hele helgen er ikke noe argument her. Han hadde planer, og du mener han skal droppe de planene for å prioritere deg.

Som vanlig syns jeg KG tar bunntenning når mannfolk har interesser og prioriteringer som ikke er fornuftige for kvinner. Han hadde andre planer og her blir modenhet, nedprioritering, dumping osv diskutert.

Kjenner jeg blir svett...

Anonymkode: 57390...bea

Så du mener det er modent å prioritere spill og fiksjonelle karakterer ovenfor det ekte livet?

Hadde du synes det var modent om en dame ditchet å møte typen som skulle reise vekk i noen uker, fordi hun skulle se paradise hotel sesong premieren.. tror ikke det

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

han tar deg for gitt, å tenker på sine guttunge behover før deg

Anonymkode: 08b85...e3b

Ja. Det TS vil er selvsagt ok. Hva han vil, spiller liten rolle.

Herregud.

Anonymkode: 52ed3...cac

• Liker 1
Skrevet
mjaus skrev (8 minutter siden):

Så du mener det er modent å prioritere spill og fiksjonelle karakterer ovenfor det ekte livet?

Hadde du synes det var modent om en dame ditchet å møte typen som skulle reise vekk i noen uker, fordi hun skulle se paradise hotel sesong premieren.. tror ikke det

Hadde hun avtalt å se sesong premieren med 6 venninner så hadde jeg ikke hatt noe problem med det nei. Hadde ikke vurdert å dumpe henne av den grunn for å si det sånn.

Selve spillet er bare en brikke i opplevelsen, det som er mest morsomt er å oppleve nytt innhold med kompisene. Jeg antar det er snakk om et online spill her altså. For øvrig er han bare 26 år.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde hun avtalt å se sesong premieren med 6 venninner så hadde jeg ikke hatt noe problem med det nei. Hadde ikke vurdert å dumpe henne av den grunn for å si det sånn.

Selve spillet er bare en brikke i opplevelsen, det som er mest morsomt er å oppleve nytt innhold med kompisene. Jeg antar det er snakk om et online spill her altså. For øvrig er han bare 26 år.

Spille kan man gjøre når man vil ellers, når man har plenty av fritid. enkelte ganger må man legge sine egne interesser og egoet sitt på hylla

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har sagt tidligere i tråden at dersom han sa ifra sist gang han så meg at han hadde planer denne helgen, ønsket meg en fin jul, og at han så frem til å se meg igjen i januar så ville saken vært noe helt annet. Her er det ikke snakk om en vanlig helg (det ville jeg ikke sett noe problem med i det hele tatt), men siste gang vi får sett hverandre på en måned, da er det vel vanlig å si ha det? 

ts

Anonymkode: ba031...f44

• Liker 1
Skrevet

Han fokuserer på karrieren. Det må være lov. Ligger mye penger i gaming nå.

Skrevet
Expandable86 skrev (21 minutter siden):

Han fokuserer på karrieren. Det må være lov. Ligger mye penger i gaming nå.

Han har ikke karriere innen gaming, hvor har du fått det fra?

Ts

• Liker 1
Skrevet
mjaus skrev (2 timer siden):

Så du mener det er modent å prioritere "gæmmelt-muggent-melkeprotein&fermentert-drue-jus-kveld" og påfølgende chitchat med venninnegjengen isteden for ny og fersk mat, og en alvorsprat med han?  #*ekte*liv*:sprettoy:

For alt vi vet har han avtaler med vennegjengen sin. Skal  jo heller ikke se helt bort i fra at man skal hjem å besøke gæmle foreldre i julen og sånt  som ikke nødvendigvis tåler en 19-pækk coronas så godt ... Hvem vet, liksom :vetikke:

Jeg stiller meg bak AB -

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kjenner jeg blir svett...

• Liker 3
Skrevet

He is just not that into you.

Anonymkode: 8ac8c...f48

• Liker 4
Skrevet
Beeblebrox skrev (18 minutter siden):

Så du mener det er modent å prioritere "gæmmelt-muggent-melkeprotein&fermentert-drue-jus-kveld" og påfølgende chitchat med venninnegjengen isteden for ny og fersk mat, og en alvorsprat med han?  #*ekte*liv*:sprettoy:

For alt vi vet har han avtaler med vennegjengen sin. Skal  jo heller ikke se helt bort i fra at man skal hjem å besøke gæmle foreldre i julen og sånt  som ikke nødvendigvis tåler en 19-pækk coronas så godt ... Hvem vet, liksom :vetikke:

Jeg stiller meg bak AB -

tenor.gif

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han gamer nok med kompisene, men jeg ser ikke grunn til å sette av fredag-søndag med 24/7 gaming. Som sagt så sa vi ikke god jul til hverandre sist lørdag, så det virker ikke som om datoen har vært satt av i lengre tid. Kanskje jeg bare er gammeldags, men å si ha det og god jul når vi ikke får sett hverandre på en måned er da normalt?...

Om han sa ifra sist gang at han hadde planer denne helgen og ønsket meg en fin tur, men gledet seg til å se meg igjen i januar så ville dette vært en helt annen sak.

Vi er ikke kjærester enda, kun datet siden august og vært venner lenge før det. Kjærestepraten tenkte jeg å ta etter nyttår, men nå... 
Jeg har jo sånn sett prioritert å møte han på ukentlig basis selv om jeg kunne risikert å bli smittet (vi bor i Oslo og jeg må ta bane til sentrum for å treffe han), og dermed ville det gått utover eksamen og hjemreisen min til jul. 

Han har fri hver helg og juleferien hans begynner på tirsdag og varer til 3. januar eller noe slikt. Det skjer ikke noe særlig i livet hans utenom at det går veldig bra på jobb og han savner treningsstudioet bittelitt. 

ts

Men altså, dere er ikke kjærester engang?

Høres ut som dette så langt bare har vært en løselig avtale om å møtes når det passer.

Og du hadde tenkt å møte opp der, med en julegave??

Tenk slik på det - dette er en ‘blessing in disguise’.

Hva om han ikke hadde gave til deg? Eller ikke følte seg bekvem med å ta imot en gave? Hva da? Ting kunne blitt innmari kleint fort.

For meg høres det ut som om at du fra din side alt legger mye i denne relasjonen, uten å ha snakket med ham om hva han tenker og føler. Og så blir dobbelt skuffa, fordi han prioriterte noe annet enn deg,  og ikke spiller opp til fantasi-bildet ditt av hva relasjonen mellom dere er.

Kanskje er dere på vei til å bli kjærester - kanskje føler han dere er ‘friends with benefits’. Eller noe annet. Noen gutter trenger mer tid på seg for å gå inn i et forhold.

Alternativ mulighet - han har kjent på at du pusher mot kjæreste, uten å helt føle seg klar, og unngår å treffes før jul for å slippe unna en mulig julegaveutveksling. Å gi hverandre gaver kan føles som et stort hopp mot å være i noe seriøst.

Gi ham tid. Og snakk sammen på en ordentlig måte på nyåret.

Anonymkode: 0db41...773

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men altså, dere er ikke kjærester engang?

Høres ut som dette så langt bare har vært en løselig avtale om å møtes når det passer.

Og du hadde tenkt å møte opp der, med en julegave??

Tenk slik på det - dette er en ‘blessing in disguise’.

Hva om han ikke hadde gave til deg? Eller ikke følte seg bekvem med å ta imot en gave? Hva da? Ting kunne blitt innmari kleint fort.

For meg høres det ut som om at du fra din side alt legger mye i denne relasjonen, uten å ha snakket med ham om hva han tenker og føler. Og så blir dobbelt skuffa, fordi han prioriterte noe annet enn deg,  og ikke spiller opp til fantasi-bildet ditt av hva relasjonen mellom dere er.

Kanskje er dere på vei til å bli kjærester - kanskje føler han dere er ‘friends with benefits’. Eller noe annet. Noen gutter trenger mer tid på seg for å gå inn i et forhold.

Alternativ mulighet - han har kjent på at du pusher mot kjæreste, uten å helt føle seg klar, og unngår å treffes før jul for å slippe unna en mulig julegaveutveksling. Å gi hverandre gaver kan føles som et stort hopp mot å være i noe seriøst.

Gi ham tid. Og snakk sammen på en ordentlig måte på nyåret.

Jeg hadde pakket inn en 6 pakning med øl, mest fordi han tidligere har fortalt meg at han kun får én julegave totalt i år (en pengegave fra foreldrene som han allerede har fått) og virket litt nedfor angående dette. Det er en totalt uhøytidelig gave som jeg også ville gjort for en venn som har vært nærkontakten min gjennom corona kun for at vedkommende skulle ha noe å pakke opp. Jeg forventer absolutt ingenting tilbake.

ts

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde pakket inn en 6 pakning med øl, mest fordi han tidligere har fortalt meg at han kun får én julegave totalt i år (en pengegave fra foreldrene som han allerede har fått) og virket litt nedfor angående dette. Det er en totalt uhøytidelig gave som jeg også ville gjort for en venn som har vært nærkontakten min gjennom corona kun for at vedkommende skulle ha noe å pakke opp. Jeg forventer absolutt ingenting tilbake.

ts

Kan legge til at det var meningen å drikke dette for å feire at jeg var ferdig med eksamen. Å pakke den inn var kun for at han skulle ha noe å pakke opp og en litt morsom touch

ts

• Liker 1
Skrevet

Så han har lagt planer med venner en helg og skal spille med dem, og KG sier du skal dumpe fyren?

Jeg forstår godt at du er skuffet og føler deg nedprioritert. Men nå har han altså prioritert tid med deg hver helg i flere måneder. Det har kommet en ny oppdatering på et spill han spiller og han har avtalt å spille med venner i helgen. Jeg forstår at han holder avtalen han hadde med vennene sine. Jeg synes du skal ta en prat med han om hvordan du føler det, så ordner det seg sikkert. Er ikke sikkert han har tenkt at den avskjeden er så viktig for deg? Kanskje han har tid til en lunsj en dag i helgen for eksempel om du forteller hvordan du føler det. Hvis ikke så kanskje du kan bli møtt på følelsene, eller han kan forklare hva han føler så ting blir bedre? Er han en fin fyr (noe du fremstiller han som, ut ifra at vi ikke vet noe om han) så tåler han nok at du forteller hvordan du føler det og. Da slipper du kanskje å gå skuffet og lei deg inn i juleferien. 🙂

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan legge til at det var meningen å drikke dette for å feire at jeg var ferdig med eksamen. Å pakke den inn var kun for at han skulle ha noe å pakke opp og en litt morsom touch

ts

Så når du blir konfrontert med at julegave kanskje ikke var så smart, når dere heller ikke er kjærester - så ‘nedgraderer’ du gavens betydning? 

Uansett, jeg kan umulig vite hva han tenker og føler.

Men viktigere - det kan heller ikke du.

Du kan virkelig ikke bli fornærmet på ham, for å ha ikke gjort noe du hadde en forventning om, som han umulig kunne vite om.

Det trenger ikke å bety noe dypere, hverken den ene eller andre veien. Kanskje var han bare litt korttenkt og fokusert på en avtale med kompiser på noe de har gått og ventet på i lang tid.

Kanskje tenkte han ikke over tidsaspektet, om når dere kan møtes neste gang. Kanskje er hans følelse av tid annerledes, og midten av januar ikke kjennes lenge til.

Eller kanskje du bare tidtrøyte.

Hverken jeg, andre her i tråden - eller du - kan vite noe om hva han tenker eller føler.

Men skal det finnes en basis å eventuelt bygge et forhold på, så er dette en første viktig leksjon. Kommunikasjon er alfa og omega.

Om du ikke kommuniserer ditt ønske og forventning til ham, så legger du selv opp til å bli skuffa. Andre mennesker er ikke tankeleser. Det betyr ikke nødvendigvis at de ikke bryr seg om deg, eller ikke ønsker å prioritere deg. Men ulike folk ser og opplever ikke nødvendigvis samme situasjon likt med deg.

• Liker 4
Skrevet

.....strekker meg etter PS-controlleren😁.

Anonymkode: 52ed3...cac

• Liker 1
Skrevet

Komunikasjon kjære deg...

Anonymkode: a64ab...f8e

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde blitt skuffet hvis min bedre halvdel ikke kunne sett av tid til å se meg, spesielt hvis vi ikke skulle se hverandre på en god stund. Men på den annen side, så er ikke min bedre halvdel den beste til planlegge fremover. Så jeg måtte sagt at «dersom vi ikke møtes til helgen, så sees vi ikke før januar» i klartekst 😉

Anonymkode: 97789...325

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Vi er ikke kjærester enda, kun datet siden august og vært venner lenge før det. Kjærestepraten tenkte jeg å ta etter nyttår, men nå... 

Er du helt, helt sikker på at han er interessert i å gå fra vennskap og til noe annet? Jeg får litt følelsen av at han egentlig bare vil fortsette å være venner, men ikke tør si noe om det til deg fordi han er redd for å såre deg eller er redd for å ødelegge vennskapet. Mitt råd til deg er å slappe av, og la ham velge neste steg. Utifra hva han velger skjønner du hva han er interessert i.

Anonymkode: 258ac...2f1

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg hadde blitt skuffet hvis min bedre halvdel ikke kunne sett av tid til å se meg, spesielt hvis vi ikke skulle se hverandre på en god stund. Men på den annen side, så er ikke min bedre halvdel den beste til planlegge fremover. Så jeg måtte sagt at «dersom vi ikke møtes til helgen, så sees vi ikke før januar» i klartekst 😉

Anonymkode: 97789...325

Denne gutten (?) vet vel strengt tatt ikke at han er noens bedre halvdel engang.

De er ikke kjærester.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...