AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #1 Skrevet 19. desember 2020 Jeg har datet en fyr siden august og vi har siden da møttes 1-2 ganger hver eneste uke uten unntak. I går ble jeg ferdig med eksamen for dette semesteret, jeg så frem til å treffes en dag denne helgen for å feire med film, kos, og noe snacks, og jeg har også kjøpt inn en liten uhøytidelig julegave jeg skulle gi ham. Tingen er at jeg drar til hjembyen min på mandag og vil dermed ikke ha anledning til å møte ham igjen før i midten av Januar, så i mitt hode er det naturlig å si ha det og ønske hverandre god jul. Men nei... en oppdatering av spillet han gamer kom ut denne uken og han er dermed for opptatt med å game til å treffes. Vi er 23 og 26. Det er mulig at jeg er overdramatisk akkurat nå, men jeg føler meg kjempe nedprioritert, lei meg og sur som en sitron. I mitt hode så er det logiske å ta en dag fri fra gamingen og heller game masse i januar når vi uansett ikke har anledning til å møtes. Hva tenker dere? Anonymkode: ba031...f44 1
Hill83 Skrevet 19. desember 2020 #2 Skrevet 19. desember 2020 Tenker at denne guttungen ikke er helt voksen . Enten sier han dette fordi han vil droppe deg eller så er han faktisk så lite sosial kompetent at han ikke forstår dette er ugreit . dropp fyren du ser vel hvordan dette går ? 17
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #3 Skrevet 19. desember 2020 Er han 12 år?? Anonymkode: 57a71...329 9
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #4 Skrevet 19. desember 2020 Jeg tror han rett og slett ikke tenker seg om. Har gledet seg mye til oppdateringen og skjønner ikke helt hvorfor du ikke forstår dette. Jeg ville forklart han konsekvensene av at han ikke vil møte deg, alså at dere ikke kan ses før til midten av januar. Og fortalt hva du føler om det. Så hadde jeg hatt en veldig god jul med min familie. I midten av januar hadde jeg møtt han igjen og spurt hva han tenker. Ikke dump han for dette hvis han er grei ellers. Kanskje han bare må lære! Anonymkode: 089fb...e8e 13
sirenas Skrevet 19. desember 2020 #5 Skrevet 19. desember 2020 (endret) Det det hadde jeg ikke giddet. Han er ikke investert i hverken deg eller forholdet deres. Når han ikke prioritere å se deg når dere ikke kan sees før januar så har han rett og slett ikke de rette følelsene for deg. Gi deg selv en julegave og bli kvitt dødvekten! Endret 19. desember 2020 av sirenas 3
Daria Skrevet 19. desember 2020 #6 Skrevet 19. desember 2020 Det er alltid lurt å avklare med de du har tenkt å involvere før du legger planer i stedet for å bare anta og forvente at de vil det samme som deg. I utgangspunktet tenker jeg også at å droppe gamingen en dag burde være uproblematisk, men samtidig vet jeg hvor langt inne det kan sitte å på kort varsel gi slipp på planer jeg har sett fram til og er innstilt på, uansett om de planene primært inkluderer sofaen og en skjerm og det tilbudte alternativet egentlig er mer attraktivt. 13
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #7 Skrevet 19. desember 2020 Hill83 skrev (14 minutter siden): Tenker at denne guttungen ikke er helt voksen . Enten sier han dette fordi han vil droppe deg eller så er han faktisk så lite sosial kompetent at han ikke forstår dette er ugreit . dropp fyren du ser vel hvordan dette går ? Jeg er sur og absolutt bestemt på at dette ikke er hvordan ting skal være, men vi har vært gode venner i over ett år før vi begynte å date. Hele situasjonen er bare merkelig. AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg tror han rett og slett ikke tenker seg om. Har gledet seg mye til oppdateringen og skjønner ikke helt hvorfor du ikke forstår dette. Jeg ville forklart han konsekvensene av at han ikke vil møte deg, alså at dere ikke kan ses før til midten av januar. Og fortalt hva du føler om det. Så hadde jeg hatt en veldig god jul med min familie. I midten av januar hadde jeg møtt han igjen og spurt hva han tenker. Ikke dump han for dette hvis han er grei ellers. Kanskje han bare må lære! Anonymkode: 089fb...e8e Godt mulig at han ikke tenker seg om, men da får han faktisk lære å prøve å se ting fra flere hold. Jeg kan jo ikke forvente å bli behandlet på denne måten fordi han ikke tenker seg godt nok om. Han er veldig grei ellers, det skal sies.. sirenas skrev (13 minutter siden): Det det hadde jeg ikke giddet. Han er ikke investert i hverken deg eller forholdet deres. Når han ikke prioritere å se deg når dere ikke kan sees før januar så har han rett og slett ikke de rette følelsene for deg. Gi deg selv en julegave og bli kvitt dødvekten! Spørsmålet er hva skal jeg gjøre med julegaven hans da 🙃 Daria skrev (14 minutter siden): Det er alltid lurt å avklare med de du har tenkt å involvere før du legger planer i stedet for å bare anta og forvente at de vil det samme som deg. I utgangspunktet tenker jeg også at å droppe gamingen en dag burde være uproblematisk, men samtidig vet jeg hvor langt inne det kan sitte å på kort varsel gi slipp på planer jeg har sett fram til og er innstilt på, uansett om de planene primært inkluderer sofaen og en skjerm og det tilbudte alternativet egentlig er mer attraktivt. Vi har møttes hver fredag eller lørdag siden august uten unntak. Sist lørdag sa vi ikke ha det eller ønsket hverandre god jul. Det virker ikke som om gamingen hele denne helgen var noe som har vært lenge planlagt. ts Anonymkode: ba031...f44 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #8 Skrevet 19. desember 2020 Tidlig i forholdet med mannen min trodde jeg vi hadde en avtale om å møtes tidlig dagen jeg hadde min siste eksamen, og så bruke en hel ettermiddag og så helg sammen. Den korte historien er at det endte med krangel og mange sårede følelser. Viste seg at min oppfatning var at han hadde god kontroll og ville bruke siste helgen før juleferie med meg. Hans oppfatning var at avtalen var at om han hadde litt tid/overskudd så kunne vi møtes, men han så an hvordan lesingen gikk. Vi har etter dette vært gift i 15 år, med god og åpen kommunikasjon om ønsker og preferanser. Nå forstår jeg at eksamen er noen knepp over gaming når det gjelder årsaker til å ikke møtes. Men; Ta opp telefonen, ring han, si at du reiser hjem, og hør om han virkelig ikke ønsker å bruke litt tid med deg før du er borte en måned. Om han da drar på det har du svaret ditt i forhold til hva du bør gjøre. Anonymkode: be768...872 4
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #9 Skrevet 19. desember 2020 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tidlig i forholdet med mannen min trodde jeg vi hadde en avtale om å møtes tidlig dagen jeg hadde min siste eksamen, og så bruke en hel ettermiddag og så helg sammen. Den korte historien er at det endte med krangel og mange sårede følelser. Viste seg at min oppfatning var at han hadde god kontroll og ville bruke siste helgen før juleferie med meg. Hans oppfatning var at avtalen var at om han hadde litt tid/overskudd så kunne vi møtes, men han så an hvordan lesingen gikk. Vi har etter dette vært gift i 15 år, med god og åpen kommunikasjon om ønsker og preferanser. Nå forstår jeg at eksamen er noen knepp over gaming når det gjelder årsaker til å ikke møtes. Men; Ta opp telefonen, ring han, si at du reiser hjem, og hør om han virkelig ikke ønsker å bruke litt tid med deg før du er borte en måned. Om han da drar på det har du svaret ditt i forhold til hva du bør gjøre. Anonymkode: be768...872 Han vet at jeg reiser hjem på 21.12 , det har jeg nevnt til flere ganger i løpet av november og desember. Det var jeg som sendte han en melding tidligere i dag og lurte på hvilken film vi skulle se i kveld. Er det ikke litt degraderende av meg å ta kontakt igjen og minne han på at jeg reiser på mandag selv om han allerede bør vite dette? ts Anonymkode: ba031...f44
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #10 Skrevet 19. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Han vet at jeg reiser hjem på 21.12 , det har jeg nevnt til flere ganger i løpet av november og desember. Det var jeg som sendte han en melding tidligere i dag og lurte på hvilken film vi skulle se i kveld. Er det ikke litt degraderende av meg å ta kontakt igjen og minne han på at jeg reiser på mandag selv om han allerede bør vite dette? ts Anonymkode: ba031...f44 Men da har du bestemt deg, da. Enten dumper du han. Eller så drar du hjem med en vond og bitter følelse, og venter på unnskyldningen. Vi la i alle fall av meg "han/hun burde ha forstått" tidlig i forholdet. Og tar alltid en ekstra runde. Viser seg ofte at vi har snakket rett forbi hverandre. Anonymkode: be768...872 5
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #11 Skrevet 19. desember 2020 Dra hjem du, kos deg og ikke tenk på han. IKKE ta kontakt. Kanskje våkner han opp fra dvalen og innser at han savner deg - tar han ikke kontakt så vet du hvordan det ligger, så da hadde jeg prøvd å glemme han desverre. Anonymkode: bff37...f0d 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #12 Skrevet 19. desember 2020 Julegaven hans kan du gi til noen andre. Eller du kan levere tilbake der du kjøpte den. Spørs jo litt hva det er, men jeg hadde uansett ikke gitt den til han. Hvis det er noe du kan bruke selv, kan du gjøre det. Jeg hadde ikke tatt kontakt igjen. Når gaming kommer foran en (evt) partner, er det no-go for min del. Anonymkode: 7c9c0...0be 3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #13 Skrevet 19. desember 2020 Synes ett viktig spørsmål her er om han gamer online med andre? Jeg gjør det, og noen ganger har vi for eksempel turneringer og setter opp lag. Legger derfor ingen andre planer disse kveldene, og hadde daten spurt om vi skulle funnet på noen den aktuelle kvelden så hadde jeg sagt nei. Det har ingenting med mine følelser å gjøre, men at man allerede har lagt planer (med andre mennesker). Anonymkode: 8ac08...ba6 7
GammelKaktus Skrevet 19. desember 2020 #14 Skrevet 19. desember 2020 Jeg tenker at han ikke er så interessert hvis han heller vil game enn å treffe deg siste gang før du reiser... Har full forståelse for at han kanskje hadde en avtale med noen og slikt eller bare var keen på å spille etter oppdateringen. Men vi prater ikke om et etablert forhold her, de har jo bare vært sammen siden august... Så jeg som "gamer" selv ser ikke helt at han prioriterer gaming foran å treffe kjæresten siste gang dette året. Vi er jo og i en pandemi og ingen vet hvordan det blir neste år, vi kan jo få verre restriksjoner enn det vi har hatt til nå så jeg synes det er merkelig å prioritere gaming foran et siste treff med kjæresten. 1
herzeleid Skrevet 19. desember 2020 #15 Skrevet 19. desember 2020 Mangler ikke hans hverdag, ønsker og hva som skjer rundt ham ellers i dette regnestykket? Ber du han sette av en av mange fridager i en periode der han har mye overskudd eller tar du en av få fridager i en stressende periode der det skjer mye ellers i hans liv? 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #16 Skrevet 19. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Synes ett viktig spørsmål her er om han gamer online med andre? Jeg gjør det, og noen ganger har vi for eksempel turneringer og setter opp lag. Legger derfor ingen andre planer disse kveldene, og hadde daten spurt om vi skulle funnet på noen den aktuelle kvelden så hadde jeg sagt nei. Det har ingenting med mine følelser å gjøre, men at man allerede har lagt planer (med andre mennesker). Anonymkode: 8ac08...ba6 Han gamer nok med kompisene, men jeg ser ikke grunn til å sette av fredag-søndag med 24/7 gaming. Som sagt så sa vi ikke god jul til hverandre sist lørdag, så det virker ikke som om datoen har vært satt av i lengre tid. Kanskje jeg bare er gammeldags, men å si ha det og god jul når vi ikke får sett hverandre på en måned er da normalt?... Om han sa ifra sist gang at han hadde planer denne helgen og ønsket meg en fin tur, men gledet seg til å se meg igjen i januar så ville dette vært en helt annen sak. FrøkenMånestråle skrev (2 timer siden): Jeg tenker at han ikke er så interessert hvis han heller vil game enn å treffe deg siste gang før du reiser... Har full forståelse for at han kanskje hadde en avtale med noen og slikt eller bare var keen på å spille etter oppdateringen. Men vi prater ikke om et etablert forhold her, de har jo bare vært sammen siden august... Så jeg som "gamer" selv ser ikke helt at han prioriterer gaming foran å treffe kjæresten siste gang dette året. Vi er jo og i en pandemi og ingen vet hvordan det blir neste år, vi kan jo få verre restriksjoner enn det vi har hatt til nå så jeg synes det er merkelig å prioritere gaming foran et siste treff med kjæresten. Vi er ikke kjærester enda, kun datet siden august og vært venner lenge før det. Kjærestepraten tenkte jeg å ta etter nyttår, men nå... Jeg har jo sånn sett prioritert å møte han på ukentlig basis selv om jeg kunne risikert å bli smittet (vi bor i Oslo og jeg må ta bane til sentrum for å treffe han), og dermed ville det gått utover eksamen og hjemreisen min til jul. herzeleid skrev (11 minutter siden): Mangler ikke hans hverdag, ønsker og hva som skjer rundt ham ellers i dette regnestykket? Ber du han sette av en av mange fridager i en periode der han har mye overskudd eller tar du en av få fridager i en stressende periode der det skjer mye ellers i hans liv? Han har fri hver helg og juleferien hans begynner på tirsdag og varer til 3. januar eller noe slikt. Det skjer ikke noe særlig i livet hans utenom at det går veldig bra på jobb og han savner treningsstudioet bittelitt. ts Anonymkode: ba031...f44 1
GammelKaktus Skrevet 19. desember 2020 #17 Skrevet 19. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han gamer nok med kompisene, men jeg ser ikke grunn til å sette av fredag-søndag med 24/7 gaming. Som sagt så sa vi ikke god jul til hverandre sist lørdag, så det virker ikke som om datoen har vært satt av i lengre tid. Kanskje jeg bare er gammeldags, men å si ha det og god jul når vi ikke får sett hverandre på en måned er da normalt?... Om han sa ifra sist gang at han hadde planer denne helgen og ønsket meg en fin tur, men gledet seg til å se meg igjen i januar så ville dette vært en helt annen sak. Vi er ikke kjærester enda, kun datet siden august og vært venner lenge før det. Kjærestepraten tenkte jeg å ta etter nyttår, men nå... Jeg har jo sånn sett prioritert å møte han på ukentlig basis selv om jeg kunne risikert å bli smittet (vi bor i Oslo og jeg må ta bane til sentrum for å treffe han), og dermed ville det gått utover eksamen og hjemreisen min til jul. Han har fri hver helg og juleferien hans begynner på tirsdag og varer til 3. januar eller noe slikt. Det skjer ikke noe særlig i livet hans utenom at det går veldig bra på jobb og han savner treningsstudioet bittelitt. ts Anonymkode: ba031...f44 Uansett, om dere er kjærester eller ikke så stusser jeg på at du ikke blir prioritert, for dere har jo noe på gang... Hadde han virkelig vært interessert så hadde han jo gjort en innsats? Kanskje det er fordi dere har vært venner før, kanskje han ikke er interessert. Jeg hadde iallfall tatt en prat med han og utifra den da avgjort om jeg ville fortsette. Men det er nå meg. 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #18 Skrevet 19. desember 2020 han tar deg for gitt, å tenker på sine guttunge behover før deg Anonymkode: 08b85...e3b 3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #19 Skrevet 19. desember 2020 jeg skjønner han, for det er digg å spille. Anonymkode: f7a57...b3f
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #20 Skrevet 19. desember 2020 Slik jeg skjønner dette er dette første gangen siden august han ikke har tatt seg tid til deg grunnet andre planer? At du ikke ser en grunn til å game "24/7" (som for øvrig er 24 timer i døgnet, 7 dager i uken) hele helgen er ikke noe argument her. Han hadde planer, og du mener han skal droppe de planene for å prioritere deg. Som vanlig syns jeg KG tar bunntenning når mannfolk har interesser og prioriteringer som ikke er fornuftige for kvinner. Han hadde andre planer og her blir modenhet, nedprioritering, dumping osv diskutert. Kjenner jeg blir svett... Anonymkode: 57390...bea 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå