Gå til innhold

Det store ønske med fortsatt litt håp

Snølilje

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skjønner hva du mener, når man vet man ikke er gravid så er det greit å bare få mensen og komme i gang med en ny frisk start! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hvordan går det med deg, @Snølilje

Spent på å høre åssen det har gått med blodprøvetaking osv 😊 Hadde du og gyn en plan for veien videre og videre timer? Kan se for meg at det er flott å ha startet prosessen ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Lurer også på hvordan det går med deg Snølilje? :hug: Håper du har en fin påske i alle fall! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Takk for omtanken @Atticmess og @Amatariel ❤️

Igjen har jeg måttet ta en liten pause fra prøvingen og Kvinneguiden. Noen ganger tar prøvingen litt overhånd og jeg kom til et punkt der jeg måtte si "stopp". Jeg fikk aldri ro, med et konstant tankekjør og bekymringer rundt hele prosessen. Helt forferdelig å ikke klare å ta kontroll over egne tanker! En liten pause har derfor vært veldig godt. Tenker jeg kan oppsummere litt om hva som har skjedd siden sist:

- Jeg har fått første dose av covid vaksinen, og om noen dager er jeg ferdig vaksinert. Tilbudet om vaksinen var den opprinnelige grunnen til at vi måtte ta en pause i prøvingen, men det kunne ikke kommet på et bedre tidspunkt med tanke på hvor jeg var psykisk.

- Som prøver opplever jeg mangelen på kontroll som utfordrende. Derfor har det blitt viktig for meg å ta kontroll på de områdene jeg faktisk kan det! Etter jul gjorde jeg en innsats for å gå ned i vekt og komme i mer aktivitet. Motivasjonen for dette var å hjelpe kroppen til å være så fertil som mulig, samtidig å forberede kroppen på et eventuelt svangerskap. Totalt har jeg gått ned 11 kg, men det beste ved det hele er at jeg opplever å ha mye mer energi. Jeg ønsker fortsatt å gå ned 10 kg til, men i et rolig tempo. Mitt neste mål er minus 5 kg til sommerferien, da er jeg innenfor kategorien "normal BMI".  

- For at ikke prøveprosessen skal bli for altoppslukende har jeg løftet frem interesser og aktiviteter som gjør meg godt. Jeg tilbringer mye tid ute og har faktisk begynt å jogge. Hvem hadde trodd det? Jeg elsker interiør, og begynner å bli ganske fornøyd med leiligheten vi flyttet inn i før jul. Hver fredag kjøper jeg friske blomster og steller med de (litt for) mange plantene som har flyttet inn. Jeg har alltid hatt stor interesse for matlaging, og har denne våren teste ut mange gode og sunne oppskrifter på deilig matretter. Søndager har blitt fast spa dag, og hver kveld nyter jeg en kopp chai latte. Nå venter jeg bare på litt varmere kvelder, slik at chai latten kan nytes sammen med en bok på balkongen. Alt dette gir meg stor glede i hverdagen, noe jeg må minne meg selv på når tanken om at "et liv uten barn, er et liv uten mening" dukker opp fra tid til annen...

- Så kanskje den beste og største oppdateringen siden sist: Vi har fått svar på henvisning til IVF og time til forsamtale! Allerede i starten av juni! Jippii! Nå krysser jeg fingrene for at timen går fint og at de er enig avgjørelsen til gyn om at vi vil ha nytte av IVF behandling. Forstår det slik at det fortsatt kan ta lang tid fra forsamtalen til oppstart med behandling, men kjenner det skal bli godt å møte sommeren med litt mer svar. Forhåpentligvis blir det en veldig spennende høst!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et gledelig og positivt innlegg kjære Snølilje :klemmer: Sååå mye fint! Gratulerer så mye med en amazing vektnedgang!! Jeg er råimponert! Jeg har selv innsett at jeg må ned i vekt, men har bare 0,7 kg å skilte med hittil i 2021 (men mellom 4-5 etter påske, så jeg har skjerpet meg). Jeg er sikker på at du klarer det neste målet ditt også!

Og hobbyene dine høres helt magiske ut. Det er sånn jeg drømmer om å bli :fnise: Vil så gjerne både jogge, like å lage mat, lese osv. Men hos meg stopper det bare opp et sted. Så dette må du nyte! Og snart kommer virkelig våren også 💚

Og starten av juni er jo bare en drøy måned til! Spennende! Du må komme inn hit og oppdatere oss på hvordan den samtalen går :Nikke: Prøver dere på egen hånd i mellomtiden forresten, temper du fortsatt bl.a?

Endret av Amatariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig med en oppdatering ❤ Skjønner at det var godt med en prøvepause nå, og utrolig kjekt å få tatt vaksina i samme slengen 😁

Høres ut som om du virkelig har klart å finne mye glede i livet i det siste. Høres veldig h2rlig ut, og ganske inspirerende 😊 Imponert over vektnedgangen altså! Det er veldig godt jobba 😱 Jeg også har lenge hatt lyst til å fylle huset med planter, kanskje jeg må herme og kjøpe meg en fredagsplante 😊 Er så hyggelig med litt grønt rundt om kring, og det gjør veldig godt for innemiljøet ikke minst. Nei, ble inspirert av mye du skr2v her nå altså 😊

Blir spennende med oppdatering etter for forsamtalen i juni, håper på en spennende høst med gode muligheter for en liten spire 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 27.4.2021 den 10.18):

For et gledelig og positivt innlegg kjære Snølilje :klemmer: Sååå mye fint! Gratulerer så mye med en amazing vektnedgang!! Jeg er råimponert! Jeg har selv innsett at jeg må ned i vekt, men har bare 0,7 kg å skilte med hittil i 2021 (men mellom 4-5 etter påske, så jeg har skjerpet meg). Jeg er sikker på at du klarer det neste målet ditt også!

Og hobbyene dine høres helt magiske ut. Det er sånn jeg drømmer om å bli :fnise: Vil så gjerne både jogge, like å lage mat, lese osv. Men hos meg stopper det bare opp et sted. Så dette må du nyte! Og snart kommer virkelig våren også 💚

Og starten av juni er jo bare en drøy måned til! Spennende! Du må komme inn hit og oppdatere oss på hvordan den samtalen går :Nikke: Prøver dere på egen hånd i mellomtiden forresten, temper du fortsatt bl.a?

Så hyggelig tilbakemelding! 😍 Da har vi jo vært flinke begge to! Tenker at det viktigste er at en tar gode valg for kroppen, så kommer kiloene etter hvert...! Denne uken stod vekten stille for min del, enda jeg var flink med både kosthold og trening i uken som gikk. Litt demotiverende, men igjen så "føles" kroppen mye bedre ute, og det er jo et pluss i seg selv! 

Haha, forskjellen er at jeg foreløpig kun har meg selv "å ta vare på". Skulle mer enn gjerne byttet det ut mot søvnløse netter, mangel på egentid og et lite nurk å ta vare på. Men jeg skal absolutt nyte det, for forhåpentligvis kommer dette til å endres drastisk en dag 🤗 

Fordi jeg har fått vaksine og venter fortsatt på dose to, har vi ikke kunnet prøve på egenhånd. Men med en gang dose nr 2 er satt og "venteukene" er over, vil vi forsøke på egenhånd igjen. I forbindelse med dette valgte jeg også å ta pause fra temping. Trengte å pleie meg selv litt og ta hull på "prøvebobla". Etter råd fra lege kan vi begynne å prøve igjen fra første uken i juni, så tenker jeg begynner å tempe igjen etter mens i mai. Merker at når jeg skriver dette, så gleder jeg meg veldig til å komme i gang igjen 🥰

Atticmess skrev (5 timer siden):

Så koselig med en oppdatering ❤ Skjønner at det var godt med en prøvepause nå, og utrolig kjekt å få tatt vaksina i samme slengen 😁

Høres ut som om du virkelig har klart å finne mye glede i livet i det siste. Høres veldig h2rlig ut, og ganske inspirerende 😊 Imponert over vektnedgangen altså! Det er veldig godt jobba 😱 Jeg også har lenge hatt lyst til å fylle huset med planter, kanskje jeg må herme og kjøpe meg en fredagsplante 😊 Er så hyggelig med litt grønt rundt om kring, og det gjør veldig godt for innemiljøet ikke minst. Nei, ble inspirert av mye du skr2v her nå altså 😊

Blir spennende med oppdatering etter for forsamtalen i juni, håper på en spennende høst med gode muligheter for en liten spire 🤞

Så gøy at du fant inspirasjon! 😄 Det fikk meg til å lese det jeg skrev på nytt, og innser at jeg faktisk har et veldig fint liv til tross for å være ufrivillig barnløs (og covid)! Merker jeg må minne meg selv på de fine tingene jeg har, ikke bare bekymre meg for det som mangler. Og jeg anbefaler virkelig blomster- eller planteshopping fredager. Det gir en så gledelig start på helgen, og et veldig koselig hjem 🌷

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 måneder senere...

Takk som spør @Neutral90! Vet du, jeg er faktisk gravid! Men har ikke turt å skrive noe om det, da jeg har vært livredd for at det skal galt. Det er først de siste ukene jeg har klart og slappe av litt og nå er jeg straks 24 fullgåtte uker. Vi var så heldige og fikk en positiv test dagen før vi skulle sette første IVF sprøyte.  Jeg har lest dagboken din, og følt sånn med deg ❤️ Håper så veldig for deg i tiden fremover! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snølilje skrev (1 time siden):

Takk som spør @Neutral90! Vet du, jeg er faktisk gravid! Men har ikke turt å skrive noe om det, da jeg har vært livredd for at det skal galt. Det er først de siste ukene jeg har klart og slappe av litt og nå er jeg straks 24 fullgåtte uker. Vi var så heldige og fikk en positiv test dagen før vi skulle sette første IVF sprøyte.  Jeg har lest dagboken din, og følt sånn med deg ❤️ Håper så veldig for deg i tiden fremover! 

Så herlig ❤ gratulerer!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer kjære Snølilje! :klemmer: Så utrolig gode nyheter!
Utrolig mye som kan endre seg på bare noen få måneder, jeg ser at det innlegget jeg skrev til deg sist her er akkurat den datoen min baby ble befruktet. Tenk om man hadde visst. Og nå sitter vi her med magene våre ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig hyggelig å høre at du er gravid, og allerede 24 uker på vei 🥰❤  Har tenkt på deg med jevne mellomrom, så dette var skikkelig trivelige nyheter ❤ Håper svangerskapet har behandlet deg fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

Amatariel skrev (På 10.11.2021 den 11.01):

Gratulerer kjære Snølilje! :klemmer: Så utrolig gode nyheter!
Utrolig mye som kan endre seg på bare noen få måneder, jeg ser at det innlegget jeg skrev til deg sist her er akkurat den datoen min baby ble befruktet. Tenk om man hadde visst. Og nå sitter vi her med magene våre ❤️

Atticmess skrev (På 10.11.2021 den 16.50):

Så utrolig hyggelig å høre at du er gravid, og allerede 24 uker på vei 🥰❤  Har tenkt på deg med jevne mellomrom, så dette var skikkelig trivelige nyheter ❤ Håper svangerskapet har behandlet deg fint.

Tusen takk 💕 Ja, det føles helt fantastisk ut! Endelig har jeg også klart å glede meg, og ikke vare være engstelig for at det skal gå galt. En deilig følelse! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...