Gå til innhold

Hvorfor er angsten like stor?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg hørte en gang at det eneste man må gjøre for å bli kvitt angsten er å oppsøke den. Og utfordre den. Gjøre det du får angst av. Gjøre det du er redd for? Først får man mye angst, så blir angsten gradvis mindre etterhvert. Har jeg lest et sted.

Men jeg får ikke noe mindre angst av å oppsøke ting jeg har angst for. Jeg har angst hele tiden uansett hva jeg gjør eller hvor jeg er. Jeg har nesten like mye angst hjemme, som når jeg er ute i butikken. Jeg har masse angst nå også jeg. Foran pcen.

Jeg kjenner angsten inne i magen uansett om jeg utfordrer og gjør det som jeg får angst av. Hvis jeg feks. er inne i butikken hver eneste dag i en time har jeg like mye angst uansett hvor mye eller hvor lenge jeg er inne i butikken. Er ikke dette rart?

Jeg synes det er så merkelig at jeg har like mye angst hele tiden. Angsten er hele meg. Den styrer meg helt uansett hva jeg gjør. Jeg er like redd under dyna, og jeg ligger jo under dyna hver eneste dag. Hvorfor skal ikke angsten min bli mindre da? Merkelig.

Eller når jeg sitter foran pcen. Har også angst nå, selv om jeg sitter nesten hver dag foran pcen. Men er like redd og har like mye angst. Så jeg klarer ikke å få noe mindre angst jeg. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg har blitt sånn jeg. Forstår ikke hvorfor.

Er det noen andre her som også har like mye angst uansett hvor mye man oppsøker eller gjør det man har angst for? Eller uansett hvor lenge man er i en angstfylt situasjon? Har dere hørt at man må oppsøke angsten for at den skal bli mindre? Men hvorfor bli den ikke mindre på meg.?

Jeg er så lei jeg. Er så lei å utfordre angsten min uten at den blir noe mindre. Jeg vet ikke hva jeg gjør for noe galt jeg. Har ikke lyst på mere angst. Vil ikke være redd mere. Men hvordan kan jeg bli kvitt angsten når den klistrer seg fast på meg, uten å bli bitte bitte litt mindre?

:sur::sur::sur::sur::sur::sur::sur::sur::sur::(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner en med voldsom angst for en spesifikk ting. Hun ble advart mot å forsøke seg på gradvis tilnærming, etter at angstspesialister hadde målt diverse kroppslige ting med ekstreme utfall.

Hun fikk isteden lære seg å håndtere angsten, for at den skulle bli minst mulig. Og nå har hun lært seg å leve med den.

Gjest Brunetten_
Skrevet

Mener ikke å være slem reddelinnea, men har ikke en av moderatorene her bedt deg kontakte mental helse?

Ingen her inne har jo kunnskap til å hjelpe deg og du poster jo stort sett nye innlegg om dette hver dag.

Mulig det hjelper deg altså, ikke vet jeg, men jeg skjønner ikke hva vi her kan gjøre? :)

Gjest Brunetten_
Skrevet

Og jo, en ting til. Folk har jo gitt deg en god del råd også, som ikke fungerer på deg. Så hva må til denne gangen? Ingenting ser ut til å nytte...

Gjest gjest1
Skrevet

Enig med brunetten.

Skjønner du har det vondt, men folk prøver virkelig å hjelpe, tar seg god tid og skriver mange fine ord, men det hjelper deg jo ikke!

Jeg tror du bør gå inn i deg selv og tenke at du må bare kutte dette her ut. Ingen trenger og ingen skal ha det så trist. Er det noe grunn til at du har det sånn? Hvis ikke, så må du iallfall ta tak i det, for hva er vitsen med å gå rundt slik?

Selv om du har hatt en kjip oppvekst, la nå iallfall de siste 3/4 av livet ditt bli bra.

Bedre råd har jeg desverre ikke, da jeg ikke forstår deg i det hele tatt. Det er jo så masse fint i verden, hva med å sette pris på det, og å sette pris på at du f.eks ikke bor i noe u-land eller i et land det er krig?

Skrevet

Er enig med Brunetten om at du bør kontakte fagfolk som har kompetanse på slike fagområder. Å poste innlegg her flere ganger daglig hjelper jo ingen.

Skrevet

Jeg tør ikke å kontakte mental helse. Tør ikke å ringe i telefonen. Er så redd for å prate. Får jeg ikke lov til å skrive her? Snufs :(

Skrevet

jeg har jo kontakt med fagfolk. Men det hjelper ikke å snakke med dem heller. Har hatt kontakt med fagfolk i 15 år uten å blitt noe bedre ? :sjenert:

Skrevet

Kjære, linnea. Gå inn på hjemmesiden til mental helse.

Den finner du her: http://www.mentalhelse.no/

Å skrive klarer du jo helt fint så kan du ikke sende dem en mail og skrive det du forteller om her?

De klarer garantert å hjelpe deg mer enn vi klarer her. :klem:

Skrevet

Jeg fant ikke noe mail der jeg.

Jeg er dum jeg.

Skrevet

Får jeg ikke lov til å skrive her?

Skrevet (endret)

Du får lov å skrive her, du bryter ingen regler men jeg tror mange blir litt fortvilet når du skriver masse om angsten din og ingen her kan egentlig hjelpe. :)

Emailen står heeelt nederst på siden. xxxxxxxx tror jeg det var.

E-post adresse slettet, reglene.

Mie (mod)

Endret av Mie
Gjest Brunetten_
Skrevet

En ting jeg reagerer på reddelinnea, det er at du selv kaller deg selv redd, stygg, har en avatar som er livredd, også videre...

Og kalle seg selv sånt, og å tenke så negativt om seg selv gjør i hvertfall ikke saken noe bedre.

Kaller du deg selv stygg så vil du etterhvert se deg som en stygg person. Og kaller du deg selv redd så er det ikke så rart du oppfører deg sånn heller?

hvorfor ikke forandre nicket til TøffeLinnea" eller noe?

Vet at dette høres ut som en liten filleting for deg, men sånt funker faktisk.

Og, hva mener du vi her inne kan gjøre for deg egentlig?

Skrevet

Reddelina det er klart du kan skrive her, men du må og huske på at ingen her har kompetanse til å hjelpe deg med problemene dine. Personlig så synes jeg det høres ut som du i høyeste grad skulle hatt hjelp av fagfolk.

Skrevet

Hva med å samle alle dine fremtidige innlegg i en tråd? Kanskje din egen dagbok? Helseforumet er nå "spammet" av innlegg fra deg, alle nesten like.

Administratorene vil ikke vil lage et eget underforum for angst/depresjoner/psykiske lidelser. Jeg tror ikke løsningen er å bruke det vanlige helseforumet - da er vi jo like langt. Her finner du ikke folk med den kompetansen som trengs for å hjelpe.

Som mange har rådet deg til; legg heller disse innleggene på www.deppa.com - der vil du møte folk du kan dele erfaringer med. Det finnes også mange andre forum som tar opp psykiske problemer, f.eks Sol.no.

Og fortsett gjerne å skrive her, Linnea! Men du har vel andre ting å skrive om enn angsten din? På meg virker det som om du graver deg ned i den. Brukernavn, avatar, innlegg... Alt handler om din psykiske lidelse - Hva med å kaste deg inn i andre diskusjoner her på KG? Det er utrolig mye annet spennende her!

Klem fra Cocktail :klem:

Gjest Ananas
Skrevet

Jeg synes KG-ledelsen er pingler, når de prøver skvise vekk folk som reddelinea, som er opptatt av psykisk helse.

KG-forumet brukes til å spørre om og å gi råd. Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så fordømt mer seriøst å prate om angst enn for eksempel slanking.

Pokker nå er jeg irritert.

Skrevet
Hva med å samle alle dine fremtidige innlegg i en tråd? Kanskje din egen dagbok? Helseforumet er nå "spammet" av innlegg fra deg, alle nesten like.

Enig her.. Hva med å lage en dagbok her inne - synes også det er dumt at nesten alle innleggene her inne nå handler om det samme - for du skriver det samme nesten hver gang, og synes det er leit når det sannsynligvis ikke er så mange her inne med kompetanse til å hjelpe det. Tar du imot noen av rådene her? Eller skriver du for å "få det ut"? I så tillfelle synes jeg absolutt en egen tråd eller en dagbok er en god ide :)

Ellers synes jeg selvfølgelig at du og må få skrive dine tanker her! Men å samle dem er en god ide..

(Eller å lage et underforum - det er mange innlegg som handler om mental helse her - ikke bare Linnea sine... hint hint..)

Og så synes jeg du skal forandre bildet til noe litt mer koselig! Noe som du kanskje bare smiler bitteltt av hver gang du ser! For som de andre sa her - når du bare skriver negative ting om deg selv Linnea, så er det ikke rart at du føler det sånn heller.. Selvprofeti er skummelt..

Stooor klem på slutten!! :klem:

Skrevet
Jeg synes KG-ledelsen er pingler, når de prøver skvise vekk folk som reddelinea, som er opptatt av psykisk helse.

KG-forumet brukes til å spørre om og å gi råd. Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så fordømt mer seriøst å prate om angst enn for eksempel slanking.

Pokker nå er jeg irritert.

Det har da vel ingenting med å gjøre om hva som kan skrives her eller ikke, og det er helt sykt at du sammenligner psykiske lidelser med slanking! Dersom jenta sliter så hardt som hun gir inntrykk av i disse trådene så er det vel helt klart at hun bør ha hjelp av fagfolk som vet hva de snakker om. Her er det ingen med kompetanse til å gi henne den hjelpen hun trenger, noe ditt innlegg klart vitner om. :frustrert:

Skrevet

Jeg tror ikke det er tull. Hun minner meg veldig om hvordan jeg var før når angsten min var på det verste.

Kunne skrive mange mange innlegg om bare det samme for jeg ville gjerne ha hjelp men klarte heller ikke ta i mot råd.

Jeg tror ikke man kommer seg ut av angsten før man helt og fullt har bestemt seg for det. Jeg var lenge for redd til å faktisk prøve å endre noe for jeg kjente ikke til noe annet liv enn den med angsten. Så det var for skummelt og jeg gravde meg heller lenger og lenger ned i angsten for å slippe å prøve.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...