Isambard Skrevet 21. desember 2020 #41 Del Skrevet 21. desember 2020 Robert Koch skrev (9 timer siden): Tusen takk, kg! Nå begynner konsekvensene av ansvarsløshet og unnfallenhet i modereringen deres å manifestere seg: Synes dere virkelig dette er ok? Skal dere begynne å ta ansvar? Skjønner dere ikke at dere forverrer krisen ved å ikke gidde å moderere skikkelig? Eller er dere kanskje begeistret for at noen blir skremt fra å vaksinere seg? Ja, ærlig talt synes jeg helt normal ytringsfrihet er OK. Jeg er sjokkert over at du mener så milde ytringer burde sensureres. Du må tåle å argumentere som alle andre. Dine holdninger representerer ikke mainstream forskning. Alle som jobber med å utvikle vaksiner skjønner at det er en risiko. Det er derfor det er så strenge krav til testing. Hvis det var helt risikofritt kunne man hoppet over testingen og startet massevaksinering for et halvt år siden. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Robert Koch Skrevet 21. desember 2020 Forfatter #42 Del Skrevet 21. desember 2020 3 minutter siden, Isambard said: Ja, ærlig talt synes jeg helt normal ytringsfrihet er OK. Jeg er sjokkert over at du mener så milde ytringer burde sensureres. Milde ytringer? Hva er det for noe? Jeg tør å påpeke at antivaksinepropaganda er mot forumreglene, så det er ikke en gang min bestemmelse. Og her ser vi konsekvensene av at kg ikke en gang overholder sine egne regler. Bruken av ordet sensur burde vi reservere for der den er berettiget. Jeg argumenterer som alle andre, og jeg begrunner alt jeg skriver. Jeg skjønner ikke hva du mener med at jeg "må tåle å argumentere som alle andre." Hva "mainstream forskning" er, aner jeg ikke. Det er ikke noe begrep som inneholder noe som helst som gir mening. Dette er ikke en tråd for tilbakemeldinger til meg, men for tilbakemeldinger til kg. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 21. desember 2020 #43 Del Skrevet 21. desember 2020 Robert Koch skrev (7 minutter siden): Milde ytringer? Hva er det for noe? "Milde ytringer" er for eksempel de ytringene du siterte i ditt innlegg, hvor du ropte på moderator. Det kan knapt kalles "antivaksinepropaganda" å si at alle vaksiner innebærer en "liten risk". Det er knapt noen opplyste mennesker som mener noe annet. Robert Koch skrev (12 minutter siden): Bruken av ordet sensur burde vi reservere for der den er berettiget. "Sensur" er berettiget når du krever at moderator fjerner innlegg som ikke støtter ditt syn. Noe moderator heldigvis ikke gjør. Robert Koch skrev (12 minutter siden): Hva "mainstream forskning" er, aner jeg ikke. Det er ikke noe begrep som inneholder noe som helst som gir mening. Det finnes forskere som har avvikende syn, og så finnes det ofte et stort flertall av forskere som er enige om det viktigste. "Jorden er omtrent rund", "Epler faller nedover" eller "CO2 fører til global oppvarming" for eksempel. Det kaller jeg "mainstream forskning". Det går sikkert an å grave frem outsidere som mener noe annet, men det er gjerne ikke de man bør basere seg på. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Robert Koch Skrevet 21. desember 2020 Forfatter #44 Del Skrevet 21. desember 2020 1 minutt siden, Isambard said: "Milde ytringer" er for eksempel de ytringene du siterte i ditt innlegg, hvor du ropte på moderator. Det kan knapt kalles "antivaksinepropaganda" å si at alle vaksiner innebærer en "liten risk". Det er knapt noen opplyste mennesker som mener noe annet. "Sensur" er berettiget når du krever at moderator fjerner innlegg som ikke støtter ditt syn. Noe moderator heldigvis ikke gjør. Det finnes forskere som har avvikende syn, og så finnes det ofte et stort flertall av forskere som er enige om det viktigste. "Jorden er omtrent rund", "Epler faller nedover" eller "CO2 fører til global oppvarming" for eksempel. Det kaller jeg "mainstream forskning". Det går sikkert an å grave frem outsidere som mener noe annet, men det er gjerne ikke de man bør basere seg på. Kan vi la dette være en tråd med tilbakemeldinger til kg nå? Om du vil diskutere meg og mine meninger, finnes det sikkert bedre egnede arenaer enn å ta det i denne tråden. Du har rett til din mening, akkurat som jeg har rett til å mene at forumet må ta ansvar. Jeg har ikke krevd at noe som ikke støtter mitt syn skal fjernes. Det er en drøy tolkning. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 21. desember 2020 #45 Del Skrevet 21. desember 2020 Robert Koch skrev (Akkurat nå): Kan vi la dette være en tråd med tilbakemeldinger til kg nå? Om du vil diskutere meg og mine meninger, finnes det sikkert bedre egnede arenaer enn å ta det i denne tråden. Du har rett til din mening, akkurat som jeg har rett til å mene at forumet må ta ansvar. Jeg har ikke krevd at noe som ikke støtter mitt syn skal fjernes. Det er en drøy tolkning. Når du starter en tråd så tillater jeg med å si at jeg er helt enig med moderator her. Hvis du bare vil diskutere med KG får du kommunisere direkte med dem. Det er ikke "OK" å komme med faktafeil, men KG kan ikke ta på seg rollen å sjekke hvem som har riktige fakta til enhver tid. Du får vise til gode kilder og argumentere for det du mener. Så får du stole på at det holder på de fleste stoler på det. Hvis noen fortsatt velger å stole på Youtube-videoer så er det ikke noe å gjøre med det. Jeg tror ikke autoritære metoder (moderering) skaper mer tillit til vaksiner og tiltak. Jeg tror ikke det fungerer. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vintage Skrevet 22. desember 2020 #46 Del Skrevet 22. desember 2020 Jeg gir opp koronaforumet. Når jeg ser hva som får stå der, f.eks. at familien til sykepleieren som svimte av er truet til taushet (etter rydding i tråden), at Biden ikke tok ekte vaksine etc. - og disse m.fl. utsagn ikke blir regnet som spekulasjoner, da har konspirasjonsteoretikere overtatt fullstendig. Med moderatorenes velsignelse. Så får vi bare håpe at kvinneguiden ikke har bidratt i altfor stor grad til at folk ikke tør å vaksinere seg. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trønder Skrevet 23. desember 2020 #47 Del Skrevet 23. desember 2020 (endret) 2 hours ago, vintage said: Jeg gir opp koronaforumet. Når jeg ser hva som får stå der, f.eks. at familien til sykepleieren som svimte av er truet til taushet (etter rydding i tråden), at Biden ikke tok ekte vaksine etc. - og disse m.fl. utsagn ikke blir regnet som spekulasjoner, da har konspirasjonsteoretikere overtatt fullstendig. Med moderatorenes velsignelse. Så får vi bare håpe at kvinneguiden ikke har bidratt i altfor stor grad til at folk ikke tør å vaksinere seg. 100% enig. Rett og slett skammelig av moderatorene! Diskusjon er sunt, men når den ene siden pumper ut påstander, fantasier og andre konspirasjonsteorier uten å underbygge de med noe som i det hele tatt ligner på fakta blir det for dumt. Spesielt når enkelte brukere får lov til å poste de samme tilbakeviste løgnene gang på gang på gang, mens det er stakkaren som tilbakeviser løgnene med dokumentert fakta som blir truet med utestengning av moderatorkorpset. Igjen, skammelig! Endret 23. desember 2020 av trønder 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trønder Skrevet 23. desember 2020 #48 Del Skrevet 23. desember 2020 Jeg savner @Robert Koch, en av få som skrev saklige og godt dokumenterte innlegg som tilbakeviste alt konspi-pisset til en rekke brukere jeg dessverre ikke kan nevne fordi det å nevne trollene vil få meg utestengt. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Optimo Skrevet 23. desember 2020 #49 Del Skrevet 23. desember 2020 (endret) trønder skrev (19 timer siden): Jeg savner @Robert Koch, en av få som skrev saklige og godt dokumenterte innlegg som tilbakeviste alt konspi-pisset til en rekke brukere jeg dessverre ikke kan nevne fordi det å nevne trollene vil få meg utestengt. Er Robert på juleferie eller utestengt? Endret 23. desember 2020 av Guile Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 28. desember 2020 #50 Del Skrevet 28. desember 2020 Edie skrev (På 17.12.2020 den 12.51): Tråden du henviser til @Robert Koch; "PCR testen er ubrukelig." er slettet fordi den brøt med følgende regel: Når det gjelder spørsmål om din bruker vil det ikke bli besvart her, da vi ikke diskuterer brukersaker på åpent forum. Ellers er det tillatt i henhold til reglene å skrive innlegg med faktafeil. Hvis man ønsker kan man man svare på slike innlegg i henhold til retningslinjene, det vil si uten ironiserende eller nedlatende formulering. Vi ønsker at man møter sine meddebattanter med respekt, uavhengig om man har motstridende synspunkter. [...] Edie, adm. Alvorlig talt. Det er bedre å diskutere brukere i åpent forum og stå for det, enn å gjøre det implisitt på en så åpenbar måte at ingen kan unnlate å få det med seg. Edie skrev (På 17.12.2020 den 16.51): At man ikke har fått det svaret man vil ha, betyr ikke at man ikke har fått svar. Antivaksinasjonspropaganda er ikke tillatt. At noe står i forumet, betyr ikke at vi har godkjent det. Hvis innlegg fortsatt står 48 timer etter rapportering, anbefaler vi å rapportere det på nytt hvis innlegget inneholder regelbrudd. Moderatorteamet anser denne diskusjonen som ferdigbehandlet og vil ikke gi flere svar i denne saken. Vi takker for alle tilbakemeldinger. Edie, adm. Hvem er nedlatende og ironiserende?? Jeg har lest flere av trådstarters innlegg på koronaforumet, og nå har jeg også (dessverre) lest hele denne tråden. Jeg er målløs, selv om jeg trodde jeg hadde opplevd det meste av enveis-kommunikasjon fra moderatorteamets side på Ris, ros og tilbakemeldinger (sic). 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 29. desember 2020 #51 Del Skrevet 29. desember 2020 Det er faktisk helt drøyt at du får advarsler for dine innlegg preget av beinharde fakta (med kildehenvisning), kunnskap og en imponerende grad av tålmodighet. Jeg, derimot, balanserer kontinuerlig på knivseggen over personangrep og ren underholdning, og har kun fått én advarsel ila mine ti(?) år her. Da kalte jeg den daværende forumsansvarlige en crazy bitch, så muligens fortjent. Jeg vil tro at KG gjør som de alltid har gjort: Det som genererer klikk og får brukere til å engasjere seg får stå uansett hva. Litt som AB-funksjonen. KG vet at deres inntekt ligger i at uopplyste mennesker får utløp for sin eder og galle her, uavhengig av konsekvenser for det øvrige samfunnet. Man kan ikke legge igjen noe personlig her, og ikke legge noe tid i svar. KG er og blir en barnehage med særdeles enkel underholdning. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Optimo Skrevet 29. desember 2020 #52 Del Skrevet 29. desember 2020 (endret) For øvrig team KG, nå er koronaforumet fullt av vaksine"skeptiske" innlegg igjen. Vanskelig å si hva hensikten er med å gulpe opp linker fra lugubre nettsider som skal si noe om hvor farlig det er å ta vaksine, annet enn... Vaksinemotstand? Men det driter vel dere i. Endret 29. desember 2020 av Guile Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apollonia Skrevet 29. desember 2020 #53 Del Skrevet 29. desember 2020 Robert Koch skrev (På 17.12.2020 den 19.20): Jeg tror ingen ting på at moderatorene er nøytrale i denne saken. Tvert i mot tror jeg dere har en stor slagside over i konspiranoiaverdenen, og at dere beskytter sabotørene i deres iver etter å diskreditere myndighetene og kvalitetssikret fagkunnskap. Dette går faen ikke an! Dette handler nok ikke om moderatorenes personlige mener, men som med så mye annet i denne pandemien er det pengene som prater. Forumet lever av klikk og reklameinntekter, så jo flere tendensiøse og provoserende innlegg som får stå, desto mer penger tjener de. Derfor bøyer de reglene mot de som skriver saklige innlegg som maner til ro og orden, og bøyer dem andre veien, til fordel for de som skriver sensasjonspreget dritt. Har lagt merke til og satt pris på innleggene dine på korona-forumet, og har skjønt at du enten har faglig bakgrunn eller stor interesse, samt en stor evne til å forholde deg saklig, så jeg synes det er helt utrolig at du får advarsel, og dritten får stå. Og svarene fra mod i denne tråden er det sedvanlige god dag mann, økseskaft som vi alltid ser. Det kan virke som det eneste valget vi har er å boikotte hele forumet, så lenge dette pågår, men det er lite realistisk å få en kritsik masse med på dette, siden dette forumet er like tiltrekkende som kubæsj for fluer. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedy Lamarr Skrevet 29. desember 2020 #54 Del Skrevet 29. desember 2020 Guile skrev (1 time siden): For øvrig team KG, nå er koronaforumet fullt av vaksine"skeptiske" innlegg igjen. Vanskelig å si hva hensikten er med å gulpe opp linker fra lugubre nettsider som skal si noe om hvor farlig det er å ta vaksine, annet enn... Vaksinemotstand? Men det driter vel dere i. Virker sånn. Rapporterer og rapporterer, men det tas ikke til følge, eller det reageres etter et døgn. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hunter7 Skrevet 29. desember 2020 #55 Del Skrevet 29. desember 2020 @Anglofil @Edie @Kragebein @Forumansvarlig Det har i lang tid vært gjengs kutyme å dokumentere sine påstander i Rampelys-delen av forumet, i særskilthet tråden om Caroline Berg Eriksen. Opprinnelig var dette et krav fra KGs side. Man skulle jo tro at akkurat det samme dokumentasjonskravet kan anvendes i Korona-forumet. Eller rettere sagt BØR anvendes. Siden Kvinneguiden angivelig følger VVP, så er KG dermed også pliktig til å etterkomme dens statutter. Her vil jeg utheve følgende: Quote 2.1 Den ansvarlige redaktør har det personlige og fulle ansvar for mediets innhold og avgjør med endelig virkning spørsmål om redaksjonelt innhold, finansiering, presentasjon og publisering. Redaktøren skal opptre fritt og uavhengig overfor personer eller grupper som av ideologiske, økonomiske eller andre grunner vil øve innflytelse på det redaksjonelle innholdet. Redaktøren skal verne om redaksjonens produksjon av fri og uavhengig journalistikk. Quote 3.2. Vær kritisk i valg av kilder, og kontroller at opplysninger som gis er korrekte. Det er god presseskikk å tilstrebe bredde og relevans i valg av kilder. Vær spesielt aktsom ved behandling av informasjon fra anonyme kilder, informasjon fra kilder som tilbyr eksklusivitet, og informasjon som er gitt fra kilder mot betaling. Quote 4.16. Vær varsom med å lenke fra digitale utgaver til innhold som bryter med god presseskikk. Sørg for at lenker til andre medier eller publikasjoner er tydelig merket. Det er god presseskikk å informere brukere av interaktive tjenester om hvordan publikasjonen registrerer og eventuelt utnytter bruken av tjenestene. Quote 4.17. Dersom redaksjonen velger ikke å forhåndsredigere digitale meningsutvekslinger, må dette bekjentgjøres på en tydelig måte for de som har adgang til disse. Redaksjonen har et selvstendig ansvar for så snart som mulig å fjerne innlegg som bryter med god presseskikk. Hentet herfra: https://presse.no/pfu/etiske-regler/vaer-varsom-plakaten/ Kvinneguiden har som Norges største diskusjonsforum et samfunnsansvar, og så lenge det tillates konsekvensløs anti-vaksine-propaganda, spredning av feilaktig informasjon, og manglende moderering ignorerer dermed KG og følgelig Egmont med viten og vilje sine roller. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedy Lamarr Skrevet 29. desember 2020 #56 Del Skrevet 29. desember 2020 Bra, @Hunter7! ... Og mht bloggertråder, skriv en halv setning som tolkes som regelbrudd i A B Davidsen-tråden, og den ryddes bort omtrent på sekundet. Så det er tydeligvis ikke kapasiteten det står på. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 30. desember 2020 #57 Del Skrevet 30. desember 2020 jeg er hundre prosent enig med @Robert Koch. Det er skammelig og skremmende hvordan folk får ture frem med løgn og desinformasjon i koronaforumet tilsynelatende uten moderering, mens en hundre prosent saklig bruker som @Robert Koch får advarsler. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2ro Skrevet 30. desember 2020 #58 Del Skrevet 30. desember 2020 Det er en stund siden jeg så noe fra TS. Om han er utestengt synes jeg det er trist, urettferdig og ganske uansvarlig. Det er rikelig med brukere som pøser på med konspirasjonsteorier, synsing og helseskadelig "informasjon". Mye er regelrett løgn også. Så skal man begynne å stenge ute brukere er det nok å ta av, med god margin. Nå er det en knallhard kjerne, uten fagkunnskap som holder forumet gående på dette viset. Hvorfor er dette greit? Og det er ikke greit å flire av at folk dør (av korona eller vaksinen).... Om jeg blir utestengt så var det fordi jeg skrev: " bare sosiopater ler når man snakker om død". Ble rapportert for det, men det er greit for meg. Da blir prioriteringer veldig tydelige. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedy Lamarr Skrevet 30. desember 2020 #59 Del Skrevet 30. desember 2020 Melder meg ut av KG for en stund. Denne galskaps-modereringen av korona-trådene vil jeg ikke være en del av. Opplever igjen og igjen at mine innlegg med informasjon fra seriøse kilder, lenker fra seriøse nettsteder (f.eks med lenke til peer reviewed journals o.l.) slettes, mens antivaxxer-påstandene og konspirasjonsteoriene får stå urørte. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 31. desember 2020 #60 Del Skrevet 31. desember 2020 Edie skrev (På 17.12.2020 den 16.51): Moderatorteamet anser denne diskusjonen som ferdigbehandlet og vil ikke gi flere svar i denne saken. Vi takker for alle tilbakemeldinger. Edie, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg