Gå til innhold

Er det noen øvelser/ aktivitet du gjør daglig eller nesten daglig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg

Går turer pleier å ligge på rundt 15 000 skritt per dag( hvis jeg ikke jogger)

Tar noen push-ups

Anonymkode: 11f88...1cf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Går tur hver dag hele året, og strammer rumpen til musikken hver gang jeg kjører bil (🤣) Blir faktisk ganske slitsomt om man skal kjøre et stykke. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en pull-up-bar i døra til soverommet. Henger litt i den for å styrke grepet. Tar litt scap ups og pull ups nesten hver dag.

Anonymkode: 5a8ac...d28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøyer ut hofteleddsbøyeren hver dag, hjelper på hoftesmertene jeg plages med. 

Anonymkode: e6561...074

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisenberg skrev (1 time siden):

Jeg jogger mer eller mindre hver dag. 

Som en avkobling etter å ha laget metamfetamin en hel dag? Skjønner deg godt det er en koselig å jogge etter en arbeidsdag. Jogget hjem fra jobben idag og det var helt nydelig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisenberg skrev (1 time siden):

Jeg jogger mer eller mindre hver dag. 

Jeg også. Oftest mindre hver dag. 

Anonymkode: 6c26e...655

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå om dagen? Går noen ganger frem og tilbake i huset for å trene opp foten til å bli belastet uten at jeg bruker krykke etter operasjon 😂 

Anonymkode: e4181...6ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg også. Oftest mindre hver dag. 

Anonymkode: 6c26e...655

🤣

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg «kniper igjen» når jeg går over en dørstokk 🙈😂 Ei gammel dame sa «de alltid gjorde det før». Jeg aner jo ikke om det er sant men jordmor sa det var viktig å øve på kniping etter fødsel. Nå har det blitt en rutine jeg ikke tenker over en gang. (Kvinne 35-år med 2 barn)

Anonymkode: 54d51...1d8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går tur 8-9 km hver dag

Gjør lett morgengymnastikk/strekk og bøy etc, bare 3-4 min

Anonymkode: 91bab...ba3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15000 skritt er jo ikke nødvendig.

Jeg går tur, 1 times tid ca.

Styrketrening er mer viktig enn å bare gå turer.

Anonymkode: a130d...49d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går eller løper hver dag. Har også hatt en vane hver gang jeg ligger i sofaen og chatter/streamer at jeg må ta en pause (inaktivitet er krevende for kroppen!) med å gjøre 20 armhevinger eller ta et par pullups i trappen. Burde jo trent mer strategisk styrke, men har ikke prioritert medlemskap på senter ennå. 

Og tåhev når jeg pusser tennene, løpe opp trappen i stedet for å gå, alltid bære handlekorg i butikken med mindre jeg gjør storhandel, gå og ikke kjøre til butikken (utenom storhandel), litt tøy og bøy i kontortiden...sånne småting som ikke krever noe særlig som bare blir vane.

Anonymkode: 7928c...b61

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.12.2020 den 22.45):

Jeg «kniper igjen» når jeg går over en dørstokk 🙈😂 Ei gammel dame sa «de alltid gjorde det før». Jeg aner jo ikke om det er sant men jordmor sa det var viktig å øve på kniping etter fødsel. Nå har det blitt en rutine jeg ikke tenker over en gang. (Kvinne 35-år med 2 barn)

Anonymkode: 54d51...1d8

Lol, men er jo ganske genialt.

AnonymBruker skrev (På 12.12.2020 den 19.10):

..sånne småting som ikke krever noe særlig som bare blir vane.

Anonymkode: 7928c...b61

Enig. Ikke alle som får tid til å gjøre alt de burde, men mye sunt som er lett å gjennomføre om man bare bygger opp vaner. 

Anonymkode: cb208...65c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minst 1 time powerwalk om dagen med hundene. Så kommer andre aktiviteter på det igjen. 

Anonymkode: 7bd04...557

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går sjeldent en dag uten minst tre mobilitetsøvelser og en tur!

Jobber som PT, så har dermed enklere for det å få treninga gjort siden jeg nesten daglig er på senteret. 

Hver eneste dag hele året: minst en times tur ila dagen (når jeg jobber deles det i to: 30 min til og fra, perfekt for å koble av). Styrke 4 ganger i uka, og dermed gjør jeg daglig mobilitetsøvelser og skadeforebyggende trening relatert til løftinga, for å holde meg skadefri.

Anonymkode: 03c40...c7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å få inn 10000 steg hver dag, men noen dager blir det for mye. Øver på teknikk i knebøy (nybegynner styrketrening). 

Anonymkode: 7b9f2...470

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sumo-knebøy i heisen eller bulgarsk utfall 😅 trener 5 dager i uken fra før av, både kondisjon og styrke, men likevel "må" jeg ta knebøy eller utfall i en heis (så fremt jeg er alene). Går også alltid to og to trappetrinn om jeg tar trappene.

Anonymkode: d9a50...1ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...