Gå til innhold

Znowie prøver igjen... ❄️


Znowie

Anbefalte innlegg

Hei! 

Etter en SA i starten av desember prøver vi på nytt på neste eggløsning.. Wee 😁

Tenkte jeg kunne starte en dagbok så jeg får luftet litt tanker og kanskje få snakket med andre som kan dette mere enn meg 🙈 

Har aldri testet eggløsning før forrige runde, da fikk jeg El på Cd27..etter SA begynte jeg med Dong Q og bidronningele, det må jo ha funket litt.. For nå øker LH-testene, Cd11 i dag🤩

Måtte legge den siste inn manuelt siden Premom ikke vil vurdere dem ellers, de over ble rangert som 0 %🙄 Ser jo at det er økning uansett.. Så gubben ble fornøyd i går kveld 🙈 

Gynekologisk time er bestilt, men pga lang ventetid ble det februar neste år.. Såååå lang tid kan vi ikke vente med å prøve... EL er jo som glitrende diamanter nå, umulig å gå forbi 😆 

 

Screenshot_20201211-085921__01.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen 😀 så kjedelig å lese at du har opplevd SA. Men ser ut som om du er godt på vei mot ny eggløsning 😊 blir spennende å følge deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojj.. det gikk fra low til high på et par timer 😅 dere som temper, skal temperaturen gå ned ved eggløsning? Skjønner det er for seint nå siden jeg bare har tre dager med måling, men har vært spennende å teste det i neste runde om det ikke klaffer nå.. 

Er bare å legge inn aksjer i kveld også 🙈

 

IMG_20201211_141145__01__01.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lily92 skrev (3 timer siden):

Velkommen 😀 så kjedelig å lese at du har opplevd SA. Men ser ut som om du er godt på vei mot ny eggløsning 😊 blir spennende å følge deg:)

Takk for det 🤗 har ikke lagt merke til dette forumet før nå, koselig 😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

welcomwagon.gif.449f3c256e6f5bba5b4d1b23e2098906.gif

Velkommen hit blant oss prøvere! Veldig trist å høre at du nylig har opplevd en SA... jeg vet hvordan det er :( Men herlig at du har fått positiv EL-test nå!! SÅ klar og fin. Og så tidlig som CD12 da. Jeg klarte å bli gravid igjen på første EL begge gangene jeg har opplevd SA, det sies visst at man er ekstra fruktbar da. Så satser på at det stemmer også for deg 🤞

Tempen går ikke ned ved eggløsning, den går opp :) Etter EL har skjedd så skal den øke.

Jeg tror jeg har EL i dag også, så da ligger vi veldig likt! Håper på verdens beste julegave i år ♥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen😁❄️

Takk gud for at den enda er "positiv" og ny sjanse i kveld 🙈 jeg var sååå dårlig i går, så det ble ikke lagt inn aksjer😅

Har skikkelig  røde kinn som jeg bruker å få ved EL.. så tydelig at kroppen jobber på høygir😁 Men fortsatt ikke El - slim som mange snakker om.. Det hadde jeg ikke sist heller, så håper det går bra uansett 😊 

Må kanskje legge bort både bidronningele og Dong Quai, vente på negativ test for så å prøve Wild yam. Er veldig nysgjerrig på alternative metoder🙈oooog det må jo ha funket kanskje biiittelitt, siden jeg har fått EL på Cd12 og ikke Cd27 som sist 🤔🎉

Noen som tar B6 her? Eventuelt når starter du med det? 😊

Screenshot_20201212-111045__01.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (13 timer siden):

welcomwagon.gif.449f3c256e6f5bba5b4d1b23e2098906.gif

Velkommen hit blant oss prøvere! Veldig trist å høre at du nylig har opplevd en SA... jeg vet hvordan det er :( Men herlig at du har fått positiv EL-test nå!! SÅ klar og fin. Og så tidlig som CD12 da. Jeg klarte å bli gravid igjen på første EL begge gangene jeg har opplevd SA, det sies visst at man er ekstra fruktbar da. Så satser på at det stemmer også for deg 🤞

Tempen går ikke ned ved eggløsning, den går opp :) Etter EL har skjedd så skal den øke.

Jeg tror jeg har EL i dag også, så da ligger vi veldig likt! Håper på verdens beste julegave i år ♥

 

Tusen takk @Amatariel🤗

Ja jeg har lest i dagboken din, for en berg og dalbane 💛 jeg beundrer ditt pågangsmot  😊🤗 Håper at det blir denne gangen, så koselig at vi ligger likt i løypa, spennende! 🤞😊

Ah den skal gå opp.. Huff, da vet jeg jo at jeg ikke klarer å la være å sjekke temp ukene fremover og blir stresset om den går ned 😅 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Znowie skrev (14 minutter siden):

Har skikkelig  røde kinn som jeg bruker å få ved EL.. så tydelig at kroppen jobber på høygir😁 Men fortsatt ikke El - slim som mange snakker om.. Det hadde jeg ikke sist heller, så håper det går bra uansett 😊

Må kanskje legge bort både bidronningele og Dong Quai, vente på negativ test for så å prøve Wild yam. Er veldig nysgjerrig på alternative metoder🙈oooog det må jo ha funket kanskje biiittelitt, siden jeg har fått EL på Cd12 og ikke Cd27 som sist 🤔🎉

Noen som tar B6 her? Eventuelt når starter du med det? 😊

Jeg har aldri sett EL-slim og har blitt gravid syv ganger, så det er ikke noe man må se for å klare det :)  Jeg har skjønt at alle har det, men mange har det skjult langt oppi der.

Høres helt klart ut som DQ har gitt deg god effekt! 😄 Sammen med WY i dpo-land vet jeg om mange som har fått belønning i form av positiv g-test ♥

Jeg tar fast B6 hver dag. Kan starte når som helst i syklusen med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (26 minutter siden):

Jeg har aldri sett EL-slim og har blitt gravid syv ganger, så det er ikke noe man må se for å klare det :)  Jeg har skjønt at alle har det, men mange har det skjult langt oppi der.

Høres helt klart ut som DQ har gitt deg god effekt! 😄 Sammen med WY i dpo-land vet jeg om mange som har fått belønning i form av positiv g-test ♥

Jeg tar fast B6 hver dag. Kan starte når som helst i syklusen med det.

Da skal jeg hive meg rundt med B6 med en gang🤩 trodde man måtte vente til dpo med den siden den kunne påvirke eggløsningen😅

Sammen med WY? Du mener DQ kan brukes i dpo også? Ååh.. Det er mye info som må sorteres skjønner jeg, eier jo ikke hukommelse så må nesten skrive det ned tror jeg  #200år🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Znowie skrev (9 timer siden):

Da skal jeg hive meg rundt med B6 med en gang🤩 trodde man måtte vente til dpo med den siden den kunne påvirke eggløsningen😅

Sammen med WY? Du mener DQ kan brukes i dpo også? Ååh.. Det er mye info som må sorteres skjønner jeg, eier jo ikke hukommelse så må nesten skrive det ned tror jeg  #200år🙈

Nei, hun mener nok sammen med, som at begge blir brukt i løpet av syklusen 😉

Jeg også bruker DQ denne PP for første gang. Hittil ikke noen positiv test, og hadde håpet den skulle bli positiv alt for noen dager siden.. 

Når eggløsning har vært, skal du slutte med Dong Quai og så gå over på Wild Yam da. 

Tempen kan synke rett før eggløsning, for så å fly i været når eggløsning har vært. Da holder den seg oppe til ca når mensen skal begynne og faller igjen da 😉

Lykke til på ny runde 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noldi skrev (5 timer siden):

Velkommen hit, og hurra for positiv eggløsningstest😁 Blir spennende å følge din reise gjennom prøvingen 😁

Takk for det @Noldi🤗

Utrolig at jeg ikke har lagt merke til dette forumet tidligere, så utrolig koselig at man kan følge hverandre gjennom godt og vondt 💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niny skrev (1 time siden):

Nei, hun mener nok sammen med, som at begge blir brukt i løpet av syklusen 😉

Jeg også bruker DQ denne PP for første gang. Hittil ikke noen positiv test, og hadde håpet den skulle bli positiv alt for noen dager siden.. 

Når eggløsning har vært, skal du slutte med Dong Quai og så gå over på Wild Yam da. 

Tempen kan synke rett før eggløsning, for så å fly i været når eggløsning har vært. Da holder den seg oppe til ca når mensen skal begynne og faller igjen da 😉

Lykke til på ny runde 😊

 

Håper du får positiv test snart 🤗 

Bruker du El - testere? 

Jeg heiv meg rundt med dobbel bidronningele og DQ etter SA, dvs 12 dager siden , gikk fra El på cd27 til EL på cd11 🙈 

Vet ikke om det gikk hurtigere denne runden pga SA eller ikke.. Men det funket ihvertfall 😅🎉

Ok da skal jeg bare vente til negativ test, så prøve Wild Y og B6 😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Znowie skrev (11 timer siden):

Sammen med WY? Du mener DQ kan brukes i dpo også? Ååh.. Det er mye info som må sorteres skjønner jeg, eier jo ikke hukommelse så må nesten skrive det ned tror jeg  #200år🙈

Nei, jeg mente det som Niny forklarte! Beklager om jeg var uklar - vil virkelig ikke villede. DQ før EL og WY etter EL. Prøvejungelen er ikke bare bare. Men ja, jeg har vært på prøverforum i maaaange år, og har sett veldig mange hatt god effekt av å bruke disse to i en syklus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 1dpo

Woop woop 🎉 

Uten tvil har det sluppet, ikke vondt i magen og klarer å ta på sokkene igjen 😆

Tempet med en gang jeg våknet, men den viste 35.8, i alle dager, skal den ikke øke nå ved negativ test? 😅

Har det noe å si at man ligger på et kaldt rom? Temper med pannemåler..

Har de andre dagene ligget rundt 36.7/37😅

 

 

IMG_20201213_092213__01.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (10 timer siden):

Nei, jeg mente det som Niny forklarte! Beklager om jeg var uklar - vil virkelig ikke villede. DQ før EL og WY etter EL. Prøvejungelen er ikke bare bare. Men ja, jeg har vært på prøverforum i maaaange år, og har sett veldig mange hatt god effekt av å bruke disse to i en syklus.

Takk 😅🤗 måtte spørre, ble litt usikker 🙈 

Den er grei, da blir det WY i dag 🎉 håper den smaker/lukter bedre enn DQ😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Whoo - velkommen i dpo-land! Jeg er bare to små dager foran deg. Blir spennende å følge hverandre :heiajente:

Det kan gå en liten stund før tempen øker etter EL. Vil tro du snart får økning! Men pannemåling..? Det har jeg aldri hørt at man kan måle basaltemperaturen med 🤔 Om du ønsker å måle temp for å kartlegge EL så må du nok 1) måle oralt, vaginalt eller rektalt og 2) ha termometer med to desimaler. 

Bli gjerne med i tempetråden på prøveforumet 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tatt blodprøve 1uke etter El, for å sjekke at progesteron øker? 😊

Det ble nevnt etter siste SA, men legen vil ikke gi eventuell støtte før positiv test 🙄😅

Vil det si at det er referanseverdier på hva normal produksjon av progesteron etter El /graviditet burde ligge på?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pannemåling høres spesielt ut 🤔 Vil tro at temperaturen utenpå kroppen kan variere etter ting som dyne, lufttemperatur osv. Kroppens indre temperatur er en konstant som ikke påvirkes av annet enn å våkne opp 🤷🏻‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niny skrev (22 timer siden):

Pannemåling høres spesielt ut 🤔 Vil tro at temperaturen utenpå kroppen kan variere etter ting som dyne, lufttemperatur osv. Kroppens indre temperatur er en konstant som ikke påvirkes av annet enn å våkne opp 🤷🏻‍♀️

Ah! Etter å ha googlet litt mer lar vi den tempingen ligge 😅 ble jo bare helt feil, i tillegg tror jeg at jeg har blir skikkelig stresset av å følge med på den i neste fase 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...