Gå til innhold

Znowie prøver igjen... ❄️


Znowie

Anbefalte innlegg

2dpo

 

For en dag.. Våknet av at det var vondt å tissue (hurra, uvi🎉). Baksiden medalje når man ikke vil gå å tisse etter aksjeinnlegging🙈 

Hadde heldigvis både selexid og appolicilin liggende så jeg tok en. Ikke vondt senere ihvertfall, så håper jeg ikke blir plaget som jeg bruker å bli bare an å se ut av vinduet i kaldperioder 😅

I tillegg måtte jeg til tannlegen pga en tann jeg har plagdes med, og jeg HAR tidenes tannlegeskrekk 🙄 så det ble jo en stressende opplevelse i stolen.. Rett hjem og sov i 6 timer etterpå. 

Stakkars lille embryo 🙈😅 om det blir klaff denne gangen blir jeg imponert 🤔🎉

I morgen blir det tur til lege med en tisseprøve og bestille time til første blodprøve taking for å se om progesteronen øker 😊

Tok en i forrige uke for å sjekke verdiene før eggløsning også, spent på om den øker eller er lavere 😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

3 dpo

Ingen uvi, merkelig 🤔 

Blodprøve fra forrige uke (5 dager før EL) viste 1,0 i progesteron.. Legen ville ikke si noe om det var lavt eller høyt mtp tidspunktet det ble tatt på. Men at fredagens blodprøve blir interessant. Spennende.. 🤞

Denne runden blir jeg å ta det veldig med ro, siden jeg har høyt kortisol nivå(stresshormoner) i tillegg.🙄Så det blir en rolig jul uten de store skiturene med hundene denne gangen 💛❄️

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier du å få uvi? Jeg tisser aldri etter sex, og har heller aldri hatt uvi. Er det vanlig?

Høres veldig smart og deilig ut å bare ta det helt med ro i tiden fremover :hug: Håper såååå vi begge får den beste julegaven!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (30 minutter siden):

Pleier du å få uvi? Jeg tisser aldri etter sex, og har heller aldri hatt uvi. Er det vanlig?

Høres veldig smart og deilig ut å bare ta det helt med ro i tiden fremover :hug: Håper såååå vi begge får den beste julegaven!

Ja veldig ofte, men de har aldri klart å finne ut hvorfor 😕 

Har bestandig fått beskjed om å tisse etter sex, ta tranebær, bruke ull når vi er på jakt osv. Men hjelper ikke 🙈

Jaaaa! Er det 4-5dpo du er nå? Åååh.. Ikke så lenge til testetid før oss da❄️😁🎉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Znowie skrev (20 timer siden):

Er det 4-5dpo du er nå? Åååh.. Ikke så lenge til testetid før oss da❄️😁🎉

Jeg er 6 dpo i dag. Føles faretruende nært... som oftest teller jeg ned timene til jeg kan teste, men denne gangen gruer jeg meg litt. Vil liksom ikke vite svaret!! Ikke et negativt svar, sånn rett før jul :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, så spennende å følge med. Er fersk på dette med eggløsningstester selv, så morsomt å få se åssen de ser ut når andre får positivt og hvordan de utvikler seg før og etter :) 

Ja, dette er virkelig tiden for uvi, fikk det selv sist uke. Klarte å bli kvitt det med å øke inntaket vann og tranebærjuice (blææ). Bra om du slapp å få det nå og at det bare var kroppen som ville spille et puss da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (7 timer siden):

Jeg er 6 dpo i dag. Føles faretruende nært... som oftest teller jeg ned timene til jeg kan teste, men denne gangen gruer jeg meg litt. Vil liksom ikke vite svaret!! Ikke et negativt svar, sånn rett før jul :( 

Det må gå bra 🤗 jeg har troen for oss alle,drt kan ihvertfall ingen ta ifra oss 😅🎉❄️🤞💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atticmess skrev (2 timer siden):

Hei, så spennende å følge med. Er fersk på dette med eggløsningstester selv, så morsomt å få se åssen de ser ut når andre får positivt og hvordan de utvikler seg før og etter :) 

Ja, dette er virkelig tiden for uvi, fikk det selv sist uke. Klarte å bli kvitt det med å øke inntaket vann og tranebærjuice (blææ). Bra om du slapp å få det nå og at det bare var kroppen som ville spille et puss da! :)

Hei! 

Ja det er kjempespennende, alt blir liksom lettere når man har kontroll på den ihvertfall 😅 finner man den er det beste mulige utgangspunkt, så får man bare krysse fingre og tær for klaff og at spiren klamrer seg fast 💛❄️🤞

Her spises det både ananas kjerne, wild yam, Q10 og b6 til den store gullmedaljen.. Så har jeg ihvertfall prøvd 😅😆🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 dpo

Heia bloggen 😆😅❄️

Lite nytt å fortelle, fortsatt røde roser i kinnene ihvertfall , og vanlig temperaturmåler viser mellom 36.6 og 37.. Så den holder seg høyere enn vanlig selv om jeg ikke går inn for å holde kontroll på tempen 😊 

Nedtelling til testedag 🤩 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Znowie skrev (57 minutter siden):

4 dpo

Heia bloggen 😆😅❄️

Lite nytt å fortelle, fortsatt røde roser i kinnene ihvertfall , og vanlig temperaturmåler viser mellom 36.6 og 37.. Så den holder seg høyere enn vanlig selv om jeg ikke går inn for å holde kontroll på tempen 😊 

Nedtelling til testedag 🤩 

Spennende dager fremover! Når tenker du å begynne å teste?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lallana skrev (1 time siden):

Spennende dager fremover! Når tenker du å begynne å teste?? 

Ja, håper de neste dagene går fort.. 😊🤞

Sist fikk vi svak strek på 11dpo, så tror jeg begynner da.. Orker ikke bli skuffet om jeg tar en tidligere... Meeeeen, man vet jo aldri 😆😇❄️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 dpo 🎉

Dagene går mye fortere enn sist, herlig 😊❄️ 

I morgen mååå jeg nesten svi av en test, klarer ikke vente lengre 😅 

Jeg føler meg ikke liiiike gravid som jeg gjorde sist...da var det som et skikkelig stramt belte rundt magen /oppblåst ganske så tidlig. Stramheten kjenner jeg vel og merke, spesielt når bukseknappen må være igjen.. Men sikkert bare ønsketenking 🙈

Hadde også en bitteliten festeblødning på dag 9, spent på om den kommer i morgen eller ei 😅 

Har faktisk tempet de siste dagene , holder seg stabilt på 37.1 om morgenen, men i dag var den 36.9.. oooh😆🎉 (vaginalt etter tips fra flere 👍) Kanskje den tar seg en liten dipp i morgen, det har vært interessant 😊 forskjellig man gjør i denne prøvetiden 🙈

Ellers har jeg rare tanker om at gåturene i fjellet ikke er bra, enda det er i rolig tempo.. Eller når vi kjørte til noen slektninger i helga, verdens værste vei i en time.. Grusomme humper 🙈 er så redd for ALT nå, at det skal gjøre så den (eventuelle) lille ikke fester seg skikkelig 😅 

Meeeeen andre trener jo til og med hardt i denne tiden, og jeg veit jo at eg jeg ikke kan sitte i ro i 9 måndter.. Det går IKKE! Selv om legen sa det var lurt å ta det rolig den første tiden 😕

Håper jeg får svar på andre runde med blodprøver i morgen, for å se om progesteronen øker som den skal. 

Den var 1.0 et par dager før eggløsning. Men siden jeg har såpass høy temperatur er den kanskje helt fin (?) 😊 

Tar jo som sagt eeeendel naturlige vitaminer for å hjelpe til eventuelt , b6, q10 og wild yam 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Znowie skrev (2 timer siden):

Hadde også en bitteliten festeblødning på dag 9, spent på om den kommer i morgen eller ei 😅 

Det har jeg også opplevd en gang! Festeblødning på 9 dpo, det var ingen tvil. Men - så har jeg opplevd det bare 1 av de 7 gangene jeg har blitt gravid, så nå krisemaksimerer jeg ikke så mye hvis jeg ikke opplever det. Men skal innrømme at jeg sjekket litt ekstra etter i går i hååp om det :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 time siden):

Det har jeg også opplevd en gang! Festeblødning på 9 dpo, det var ingen tvil. Men - så har jeg opplevd det bare 1 av de 7 gangene jeg har blitt gravid, så nå krisemaksimerer jeg ikke så mye hvis jeg ikke opplever det. Men skal innrømme at jeg sjekket litt ekstra etter i går i hååp om det :rolleyes:

Ah! Kan jeg spørre om du hadde koll på temperatur den gangen også? Har vært i interessant om det og tempdipp har noe med hverandre å gjøre😅😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OOo, spennende å lese! Tenk om du får en positiv test, selv om det fortsatt er veldig tidlig! Det hadde vært så stas :strix:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 dpo

Tempen er fortsatt 36.9, ingen dipp, jaja😅

I går kveld oppdaget jeg litt klisjette blank væske på høyre bryst når jeg tok av klærne 🤔 merkelige greier, men kan kanskje henge i etter SA'en i starten av desember (?).  

Klarte ihvertfall ikke å la va å ta en tidlig babyplan test, på kveldsurin 😆🙈 syntes jeg så noe, men forsvant.. Tok vare på den og i dag er det tidenes svakeste strek, sikkert bare skyggest. 

Dagens test var ihvertfall negativ, jaja😅 

Ny sjanse i morgen, om jeg ikke klarer å la va å teste en gang til i kveld.. Sist var de sterkest i streken på kvelden faktisk 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte gjøre den litt mørkere 🙈 er nok skygge, men åh så spennede uansett.. Trenger litt forhåpninger 😅❄️ 

Må nesten ta en test i kveld også 😇

 

IMG_20201221_110057__01__01.jpg

Endret av Znowie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 time siden):

Masse masse lykke til med videre testing :hug:

Takk goe du ❄️det samme til deg, du hadde jo eeendel dager med positive eggløsningtester..kanskje senere produksjon av hcg? Håper dagen din i morgen blir fylt med to streker i hodet 🤗💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...