AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #1 Del Skrevet 8. desember 2020 Hei dere! Er det noen som har noen teknikker på hvordan dere husker om dere må stoppe for Høyre eller ikke? Jeg er fullt klar over at i tette boretyslapp vanligvis med hvit skilt skal du stoppe for Høyre mann. Også hvis du bygger felt er på bensinstasjon. Parkeringsplass men jeg pleier å glemme litt om det er jeg som skal stoppe hvis motparten foran meg skal inn i samme parkering som meg eller at jeg står i et kryss hvor begge frontene har vikeplikt.. Hvordan husker dere det?? Tusen takk for alle innspill❤️ Anonymkode: bec61...dad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #2 Del Skrevet 8. desember 2020 Ehm, du pugger det? Anonymkode: e1449...52f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #3 Del Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ehm, du pugger det? Anonymkode: e1449...52f Nei det er jo helt logisk å kunne dette jeg forstår jo det. Men hvordan husker dere det når situasjonen oppstår. For jeg bruker tid på å tenke meg frem? Det er det som er spm Anonymkode: bec61...dad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #4 Del Skrevet 8. desember 2020 Hvordan vi husker det? Innlærte regler sitter jo. Helt normalt at man må tenke seg om av og til, også for erfarne bilister. Pugg og ø. Anonymkode: e1449...52f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #5 Del Skrevet 8. desember 2020 Skulle stå øv, ikke bare ø. Altså kjør, og øv på situasjonen. Pust med magen, så ordner det seg. Anonymkode: e1449...52f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 8. desember 2020 #6 Del Skrevet 8. desember 2020 (endret) Hvis du ikke har kjørt så lenge at dette går automatisk eller du er i tvil (Du kjører på en ukjent vei og ikke husker om du har sett skilt om at du befinner deg på forkjørsvei) så kan du tenke at det er bedre å stoppe en gang for mye enn en gang for lite. Da kan du analysere situasjonen for deg selv etterpå og lære av det i stedet for å skrive skademelding Endret 8. desember 2020 av Leo 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #7 Del Skrevet 8. desember 2020 Som en person som er veldig dårlig til å få med meg skilt, så pleier jeg å se etter vikepliktskilt på sideveiene hvis jeg er usikker på om jeg er på forkjørsvei eller ikke. Også noen steder det er merket i asfalten på sideveien Anonymkode: 441ad...555 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #8 Del Skrevet 8. desember 2020 Du må bare huske det. Enkelt og greit. Anonymkode: b381c...76b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #9 Del Skrevet 8. desember 2020 Hvordan huske det? Det er vel ikke vanskelig å huske. Har du akkurat fått førerkort? Anonymkode: 61a57...8c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #10 Del Skrevet 8. desember 2020 Klarer ikke helt å forstå hva du spør om i innlegget ditt. Kan du prøve å skrive det på nytt? Anonymkode: d051f...a50 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 9. desember 2020 #11 Del Skrevet 9. desember 2020 (endret) Som regel er det oppmerking på en vei, si T kryss, om du ikke ser noen trekanter i veien/skilt er det mest sannsynligvis høyreregel. Du har ikke høyreregel for noen som kommer ut fra en parkeringsplass, men du har høyreregel for andre når du er inne på parkeringsplassen (de fleste driter jo regelrett i denne, har jeg bitt meg merke i) Står du i et kryss hvor alle har høyreregel for hverandre så vil du ha høyreregel for din høyre, hun for hennes høyre etc. Dvs, en må nesten bare kjøre for å bryte opp firkanten. Det er ikke sånn at du automatisk tenker; høyreregel! hver gang du kjører et sted, du kjører og observerer det du ser, der borte kommer det et kryss, ser jeg noe skilt? Ser jeg noe oppmerking? Nei? slipp opp gassen litt og slipp frem eventuelle biler. Jo mer du kjører, jo raskere blir du observant på slike ting. Mye kommer med mengdetreningen. Endret 9. desember 2020 av dillyduzit 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jdz Skrevet 9. desember 2020 #12 Del Skrevet 9. desember 2020 Den enkle regelen er at du skal vike for trafikk fra høyre, med mindre skilting tilsier andre regler. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #13 Del Skrevet 9. desember 2020 Det kan realtivt enkelt kokes ned til om du er på forkjørsvei eller ikke. Er du ikke det, så må du vike for de som kommer fra høyre. Anonymkode: fc528...063 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #14 Del Skrevet 9. desember 2020 Hva er det konkrete problemet? Å vite om du er på forkjørsvei? Å vite hvem du har vikeplikt for hvis du for eksempel svinger til venstre i et kryss og det kommer biler fra alle kanter? Anonymkode: c7610...a76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #15 Del Skrevet 9. desember 2020 Du må se etter forkjørsveiskilt på veien du kjører og om det er vikepliktskilt på sideveiene. Noen steder så tenker du deg til det men det er ikke alle steder det er like åpenbart. Feks Oslo øst har noen brede veier som er "hovedveien" i området, men likevel er de ikke forkjørsveier. Anonymkode: 7ac67...8ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #16 Del Skrevet 9. desember 2020 Bare stopp for alt som er eller minner om en vei fra høyre så er du trygg. Anonymkode: f26f1...7b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #17 Del Skrevet 9. desember 2020 Ta den største sprittusjen du har, og skriv en stor V på venstre hånd. Deretter så skriver du en stor H på den andre hånda. Bilene som kommer fra dennsiden som du har en stor H på skal du stoppe for, med mindre du er 100% sikker på at du kjører på en forkjørsvei. Hvis du fremdeles er usikker så er det på tide å levere inn førerkortet. Anonymkode: 9e4be...9e7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokeshi Skrevet 9. desember 2020 #18 Del Skrevet 9. desember 2020 Det er bedre å stoppe hvis du er usikker, enn å ta en sjans. Hvis du er helt fersk sjåfør, kan det være litt overveldende i starten, men med mengdetrening går det seg til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brimi Skrevet 9. desember 2020 #19 Del Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Ta den største sprittusjen du har, og skriv en stor V på venstre hånd. Deretter så skriver du en stor H på den andre hånda. Bilene som kommer fra dennsiden som du har en stor H på skal du stoppe for, med mindre du er 100% sikker på at du kjører på en forkjørsvei. Hvis du fremdeles er usikker så er det på tide å levere inn førerkortet. Anonymkode: 9e4be...9e7 Hender at man må vike på forkjørsvei også. Hvis man f.eks skal svinge av til venstre. Overalt finnes det steder hvor folk ikke overholder vikeplikten sin fordi de enten fikler med noe, tankene er et annet sted eller at de rett og slett ikke skjønner at det er høyreregel. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SamusAran Skrevet 10. desember 2020 #20 Del Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 9.12.2020 den 12.04): Bare stopp for alt som er eller minner om en vei fra høyre så er du trygg. Anonymkode: f26f1...7b8 Absolutt ikke. Dette er livsfarlig opptreden i trafikken. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå