AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #21 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det er veldig individuelt og vanskelig å si. Om han er en som røyker til vanlig og bare røyker litt så er det ikke så veldig åpenbart for det blotte øyet. Man er vanligvis sløv og litt treg når man har røkt, og noen er mistenksomme og paranoide, mens andre er i godt humør og mer sosial. Effekten er ulik og det kommer an på hva man har røkt også (brunt eller grønt). Bruker han andre rusmidler? Anonymkode: 84e8a...e54 Han drikker en del alkohol. Jeg drikker ikke alkohol, men han bruker å spørre meg om det er greit at han drikker. Jeg bruker å si at han gjør som han selv vil. Ikke mye han drikker, det blir kanskje feil å si. Men det han drikker, går fort ned. Og det er ofte. Ts Anonymkode: fdd8d...8c1
Jdz Skrevet 7. desember 2020 #22 Skrevet 7. desember 2020 Kastanjefrø skrev (12 minutter siden): Både mamma og bestemor bruker røkelse hver jul, og de rører såvidt alkohol. Er det snakk om kongerøkelse, greit nok. Er det snakk om røkelsespinner slik hinduene og budhistene bruker, og han ikke er buddhist eller hindu, så røyker han hasj. Ts: det er såpass mange åpenbare tegn her at jeg ville spurt. Jeg røkte hver dag i mer enn 15 år, så jeg mener jeg vet hva jeg snakker om. 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #23 Skrevet 7. desember 2020 Man må huske på det, at i slike tråder som dette sitter det folk og svarer som drikker hver eneste dag, tar piller for psyken hver eneste dag, og som ofte ikke har noen gode erfaringer med forhold/kommunikasjon å vise til i sine egne liv. Du må følge magefølelsen din TS. Det er lov å kommunisere med de man roter med, før man krisemaksimerer. Begynner du å snoke rundt som gestapo i huset hans, lager vel han en tråd her inne snart.. Anonymkode: 88f98...3e6 3
Jdz Skrevet 7. desember 2020 #24 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Han drikker en del alkohol. Jeg drikker ikke alkohol, men han bruker å spørre meg om det er greit at han drikker. Jeg bruker å si at han gjør som han selv vil. Ikke mye han drikker, det blir kanskje feil å si. Men det han drikker, går fort ned. Og det er ofte. Ts Anonymkode: fdd8d...8c1 Han høres ut som meg for fem år siden. Altså, jeg mener ikke nødvendigvis det er noe galt med verken å drikke eller bruke cannabis en gang i blant, men jeg kjenner igjen mønsteret så alt for godt. Han har et forhold til rusmidler du aldri vil føle deg komfortabel med. 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #25 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Man må huske på det, at i slike tråder som dette sitter det folk og svarer som drikker hver eneste dag, tar piller for psyken hver eneste dag, og som ofte ikke har noen gode erfaringer med forhold/kommunikasjon å vise til i sine egne liv. Du må følge magefølelsen din TS. Det er lov å kommunisere med de man roter med, før man krisemaksimerer. Begynner du å snoke rundt som gestapo i huset hans, lager vel han en tråd her inne snart.. Anonymkode: 88f98...3e6 Jeg har prøvd å kommunisere med han. Jeg hsr spurt om øynene for eks. Han svarer det bare skjer av og til uten at han skjønner hvorfor. Han tar sovemedisiner, jeg spør hvorfor. Han sier han slitet med å falle i søvn. Jeg spør om hvorfor han har røkelse og hvorfor kjøkkenvifta står på, han sier det er et gammelt hus som gjør at det blir rar lukt. Jeg har prøvd å spørre om hans mystiske venner, han svarer de har vært venner hele livet, men gjør det veldig klart at han støtter ikke det de driver med. Lista er lang. Jeg spør ikke andre om erfaringer, uten å ha prøvd å finne ut av ting selv. Men ja, nå tror jeg at jeg skjønner hva som pågår her. Jeg ønsker barn og familie. Dette er ikke en som jeg kan leve resten av livet mitt med. Anonymkode: fdd8d...8c1
Katten.2.0 Skrevet 7. desember 2020 #26 Skrevet 7. desember 2020 Har det egentlig så mye å si? Om du ikke bryr deg med at han er litt surrete, glemmer ting o.l. (som kan være bare hans personlighet), så lurer jeg på hvilken betydning det har for deg om han røyker eller ei. 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #27 Skrevet 7. desember 2020 Men klarer du virkelig ikke ta det på lukta, da? Jeg har aldri tatt et trekk av noe som helst i mitt liv, men har da reist rundt i verden og vært på fest på ny og ne når hvor enkelte har røyket, og lukten er så gjenkjennelig at man vet med en gang når noen har brukt cannabis. Man forveksler det ikke med noe annet, spesielt ikke om samboeren din røyker inne. Det er ikke bare en "søtlig" lukt, du vet med en gang hva det er. Anonymkode: 8cad9...bc7 2
Filifjonka:-) Skrevet 7. desember 2020 #28 Skrevet 7. desember 2020 Enig i dette med lukta, den er jo veldig gjenkjennbar. 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #29 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men klarer du virkelig ikke ta det på lukta, da? Jeg har aldri tatt et trekk av noe som helst i mitt liv, men har da reist rundt i verden og vært på fest på ny og ne når hvor enkelte har røyket, og lukten er så gjenkjennelig at man vet med en gang når noen har brukt cannabis. Man forveksler det ikke med noe annet, spesielt ikke om samboeren din røyker inne. Det er ikke bare en "søtlig" lukt, du vet med en gang hva det er. Anonymkode: 8cad9...bc7 Det er dette som er så rart. Jeg kan aldri bare dra til han sånn uten videre. Alt skal planlegges, i hver minste detalj. Hvilket klokkeslett jeg skal komme. Jeg må si i fra når jeg er på vei og når jeg er utfor. Når jeg kommer kjenner jeg at det er blitt stormlufta, og ser/lukter at han har tent på røkelsen. Han er alltid nydusjet og har pusset tennene. Vi møtes ikke hver dag, som sagt, det kommer an på min turnus. Anonymkode: fdd8d...8c1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #30 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Han er veldig ofte "nedstemt" . Veldig monoton i toneleiet, høres rett og slett litt lilegyldig ut til tider. Dette er når vi er fra hverandre og bare har kontakt over telefonen. Han er mer lystig når vi er sammen. De helgene jeg har jobb, møtes vi ikke. Da er han i inaktiv på FB, han gjør ingenting, er knapt på butikken. Når jeg spør hva han har gjort i helga, svarer han at han har bare sovet. Og da lurer jeg på hvordan da er mulig å gjøre absolutt ingenting en hel helg. Ts Anonymkode: fdd8d...8c1 Du har nok funnet deg en stoner. At han lyver om det er enda verre. Jeg ville gått bort ifra han om jeg var deg. Det er ikke gøy å være med stoners med mindre man er en selv. Anonymkode: 84e8a...e54 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #31 Skrevet 7. desember 2020 Katten.2.0 skrev (6 minutter siden): Har det egentlig så mye å si? Om du ikke bryr deg med at han er litt surrete, glemmer ting o.l. (som kan være bare hans personlighet), så lurer jeg på hvilken betydning det har for deg om han røyker eller ei. Ja, for det første skjuler han noe for meg. Føles ut som en løgn hele opplegget, når jeg merker at det er noe, men har ingen bevis. Og en annen ting, jeg ønsker å finne en å dele livet med. Ønsker ikke å dele livet med en som har et misbruk... Anonymkode: fdd8d...8c1 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #32 Skrevet 7. desember 2020 Katten.2.0 skrev (8 minutter siden): Har det egentlig så mye å si? Om du ikke bryr deg med at han er litt surrete, glemmer ting o.l. (som kan være bare hans personlighet), så lurer jeg på hvilken betydning det har for deg om han røyker eller ei. Ja, det har det. Du har åpenbart ikke vært sammen med en som røyker hasj hver dag hvor det går utover livskvalitet og forhold, samt andre relasjoner. Hasj er digg i moderate mengder, men ellers: nei. Overraskende svar fra deg, du som vanligvis er ganske reflektert? En heftig bivirkning blant stoners er også lyving. De lyver om ALT. Til og med det som ikke trenger å lyves om. Det er helt sykt, faktisk. Jeg er ærligheten selv og lyver så lite som mulig men i periodene jeg har røkt mye så er det jo bare løgn på løgn som serveres til alle rundt meg. Det er helt rart. Og jeg har vært med flere stoners og hatt en stor omgangskrets hvor alle røkte hver dag leeeenge. Anonymkode: 84e8a...e54 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #33 Skrevet 7. desember 2020 Enten må du stole på han eller velge å ikke stole på han, og da må du gå fra hele forholdet. Alternativet er jo bare destruktivt - snoking, mistenkeliggjøring, prøve å "ferske" han hele tiden. Helt ærlig syns jeg din oppførsel er like ille som det du mistenker han for. Du kan ikke innlede et forhold til en du ikke stoler på hvor alt er "bevis" på at han er stoner. Anonymkode: 8cad9...bc7 2
Jdz Skrevet 7. desember 2020 #34 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, det har det. Du har åpenbart ikke vært sammen med en som røyker hasj hver dag hvor det går utover livskvalitet og forhold, samt andre relasjoner. Hasj er digg i moderate mengder, men ellers: nei. Overraskende svar fra deg, du som vanligvis er ganske reflektert? En heftig bivirkning blant stoners er også lyving. De lyver om ALT. Til og med det som ikke trenger å lyves om. Det er helt sykt, faktisk. Jeg er ærligheten selv og lyver så lite som mulig men i periodene jeg har røkt mye så er det jo bare løgn på løgn som serveres til alle rundt meg. Det er helt rart. Og jeg har vært med flere stoners og hatt en stor omgangskrets hvor alle røkte hver dag leeeenge. Anonymkode: 84e8a...e54 Istemmes. Jeg kjenner meg selv igjen veldig godt i alt ts skriver her, jeg kan krysse av hvert eneste punkt på lista fra perioden hvor jeg røkte for mye. 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #35 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Enten må du stole på han eller velge å ikke stole på han, og da må du gå fra hele forholdet. Alternativet er jo bare destruktivt - snoking, mistenkeliggjøring, prøve å "ferske" han hele tiden. Helt ærlig syns jeg din oppførsel er like ille som det du mistenker han for. Du kan ikke innlede et forhold til en du ikke stoler på hvor alt er "bevis" på at han er stoner. Anonymkode: 8cad9...bc7 Det er da på ingen måte rart å være forsiktig? Å se etter farer før man går inn i et forhold? Det er ikke alle som er naive og lever i en boble hvor alt er rosa, og vet du hva, folk flest er ikke alltid til å stole på. Derfor må man vurdere ting nøye. Hun trenger ikke prøve å ferske han hele tiden eller snoke, hun kan faktisk bare gå, for alt tyder på at mannen røyker. Og dette med røkelse..... Er det noen som har røkelse i hus så er det folk som røyker hasj. For å kamuflere lukten. Been there, done that, ex'en gjorde det, kompisene hans gjorde det. Om noen skulle kjenne en søtlig lukt; åja, nei det er røkelsen. Jadda.... Anonymkode: 84e8a...e54 1
Katten.2.0 Skrevet 7. desember 2020 #36 Skrevet 7. desember 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, for det første skjuler han noe for meg. Føles ut som en løgn hele opplegget, når jeg merker at det er noe, men har ingen bevis. Og en annen ting, jeg ønsker å finne en å dele livet med. Ønsker ikke å dele livet med en som har et misbruk... Anonymkode: fdd8d...8c1 Det er ganske mye man skjuler for hverandre i begynnelsen av dating, uten at det nødvendigvis er løgn. Men det kommer selvfølgelig an på hvor mye vedkommende røyker eller ei. Er det noen som tar seg en røyk noen ganger i måneden er det ikke akkurat misbruk. Forsåvidt rart at du ikke har kjent lukta da den er svært lettgjenkjennelig, markant og vanskelig å kamuflere. Har en ting jeg vil si som kommer av erfaring: Jeg ville aldri involvert meg med en stoner som røyker mye over tid. Min erfaring er at de kan ha veldig gode perioder, men det kommer også perioder hvor de røyker mye. I disse periodene går hygiene til helvete, husarbeid, forpliktelser - alt. I tillegg fører mye røyking til svikt i hukommelse, den generelle tregheten som er fryktelig lite attraktiv osv. Stater i USA som har legalisert hasj har også merket en markant økning i dødsulykker hvor føreren er ruset. Det er en forskjell på bruk og misbruk, men dessverre er dette en forskjell som blir visket ut av hyppig bruk. Basert på mitt første svar virket jeg kanskje forsvarende ovenfor hasjrøykere - og jeg synes oppriktig at det ikke er noe galt i voksne mennesker som tar seg en røyk her og der (er for legalisering for å få ned kriminalitet, kunne gi narkomane tryggere omgivelser og kvalitetssikre rusmidlene de uansett vil kjøpe). Men jeg røyker ikke selv, og vil ikke blitt i lag med en storrøyker av verken vanlig tobakk eller jazztobakk. 1
Katten.2.0 Skrevet 7. desember 2020 #37 Skrevet 7. desember 2020 9 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, det har det. Du har åpenbart ikke vært sammen med en som røyker hasj hver dag hvor det går utover livskvalitet og forhold, samt andre relasjoner. Hasj er digg i moderate mengder, men ellers: nei. Overraskende svar fra deg, du som vanligvis er ganske reflektert? En heftig bivirkning blant stoners er også lyving. De lyver om ALT. Til og med det som ikke trenger å lyves om. Det er helt sykt, faktisk. Jeg er ærligheten selv og lyver så lite som mulig men i periodene jeg har røkt mye så er det jo bare løgn på løgn som serveres til alle rundt meg. Det er helt rart. Og jeg har vært med flere stoners og hatt en stor omgangskrets hvor alle røkte hver dag leeeenge. Anonymkode: 84e8a...e54 Du må lese mitt nyeste svar i tråden. Jeg ville få poket litt i nøyaktig hva TS' aversjon var grunnet i. Dette med lyving har jeg faktisk ikke lagt så mye merke til, men det gir absolutt mening. Nå er jeg veldig liberal mtp hva voksne mennesker gjør for å slappe av i ny og ne, men høyt forbruk av hva som helst er et rødt flagg for meg. Bortsett fra cinnabuns. Ingen normale mennesker kan ha tilgang til cinnabuns uten et medførende høyt forbruk. 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #38 Skrevet 7. desember 2020 Katten.2.0 skrev (3 minutter siden): Det er ganske mye man skjuler for hverandre i begynnelsen av dating, uten at det nødvendigvis er løgn. Men det kommer selvfølgelig an på hvor mye vedkommende røyker eller ei. Er det noen som tar seg en røyk noen ganger i måneden er det ikke akkurat misbruk. Forsåvidt rart at du ikke har kjent lukta da den er svært lettgjenkjennelig, markant og vanskelig å kamuflere. Har en ting jeg vil si som kommer av erfaring: Jeg ville aldri involvert meg med en stoner som røyker mye over tid. Min erfaring er at de kan ha veldig gode perioder, men det kommer også perioder hvor de røyker mye. I disse periodene går hygiene til helvete, husarbeid, forpliktelser - alt. I tillegg fører mye røyking til svikt i hukommelse, den generelle tregheten som er fryktelig lite attraktiv osv. Stater i USA som har legalisert hasj har også merket en markant økning i dødsulykker hvor føreren er ruset. Det er en forskjell på bruk og misbruk, men dessverre er dette en forskjell som blir visket ut av hyppig bruk. Basert på mitt første svar virket jeg kanskje forsvarende ovenfor hasjrøykere - og jeg synes oppriktig at det ikke er noe galt i voksne mennesker som tar seg en røyk her og der (er for legalisering for å få ned kriminalitet, kunne gi narkomane tryggere omgivelser og kvalitetssikre rusmidlene de uansett vil kjøpe). Men jeg røyker ikke selv, og vil ikke blitt i lag med en storrøyker av verken vanlig tobakk eller jazztobakk. Ja, i begynnelsen. Vi har holdt på siden mai, derfor er dette veldig ferskt. Det ene røde flagget etter det andre, dukker opp. Jeg vet hva du mener med perioder. Merker veldig når han er inne i de gode eller dårlige periodene. Særlig med det du sier i forhold til husarbeid og forpliktelser som for eksempel jobb. Når han er inne i dårlige perioder, er han knapt på jobb. Jeg bruker å si at det er et under at han ikke har fått sparken. Fordi han er så ofte "syk". Men han er jo ikke det. Anonymkode: fdd8d...8c1
Mæn40 Skrevet 7. desember 2020 #39 Skrevet 7. desember 2020 Synes svarene dine indikerer at det er en person som røyker hasj. Jeg røyket i mange år og hadde mange begrensninger i sosial omgang på grunn av det. Men det kan selvfølgelig være at han har angst eller psykiske problemer uten at hasj er i bildet. 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #40 Skrevet 7. desember 2020 Jdz skrev (46 minutter siden): Er det snakk om kongerøkelse, greit nok. Er det snakk om røkelsespinner slik hinduene og budhistene bruker, og han ikke er buddhist eller hindu, så røyker han hasj. Ts: det er såpass mange åpenbare tegn her at jeg ville spurt. Jeg røkte hver dag i mer enn 15 år, så jeg mener jeg vet hva jeg snakker om. Så alle som bruker duftlys og røkelse røker hasj 🤔. Greit nok da må jeg nok starte så jeg blir en del av alle du feier over en kam 😅. Anonymkode: b20fb...a6e 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå