AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #1 Del Skrevet 7. desember 2020 Er relativt fersk. Har bare strikket pannebånd og halser, tror dere en skappelgenser til barn blir krevende? Har hørt at den er enkel men jeg har jo aldri strikket genser før.. Hva er det vanskeligste med å strikke genser synes du? Anonymkode: 88b2c...7ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #2 Del Skrevet 7. desember 2020 Tror du klarer det helt fint. Det første plagget jeg lagde var Marius-genser med montering. Husk å lage prøvelapp! Anonymkode: 70eed...ef2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Føsleguri Skrevet 7. desember 2020 #3 Del Skrevet 7. desember 2020 Hvis du følger oppskriften nøye så går det nok bra. Dorte-genserne har nok blitt så populære fordi de er enkle og kjappe å strikke. Hvis barnet er i nærheten er det greitt å prøve den på innimellom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #4 Del Skrevet 7. desember 2020 Det vanskeligste for meg er å bestemme meg for mønster/garn, finne rett størrelse til meg (prøvelapper er viktig, men de er også sleipe jævler som lyver ofte) og å ikke ombestemme meg for hva slags mønster jeg vil ta utgangspunkt i underveis. >.> Jeg tror noe som er vanskelig for mange er å huske at det er bare garn, og blir det feil så er det ikke krise. Rekk opp og prøv på ny, det er det man lærer best av. (Apropos det med å rekke opp, det er nok lurt at den første genseren også er i et garn som ikke er håpløst å rekke opp. Er ikke kjent med hva slags garn som brukes i Skappelgenseren.) Da jeg begynte på min første genser var ikke internett en "greie" enda, og jeg kjente ingen som strikket, så jeg hadde ingen anelse om det var spesielt vanskelig eller ikke. Jeg bare satte i gang og puslet meg gjennom mønsteret, og siden jeg brukte et robust ullgarn var det lett å rekke opp og rette opp feil. Anonymkode: 0423a...4d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #5 Del Skrevet 7. desember 2020 Det vanskeligste med skappelgenseren er at det er lett å sy ermene for stramt til bolen, slik at den blir ubehagelig å bruke. Anonymkode: f3530...80c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #6 Del Skrevet 7. desember 2020 Det vanskeligste er vel å få den til å passe. Kan du rett og vrangt og basic strikking får du til skappelgenseren. Anonymkode: 9b6c1...d4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #7 Del Skrevet 7. desember 2020 Takk for svar 😄 men er det ikke vanskelig å strikke ermene? Stemmer det at man må bruke 5 strømpepinner for å strikke ermer? 😅 Anonymkode: 88b2c...7ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Føsleguri Skrevet 7. desember 2020 #8 Del Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for svar 😄 men er det ikke vanskelig å strikke ermene? Stemmer det at man må bruke 5 strømpepinner for å strikke ermer? 😅 Anonymkode: 88b2c...7ac Ja, du må bruke 5 strømpepinner på ermene eller sånn (Har ikke prøvd dem selv) https://www.strikk.no/produkt/addi-crasy-trio/?gclid=EAIaIQobChMI8sSC4du77QIVtQCiAx0a8wbDEAQYAyABEgKgXvD_BwE. Det er ikke noe problem å strikke på 5 pinner når du kommer inn i det. Øvelse gjør mester 😊 Dette klarer du 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittyfox Skrevet 7. desember 2020 #9 Del Skrevet 7. desember 2020 Føsleguri skrev (1 time siden): Ja, du må bruke 5 strømpepinner på ermene eller sånn (Har ikke prøvd dem selv) https://www.strikk.no/produkt/addi-crasy-trio/?gclid=EAIaIQobChMI8sSC4du77QIVtQCiAx0a8wbDEAQYAyABEgKgXvD_BwE. Det er ikke noe problem å strikke på 5 pinner når du kommer inn i det. Øvelse gjør mester 😊 Dette klarer du 👍 Ah trio er herlig ❤️ Men de funker dårlig når det er vide ermer/mange masker. Da er det bedre med magic loop 😛 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Føsleguri Skrevet 7. desember 2020 #10 Del Skrevet 7. desember 2020 Kittyfox skrev (1 minutt siden): Ah trio er herlig ❤️ Men de funker dårlig når det er vide ermer/mange masker. Da er det bedre med magic loop 😛 Jeg har ikke prøvd noen av delene. Jeg syns ikke det er noe problem med 5 pinner, skifter til liten rundpinne når jeg har økt mange nok masker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittyfox Skrevet 7. desember 2020 #11 Del Skrevet 7. desember 2020 Føsleguri skrev (1 minutt siden): Jeg har ikke prøvd noen av delene. Jeg syns ikke det er noe problem med 5 pinner, skifter til liten rundpinne når jeg har økt mange nok masker. Anbefaler magic loop hvertfall 🙌🏼 Da kan du strikke begge ermene på en gang også. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Føsleguri Skrevet 7. desember 2020 #12 Del Skrevet 7. desember 2020 Kittyfox skrev (Akkurat nå): Anbefaler magic loop hvertfall 🙌🏼 Da kan du strikke begge ermene på en gang også. Jeg må nok sjekke ut det 😊 Takk for tipset 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #13 Del Skrevet 7. desember 2020 Akkurat for Skappelgenser er vel det vanskeligste å sy den sammen. Nei, du må ikke strikke ermene på akkurat denne genseren med fem strømpepinner. Noe som er en av fordelene med genseren for nybegynnere. Delene strikkes flatt, fram om tilbake, akkurat som et skjerf. Men du må sy de sammen. Det er stort sett veldig greit da, å sy sammen rillestrikk Anonymkode: 15b14...cee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #14 Del Skrevet 7. desember 2020 Jeg bruker "magic loop", altså lange rundpinner til omtrent alt jeg strikker, enten det er votter, sokker, ermer osv. Anonymkode: 0423a...4d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia mater Skrevet 7. desember 2020 #15 Del Skrevet 7. desember 2020 Strikket min første genser i høst, og syntes det vanskeligste var å strikke på armene. Jeg har et hat for symaskin, så strikker bare gensere jeg slipper å sy på. Men med litt hjelp så gikk det veldig fint! Er fra før av veldig vant til å strikke med fem pinner, så det gikk lett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #16 Del Skrevet 7. desember 2020 Et vanskekigste når man er fersk er å få det jevnt. Strikk helst i ull (ikke superwash) da det jevner seg mye ut. Og rillestrikk kan sige noe voldsomt, spesielt i alpakka. Så ta hensyn til det når du velger størrelse. Anonymkode: ea3fd...935 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 7. desember 2020 #17 Del Skrevet 7. desember 2020 Vil egentlig anbefale novice sweater av Petiteknit i stedet😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 7. desember 2020 #18 Del Skrevet 7. desember 2020 Strikkingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pianobar Skrevet 7. desember 2020 #19 Del Skrevet 7. desember 2020 At det er en hel genser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karve Skrevet 11. desember 2020 #20 Del Skrevet 11. desember 2020 (endret) Det jeg synes er det vanskeligste med genser er 1) å beholde motivasjonen, spesielt når det er snakk om store størrelser, og 2) å holde samme strikkefasthet gjennom hele plagget. Det jeg synes er vanskeligst med Skappel-gensere spesielt er måten oppskriftene er skrevet på. Synes de minner om at designeren satt og noterte mens hun strikket og glemte å utforme den som en fullverdig oppskrift etterpå. Endret 11. desember 2020 av Karve skriveleif 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå