Gå til innhold

Hvis man har mellom 10-15 venner på facebook, er det et tegn på at man er helt på jordet sosialt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Altså at man enten er stille og beskjeden, har lett psykisk utviklingshemning, autisme eller bare ikke mestrer det sosiale og det å skaffe seg venner.

Hilsen en som hele livet har fått slengt i trynet at jeg er så stille og beskjeden, men jeg tror jeg kan ha en liten autismediagnose eller en psykisk utviklingshemning. Jeg bare skjuler det utad. Har forresten 14 venner på facebook 🙈

Anonymkode: f7147...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke Facebook, men heller ikke venner. Synes det er helt topp, jeg trives best alene. Og ja - jeg har aspergers. 😅 Jeg har lært meg å "mestre det sosiale" til en viss grad, dvs at jeg kunne hatt masse Facebook-venner. Det er bare ikke min greie.

Det er helt normalt å ha forskjellige behov. At du er stille og beskjeden er vel ikke galt? Hva tenker du selv - føler du deg ensom?

Anonymkode: 695f9...133

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste som har veldig mange venner på facebook, meg selv inkludert, anser ikke flesteparten av disse som venner, men heller som bekjente/tilfeldige folk jeg har møtt en gang som det kan være nyttig å ha lagra som en relasjon og muligheten til å dele ting med/se hva de legger ut. F,eks med tanke på arrangementer - stort sett kultur, politikk, osv.
 

Anonymkode: 3e5dd...8d8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke antall venner på Facebook har noe med personlighet å gjøre. Stille og beskjeden kan også ha mange årsaker, jeg fikk dette stempelet som liten og det var grunnet at jeg tok på meg ansvar og dempet følelsene mine fordi det var altfor mye ustabile følelser i hjemmet. Er ikke så stille og beskjeden lengre. Hvis du mistenker at du har en evt diagnose og den hemmer funksjonen eller livet ditt så bør du bestille deg time hos fastlege og sjekke det ut. ❤️

Anonymkode: dffbd...5b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om flere svært sosiale og utadvendte mennesker som ikke har mange venner på Facebook. De er selektive med hvem de legger til.

Anonymkode: 3bec4...51c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde heller tenkt at denne personen bruker Facebook til å ha kontakt med sine aller nærmeste og ikke en haug med perifere folk :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Føsleguri

Da tenker jeg at vedkommende er på Facebook for pga at h*n må være med i en eller annen gruppe for å få viktig info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Endelig en som er ærlig i forhold til det å ha såkalte venner på FB"...hadde jeg tenkt. :tommelopp: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker den personen er litt mer oppegående enn de som har mange juksevenner på FB.

Anonymkode: 49f7b...2fe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg sletta alle de jeg ikke har jevnlig kontakt med på Facebook, hadde jeg ikke hatt så mange venner der inne jeg heller. De fleste er gamle kolleger, studievenner, noen fra ungdomsskole, barneskole osv. Det er bare at jeg gidder ikke å slette dem. Også er det litt morsomt å følge med på hva de driver med.

Anonymkode: 957a4...761

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.12.2020 den 18.58):

Altså at man enten er stille og beskjeden, har lett psykisk utviklingshemning, autisme eller bare ikke mestrer det sosiale og det å skaffe seg venner.

Hilsen en som hele livet har fått slengt i trynet at jeg er så stille og beskjeden, men jeg tror jeg kan ha en liten autismediagnose eller en psykisk utviklingshemning. Jeg bare skjuler det utad. Har forresten 14 venner på facebook 🙈

Anonymkode: f7147...f5b

Tror heller de med mange venner ikke har så mange venner.De legger til alt og alle.Venners venner venner.. Legger selv kun til de aller nærmeste.Ikke alle ekser, og alle jeg gikk på skolen med .

Anonymkode: bab48...692

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...