Gjest Gjest Skrevet 6. august 2005 #1 Skrevet 6. august 2005 Når synes dere barna er for gamle til å være med foreldre av motsatt kjønn i garderoben? Har en jente på 7 som pleier å være med pappa i dusjen når de har vært på svømming.
Dagoberta Skrevet 6. august 2005 #2 Skrevet 6. august 2005 Kan ikke sette noen spesiell 'aldersgrense', men en 7-åring er sikkert stor nok til å klare å dusje og kle på seg på egen hånd?
Gjest Violetta Skrevet 6. august 2005 #3 Skrevet 6. august 2005 Jeg ville vært tvilsom til en syvårig jente i mannegarderoben. Ser det er enkelte steder som har "familierom" i garderobene. Har sansen for det jeg.
Mathias Skrevet 6. august 2005 #4 Skrevet 6. august 2005 Kan ikke sette noen spesiell 'aldersgrense', men en 7-åring er sikkert stor nok til å klare å dusje og kle på seg på egen hånd? ← Absolutt
Gjest Violetta Skrevet 6. august 2005 #5 Skrevet 6. august 2005 Absolutt ← Absolutt? Var ikke det litt bastant? Jeg vil si en syvåring er litt på grensen til å klare det som skal gjøres i garderoben av å skru på dusj, tørke seg og kle på seg. Noen klarer det, andre ikke.
Gjest Lille Solstråle Skrevet 6. august 2005 #6 Skrevet 6. august 2005 Jeg var ikke noe glad i å gjøre ting alene da jeg var syv, var litt redd av meg og syntes det var skummelt å gå inn i store garderober. Så "fellesgarderobene" i rom for seg var perfekte når jeg skulle i svømmehallen med pappa og broren min. Tror vi holdt på sånn til jeg var rundt ni. Barn er forskjellige
Elmat Skrevet 6. august 2005 #7 Skrevet 6. august 2005 kommer helt an på det, er det mange mennesker og litt uoversiktlig ville jeg tatt sjuåringen min med meg i garderoben. Hvis det er lite folk, enkelt og greit, kunne han nok ha ordnet seg selv...
Fakse Skrevet 6. august 2005 #8 Skrevet 6. august 2005 Absolutt? Var ikke det litt bastant? Jeg vil si en syvåring er litt på grensen til å klare det som skal gjøres i garderoben av å skru på dusj, tørke seg og kle på seg. Noen klarer det, andre ikke. ← Syvåringer har jo gym på skolen, så om de ikke kan dusje, tørke og kle på seg selv bør man hjelpe dem og la dem øve på å gjøre det alene sånn at de klarer det i alle fall. Og da kan de jo klare seg selv i en garderobe et annet sted også
Gjest Violetta Skrevet 6. august 2005 #9 Skrevet 6. august 2005 (endret) Syvåringer har jo gym på skolen, så om de ikke kan dusje, tørke og kle på seg selv bør man hjelpe dem og la dem øve på å gjøre det alene sånn at de klarer det i alle fall. Og da kan de jo klare seg selv i en garderobe et annet sted også ← Datteren min er ni år og det er først det året som kommer nå de har gym der de må skifte og dusje etterpå. Det har hittil vært valgfritt med dusjing, men jeg tror ikke det har vært vanlig at de har dusjet etter gym. Endret 6. august 2005 av Violetta
Gjest Lille Solstråle Skrevet 6. august 2005 #10 Skrevet 6. august 2005 En ting er hva man klarer, en annen ting er hva man tør alene. Sånn var det for meg, i hvert fall. Det er forskjell på å skifte med klassekameratene og masse fremmede damer på et stort sted.
Fakse Skrevet 6. august 2005 #11 Skrevet 6. august 2005 Datteren min er ni år og det er først det året som kommer nå de har gym der de må skifte og dusje etterpå. Det har hittil vært valgfritt med dusjing, men jeg tror ikke det har vært vanlig at de har dusjet etter gym. ← Vi måtte alltid dusjen, men det er kanskje forskjellig fra skole til skole?
Fakse Skrevet 6. august 2005 #12 Skrevet 6. august 2005 En ting er hva man klarer, en annen ting er hva man tør alene. Sånn var det for meg, i hvert fall. Det er forskjell på å skifte med klassekameratene og masse fremmede damer på et stort sted. ← Sant nok! Men da er kanskje trikset å ta med veninna til syvåringen på svømming sånn at de er to i garderoben sammen, i stede for at hun blir med pappa i herregarderoben? Jeg synes i alle fall det ville være en bedre løsning
Gjest Violetta Skrevet 6. august 2005 #13 Skrevet 6. august 2005 Vi måtte alltid dusjen, men det er kanskje forskjellig fra skole til skole? ← Ja, men de har også veldig forskjellig gym nå i forhold til da jeg var liten i hvert fall. De er mye ute og har leker og aktiviteter. Dessuten lukter de jo ikke svette eller noe slikt vanligvis før puberteten heller.
Gjest Gjesta Skrevet 6. august 2005 #14 Skrevet 6. august 2005 De fleste steder dusjer ikke hverken første eller andreklassingene etter gym på skolen. Dessuten er det her snakk om å gå alene inn i en forholdsvis fremmed garderobe, sammen med masse ukjente folk. Jeg hadde tatt med meg syvåringen min.
Gjest Violetta Skrevet 6. august 2005 #15 Skrevet 6. august 2005 De fleste steder dusjer ikke hverken første eller andreklassingene etter gym på skolen. ← Ikke tredjeklassingene heller her hos oss. Det er vanlig først i fjerde klasse.
monja Skrevet 6. august 2005 #16 Skrevet 6. august 2005 Vi begynte ikke å dusje etter gym før i 4 klasse vi heller. Tror ikke jeg hadde sendt min 7 åring inn i garderoben alene - med mindre jeg visste at hun kunne klare alt selv. Om det føles tryggere å være med pappa synes jeg det er helt greit at hun gjør det.
Gjest Madeline Skrevet 6. august 2005 #17 Skrevet 6. august 2005 Ikke tredjeklassingene heller her hos oss. Det er vanlig først i fjerde klasse. ← Samme her. Men de har har svømming på skolen siden 1. klasse og da må de klare å ordne seg selv. Jeg synes nok en 7 åring begynner å bli så stor at h*n bør klare seg selv i garderoben. Etter en har begynt på skolen synes jeg personlig at ungene bør klare seg selv i en garderobe. Bare tenk så pinlig det blir å gjerne møte klassekameratene av det annet kjønn i garderoben.
Gjest Violetta Skrevet 6. august 2005 #18 Skrevet 6. august 2005 Bare tenk så pinlig det blir å gjerne møte klassekameratene av det annet kjønn i garderoben. ← Det trenger ikke å bli mer pinlig enn man gjør det selv. De er enda små når de er syv.
Gjest Madeline Skrevet 6. august 2005 #19 Skrevet 6. august 2005 Det trenger ikke å bli mer pinlig enn man gjør det selv. De er enda små når de er syv. ← Ja, men gjett om ungene vet å erte hverandre med det på skolen. Og det er ikke spesielt kjekt for de ungene.
Gjest Embla s Skrevet 6. august 2005 #20 Skrevet 6. august 2005 De fleste steder dusjer ikke hverken første eller andreklassingene etter gym på skolen. Dessuten er det her snakk om å gå alene inn i en forholdsvis fremmed garderobe, sammen med masse ukjente folk. Jeg hadde tatt med meg syvåringen min. ← Enig i alt. Selv om jeg hadde hatt en syvåring som hadde klart dette rent teknisk, tror jeg ikke jeg ville sendt barnet alene inn i en garderobe med masse fremmede folk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå