Gå til innhold

Hva er dine beste husmortriks?

Anbefalte innlegg

Gjest Allergikeren
Skrevet

Noen som har tips for å få fjernet yoghurt og lignende fra inni bilen? Dumme meg trodde det ville gå bra å la en åpnet yoghurtboks stå på gulvet i bilen ... :sjenert: Matta er jo grei da, men så var det "teppet" under ...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som har tips for å få fjernet yoghurt og lignende fra inni bilen? Dumme meg trodde det ville gå bra å la en åpnet yoghurtboks stå på gulvet i bilen ... :sjenert: Matta er jo grei da, men så var det "teppet" under ...

Det kan hende du må leie en tepperenser. Du kan jo først prøve å legge en fuktig klut der en liten stund, å så tørke over

Skrevet (endret)

På spisebordet mitt, som er av sort glass, bruker jeg electrolux topprens til keramikkovn, da blir det så blankt og fint atte fytti! Tar også lengre tid før smuss og støv fester seg. :)

Dette er vel kanskje ikke et husmortips, men på stekeovnen bruker jeg metallskrape (kjøpes på elkjøp, expert o.l) den tar alt fastbrent, og avslutter med kremen. :) Bruker også skrapen på flekker i ildfaste former og div.

Vet ikke om jeg har sagt det før i denne tråden, men sier det igjen i så fall. Ryktesten (sånn grå/sort sten til å fjerne flekker og løs pels på hesten med) er genial å bruke til å fjerne hår på vegg til vegg tepper. Aner ikke åssen jeg skulle klart meg uten den gangen vi hadde vegg til vegg teppe. Den er også kjempefin å bruke på fleecedekken og diverse for å fjerne hår, for de som har hest. :)

Jeg vasker også vinduene med avispapir og aske, da blir de blanke og fine!

Når jeg skal vaske vasken/oppvaskummen på kjøkkenet (helt standar oppvaskkum av stål tror jeg det er, sånn vanlig blank i alle fall) heller jeg grønnsåpe direkte i vasken, og skrubber hele kummen og blandebatteriet med svamp og grønnsåpe å skyller av, får det ikke blankere med noe annet. :)

Endret av Namine
Skrevet

Noen som har et godt triks for å få stekeovnen ren og fin? Blir aldri fornøyd :unsure:

Jeg bruker den metallskrapa fra elektrobutikk på den også jeg. :) Skraper av fettet som har festet seg på bunn og glasset, tørker det vekk etterhvert som jeg skraper det av, så vasker jeg ovnen som vanlig etterpå. :)

Gjest Allergikeren
Skrevet

Det kan hende du må leie en tepperenser. Du kan jo først prøve å legge en fuktig klut der en liten stund, å så tørke over

Takk for tips, men jeg tror det ordnet seg. :) Det hadde ikke størknet enda, så jeg tørket vekk så mye jeg kunne med tørkepapir, "skuret" litt med en fuktig klut som jeg hadde sprayet litt grønnsåpevann på, og "tørket" over igjen med en annen fuktig klut. Fikk det jo ikke helt vekk, men jeg fikk vekk det meste, det får duge i denne omgang. :P

Gjest badeand1
Skrevet

Noen tips for å stoppe nye håndkler fra å loe?

Skrevet

Noen tips for å stoppe nye håndkler fra å loe?

Vask på 95 grader og tromle de hvis du har tørketrommel. Trommelen tar loet.

Gjest badeand1
Skrevet

Vask på 95 grader og tromle de hvis du har tørketrommel. Trommelen tar loet.

Tørketrommel har jeg ikke men skal prøve 95 grader. Thank you! :)

Skrevet

Hvis du heller kokende vann i vasken bør du sette på springen med iskaldt vann samtidig. Rørene nedi der er bare plast :)

Skrevet

Hvis du heller kokende vann i vasken bør du sette på springen med iskaldt vann samtidig. Rørene nedi der er bare plast :)

Hmm, har du sett at rørene blir deformert av kokende vann? Ville overraske meg om de ikke klarer det

• Liker 3
Skrevet

I Ekstrem Rengjøring på TVN brukte de to rengjørerne sitron i bollen med vann i mikroen for å løse belegg.

Funket ikke da jeg prøvde..

Skrevet

Funket ikke da jeg prøvde..

Jeg puttet en fille som ikke var vridd opp inn i mikroen i 5 min, det funket som juling det

Skrevet

Jeg puttet en fille som ikke var vridd opp inn i mikroen i 5 min, det funket som juling det

Satte du på microen, eller lot du den bare ligge i 5 min?

Anonym poster: 46ea735166f9dc84b6428a9964a99528

• Liker 1
Skrevet

Satte på mikroen sånn at vannet i filla fordampet, og dampen gjorde det sånn at skitten løsnet. Bruk hansker når du tar ut den filla du kokte, for den kommer til å være kjempevarm

Skrevet

Har absolutt ingentin å komme med her, men har masse å lære :)

Skrevet

Satte på mikroen sånn at vannet i filla fordampet, og dampen gjorde det sånn at skitten løsnet. Bruk hansker når du tar ut den filla du kokte, for den kommer til å være kjempevarm

Takk for svar! Det skal jeg prøve nuh! :biggrin:

Anonym poster: 46ea735166f9dc84b6428a9964a99528

Skrevet

Bare følg godt med på filla sånn at den ikke tørker ut å tar fyr

Skrevet

Hmm, har du sett at rørene blir deformert av kokende vann? Ville overraske meg om de ikke klarer det

Nei de deformeres nok ikke, men de sklir fra hverandre og lekker.

Skrevet

Har du fått svarte riper etter bestikket på tallerknene, så kan du gni det bort med Jif Skurekrem og en klut eller skrubbesvamp.

• Liker 1
Skrevet

Eller du kan sette en kopp med vann inn og la den koke i 3-4 min. Gjør samme nytten. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...