Hannah80 Skrevet 3. desember 2020 #61 Del Skrevet 3. desember 2020 prt90 skrev (7 timer siden): Dette er om du sitter i bilen selv når den går på tomgang. Å forlate bilen med nøkkelen i er uansvarlighet på et helt annet nivå. Hvis noe skjer så risikerer du 6 års fengsel for uaktsomt drap (hvis noen blir drept) og/eller millioner i erstatningsansvar (hvis noen blir alvorlig skadet/ufør) Ja, for den stakkars biltyven skal jo ikke ta skylda for noe som helst. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #62 Del Skrevet 3. desember 2020 Hvis du får tilbake bilen og den har webasto-varmer,så får du slå på den neste gang istedenfor.:) Anonymkode: 8c01f...983 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #63 Del Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Nå har ikke jeg bil sjøl (har lappen da), men hva er egentlig poenget med å la bilen stå på tomgang? Spare de to sekundene på å vri om nøkkelen og starte bilen? Aldri skjønt😅 Anonymkode: d56d8...fcf Er bilen kald så iser vinduene på innsiden når du puster inni den. For å bli kvitt det må du få varme på ruta, skraping hjelper bare Hvis du holder pusten....... Anonymkode: 8c01f...983 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #64 Del Skrevet 3. desember 2020 Ikke at jeg skal komme her og være moralpoliti, alle kan gjøre feil. Men siden jeg leser her at «alle på bygda» lar bilene sine gå på tomgang utenfor butikken, så klarer jeg ikke la være å kommentere. vennligst IKKE gjør dette! Hva om et barn setter seg i bilen og kjører seg ihjel?? Og i tillegg kræsjer med noen andre, feks en familie med små barn... er dette noe du vil leve med resten av livet ditt? Anonymkode: b0a35...a3c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 3. desember 2020 #65 Del Skrevet 3. desember 2020 Hannah80 skrev (22 minutter siden): Ja, for den stakkars biltyven skal jo ikke ta skylda for noe som helst. Biltyven kan fort være et barn/tenåring uten lappen. Men klart det er noe dritt at det er mange voksne tyver ute og går også. Håper det ikke skjer noen ulykke med bilen din TS, må være litt av et sjokk uansett. Tomgangskjøring er forøvrig noe svineri og jeg har sett altfor mange på landet som gjør dette på sommeren også så jeg mistenker det er en del av en ukultur egentlig. Ingen høydare i Oslo heller på vinteren når to handler sammen og en blir sittende og eksoslegge hele plassen utenfor butikken så det finnes en ukultur for det i byer også. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 3. desember 2020 #66 Del Skrevet 3. desember 2020 Frøkensina skrev (1 minutt siden): Biltyven kan fort være et barn/tenåring uten lappen. Men klart det er noe dritt at det er mange voksne tyver ute og går også. Håper det ikke skjer noen ulykke med bilen din TS, må være litt av et sjokk uansett. Tomgangskjøring er forøvrig noe svineri og jeg har sett altfor mange på landet som gjør dette på sommeren også så jeg mistenker det er en del av en ukultur egentlig. Ingen høydare i Oslo heller på vinteren når to handler sammen og en blir sittende og eksoslegge hele plassen utenfor butikken så det finnes en ukultur for det i byer også. Jeg skjønner hva du mener. Jeg gjør virkelig det. Men i min verden så er det ikke vanlig at noen stjeler en bil kun fordi nøkkelen står i tenningslåsen. Fristelser finnes overalt. Er ikke fritt frem kun fordi ting står tilgjengelig. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prt90 Skrevet 3. desember 2020 #67 Del Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Tipper alle som er himmelfalne over dette bor i byer? Her i vår middels store bygd låser folk hverken biler eller hus, vi har ikke låst huset mer enn en håndfull ganger på 10 år, når vi var vekk i mer enn et par dager.. Og selv da henger ekstranøkkelen i boden. På gården til foreldrene mine er det faktisk ingen nøkkel til utgangsdøra. De har ikke hatt nøkkel siden huset ble bygd på 60-tallet.. Bilnøkkelen står i bilen stort sett, men som mannen sier "den bilen er ikke verdt å stjele uansett". Jeg pleier å ta ut nøkkelen når jeg er på butikken, men låste dører er jo bare irriterende når man har hendene fulle av poser. Anonymkode: 7123e...72d Det bor vel barn på bygda også? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 3. desember 2020 #68 Del Skrevet 3. desember 2020 Hannah80 skrev (24 minutter siden): Jeg skjønner hva du mener. Jeg gjør virkelig det. Men i min verden så er det ikke vanlig at noen stjeler en bil kun fordi nøkkelen står i tenningslåsen. Fristelser finnes overalt. Er ikke fritt frem kun fordi ting står tilgjengelig. Ideelt sett skulle det vært sånn, men sånn er det jo ikke. Jeg har vokst opp i Oslo og alle de jeg kjenner som har fått bilen stjålet eller brutt inn i hadde låst bilen. Det sier seg selv at det ville blitt mye mer biltyverier og farlige hendelser om folk hadde gått fra biler på tomgang med nøklene i her. Det er uansett ikke greit å la biler stå offentlig på tomgang og jeg skulle ønske de ble bøtelagt for det mye oftere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #69 Del Skrevet 3. desember 2020 Så det er deg og dine konsekvenser du tenker på? Tenk heller på at den som tok bilen kanskje ikke har sertifikat og kjører i hjel et annet menneske. Da er det familien til føreren og den avdøde som får konsekvensene. Anonymkode: 40686...6f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 3. desember 2020 #70 Del Skrevet 3. desember 2020 Frøkensina skrev (1 minutt siden): Ideelt sett skulle det vært sånn, men sånn er det jo ikke. Jeg har vokst opp i Oslo og alle de jeg kjenner som har fått bilen stjålet eller brutt inn i hadde låst bilen. Det sier seg selv at det ville blitt mye mer biltyverier og farlige hendelser om folk hadde gått fra biler på tomgang med nøklene i her. Det er uansett ikke greit å la biler stå offentlig på tomgang og jeg skulle ønske de ble bøtelagt for det mye oftere. Ang å ha bilen på tomgang er jeg helt enig i. Jeg heiet på Lisa Tønne da hun skrudde av motoren på en bil som sto på tomgang utenfor matbutikken. 😂 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 3. desember 2020 #71 Del Skrevet 3. desember 2020 Uflaks. Gjør det samme selv, men bilene i vårt eie har lav verdi. Og nei, det er ikke ditt ansvar om noen stjeler bilen din og forårsaker en ulykke, like lite som om noen stjeler nøkkelen for å stjele bilen din og forårsaker en ulykke. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 3. desember 2020 #72 Del Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Så det er deg og dine konsekvenser du tenker på? Tenk heller på at den som tok bilen kanskje ikke har sertifikat og kjører i hjel et annet menneske. Da er det familien til føreren og den avdøde som får konsekvensene. Anonymkode: 40686...6f6 Du vet at en biltyv like gjerne kan stjele en bil med motoren stoppet? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #73 Del Skrevet 3. desember 2020 TS, du er en idiot Håper du blir gjeldsslave så du kanskje lærer. Til pass for deg. Anonymkode: 60624...2af 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunnys Skrevet 3. desember 2020 #74 Del Skrevet 3. desember 2020 Ikke du som er dum! Helt normalt her vi bor at biler står og går når folk er inn på butikken en snar tur.. ingen har lov å stikke av med bilen fordi. Hva om du setter hunden din i bånd i Hagen? Folk kan ikke gå å ta den fordi. Alle vet at tyveri er forbudt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #75 Del Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 2.12.2020 den 16.46): Er så jævla unødvendig, jeg lot bilen stå å gå når jeg skulle en kjapp tur i butikken. Bilen har ikke blitt startet på flere dager, derfor lot jeg bilen stå og gå når jeg gikk inn i butikken. Når jeg kom ut var bilen vekk, har såklart politianmeldt det og meldt fra til mitt forsikringsselskap som ikke ble veldig begeistret for at jeg lot bilen gå som er forståelig. Jeg er nå redd for hvilke følger dette kan gi meg utover det å kanskje miste bilen. Hva hvis i verste tilfelle det er et barn som kjører ut eller kolliderer og skader seg alvorlig, vil det få konsekvenser for meg? Har lagt meg paddeflat for politiet og mitt forsikringsselskap og sakt at dette var idiotisk. Må ta dette som anonym da jeg ikke vil bli gjenkjent på mitt brukernavn og ikke ødelegge ryktet til mitt brukernavn her inne, ellers skulle jeg gjerne skrevet med brukernavnet mitt Anonymkode: 5c63d...750 Endelig lærer du ...nå gjør du aldri samme feil igjen... Anonymkode: 4bc6b...f37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 3. desember 2020 #76 Del Skrevet 3. desember 2020 prt90 skrev (27 minutter siden): Det bor vel barn på bygda også? Det er et større tettsted i Orkdal som heter Orkanger. Andre steder kalles dette for en by. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #77 Del Skrevet 3. desember 2020 I Stockholm ble 15 personer påkjørt og 4 drept fordi en idiot gikk fra bilen sin med nøklene i.. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/no3rx/garningsmannen-stal-lastbilen--sekunder-fore-attacken Anonymkode: 19afd...8be 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #78 Del Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Trådstarter her Bilen er enda ikke funnet, så får ikke opplyst noe mer angående den enn at politiet leter eller i hvertfall har den i baktankene hele tiden når de er ute. Har heller ikke snakket noe mer med forsikringen, men om noe skjer kan det jo hende det blir avkortning som flere av dere sier, håper bare den kommer uskadet tilbake og hvertfall ikke at det skjer en alvorlig ulykke. Ser noen av dere lurer på hvorfor jeg lot bilen stå og gå, det er pga det kun er 2,5 km til butikken, bilen har ikke det beste batteriet og for ikke å utsette motoren for unødvendig kaldstart så lot jeg bilen gå. Bilen blir ikke varm på en så kort strekning, spesielt ikke diesel, og kaldstart er ikke bra for motoren. Anonymkode: 5c63d...750 En bil som er 3 år gammel bør vel ha bedre batteri enn dette, og det dummeste er at dette gjør vi hele tiden på bygda. Noe så tanketomt, fortjener faktisk at bilen blir stjålet og kjørt til utlandet for aldri å dukke opp igjen. Du har handlet uforsvarlig og det vil garantert gi forkortet utbetaling fra forsikring om du får noe overhodet ut Anonymkode: 0d049...489 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #79 Del Skrevet 3. desember 2020 10 hours ago, AnonymBruker said: Hørt om motorvarmer? Anonymkode: 82db2...346 For alle har jo tilgang på det. 🙄 Anonymkode: d2092...c0f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #80 Del Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): I Stockholm ble 15 personer påkjørt og 4 drept fordi en idiot gikk fra bilen sin med nøklene i.. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/no3rx/garningsmannen-stal-lastbilen--sekunder-fore-attacken Anonymkode: 19afd...8be Ja, en del av de bilene denne idioten kjørte må ha nøkler i og tenning på for at feks bakløfter skal fungere. Anonymkode: 53626...d17 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå