Gå til innhold

Faen altså, jeg er så jævla dum! Ble frastjålet bilen utenfor butikken

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er så jævla unødvendig, jeg lot bilen stå å gå når jeg skulle en kjapp tur i butikken. Bilen har ikke blitt startet på flere dager, derfor lot jeg bilen stå og gå når jeg gikk inn i butikken. Når jeg kom ut var bilen vekk, har såklart politianmeldt det og meldt fra til mitt forsikringsselskap som ikke ble veldig begeistret for at jeg lot bilen gå som er forståelig. 

Jeg er nå redd for hvilke følger dette kan gi meg utover det å kanskje miste bilen. Hva hvis i verste tilfelle det er et barn som kjører ut eller kolliderer og skader seg alvorlig, vil det få konsekvenser for meg? 

Har lagt meg paddeflat for politiet og mitt forsikringsselskap og sakt at dette var idiotisk. 

Må ta dette som anonym da jeg ikke vil bli gjenkjent på mitt brukernavn og ikke ødelegge ryktet til mitt brukernavn her inne, ellers skulle jeg gjerne skrevet med brukernavnet mitt

Anonymkode: 5c63d...750

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Auda🙈

Anonymkode: 0ab79...868

Det er så dumt så det er nesten ikke tilgivende engang, er så jævla flaut

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjedde en venninne av meg. Hun gikk ut å startet bilen på morgningen og gikk inn igjen, kom it og der var ingen bil. Bilen ble funnet totalvrak. Mener å huske at forsikringselskapet reduserte utbetaling med 50%. Dette var en ganske ny bil og hun ble sittende med masse gjeld. 
håper ikke dette er tilfelle for deg 🥴 og håper bilen dukker opp igjen. Tror uansett neppe du gjør dette igjen 😬

Anonymkode: d8141...48f

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er helt vanlig praksis her jeg bor (litt landlig), spesielt nå i kulda. Kanskje ikke så smart, men det er vel en vane for mange og det går som oftest bra, til det én gang ikke gjør det😬

Anonymkode: 22e8c...b20

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg bor er det også normalt å gå i fra bilen på tomgang. Har til og med sett folk gjøre det med hund i bilen. Akkurat det hadde jeg ikke tatt sjansen på selv da 😅

Anonymkode: 9e980...bab

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Dette skjedde en venninne av meg. Hun gikk ut å startet bilen på morgningen og gikk inn igjen, kom it og der var ingen bil. Bilen ble funnet totalvrak. Mener å huske at forsikringselskapet reduserte utbetaling med 50%. Dette var en ganske ny bil og hun ble sittende med masse gjeld. 
håper ikke dette er tilfelle for deg 🥴 og håper bilen dukker opp igjen. Tror uansett neppe du gjør dette igjen 😬

Anonymkode: d8141...48f

Uff, stakkars, håper ho har klart å komme seg over gjelden så ho ikke har den hengende over seg. Håper ikke det går like ille med meg. Den er en forholdsvis ny bil jeg også har, en 2017 modell wolksvagen tiguan. 

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Dette må være tull, ingen er så dum.

Anonymkode: 82db2...346

Nei det er dessverre ikke det men kunne virkelig ønske at det var det, jeg er så dum

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Her jeg bor er vi mange som går ifra bilen på tomgang mens vi løper inn for å kjøpe melk feks. Så ikke vær så hard mot deg selv. Forsikringsselskapet hadde hengt seg opp i det om bilen var uløst også.

Mange steder med småbygder er det helt vanlig å gå ifra bilen sånn og 99 av 100 ganger går det fint.. 

Anonymkode: f3d7f...9cc

Ser ofte tomme biler her også med motoren i gang, har gjort det noen ganger før selv også men vanligvis skrur jeg av og låser bilen. Jeg må være hard med meg selv da dette egentlig er helt unødvendig, var bare det at det har vært veldig kaldt de siste dagene og en del snø samtidig som det er flere dager siden bilen ble startet. 

Håper bare det ender godt og at hverfall ingen barn skader seg om det er de som har tatt den

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dette er helt vanlig praksis her jeg bor (litt landlig), spesielt nå i kulda. Kanskje ikke så smart, men det er vel en vane for mange og det går som oftest bra, til det én gang ikke gjør det😬

Anonymkode: 22e8c...b20

Det er det, man tenker ligsom at det går helt fint og har tiltro til andre mennesker, noe man tydeligvis aldri må ha. Tragisk at det er kjeltringer over alt

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Her jeg bor er det også normalt å gå i fra bilen på tomgang. Har til og med sett folk gjøre det med hund i bilen. Akkurat det hadde jeg ikke tatt sjansen på selv da 😅

Anonymkode: 9e980...bab

Hadde jeg hatt med min hund og den ble stjålet sammen med bilen hadde jeg ikke vist hva jeg skulle gjort, da hadde mitt liv vært ødelagt om jeg ikke hadde fått han igjen, bilen får bare være men ikke familiemedlem

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig kjedelig! Og utrolig dumt. Men, da gjør du ikke dette mer... Til neste gang; lås bilen mens den står på tomgang. Ikke at du skal la den stå på tomgang heller, men.

Anonymkode: 3c445...83b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det i gamle dager, type 1980. Da hadde du to nøkler for de gangene du var usikker: Motoren på, døren låst. Ingen sentrallås, ingen nærhetssensor i nøkkelen. Men vi var jo ikke redde for tyverier da heller...off. Kjedelig sak, men her er det ingen som kan hjelpe deg altså.

Anonymkode: 7720a...3a6

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da, en bekjent gjorde det samme. Han som stjal bilen kjørte utfor med den så den fikk skader, pga han hadde latt bilen stå å gå med nøklene i fikk han avkortning på forsikringen. 

Anonymkode: 69608...fff

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja alle på bygda gjer detta... 

Folk låser ikkje ytterdøra heller.

Einaste som blir stjålet er landbruksmaskiner..

Anonymkode: afa1a...88b

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har ikke jeg bil sjøl (har lappen da), men hva er egentlig poenget med å la bilen stå på tomgang? Spare de to sekundene på å vri om nøkkelen og starte bilen? Aldri skjønt😅

Anonymkode: d56d8...fcf

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Nå har ikke jeg bil sjøl (har lappen da), men hva er egentlig poenget med å la bilen stå på tomgang? Spare de to sekundene på å vri om nøkkelen og starte bilen? Aldri skjønt😅

Anonymkode: d56d8...fcf

Hva er vitsen med å ikke lese hele Hi. Tar bare to sekunder. Har aldri skjønt det. ;)

Anonymkode: f42e1...002

• Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så idiotisk å la bilen gå på tomgang mens en er i butikken. Burde ikke få en krone igjen på forsikringa da.

Anonymkode: f999d...9dc

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hva er vitsen med å ikke lese hele Hi. Tar bare to sekunder. Har aldri skjønt det. ;)

Anonymkode: f42e1...002

Tror den du siterte kanskje mente det litt mer generelt. Ut fra svarene så langt i tråden virker det som alle på bygda alltid har bilen stående på tomgang når de handler. Og da må jeg si meg enig. Hva er poenget? 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Auda🙈

Anonymkode: 0ab79...868

Eller kanskje Audi ? 

Anonymkode: ac3f9...da3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...