Kokeshi Skrevet 4. desember 2020 #121 Del Skrevet 4. desember 2020 (endret) Ja, dette var dumt, men noen steder er det bare slikt man alltid har gjort. Dette foregikk på bygda da jeg vokste opp hele tiden. Jeg tipper det fortsatt er nokså likt som den gangen. Man låste aldri døra selv om man dro hjemmefra, nøklene sto alltid i bilen utenfor huset, og man gikk fra bilen på tomgang når man var inne på butikken. Helt vanlig, det, og nesten alle gjorde det. Og det går fint det, helt til det ikke gjør det lenger. At det er lurt? Nei, selvfølgelig ikke. At du får problemer med forsikringsselskapet? Ja, så klart. Min far lar fortsatt bilen stå med nøkkelen i, og jeg har spurt han mange ganger hva han tror forsikringsselskapet synes om det hvis noen tar bilen? Han vet godt svaret, men noen rutiner er så gamle at man bare gjør det likevel. Jeg håper du snart får tilbake bilen din, og at alt har gått bra. Endret 4. desember 2020 av Kokeshi 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påkrevd Skrevet 4. desember 2020 #122 Del Skrevet 4. desember 2020 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg hadde foreldre som lærte meg at andres eiendom var andres eiendom og at stjeling var ukult. Anonymkode: d2092...c0f Så du ville spankulert gjennom Skid Row med en seddelbunke stikkende halvveis opp fra baklomma uten den minste bekymring? Du har jo hørt at dine ting er dine ting, så de pengene er nok trygge. Det virker som foreldrene dine glemte å lære deg at ikke alle oppfører seg like fabelaktig som dere selv. Man bør ha fått med seg at kriminelle handlinger skjer hele tiden, og anpasse egne handlinger etter det. Som for eksempel å skru av motor/låse bilen når man forlater den. Det burde være en no-brainer. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #123 Del Skrevet 5. desember 2020 Bilen er nå funnet, dessverre er den ganske hardt skadet. Har ikke sett den selv enda, men politiet har gitt beskjed om store skader. Bilen er kjørt til verksted/taksering med Viking eller NAF. Bilen ble funnetav en skogeier på en øde skogsbilvei. Faen altså, håpte at dette skulle ende bra, men den gang ei. Ser virkelig ikke frem til å snakke med mitt forsikringsselskap, håper bare jeg får store deler dekket av de tross det som har skjedd Anonymkode: 5c63d...750 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 5. desember 2020 #124 Del Skrevet 5. desember 2020 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Bilen er nå funnet, dessverre er den ganske hardt skadet. Har ikke sett den selv enda, men politiet har gitt beskjed om store skader. Bilen er kjørt til verksted/taksering med Viking eller NAF. Bilen ble funnetav en skogeier på en øde skogsbilvei. Faen altså, håpte at dette skulle ende bra, men den gang ei. Ser virkelig ikke frem til å snakke med mitt forsikringsselskap, håper bare jeg får store deler dekket av de tross det som har skjedd Anonymkode: 5c63d...750 Uflaks. Selve snakkingen med selskapet går nok helt greit, men du må nok forvente avkortning. Noe annet får bli en positiv overraskelse. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #125 Del Skrevet 5. desember 2020 PetterKanin skrev (25 minutter siden): Uflaks. Selve snakkingen med selskapet går nok helt greit, men du må nok forvente avkortning. Noe annet får bli en positiv overraskelse. Vet du hvor mye forsikringsselskapet kan avkorte og hvor mye jeg bør godta og eller klage inn? Anonymkode: 5c63d...750 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #126 Del Skrevet 5. desember 2020 PetterKanin skrev (27 minutter siden): Uflaks. Selve snakkingen med selskapet går nok helt greit, men du må nok forvente avkortning. Noe annet får bli en positiv overraskelse. Har forøvrig forsikring med kun maks 10% bonustap Anonymkode: 5c63d...750 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 5. desember 2020 #127 Del Skrevet 5. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vet du hvor mye forsikringsselskapet kan avkorte og hvor mye jeg bør godta og eller klage inn? Anonymkode: 5c63d...750 Nei. Men det er kanskje en pekepinn i vilkårene hvis du leser der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #128 Del Skrevet 5. desember 2020 PetterKanin skrev (Akkurat nå): Nei. Men det er kanskje en pekepinn i vilkårene hvis du leser der? Kan lese og se om jeg ser noe om det Anonymkode: 5c63d...750 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #129 Del Skrevet 5. desember 2020 PetterKanin skrev (1 minutt siden): Nei. Men det er kanskje en pekepinn i vilkårene hvis du leser der? Men bør jeg godta om de sier de dekker mindre enn 60-70% uten å klage? Anonymkode: 5c63d...750 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 5. desember 2020 #130 Del Skrevet 5. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men bør jeg godta om de sier de dekker mindre enn 60-70% uten å klage? Anonymkode: 5c63d...750 Aner ikke hva praksis er. Anbefaler deg å høre med noen med kompetanse på forsikringsrett, altså en advokat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 5. desember 2020 #131 Del Skrevet 5. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men bør jeg godta om de sier de dekker mindre enn 60-70% uten å klage? Anonymkode: 5c63d...750 Du kan vel alltid klage, men de vil vel ikke fravike det som står i avtalen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #132 Del Skrevet 5. desember 2020 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Men bør jeg godta om de sier de dekker mindre enn 60-70% uten å klage? Anonymkode: 5c63d...750 GJensidige avkorter med 20-50% avhengig av hvor tyveriet skjedde. Jo mer sentralt, jo høyere avkortning. Anonymkode: 216ce...3c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #133 Del Skrevet 5. desember 2020 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): GJensidige avkorter med 20-50% avhengig av hvor tyveriet skjedde. Jo mer sentralt, jo høyere avkortning. Anonymkode: 216ce...3c6 Har if, vet du noe om de? Anonymkode: 5c63d...750 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #134 Del Skrevet 10. desember 2020 Bilen fikk skader for 245 000 kroner og forsikringen dekker kun 30% Dette ble en jævla dyr butikktur! Jeg anbefaler alle også mine uvenner til aldri å gå fra en bil på tomgang uansett hvor du er, også hjemme. Aldri, aldri mer at jeg gjør dette igjen i mitt liv Anonymkode: 5c63d...750 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #135 Del Skrevet 10. desember 2020 Jens1968? Anonymkode: a89a5...6c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SamusAran Skrevet 10. desember 2020 #136 Del Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Bilen fikk skader for 245 000 kroner og forsikringen dekker kun 30% Dette ble en jævla dyr butikktur! Jeg anbefaler alle også mine uvenner til aldri å gå fra en bil på tomgang uansett hvor du er, også hjemme. Aldri, aldri mer at jeg gjør dette igjen i mitt liv Anonymkode: 5c63d...750 Hvor mye hadde du i lån på den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Visdomstannaverker Skrevet 10. desember 2020 #137 Del Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jens1968? Anonymkode: a89a5...6c4 Nei, meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #138 Del Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jens1968? Anonymkode: a89a5...6c4 Ingen kommentar SamusAran skrev (1 time siden): Hvor mye hadde du i lån på den? Hadde igjen 180 000 i lån, så hvordan jeg skal få til økonomien på dette aner jeg ikke. Må nok ta opp nytt lån for å betale skadene og beholde bilen. Visdomstannaverker skrev (41 minutter siden): Nei, meg Dessverre er det ikke det, men du kan gjerne betale dette du? Anonymkode: 5c63d...750 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #139 Del Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 3.12.2020 den 9.21): Har ikke biler i den prisklassen og årgang, sånn Find My iPhone opplegg, "Find My Car"? 😆 Burde egentlig hatt e n ekstra iPhone i bilen til enhver tid, gjemt på et hemmelig sted, så hvis bilen forsvinner så er det bare - Heavy Satellite Search - GPS That F#cker! 😄 Anonymkode: e87b9...59e Kan kjøpe "Tile" selges blant annet på clas Ohlson. Jeg har de på nøkkelknippe, veske og lommebok. Koblet til telefonen. Anonymkode: a7cc2...b8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #140 Del Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Bilen fikk skader for 245 000 kroner og forsikringen dekker kun 30% Dette ble en jævla dyr butikktur! Jeg anbefaler alle også mine uvenner til aldri å gå fra en bil på tomgang uansett hvor du er, også hjemme. Aldri, aldri mer at jeg gjør dette igjen i mitt liv Anonymkode: 5c63d...750 Gratulerer. Det er slike som deg som gjør at forsikringsprisen er høye for alle oss andre. Håper du har lært. Anonymkode: a72d0...58b 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå