AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #41 Del Skrevet 3. desember 2020 Tipper alle som er himmelfalne over dette bor i byer? Her i vår middels store bygd låser folk hverken biler eller hus, vi har ikke låst huset mer enn en håndfull ganger på 10 år, når vi var vekk i mer enn et par dager.. Og selv da henger ekstranøkkelen i boden. På gården til foreldrene mine er det faktisk ingen nøkkel til utgangsdøra. De har ikke hatt nøkkel siden huset ble bygd på 60-tallet.. Bilnøkkelen står i bilen stort sett, men som mannen sier "den bilen er ikke verdt å stjele uansett". Jeg pleier å ta ut nøkkelen når jeg er på butikken, men låste dører er jo bare irriterende når man har hendene fulle av poser. Anonymkode: 7123e...72d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #42 Del Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tipper alle som er himmelfalne over dette bor i byer? Her i vår middels store bygd låser folk hverken biler eller hus, vi har ikke låst huset mer enn en håndfull ganger på 10 år, når vi var vekk i mer enn et par dager.. Og selv da henger ekstranøkkelen i boden. På gården til foreldrene mine er det faktisk ingen nøkkel til utgangsdøra. De har ikke hatt nøkkel siden huset ble bygd på 60-tallet.. Bilnøkkelen står i bilen stort sett, men som mannen sier "den bilen er ikke verdt å stjele uansett". Jeg pleier å ta ut nøkkelen når jeg er på butikken, men låste dører er jo bare irriterende når man har hendene fulle av poser. Anonymkode: 7123e...72d Nei, jeg er oppvokst på landet i en bitteliten bygd langt fra hovedveien. Mine foreldre låser bilene når de ikke er i bruk hjemme i garasjen og det er ikke vanlig å la bilen gå på tomgang utenfor butikken. Anonymkode: 82db2...346 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pappi Skrevet 3. desember 2020 #43 Del Skrevet 3. desember 2020 Påkrevd skrev (12 timer siden): Tror den du siterte kanskje mente det litt mer generelt. Ut fra svarene så langt i tråden virker det som alle på bygda alltid har bilen stående på tomgang når de handler. Og da må jeg si meg enig. Hva er poenget? Jeg bifaller ikke praksisen, men poenget er vel ganske åpenbart at bilen ikke skal bli kald. Det er ingen (nesten i hvertfall) som gjør dette om sommeren. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #44 Del Skrevet 3. desember 2020 Føler med deg ts, her på bygda, men likevel langs en vel trafikkert vei, står det biler på tomgang over alt foran butikken om morgenen og kvelden, også stående varme seg på tun hos folk og. Håper bilen din kommer til rette! Anonymkode: 7e77e...2ae 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #45 Del Skrevet 3. desember 2020 Idioti. Det blir nok en heftig avkortning på forsikringa ja. Anonymkode: 49cba...45e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #46 Del Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Herregud så harde mange av dere er mot TS! Dette kunne like gjerne vært meg og svært mange jeg kjenner! Jeg starter alltid bilen på morgenen og lar den stå ute en halvtimes tid før jeg skal på jobb. Må jeg innom butikken så gjør jeg det samme. Det er dog veldig vanlig her jeg bor.... Til TS, dette kunne skjedd flere av oss, så ikke føl deg dum. Håper bilen dukker opp og at det går bra Anonymkode: 65b8f...3c7 Naboen min gjør det samme, og jeg irriterer meg hver morgen over støyen. Her er det ikke særlig kaldt om vinteren heller, så det er bare miljøskadelig idioti. Håper noen en dag stikker av med den. Har vært fristet til å kjøre den et stykke av gårde selv. 😅 Anonymkode: 8bedd...429 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #47 Del Skrevet 3. desember 2020 Pappi skrev (3 minutter siden): Jeg bifaller ikke praksisen, men poenget er vel ganske åpenbart at bilen ikke skal bli kald. Det er ingen (nesten i hvertfall) som gjør dette om sommeren. Det er derfor man har motorvarmer og setter den på i god tid før man skal i butikken. Om man er inne i butikken en halvtime så blir ikke bilen gjennomfrossen hvis det ikke er bikkjekaldt. Anonymkode: 82db2...346 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #48 Del Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er derfor man har motorvarmer og setter den på i god tid før man skal i butikken. Om man er inne i butikken en halvtime så blir ikke bilen gjennomfrossen hvis det ikke er bikkjekaldt. Anonymkode: 82db2...346 Er ikke alle som har det eller mulighet til det Anonymkode: 7e77e...2ae 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #49 Del Skrevet 3. desember 2020 Dette er helt vanlig på bygda. Mange som handler mens de lar bilen gå, eller de bare skal en kjapp tur inn på butikken. Jeg har selv aldri gjort det. Anonymkode: 51440...7d2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #50 Del Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er ikke alle som har det eller mulighet til det Anonymkode: 7e77e...2ae Det kan installeres på de aller fleste biler og noen typer er ikke avhengig av strøm. Hvis man bor i et område der det er vanlig med - 15 eller kaldere bør man ha det. Anonymkode: 82db2...346 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #51 Del Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hva er vitsen med å ikke lese hele Hi. Tar bare to sekunder. Har aldri skjønt det. Anonymkode: f42e1...002 Takk, så hyggelig du er! Jeg har aldri eid en bil, husker aldri at vi hadde bilen på tomgang da jeg vokste opp, og er ikke kjent med fenomenet. HI oppgir bare at det var lenge siden bilen var startet, men hvorfor det skulle være problematisk med moderne biler, forsto jeg ikke. Fikk heldigvis opplysende svar av andre i tråden, så nå skjønner jeg det bedre. Anonymkode: d56d8...fcf 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 3. desember 2020 #52 Del Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Dette må være tull, ingen er så dum. Anonymkode: 82db2...346 Jo da de finnes og mange av dem når vinteren kommer. Har sett flere. Ikke skjelden står de midt i veien rett utenfor butikkdøra også ellere har parkert inn andre biler fordi de skal bare og deres tid er mere verdt enn alle andres.. Da er det ekstra morro å bare kjøre bilen til baksiden av butikken ved f.eks. lasterampen og la den stå å gå der. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pappi Skrevet 3. desember 2020 #53 Del Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Det er derfor man har motorvarmer og setter den på i god tid før man skal i butikken. Om man er inne i butikken en halvtime så blir ikke bilen gjennomfrossen hvis det ikke er bikkjekaldt. Anonymkode: 82db2...346 Takk for at du informerte 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #54 Del Skrevet 3. desember 2020 Dere som lar bilen stå å gå. Hvorfor skaffer dere ikke dere en bil med forvarming i app. Da er det bare å skru av bilen og sette på forvarming i appen når dere er inne i butikken. Elbiler har det. Også forurenser dere ikke nærmiljøet når bilen står og går.. Anonymkode: 7e442...241 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #55 Del Skrevet 3. desember 2020 Trådstarter her Bilen er enda ikke funnet, så får ikke opplyst noe mer angående den enn at politiet leter eller i hvertfall har den i baktankene hele tiden når de er ute. Har heller ikke snakket noe mer med forsikringen, men om noe skjer kan det jo hende det blir avkortning som flere av dere sier, håper bare den kommer uskadet tilbake og hvertfall ikke at det skjer en alvorlig ulykke. Ser noen av dere lurer på hvorfor jeg lot bilen stå og gå, det er pga det kun er 2,5 km til butikken, bilen har ikke det beste batteriet og for ikke å utsette motoren for unødvendig kaldstart så lot jeg bilen gå. Bilen blir ikke varm på en så kort strekning, spesielt ikke diesel, og kaldstart er ikke bra for motoren. Anonymkode: 5c63d...750 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #56 Del Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Men bidrar til luftforurensning og unødig støy. Og så er det faktisk ikke lov da. Anonymkode: 4efff...b49 Det har du helt rett i. Men så inkluderer ikke min liste med pro-argumenter noen contra-punkt heller. Diskutabelt hvor lurt dette er i dag, med alt vi vet om miljø, den teknologien vi har, og det absolutte fraværet av politi i mange distriktssamfunn. Tyveri blir ofte ikke straffeforfulgt i det hele tatt, konsekvensene er opplagte. Anonymkode: 7720a...3a6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #57 Del Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Trådstarter her Bilen er enda ikke funnet, så får ikke opplyst noe mer angående den enn at politiet leter eller i hvertfall har den i baktankene hele tiden når de er ute. Har heller ikke snakket noe mer med forsikringen, men om noe skjer kan det jo hende det blir avkortning som flere av dere sier, håper bare den kommer uskadet tilbake og hvertfall ikke at det skjer en alvorlig ulykke. Ser noen av dere lurer på hvorfor jeg lot bilen stå og gå, det er pga det kun er 2,5 km til butikken, bilen har ikke det beste batteriet og for ikke å utsette motoren for unødvendig kaldstart så lot jeg bilen gå. Bilen blir ikke varm på en så kort strekning, spesielt ikke diesel, og kaldstart er ikke bra for motoren. Anonymkode: 5c63d...750 På tide å bytte batteri eller installere motorvarmer. Liten kostnad i forhold til kraftig avkorting på forsikringsutbetalingen. Anonymkode: 82db2...346 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påkrevd Skrevet 3. desember 2020 #58 Del Skrevet 3. desember 2020 Pappi skrev (4 timer siden): Jeg bifaller ikke praksisen, men poenget er vel ganske åpenbart at bilen ikke skal bli kald. Det er ingen (nesten i hvertfall) som gjør dette om sommeren. Men alle bygdefolk er jo fryktelig opptatt av å være så mye mer praktiske enn oss «caffe latte mennesker», som de sier. Løsningen er ufattelig enkel, så jeg forstår fortsatt ikke. https://www.defa.com/no/elektrisk-bilvarme/ Trykk på en knapp et kvarter før man skal kjøre, så har man varm motor, varm kupé og isfrie vinduer. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pappi Skrevet 3. desember 2020 #59 Del Skrevet 3. desember 2020 Påkrevd skrev (1 minutt siden): Men alle bygdefolk er jo fryktelig opptatt av å være så mye mer praktiske enn oss «caffe latte mennesker», som de sier. Løsningen er ufattelig enkel, så jeg forstår fortsatt ikke. https://www.defa.com/no/elektrisk-bilvarme/ Trykk på en knapp et kvarter før man skal kjøre, så har man varm motor, varm kupé og isfrie vinduer. Vi trenger jo egentlig ikke å forstå det, vi kan observere at det er slik. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #60 Del Skrevet 3. desember 2020 Til pass for deg. Jeg får lyst ti å ripe opp biler som står på tomgang. Men så tenker jeg, nei, jeg er ikke et miljøsvin. Anonymkode: 042b3...bfa 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå