Gå til innhold

Mobberen har blitt psykolog


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Slutt å dra fra « stakkars mobberne, de har det sikkert fælt selv». Ha litt sosiale antenner kanskje, for når man bør holde kjeften sin? 

Anonymkode: 4ece0...cf1

Det er ikke jeg som skriver at de er ofre. Se på anonymkodene nederst.

Anonymkode: 2ee87...3dd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du fremstår kanskje litt gal, men jeg synes du skal gjøre det. Helt forferdelig at mobbere blir psykologer. Jeg håper at personen har vett til å be deg om unnskyldning om du tar kontakt. Noe refleksjonsnivå bør vel personen ha etter psykologistudiet?

 

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ble mye mobbet på ungdomsskolen.  Spesielt en var ille.  Det har gått endel år, men dette har preget meg i årene som har gått.   Ved en tilfeldighet fikk jeg nylig vite at denne mobberen nå har blitt psykolog.

Noe av meg ønsker ikke å se han igjen, noen gang.  En annen del ønsker at han skal få høre hva dette har gjort med meg.

Jeg har forandret meg endel siden ungdomsskolen.  ikke møttes etter det, da jeg flyttet til mannen min sitt hjemsted.

Tenker jeg kan sette opp håret, ta på briller, nå kan jeg også bruke munnbind, og han vil ikke kjenne meg igjen.  Byttet etternavn har jeg også gjort.

Regner med han vil spørre hva jeg trenger hjelp til, og jeg vil da fortelle om mobbingen, og hvordan den har preget livet mitt.

 

På slutten av samtalen, vil jeg reise meg opp,  ta av meg briller og munnbind og fortelle hvem jeg er, og at historien jeg nå har fortalt, er hvordan jeg har opplevd og hatt det etter hans mobbing av meg     

Er dette en dårlig ide, eller skal jeg gjøre det?

Anonymkode: ae502...f07

Ts. Synes du skal gjøre det jeg. Trenden er at offeret bare skal bite det i seg, og leve et halvdårlig liv med psykiske ringvirkninger. Mens mobberen får dure fram, ha det godt på skolen selv- slik at han/hun får gode nok karakterer til å komme inn på studier med høyt snitt. Mens du fikk skolegangen ødelagt, og derfor sikkert ikke gode karakterer. 
Det er helt rett at mobbere av og til blir konfrontert med hva de har gjort. Særlig når man skal sitte i en posisjon hvor man skal hjelpe andre å komme over traumer- som feks mobbing. På tide at offeret få ta sin plass- ikke bare «move on,» som liksom er det eneste rette. Legg ansvaret der det hører hjemme! 

Anonymkode: 5598b...285

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uatskillelig skrev (31 minutter siden):

Du fremstår kanskje litt gal, men jeg synes du skal gjøre det. Helt forferdelig at mobbere blir psykologer. Jeg håper at personen har vett til å be deg om unnskyldning om du tar kontakt. Noe refleksjonsnivå bør vel personen ha etter psykologistudiet?

 

Ikke forveksle utdanning med intelligens.

Anonymkode: 5598b...285

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slike folk har ofte mye større egenskaper enn en "vanlig" psykolog. De evner å forstå mye bedre ettersom de blir eldre og mer reflekterte. Å ha vært på "feil" side av dette er ting og verktøy en kan bruke til det gode senere i livet.

Anonymkode: 1da9b...da7

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uatskillelig skrev (36 minutter siden):

Helt forferdelig at mobbere blir psykologer.

Hvorfor anser du en 30åring uegnet som psykolog, basert på hva en 13-15år gammel hormonbombe med uferdig hjernestruktur og  helt ukjent livssituasjon har gjort?

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette bør du ikke gjøre, for da vil du virke ganske sprø. 

En kan aldri forvente at mobbeoffer skal forstå mobbere, men sannheten er at man er ikke den samme som ungdom og voksen. Vel, kanskje noen er, men de fleste forandrer seg jo. Du sier jo selv at du heller ikke er den samme TS, så det kan også gjelde den tidligere mobberen.

Det er lett å forstå at du syns han bør få konsekvenser, for jeg forstår at mobbere ødelegger så utrolig mye for ofre. Men hvor ansvarlig er vi som voksne for hva vi gjorde som ungdommer? Det er veldig fint når noen her om tilgivelse, men det er jo også alt de kan gjøre. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd noe lignende bare annet omsorgsyrke. Jeg ble via arbeidet mitt i endel år tvunget til å forholde meg til mobberen min. Jeg lot mao som om ingenting hadde hendt.

 

Jeg kan ikke med min beste innsikt og vilje forstå at du er villig til å utsette deg for dette.

Anonymkode: 4538d...0e4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke problemet. Så lenge psykologen gjør en god innsats på jobb er det likegyldig om vedkommende er en idiot på fritiden.

Anonymkode: 30c73...b86

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det virker som du tror dette skal være som i en film.. 

Det er synd å bli mobbet. Det er det verste som finnes. Men husk at dette er veldig mange år siden. Kanskje denne mannen opplevde en helt forferdelig barndom? Jeg var en som mobbet selv, men jeg hadde to foreldre som ruset seg, hver dag, i flere år. Jeg visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Dessverre er det veldig lett å la det gå utover de som da virker svakere enn deg. Jeg har prøvd å gjøre opp for meg, men jeg finner ikke denne jenta jeg mobbet noe sted, noe sier meg at hun har skiftet navn. Og det tenker jeg på enda og jeg er 30 år.. 

Du blir nødt til å få snakket med noen om dette, en psykolog og jeg tror neppe han er den du burde gå til.

Anonymkode: 6dda6...dc5

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg syntes det virker som du tror dette skal være som i en film.. 

Det er synd å bli mobbet. Det er det verste som finnes. Men husk at dette er veldig mange år siden. Kanskje denne mannen opplevde en helt forferdelig barndom? Jeg var en som mobbet selv, men jeg hadde to foreldre som ruset seg, hver dag, i flere år. Jeg visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Dessverre er det veldig lett å la det gå utover de som da virker svakere enn deg. Jeg har prøvd å gjøre opp for meg, men jeg finner ikke denne jenta jeg mobbet noe sted, noe sier meg at hun har skiftet navn. Og det tenker jeg på enda og jeg er 30 år.. 

Du blir nødt til å få snakket med noen om dette, en psykolog og jeg tror neppe han er den du burde gå til.

Anonymkode: 6dda6...dc5

Vel, du kan få tak i henne. Send brev til folkeregisteret, og legg ved brev i ferdig frankert konvolutt. De kan videresende. Du bagatelliserer det, men for jenta og ts kan muligheten til å forklare seg selv være det som får de til å gå videre. 

Anonymkode: 5598b...285

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at det virker irrasjonelt og supersært . Hvis du ønsker å ta hevn,  er det vel neppe det lureste å sette seg selv i et stakkarslig lys ved å kle seg ut og hoppe ut som troll i eske. Det har helt motsatt effekt av hva du ønsker. Du blir ikke tatt seriøst på den måten. Den beste hevnen er å vise han hva du har fått til i livet og at du ikke lot deg knekke.   Jeg har også opplevd at den verste mobberen utdannet seg til psykolog. Heldigvis er han en helt annen i dag.  Han er erkjenner hva hans ord og handlinger har gjort med meg og sa at han gjerne skulle ha fortiden ugjort 

Anonymkode: b811d...c24

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En eks -mobber som ksn erkjenne fortifen og som er i stand til å si unnskyld mener jeg vil si noe om han egnet i sitt omsorgsyrke eller ei.

En exmobber som ikke villig til å se og erkjenne alvorlig mobbing fra langt tilbake tror jeg er særdeles dårlig egnet i et omsorgsyrke.

 

Mobbeofferet som må forholde seg til mobberen siden i livet har førstehåndsinnsikt og den mobberen som rømmer ønsker å dekke over dette i et stilltiende maktspill.

Anonymkode: 4538d...0e4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du bli en god mobber må du jo ha litt av de samme egenskapene som en god psykolog. Du må være dyktig på å lese mennesker, forstå hva de føler, og kunne jobbe med det.

Anonymkode: 38940...f0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ikke forveksle utdanning med intelligens.

Anonymkode: 5598b...285

Korrelasjonen er særdeles høy, så det er ikke en forveksling.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ønsker å snakke med vedkommende om det som skjedde, kan du ta kontakt, men som deg selv.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sitter det altså e  gjeng med folk og forsvarer mobberen og kommer med mulige forklaringer på hvorfor han mobbet.

Hvorfor i all verden skal ikke mobberen skånes fra å få høre hvordan handlingene hans har påvirket et annet menneske?
Det spiller ingen rolle hvor mange år det har gått så lenge mobbeofferet selv sliter med det.

Jeg skulle gjerne ha vært flue på veggen ts, jeg synes du er tøff hvis du gjennomfører det.

Men jeg vil råde deg til å la ham snakke etter at du har avslørt deg. Ikke reis deg opp og gå. Dere må snakke ut begge to, først da kan du fri deg fra noe av smerten dette har påført deg.

Anonymkode: 3dd74...3af

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Her sitter det altså e  gjeng med folk og forsvarer mobberen og kommer med mulige forklaringer på hvorfor han mobbet.

Hvorfor i all verden skal ikke mobberen skånes fra å få høre hvordan handlingene hans har påvirket et annet menneske?
Det spiller ingen rolle hvor mange år det har gått så lenge mobbeofferet selv sliter med det.

Jeg skulle gjerne ha vært flue på veggen ts, jeg synes du er tøff hvis du gjennomfører det.

Men jeg vil råde deg til å la ham snakke etter at du har avslørt deg. Ikke reis deg opp og gå. Dere må snakke ut begge to, først da kan du fri deg fra noe av smerten dette har påført deg.

Anonymkode: 3dd74...3af

Hvorfor i all verden skal  mobberen skånes fra å få høre hvordan handlingene hans har påvirket et annet menneske?

Skulle det stå, kom med en ikke for mye over.

Anonymkode: 3dd74...3af

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...