Gå til innhold

Farmen kjendis 2021


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Han sa han ikke skjønte hvorfor homofile ønsket å gifte seg i kirken, da det er et homo-fiendtlig miljø. Han mente det var feil av kirken å fire på det, da det går i mot det som jo står i bibelen om at homofili er synd. Kjærlighet er kjærlighet, og det er klart homofile skal få gifte seg, men henger med på resonnementet hans jeg. Det klarer visst ikke Annikken. Det hun hører er at han er mot homofili, og det er han jo ikke 😛

Anonymkode: f8bd4...593

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Han sa han ikke skjønte hvorfor homofile ønsket å gifte seg i kirken, da det er et homo-fiendtlig miljø. Han mente det var feil av kirken å fire på det, da det går i mot det som jo står i bibelen om at homofili er synd. Kjærlighet er kjærlighet, og det er klart homofile skal få gifte seg, men henger med på resonnementet hans jeg. Det klarer visst ikke Annikken. Det hun hører er at han er mot homofili, og det er han jo ikke 😛

Anonymkode: f8bd4...593

Han har jo rett i det han sier, bibelen tar klart avstand til homofili. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristina S. skrev (3 minutter siden):

Bibelen tar også avstand fra alt seksuelt begjær utenfor ekteskapet, så hvis alle de som er "skyldige" i dette, ikke skulle få gifte seg i kirka, ville det ikke vært mange igjen.

Men sa ikke at de ikke skulle få lov, mer at han ikke skjønte hvorfor de ville, siden partene er så uenige om homofili. Hvis kirken er imot de og de ikke føler seg velkommen. Kan vel følge han litt der.

Endret av Lawyam
  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kristina S. skrev (Akkurat nå):

Ok. Jeg har ikke sett dette klippet enda, så jeg baserer meg kun på hva som er skrevet her. Men slik det ser ut, så virket uttalelsen mer dømmende enn som uskyldig undring.

Han sier mye rart, nesten som en må lure på om han prøver å provosere hele tiden, men digger han uansett, jeg. Skrue, sjarmerende skrue og et friskt pust.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg sett episoden enda så jeg skal være forsiktig med å uttale meg, men i utgangspunktet tenker jeg at det er sunt at noen tør å stille spørsmålstegn og undre seg over ting de ikke helt forstår. Det er ikke noe galt i det og hvis det kan være med på å skape gode diskusjoner/samtaler så er jo det egentlig positivt tenker jeg...

Det er mer slitsomt med folk som er livredde for å ha en mening og alltid oppfører seg ‘politisk korrekt’ i frykt for å miste popularitet... Det foregår en ‘cancel kultur’ på SM som absolutt ikke er positiv ihvertfall....


 

Anonymkode: 3503b...396

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristina S. skrev (2 timer siden):

Bibelen tar også avstand fra alt seksuelt begjær utenfor ekteskapet, så hvis alle de som er "skyldige" i dette, ikke skulle få gifte seg i kirka, ville det ikke vært mange igjen.

Men kirka tar vel ikke avstand fra disse, men ønsker de velkommen uansett hvor mange de ‘har hatt seg med’ ?!  

Anonymkode: 3503b...396

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ikke enig. Det foregår mye i kulissene som ikke blir vist på tv. Er slett ikke enig i alt Riise har sagt og gjort gjennom årene men denne Espen virker bare dum.

Anonymkode: d169f...59b

 

Ja, her tror jeg rett og slett ET har valgt å være frekk og ironisk og selvfølgelig visse JAR at det var ET som oppfordret til å sende sms den gangen for lenge siden! Men JAR har lagt det bak seg, ET rippet opp i det. Dårlig gjord og ikke noe godt menneske som gjør noe sånt. 

Anonymkode: 36d0e...c03

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha er enig med Terje her, skulle gjerne sett Øde bli valgt som storbonde bare for å se hvilket kaos det kunne blitt😂

Jeg liker Lasse godt, men virker som han kan ha øøørlite problemer med å innrømme feilvurderinger...så blir spennende å se om det blir noe gnisninger eller om ting går knirkefritt.

Anniken har overraska meg positivt egentlig, og jeg liker kanskje henne best av alle damene så langt. Og jeg er jo veldig enig når hun sier hun elsker Øde og at han er hennes favorittperson🥰 Jeg tror de klarer fint å diskutere og være uenige om ting - og fortsatt være gode venner. 
Jeg ler meg skakk bare ved tanken av å bli vekket av at Øde holder en monolog med seg selv klokka 3 om natta - i søvne😂😂  Puh😅

 

Anonymkode: 3503b...396

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cambria skrev (3 minutter siden):

Nå har jeg sett episoden og diskusjonen det snakkes om. Jeg likte diskusjonen. Jeg er uenig med Øde i at homofile ikke bør gifte seg i kirka, og liker måten den han diskuterte med problematiserte hans uttalelser på. Samtidig så synes jeg ikke han var respektløs. Jeg forstår at noen kan reagere på uttalelsene hans, og at noen kanskje også kan bli såra. Men han problematiserte hele religionen og viste seg totalt uforstående til at kristne homofile vil gifte seg i kirka, når de ifølge Bibelen ikke er velkomne til å gifte seg der. Han var tydelig på at han ikke var imot homofilt ekteskap, men ikke forstod kristelig homofilt ekteskap. Jeg synes han viste respekt og fikk godt frem undringen sin, så kan man selv velge å være enig eller uenig. 

Amen, han skjønner ikke at homofile vil gifte seg i et homofiltfientlig miljø, han er ikke imot homofilt ekteskap. tror egentlig ikke Annijor, Skjønte resonnementet 

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apis skrev (2 minutter siden):

Amen, han skjønner ikke at homofile vil gifte seg i et homofiltfientlig miljø, han er ikke imot homofilt ekteskap. tror egentlig ikke Annijor, Skjønte resonnementet 

Samtidig er jeg veldig glad for at de viste diskusjonen og at hun da eventuelt ikke forstod det og sa imot. At hun fikk frem at noen kanskje blir krenke av det han sier. For samtidig som de to var så grunnleggende uenige, holdt de seg rolige og viste respekt ovenfor hverandre (hun kalte han idiot med et smil om munnen). Den diskusjonen er det mange som kan lære av, og den ga hvertfall meg skikkelig godfølelse. 😊

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.1.2021 den 12.34):

Er Signy Fardal og hun Donna Ionna som har vært med i Farmen Kjendis før søstre?

Anonymkode: 63f82...0b3

Nei. Ikke i slekt 😅

Anonymkode: c164d...d41

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trodde kanskje Signy skulle lage drama der inne, jeg, men så langt er jeg positivt overrasket. Veldig rolig der inne nå og synes ET virker grei også. Lasse er vel nå den som muligens kan klare å irritere noen de neste dagene, antar jeg, men virker foreløpig å kunne bli en dramafri uke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristina S. skrev (12 minutter siden):

Goddag mann økseskaft. Jeg tror du må lese hva jeg skrev om igjen.

Jeg påpekte bare at kirka diskriminerer homofile, men ikke andre (bl.a de du nevner) som også da burde vært uønsket i kirka, hvis en skal følge Bibelens ord...

Anonymkode: 3503b...396

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apis skrev (1 time siden):

Amen, han skjønner ikke at homofile vil gifte seg i et homofiltfientlig miljø, han er ikke imot homofilt ekteskap. tror egentlig ikke Annijor, Skjønte resonnementet 

Ja, og jeg synes Øde stilte et egentlig meget godt spørsmål. 

"Hvorfor vil homofile gifte seg i et homofiendtlig miljø?" der det ble supplert med "ønsker du som heterofil å oppsøke og gifte deg i et hetrofiendtlig miljø?".

Øde nevnte ingenting om at han var imot homofilt ekteskap, bare diskuterte måten dem giftet seg på. Det finnes mange andre arenaer for homofile å gifte seg på uten at dem trenger å oppsøke homofiendtlige miljøer. Som religionen Kristendommen med Bibelen er/har vært (vet ikke jeg). 

Det er jo et legitimt godt spørsmål, på en så respektfull måte som du kan få det. Det må jo ga an å diskutere og snakke om homofili uten at folk går av skaftet. Er det ikke dette homofile egentlig ønsker? Å løfte homofili på agendaen?

NB: retoriske spørsmål fra meg her nå, så ingen trenger å svare på dem ;) 

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...