Gå til innhold

Får ikke åpnet bakluke på Toyota Avensis

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en 2004 Toyota Avensis stasjonsvogn, og nå når det ble minusgrader vil ikke bakluka opp. Det er ikke en mekanisk mekanisme som åpner den, men en elektronisk, man tar bare lett i håndtaket  så åpner den seg. Helt til det frøs på altså. Eller jeg har kommet borti noe så den er permanent låst. Noen som kjenner til problemet?

Anonymkode: 64e99...452

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøvd å åpne luka fra innsiden? Kan jo hende låsen gikk istykker når det frøs på og du prøvde å åpne den, tenker jeg. Hvis du får åpna den fra innsiden så kan du få kikket nærmere på låsen, evt reparert eller bytta den. 

Anonymkode: 2171a...eb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er min Fiesta på vinteren. Åpner den med sentralnøkkelen i stedet for knappen på luka

Anonymkode: 43feb...b32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Sånn er min Fiesta på vinteren. Åpner den med sentralnøkkelen i stedet for knappen på luka

Hvordan gjør du det? Får du åpnet bak med nøkkel? TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være fukt i kontakten til microbryteren, da blir det ofte problemet verre når det er kaldt. Koster nok et par tusen å få bryteren byttet på verksted

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/30/2020 at 11:41 AM, AnonymBruker said:

Hvordan gjør du det? Får du åpnet bak med nøkkel? TS

Bruker sentrallåsen og åpner bilen et par ganger samtidig som jeg trykker inn knappen bak. Da virker det som knappen på bakluka får en restart også

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bruker sentrallåsen og åpner bilen et par ganger samtidig som jeg trykker inn knappen bak. Da virker det som knappen på bakluka får en restart også

Aha, må prøve... TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/30/2020 at 1:49 AM, AnonymBruker said:

Jeg har en 2004 Toyota Avensis stasjonsvogn, og nå når det ble minusgrader vil ikke bakluka opp. Det er ikke en mekanisk mekanisme som åpner den, men en elektronisk, man tar bare lett i håndtaket  så åpner den seg. Helt til det frøs på altså. Eller jeg har kommet borti noe så den er permanent låst. Noen som kjenner til problemet?

Kjenner du en mann du kan spørre?

Anonymkode: a0379...d96

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kjenner du en mann du kan spørre?

Anonymkode: a0379...d96

Kjenner en bilmekaniker som jeg skal spørre, en hvilken som helst "mann" tror jeg kanskje ikke nytter.

Kan forøvrig melde om at problemet forsvant med en gang det ble mildere igjen. Kjipt at jeg bor i innlandet da. TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Kjenner en bilmekaniker som jeg skal spørre, en hvilken som helst "mann" tror jeg kanskje ikke nytter.

Kan forøvrig melde om at problemet forsvant med en gang det ble mildere igjen. Kjipt at jeg bor i innlandet da. TS

Samme med min. Hver gang det er under 0 grader klikker låsen. Så fort det er plussgrader funker det fint.... Har du bytta sikring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Samme med min. Hver gang det er under 0 grader klikker låsen. Så fort det er plussgrader funker det fint.... Har du bytta sikring?

Nei, vil det hjelpe? TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...