Gå til innhold

Krenket mor ang jule kalender

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner de andre mødrene veldig godt! Hva er poenget med å gi pakkekalender? En sjokoladekalender til 10kr er da mer enn bra nok!

Anonymkode: 28af7...947

• Liker 25
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg skjønner de andre mødrene veldig godt! Hva er poenget med å gi pakkekalender? En sjokoladekalender til 10kr er da mer enn bra nok!

så hun skal presses til det fordi du syns det er godt nok??

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Min venninne har laget pakke kalendere i alle år til barna sine 5 barn. Tradisjon. Hun får så mye kritikk og pes fra andre mødre pga dette. At hun legger press på andre foreldre, at barna er bortskjemte.. mer enn nok med en kiwi kalender osv. 

hva skjer med verden?? Kan ikke en mor ha de tradisjonene hun ønsker med barna sine? Hvorfor skal alle være så misunnelig og smålig at de ødelegger julegleden for henne?? 
kan ikke hun gjøre det hun vil?? Så kan andre ha sine tradisjoner? 

Anonymkode: a0319...60c

Klart hun skal lage akkurat den kalenderen og jula hun ønsker for sine unger, så kan andre mødre gjøre det samme og kjøpe kalender på Kiwi hvis det er det de ønsker.

Anonymkode: 3a801...667

• Liker 37
Skrevet

Har alltid gitt pakkekalender til min sønn, og har ikke tenkt å slutte med det. Driter i hva andre mener 

Skrevet

Jeg har lagd pakkekalender i flere år til eldstebarnet mitt, og hun kommer nok til å reagere kraftig om hun ikke får det lenger. Og når hun får, må søskene få etterhvert også. I år brukte jeg rundt 200 kr på innhold, og 2 timer på å pakke inn. Såpass er den ekstra gleden for barnet mitt verdt. 

• Liker 27
Skrevet

Hvordan går det til at en kalender blir en snakkis blant foreldre? Legger  hun det ut på insta?

Anonymkode: bdd61...b93

• Liker 26
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

så hun skal presses til det fordi du syns det er godt nok??

Klart hun skal lage akkurat den kalenderen og jula hun ønsker for sine unger, så kan andre mødre gjøre det samme og kjøpe kalender på Kiwi hvis det er det de ønsker.

Anonymkode: 3a801...667

Nei, det var ikke det jeg sa heller! Jeg sa bare hva jeg mente og driter i hva denne venninnen din gjør! Lær deg å lese!

• Liker 2
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Jeg tenker folk burde passe sine egne saker, det er opp til hver enkelt hva slags kalender de velger å gi barna sine, ingen har noe med det.

Skrevet
Catalina Culès skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker folk burde passe sine egne saker, det er opp til hver enkelt hva slags kalender de velger å gi barna sine, ingen har noe med det.

Jeg er både enig og uenig. Ingen kan pålegge noen å ikke lage pakkekalender. Men hva du gjør påvirker forventningen hos andres barn når dine barn forteller om sin kalender.

Blir litt som bursdager. Ungene er strålende fornøyde med pølser, Toro-kake og hjemmebursdag helt til de første avviker og gjør noe mer ut av det.

• Liker 16
Skrevet

Hvordan kan noe tro at de skal kunne legge føring på hva andre skal gjøre? Om hun vil lage pakkekalender eller gi en sjokoladekalender til 10 kr så er da det opp til henne. Om noen føler seg presset til å lage en pakkekalender fordi noen andre gjør det så håper jeg hvertfall at de lærer barna å ikke bli så påvirket av hva andre gjør. 

Anonymkode: cffc3...544

• Liker 12
Skrevet

Hva er poenget med å bry seg ? ALLE GJØR HVA SOM ER BEST FOR DEM. hva skjer med at mødre må blande seg så jævlig mye borti hva folk gjør. hvis noen vil lage pakkekalender så er det greit , hvis noen får en 10kr kalender så er det greit. Hvis folk virkelig føler et press fordi andre gjør noe så er det på tide Og tenke mer på seg selv og mindre på andre.

• Liker 12
Skrevet
Brunello skrev (Akkurat nå):

Jeg er både enig og uenig. Ingen kan pålegge noen å ikke lage pakkekalender. Men hva du gjør påvirker forventningen hos andres barn når dine barn forteller om sin kalender.

Blir litt som bursdager. Ungene er strålende fornøyde med pølser, Toro-kake og hjemmebursdag helt til de første avviker og gjør noe mer ut av det.

Å noen har iphone mens andre har nokia... noen barn har sekk til 2000 mens noen andre må ha en til 500. Det går ikke an å tilfredsstille andre hele tiden altså. Hva med å heller lære barna at det er greit å være forskjellige? 

Anonymkode: cffc3...544

• Liker 25
Skrevet

Sikkert de samme som klager, som gir gaver for tusenvis på selve julaften. 

• Liker 4
Skrevet

Like vanlig å lage pakkekalender som å ikke gjøre det😊 så hverken skryt eller skyt til venninna di.

Anonymkode: 71275...2d6

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvordan går det til at en kalender blir en snakkis blant foreldre? Legger  hun det ut på insta?

Anonymkode: bdd61...b93

Nei, gjør ikke det. Men hun forteller sikkert om det, og barna forteller om det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Poenget er at hun ønsker dette. Liker å lage kalendere og synes det er gøy. Barna liker det, og mulig hun er oppvokst med det samme selv. 
så du mener hun skal kjøpe en 10 kr kalender fordi andre gjør det? 

• Liker 6
Skrevet

Hun må bare lukke ørene for sånt tull. Heve seg over dem. Gud så smålig noen er. 

• Liker 8
Skrevet

Nå vet ikke jeg hvor gamle disse barna er, men her lager vi pakkekalender til 3 åringen vår. Dette er noe vi har vokst opp med å ønsker å føre videre.  Hun må derimot vente til hun kommer hjem fra barnehagen med å åpne dagens pakke. Dette gjør vi for å unngå at hun tar med seg dagens pakke i barnehagen for å «vise frem». Er ikke alle som har råd til pakkekalender, å vi ønsker ikke å bidra til noe kjøpepress, samtidig som vi ikke kommer til å la være å gi datteren vår pakkekalender fordi noen andre ikke har økonomi til det.

Anonymkode: f4c85...8d5

• Liker 5
Skrevet

Ikke rart det er krig i verden når missunnelse og sjalu om penger og alt dominerer. Uff kan ikke folk gjøre som de vil og folk passe på seg selv og ikke hva andre gjør. Blir oppgitt.

Anonymkode: 2c1e5...d0a

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...