Gå til innhold

Regler for tatoveringer og yrker.


SoWhat?

Anbefalte innlegg

Jeg har ingen tatoveringer selv, men jeg syns det kan være veldig fint. Det er jo kunst; kroppskunst, og folk som kaller det "harry% har ikke forståelse for kunst. Eller interesse. Eller kunnskap.

Men. I ulike yrker er det viktig å tenke på hvordan tatoveringer påvirker. Skal du til fks advokat eller lege, så tenker jeg at tatoveringer ikke på noen måte må ta oppmerksomheten bort fra info. Det gjelder nok andre yrker også. At oppmerksomheten må være på det som blir formidlet. Ikke at en tatovering i panna tar all oppmerksomhet for å si det sånn. 

Alle kan ha tatoveringer. Men alle kan ikke være synlige i ulike jobber. Så er diskusjonen i hvilke jobber. Men alt jeg tenker er at oppmerksomheten rundt tatovering blir fokus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at andsikt og tildels hals er de eneste områdene på kroppen som ikke kan tildekkes v/behov - så det er eneste området som er no-go for meg 😄 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ha tatoveringer uansett hvilket yrke du jobber i. At andre mennesker enten dømmer eller fokuserer på noe annet enn det du forteller, er ikke ditt problem. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker mange kirkegjengere ville reagert om presten kom med masse tatoveringer i ansiktet.

Anonymkode: f7676...64c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemorbare skrev (2 minutter siden):

Du kan ha tatoveringer uansett hvilket yrke du jobber i. At andre mennesker enten dømmer eller fokuserer på noe annet enn det du forteller, er ikke ditt problem. 

Naivt og dumt syns jeg. Folk er visuelle og klart at man som en som skal gi viktig info ikke sitter med en spektakulær tatovering i panna. Hallo. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tenker mange kirkegjengere ville reagert om presten kom med masse tatoveringer i ansiktet.

Anonymkode: f7676...64c

Prekener ingen ville hørt 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SoWhat? skrev (Akkurat nå):

Naivt og dumt syns jeg. Folk er visuelle og klart at man som en som skal gi viktig info ikke sitter med en spektakulær tatovering i panna. Hallo. 

Så om noen har mistet en arm, har en utvekst i fjeset, medfødt feil, og andre ting som ikke er "vanlig" eller "normalt", så kan ikke de jobbe med det de vil, fordi noen dømmer eller mister fokus? 

Altså hallo? Det er verken naivt eller dumt. Det er forferdelig dumt å dømme folk etter hvordan de ser ut, og enda verre skylde på de for at du ikke klarer å holde fokus. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

boblevann skrev (5 minutter siden):

Jeg tenker at andsikt og tildels hals er de eneste områdene på kroppen som ikke kan tildekkes v/behov - så det er eneste området som er no-go for meg 😄 

Er ganske enig i det. Og kanskje hender. Alt som er veldig lett synlig. For fokuset blir feil. Kun derfor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (2 minutter siden):

Naivt og dumt syns jeg. Folk er visuelle og klart at man som en som skal gi viktig info ikke sitter med en spektakulær tatovering i panna. Hallo. 

Ja, hallo ja?

At du mister fokus ved at noen ser ut på den ene eller andre måten, sier kun noe om deg, så snakk for deg selv.

Folk flest klarer da helt uten anstrengelse å høre på hva som blir formidlet uten å bli forstyrret av noe visuelt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemorbare skrev (Akkurat nå):

Så om noen har mistet en arm, har en utvekst i fjeset, medfødt feil, og andre ting som ikke er "vanlig" eller "normalt", så kan ikke de jobbe med det de vil, fordi noen dømmer eller mister fokus? 

Altså hallo? Det er verken naivt eller dumt. Det er forferdelig dumt å dømme folk etter hvordan de ser ut, og enda verre skylde på de for at du ikke klarer å holde fokus. 

Klart fokuset blir litt distrahert da også, men du kan ikke sammenlikne det. Jez. Kunst er mer i folks visuelle interesse enn en som mangler en arm. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bernardette skrev (1 minutt siden):

Ja, hallo ja?

At du mister fokus ved at noen ser ut på den ene eller andre måten, sier kun noe om deg, så snakk for deg selv.

Folk flest klarer da helt uten anstrengelse å høre på hva som blir formidlet uten å bli forstyrret av noe visuelt.

Virkelig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (Akkurat nå):

Klart fokuset blir litt distrahert da også, men du kan ikke sammenlikne det. Jez. Kunst er mer i folks visuelle interesse enn en som mangler en arm. 

Jo, det kan sammenlignes, for du bruker argumentet med å miste fokus. 

At du mister fokus er ene og alene din feil, og noe du må jobbe med. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (Akkurat nå):

Virkelig? 

Virkelig, men det er ikke akkurat noe nytt at folk er utstyrt med ulike ressurser.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bernardette skrev (Akkurat nå):

Virkelig, men det er ikke akkurat noe nytt at folk er utstyrt med ulike ressurser.

Ikke nytt at noen må være ufine heller. Sosialt reduserte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (Akkurat nå):

Ikke nytt at noen må være ufine heller. Sosialt reduserte. 

Du trenger ikke gå i forsvar fordi noen påpeker at det du mener er et sosialt handikap (altså manglende evne til å lytte hvis noen har synlig blekk på huden), kun viser seg å være ditt eget sosiale handikap.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemorbare skrev (1 minutt siden):

Jo, det kan sammenlignes, for du bruker argumentet med å miste fokus. 

At du mister fokus er ene og alene din feil, og noe du må jobbe med. 

Nei. Vi mennesker skjønner forskjell på hva som er interessant og ikke også. Har noen mister en arm. Helt uforskyldt. Tenker lite på det gitt.

Men kommer du med svære tatoveringer i ansiktet og godt synlig. Da ser jeg dem og lurer på hva f...motivet er også. Hallo

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bernardette skrev (1 minutt siden):

Du trenger ikke gå i forsvar fordi noen påpeker at det du mener er et sosialt handikap (altså manglende evne til å lytte hvis noen har synlig blekk på huden), kun viser seg å være ditt eget sosiale handikap.

Åherregud  😄 jeg elsker hatere 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde være forbrutt for kjekke menn å være lege, for jeg blir så distrahert. 

Anonymkode: 974d2...cbb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (11 minutter siden):

Naivt og dumt syns jeg. Folk er visuelle og klart at man som en som skal gi viktig info ikke sitter med en spektakulær tatovering i panna. Hallo. 

Hvor mange har du sett med spektakulær tatovering i panna? Sånn seriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amélie La Croix skrev (1 minutt siden):

Hvor mange har du sett med spektakulær tatovering i panna? Sånn seriøst.

Ikke mange. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...