Topper og daler Skrevet 28. november 2020 #21 Skrevet 28. november 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sex er ikke en menneskerettighet Anonymkode: 98579...106 Synes det tar litt vel av i denne tråden, når det blir snakk om samtykke og menneskerettigheter. Følelsen av avvisning er en grunnleggende følelse i alle mennesker. Det er en reell følelse å kjenne på. Derfor er det viktig å normalisere det trådstarter har opplevd, framfor å hausse det sånn opp. 4
Nerine_ Skrevet 28. november 2020 #22 Skrevet 28. november 2020 Alterego666 skrev (25 minutter siden): Hun spør KG om hun har en berettigelse til sex. Hun er på vei inn i en gråsone (som deler av KG samstemmer til). Nei, hun spør hva andre menn hadde tenkt/gjort. 4
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #23 Skrevet 28. november 2020 la en likens tråd til, men denne gangen snur du om handlingen til motsatt kjønn. Da får du vite hva KG synes om slik handlinger. Anonymkode: 6d7b0...d9c 3
Topper og daler Skrevet 28. november 2020 #24 Skrevet 28. november 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): la en likens tråd til, men denne gangen snur du om handlingen til motsatt kjønn. Da får du vite hva KG synes om slik handlinger. Anonymkode: 6d7b0...d9c La oss for guds skyld slippe denne barnslige «jentene mot guttene»-kranglingen. 5
Gjest Alterego666 Skrevet 28. november 2020 #25 Skrevet 28. november 2020 Nerine_ skrev (11 minutter siden): Nei, hun spør hva andre menn hadde tenkt/gjort. Fra HI: Føler meg så avvist og dum. Ikke ofte jeg tørr å gjøre slik. Han avviste meg. Sa jeg skulle få i morgen tidlig. Noe som ikke skjedde. Hun føler seg berettiget til sex fordi hun var kåt. Dette er ikke en big deal så lenge TS lar det ligge. Men det er altså slik at samtykkende sex skjer der hvor alle deltakerne har lyst på sex samtidig. At én person ikke har lyst én gang skjer i alle forhold. Den som ikke akseptere det, føler på en berettigelse.
PerG Skrevet 28. november 2020 #26 Skrevet 28. november 2020 Jeg hadde ikke avvist! Selv om sex ikke er en menneskerett som noen påpeker her, så mener jeg sex er såpass viktig i et forhold at man ikke avviser en lysten partner med mindre det er særlige årsaker til det (f.eks. sykdom o.l.). For min del vet jeg at lysten kommer og at det blir deilig for meg også, så hvorfor ikke? Men folk er forskjellige... 3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #27 Skrevet 28. november 2020 stan skrev (2 timer siden): Dere kan vel begge snakke? Det går jo an å snakke sammen. "Er du for trøtt? Jeg er kåt, skal vi ha sex?" Sammen med litt berøring kan det meste skje. Denne gangen skjedde det ikke. Jeg tror ts bare mangler erfaring i å bli avvist, og tar det mye mer personlig enn hun behøver. Hvis hun hadde gått inn i situasjonen med en plan B i hodet, og tenkt at " kanskje blir det pulings, eller kanskje blir det ikke, og begge deler er greit", så hadde det vært en ikke-sak. Å bli vekket på feil tidspunkt er skikkelig ubehagelig, og hele mannen var nok i sovemodus. Den generelle stemningen i paret har nok noe å si her, men det vet vi ikke noe om. Anonymkode: 1854b...ac1 4
Nerine_ Skrevet 28. november 2020 #28 Skrevet 28. november 2020 Alterego666 skrev (3 timer siden): Fra HI: Føler meg så avvist og dum. Ikke ofte jeg tørr å gjøre slik. Han avviste meg. Sa jeg skulle få i morgen tidlig. Noe som ikke skjedde. Hun føler seg berettiget til sex fordi hun var kåt. Dette er ikke en big deal så lenge TS lar det ligge. Men det er altså slik at samtykkende sex skjer der hvor alle deltakerne har lyst på sex samtidig. At én person ikke har lyst én gang skjer i alle forhold. Den som ikke akseptere det, føler på en berettigelse. Ja men kjære vene da, ts gjorde overhode ingenting som tilsier at ikke hun er klar over at begge parter skal samtykke. 5
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #29 Skrevet 28. november 2020 Jeg har mange års erfaring i å bli avvist; hver gang. Har ikke hatt sex på tre år (er i et hittil langvarig forhold). Man blir vant til det. Imidlertid er jeg enig med et annet innlegg som påpeker at sex er en så følsom og intim sak at det kan veldig fort bli sårt; spesielt om man har gått utenfor komfortsonen med sitt initiativ. Jeg vil tale KG midt i mot, og si meg enig at det skal være særdeles gode grunner til å avvise partneren. Det går an å gjøre en innsats for partneren og forholdet. Selvfølgelig er dette sett ut fra mitt ståsted hvor sex er noe man drømmer om og hvor et initiativ fra partneren ville vært paradis på jord. Har inntrykk at mange ivrige debattanter på dette forumet vasser i sex, og da er det naturlig at den som avviser ser på en enkel avvising som no big deal. Anonymkode: a043c...53e 2
Druid Skrevet 28. november 2020 #30 Skrevet 28. november 2020 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hadde du avvist henne eller blitt med på sex? .. hvis jeg nekter sex, kan du bestille ambulanse; jeg er mentalt syk. Menn er forskjellig. Hvordan du opplever ting, og han opplever ting, har ikke nødvendigvis en relasjon. Det er ikke sikkert du hadde blitt lykkelig med en som meg. Jeg ville heller reagert på om det var uvanlig for han, og i tilfelle finne ut hva som plager han. Hvis ikke, er det sånn han er, og den mannen du valgte.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #31 Skrevet 28. november 2020 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Har han benner, sett deg på. Har han ikke, la han gå. KG Poeten. Anonymkode: 61271...d7b Vet du at gutter og menn som blir voldtatt kan oppleve ståpikk? Ståpikk er ikke det samme som samtykkende sex. Anonymkode: 602d7...35a 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #32 Skrevet 28. november 2020 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Du la deg tidlig. Din kone kom litt senere. Du våkner i det hun kommer inn på soverommet. Hun legger seg på feil side av senga, ved siden av deg, naken. Prøver å få kontakt. Kysser deg og setter seg oppå deg. Du er våken men litt trett. Hadde du avvist henne eller blitt med på sex? Føler meg så avvist og dum. Ikke ofte jeg tørr å gjøre slik. Han avviste meg. Sa jeg skulle få i morgen tidlig. Noe som ikke skjedde. Jeg pleier å være med på sex veldig tidlig på morgenen når han vil, selv om jeg er trett. Så synes faktisk han burde vært med i går. Hva tenker dere? Har jeg lov å bli skuffet? Anonymkode: 505e5...1dd Ja selvfølgelig har du lov og bli skuffet... Hadde det vært meg hadde jeg aldri avvist, dersom jeg hadde avvist hadde min kone ringt 113 Anonymkode: 80cb9...b2c 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #33 Skrevet 28. november 2020 Du får avvise en annen gang du ikke har lyst og han vil. Lov å si nei når man ikke vil ha sex. Lov å bli skuffet om partner ikke vil. Men slik er det med den saken. Anonymkode: 760fd...538 1
Bamseklemmer Skrevet 29. november 2020 #34 Skrevet 29. november 2020 Selvfølgelig skulle vi ha hatt sex, du er jo kjærsten min❤️ og sove kan man gjøre når man blir gammel og grå🤭 1
Gjest Alterego666 Skrevet 29. november 2020 #35 Skrevet 29. november 2020 Nerine_ skrev (12 timer siden): Ja men kjære vene da, ts gjorde overhode ingenting som tilsier at ikke hun er klar over at begge parter skal samtykke. Kjære vene, faktisk..... Takk for omsorgen. Jeg tror du trenger å åpne øynene litt og lese hva jeg skriver én gang til.
Nerine_ Skrevet 29. november 2020 #36 Skrevet 29. november 2020 Alterego666 skrev (1 minutt siden): Kjære vene, faktisk..... Takk for omsorgen. Jeg tror du trenger å åpne øynene litt og lese hva jeg skriver én gang til. Nei, du åpnet med å si at hun skulle lese om samtykke. Ingenting tilsier at hun ikke tar hensyn til det, bortsett fra din tolkning da. 2
Gjest Alterego666 Skrevet 29. november 2020 #37 Skrevet 29. november 2020 Nerine_ skrev (4 minutter siden): Nei, du åpnet med å si at hun skulle lese om samtykke. Ingenting tilsier at hun ikke tar hensyn til det, bortsett fra din tolkning da. Jeg skrev at hun -særlig dersom hun følger en rekke av rådene i denne tråden- er i fare for å bevege seg inn i en gråsone ingen person bør være i.
Nerine_ Skrevet 29. november 2020 #38 Skrevet 29. november 2020 Alterego666 skrev (1 minutt siden): Jeg skrev at hun -særlig dersom hun følger en rekke av rådene i denne tråden- er i fare for å bevege seg inn i en gråsone ingen person bør være i. Ts kjenner sin partner best, og vet nok hvor grensene går. Hun spurte kun om andres menn tanker.
Baker Harepus Skrevet 29. november 2020 #39 Skrevet 29. november 2020 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Du la deg tidlig. Din kone kom litt senere. Du våkner i det hun kommer inn på soverommet. Hun legger seg på feil side av senga, ved siden av deg, naken. Prøver å få kontakt. Kysser deg og setter seg oppå deg. Du er våken men litt trett. Hadde du avvist henne eller blitt med på sex? Føler meg så avvist og dum. Ikke ofte jeg tørr å gjøre slik. Han avviste meg. Sa jeg skulle få i morgen tidlig. Noe som ikke skjedde. Jeg pleier å være med på sex veldig tidlig på morgenen når han vil, selv om jeg er trett. Så synes faktisk han burde vært med i går. Hva tenker dere? Har jeg lov å bli skuffet? Anonymkode: 505e5...1dd Ja, du har lov til å bli skuffet.
Gjest Alterego666 Skrevet 29. november 2020 #40 Skrevet 29. november 2020 Nerine_ skrev (3 minutter siden): Ts kjenner sin partner best, og vet nok hvor grensene går. Hun spurte kun om andres menn tanker. Da er det påfallende at hun søker råd på KG. Nå har hun fått mitt råd, og jeg er ferdig med denne tråden.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå