Gå til innhold

Til menn, hvis din kone


Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sex er ikke en menneskerettighet

Anonymkode: 98579...106

Synes det tar litt vel av i denne tråden, når det blir snakk om samtykke og menneskerettigheter. Følelsen av avvisning er en grunnleggende følelse i alle mennesker. Det er en reell følelse å kjenne på. Derfor er det viktig å normalisere det trådstarter har opplevd, framfor å hausse det sånn opp. 

  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Alterego666 skrev (25 minutter siden):

Hun spør KG om hun har en berettigelse til sex. Hun er på vei inn i en gråsone (som deler av KG samstemmer til).

Nei, hun spør hva andre menn hadde tenkt/gjort. 

  • Liker 4
Skrevet

la en likens tråd til, men denne gangen snur du om handlingen til motsatt kjønn. Da får du vite hva KG synes om slik handlinger.

Anonymkode: 6d7b0...d9c

  • Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

la en likens tråd til, men denne gangen snur du om handlingen til motsatt kjønn. Da får du vite hva KG synes om slik handlinger.

Anonymkode: 6d7b0...d9c

La oss for guds skyld slippe denne barnslige «jentene mot guttene»-kranglingen. 

  • Liker 5
Gjest Alterego666
Skrevet
Nerine_ skrev (11 minutter siden):

Nei, hun spør hva andre menn hadde tenkt/gjort. 

Fra HI:

Føler meg så avvist og dum. Ikke ofte jeg tørr å gjøre slik. Han avviste meg. Sa jeg skulle få i morgen tidlig. Noe som ikke skjedde. 

Hun føler seg berettiget til sex fordi hun var kåt. Dette er ikke en big deal så lenge TS lar det ligge. Men det er altså slik at samtykkende sex skjer der hvor alle deltakerne har lyst på sex samtidig.

At én person ikke har lyst én gang skjer i alle forhold. Den som ikke akseptere det, føler på en berettigelse.

Skrevet

Jeg hadde ikke avvist!

Selv om sex ikke er en menneskerett som noen påpeker her, så mener jeg sex er såpass viktig i et forhold at man ikke avviser en lysten partner med mindre det er særlige årsaker til det (f.eks. sykdom o.l.). For min del vet jeg at lysten kommer og at det blir deilig for meg også, så hvorfor ikke? Men folk er forskjellige...

  • Liker 3
Skrevet
stan skrev (2 timer siden):

Dere kan vel begge snakke? 

Det går jo an å snakke sammen. "Er du for trøtt? Jeg er kåt, skal vi ha sex?" 

Sammen med litt berøring kan det meste skje. 

Denne gangen skjedde det ikke. Jeg tror ts bare mangler erfaring i å bli avvist, og tar det mye mer personlig enn hun behøver.  Hvis hun hadde gått inn i situasjonen med en plan B i hodet, og tenkt at " kanskje blir det pulings, eller kanskje blir det ikke, og begge deler er greit",  så hadde det vært en ikke-sak.   Å bli vekket på feil tidspunkt er skikkelig ubehagelig,  og hele mannen var nok i sovemodus. 

Den generelle stemningen i paret har nok noe å si her, men det vet vi ikke noe om. 

Anonymkode: 1854b...ac1

  • Liker 4
Skrevet
Alterego666 skrev (3 timer siden):

Fra HI:

Føler meg så avvist og dum. Ikke ofte jeg tørr å gjøre slik. Han avviste meg. Sa jeg skulle få i morgen tidlig. Noe som ikke skjedde. 

Hun føler seg berettiget til sex fordi hun var kåt. Dette er ikke en big deal så lenge TS lar det ligge. Men det er altså slik at samtykkende sex skjer der hvor alle deltakerne har lyst på sex samtidig.

At én person ikke har lyst én gang skjer i alle forhold. Den som ikke akseptere det, føler på en berettigelse.

Ja men kjære vene da, ts gjorde overhode ingenting som tilsier at ikke hun er klar over at begge parter skal samtykke. 

  • Liker 5
Skrevet

Jeg har mange års erfaring i å bli avvist; hver gang. Har ikke hatt sex på tre år (er i et hittil langvarig forhold). Man blir vant til det. 
Imidlertid er jeg enig med et annet innlegg som påpeker at sex er en så følsom og intim sak at det kan veldig fort bli sårt; spesielt om man har gått utenfor komfortsonen med sitt initiativ. Jeg vil tale KG midt i mot, og si meg enig at det skal være særdeles gode grunner til å avvise partneren. Det går an å gjøre en innsats for partneren og forholdet. Selvfølgelig er dette sett ut fra mitt ståsted hvor sex er noe man drømmer om og hvor et initiativ fra partneren ville vært paradis på jord. Har inntrykk at mange ivrige debattanter på dette forumet vasser i sex, og da er det naturlig at den som avviser ser på en enkel avvising som no big deal. 

Anonymkode: a043c...53e

  • Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hadde du avvist henne eller blitt med på sex? 

.. hvis jeg nekter sex, kan du bestille ambulanse; jeg er mentalt syk. 
 

Menn er forskjellig. Hvordan du opplever ting, og han opplever ting, har ikke nødvendigvis en relasjon. Det er ikke sikkert du hadde blitt lykkelig med en som meg.

Jeg ville heller reagert på om det var uvanlig for han, og i tilfelle finne ut hva som plager han. Hvis ikke, er det sånn han er, og den mannen du valgte.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Har han benner, sett deg på.

Har han ikke, la han gå.

KG Poeten.

Anonymkode: 61271...d7b

Vet du at gutter og menn som blir voldtatt kan oppleve ståpikk? Ståpikk er ikke det samme som samtykkende sex. 

Anonymkode: 602d7...35a

  • Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Du la deg tidlig. Din kone kom litt senere. Du våkner i det hun kommer inn på soverommet. Hun legger seg på feil side av senga, ved siden av deg, naken. Prøver å få kontakt. Kysser deg og setter seg oppå deg. Du er våken men litt trett. Hadde du avvist henne eller blitt med på sex? 
Føler meg så avvist og dum. Ikke ofte jeg tørr å gjøre slik. Han avviste meg. Sa jeg skulle få i morgen tidlig. Noe som ikke skjedde. 
Jeg pleier å være med på sex veldig tidlig på morgenen når han vil, selv om jeg er trett. Så synes faktisk han burde vært med i går. 
 

Hva tenker dere? Har jeg lov å bli skuffet? 

Anonymkode: 505e5...1dd

Ja selvfølgelig har du lov og bli skuffet... Hadde det vært meg hadde jeg aldri avvist, dersom jeg hadde avvist hadde min kone ringt 113

Anonymkode: 80cb9...b2c

  • Liker 1
Skrevet

Du får avvise en annen gang du ikke har lyst og han vil.

 

Lov å si nei når man ikke vil ha sex. Lov å bli skuffet om partner ikke vil. Men slik er det med den saken. 

Anonymkode: 760fd...538

  • Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig skulle vi ha hatt sex, du er jo kjærsten min❤️ og sove kan man gjøre når man blir gammel og grå🤭

  • Liker 1
Gjest Alterego666
Skrevet
Nerine_ skrev (12 timer siden):

Ja men kjære vene da, ts gjorde overhode ingenting som tilsier at ikke hun er klar over at begge parter skal samtykke. 

Kjære vene, faktisk.....

Takk for omsorgen. Jeg tror du trenger å åpne øynene litt og lese hva jeg skriver én gang til.

Skrevet
Alterego666 skrev (1 minutt siden):

Kjære vene, faktisk.....

Takk for omsorgen. Jeg tror du trenger å åpne øynene litt og lese hva jeg skriver én gang til.

Nei, du åpnet med å si at hun skulle lese om samtykke. Ingenting tilsier at hun ikke tar hensyn til det, bortsett fra din tolkning da. 

  • Liker 2
Gjest Alterego666
Skrevet
Nerine_ skrev (4 minutter siden):

Nei, du åpnet med å si at hun skulle lese om samtykke. Ingenting tilsier at hun ikke tar hensyn til det, bortsett fra din tolkning da. 

Jeg skrev at hun -særlig dersom hun følger en rekke av rådene i denne tråden- er i fare for å bevege seg inn i en gråsone ingen person bør være i.

Skrevet
Alterego666 skrev (1 minutt siden):

Jeg skrev at hun -særlig dersom hun følger en rekke av rådene i denne tråden- er i fare for å bevege seg inn i en gråsone ingen person bør være i.

Ts kjenner sin partner best, og vet nok hvor grensene går. 

Hun spurte kun om andres menn tanker. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Du la deg tidlig. Din kone kom litt senere. Du våkner i det hun kommer inn på soverommet. Hun legger seg på feil side av senga, ved siden av deg, naken. Prøver å få kontakt. Kysser deg og setter seg oppå deg. Du er våken men litt trett. Hadde du avvist henne eller blitt med på sex? 
Føler meg så avvist og dum. Ikke ofte jeg tørr å gjøre slik. Han avviste meg. Sa jeg skulle få i morgen tidlig. Noe som ikke skjedde. 
Jeg pleier å være med på sex veldig tidlig på morgenen når han vil, selv om jeg er trett. Så synes faktisk han burde vært med i går. 
 

Hva tenker dere? Har jeg lov å bli skuffet? 

Anonymkode: 505e5...1dd

Ja, du har lov til å bli skuffet. 

Gjest Alterego666
Skrevet
Nerine_ skrev (3 minutter siden):

Ts kjenner sin partner best, og vet nok hvor grensene går. 

Hun spurte kun om andres menn tanker. 

Da er det påfallende at hun søker råd på KG. 
 

Nå har hun fått mitt råd, og jeg er ferdig med denne tråden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...