Gå til innhold

Lar du adventsstaker/stjerner stå på hele tiden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenker da på de med led  pære. Jeg er redd for brann, og trekker alltid ut kaffetrakter, vannkoker osv etter bruk. Blir alltid overrasket når jeg er hjemme hos folk der de står i hele tiden. Så nå når adventspynten er kommet opp, er jeg usikker på hva jeg skal gjøre. Hva gjør dere?

Anonymkode: b0cdd...827

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tar ut kontakten om natta og hvis jeg skal være lenge borte fra huset. Sikkert litt "hysterisk", men det er det jeg gjør.

Anonymkode: 8ca5a...b94

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lar adventsstjerner 5 stk stå på hele tiden. Og tre lamper i vinduskarmer. Det er stort sett noen i nærheten. (Gård) 

Anonymkode: 09b56...ad9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Føsleguri
byråkrati skrev (30 minutter siden):

Man signaliserer jo at huset er tomt om man slår av alt mens man er borte, tenker jeg. Fritt frem for innbruddstyver

Bor i blokk litt opp i etasjene med låst ytterdør, så akkurat det bekymrer jeg meg ikke for.

Endret av Føsleguri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her står alle adventslysene på hele tiden. Sjekker de jevnlig at det ikke er noe varmgang.

Anonymkode: e6748...7ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slår av et par papirstjerner og en stake før jeg går å legger meg. Resten står på.

Når jeg drar ut av huset slår jeg ikke av noe. Orker ikke være overhysterisk for at huset skal begynne å brenne når jeg ikke er hjemme. Har jo også LED overalt, og dem er ikke akkurat kjent for å ta fyr. 

Anonymkode: 44811...15b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slår ikke av noe. Men papirstjerner sjekker jeg gjevnlig. 

Anonymkode: fd40e...9fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føsleguri skrev (54 minutter siden):

Bortsett fra lyslenken ute slår jeg av alt om natten og når jeg er borte. 

Jeg gjør det samme! 

Anonymkode: 1453f...9eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Står på hele døgnet inne. De blir ikke varme. Utebelysningen slår jeg av i dagslys.

Anonymkode: 634a0...678

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slår av alt om natten bortsett fra stjerna jeg har led i. Drar alt ut av kontakten når jeg drar på jobb for da er hunden alene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi slår av alt bortsett fra utebelysningen. Dumt hvis det skulle ta fyr. Stoler ikke på julebelysning innendørs. Har hatt venner som har opplevd at det begynte å brenne i nyinnkjøpt adventsstake da de var på jobb. 

Anonymkode: 85b4e...9ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her står alt på hele tiden. Fra i morgen til 20. dag jul. Inne og ute. Har valgt å ikke ha stjerner av papir. Jeg føler det generelt er mye enklere å gjøre det nå enn forhold til før mtp LED vs glødepærer. Varmgang fra selve pæren en en saga blott og det medfører igjen mye mindre slitasje på sokkelen etc. Man skal selvfølgelig ikke bruke noe utstyr (Inkludert skjøteledninger ol)  som ser suspekt ut enten man er hjemme eller ikke.

Det eneste unntaket er juletreet når det kommer opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gjør jeg ikke.  Jeg skiller mellom advent og jul, og følger den gamle skikken om nøysomhet i adventstiden. 

I adventstiden er stjernene og adventsstaken tent ca mellom kl 16 og 22.  (Fra det blir mørkt ute, og til vi legger oss)

Det er først når julen kommer at lysene er tent hele dagen og kvelden (ikke på natten hos oss, på grunn av dyrene som sover dårlig når det står lys på).

Anonymkode: 99e68...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...