Gå til innhold

Man må ikke bli glad pga andre skal få barn.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I norge er man som kjent ganske kontrollert, om hvordan du skal være.

Du skal automatisk synes det er hyggelig at noen venter barn, alt dette sees jo kun fra en side. Egoismen til foreldrene som velger dette,

Tenker ikke på det stakkars menneske som skal ut i livet, å leve i en ekstrem verden som blir galere og galere.

Klarer ikke glede meg over at noen skal få et barn, sorry.

Ser på det med stor sorg, har dyp empati med det stakkars menneske som skal leve.

Anonymkode: cdd89...b4c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

O.G. skrev (Akkurat nå):

Hvorfor ikke bare bli glad på folks vegne?

Den hersketeknikken der blir for dum.

Det handler om å forstå livet, hvordan ting egentlig fungerer.

Anonymkode: cdd89...b4c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler i så fall om hvordan du forstår livet. Personlig kunne det ikke falle meg inn å synes synd på et menneske som skal bli født, jeg synes at livet med sine opp og nedturer er fantastisk, og skulle gjerne ha opplevd både barndom og ungdomstid på nytt. Selvfølgelig, blir du født i et lutfattig eller krigsherjet land stiller saken seg annerledes, men selv der har vel folk en viss livsglede. 

Men selvfølgelig, man MÅ ikke bli glad på andres vegne om de venter barn. Men man kan jo likevel si noe hyggelig for å dele gleden deres, selv om den ikke er din. 

Du høres fryktelig pessimistisk ut, og livet blir ikke akkurat noe kjekkere å leve om man er det.. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det koster svært lite å smile og  si "Så hyggelige nyheter. Gratulerer så mye"

Anonymkode: a7739...14e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det koster svært lite å smile og  si "Så hyggelige nyheter. Gratulerer så mye"

Anonymkode: a7739...14e

Falske mennesker tenker på denne måten.

Anonymkode: cdd89...b4c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maggi2 skrev (3 minutter siden):

Det handler i så fall om hvordan du forstår livet. Personlig kunne det ikke falle meg inn å synes synd på et menneske som skal bli født, jeg synes at livet med sine opp og nedturer er fantastisk, og skulle gjerne ha opplevd både barndom og ungdomstid på nytt. Selvfølgelig, blir du født i et lutfattig eller krigsherjet land stiller saken seg annerledes, men selv der har vel folk en viss livsglede. 

Men selvfølgelig, man MÅ ikke bli glad på andres vegne om de venter barn. Men man kan jo likevel si noe hyggelig for å dele gleden deres, selv om den ikke er din. 

Du høres fryktelig pessimistisk ut, og livet blir ikke akkurat noe kjekkere å leve om man er det.. 

Jeg er realistisk som menneske, alltid positiv.

Det er jo veldi egoistisk å ta dette valget, at et menneske skal leve. Så skal samfunnet/livet stille masse krav til deg.

Så ja, jeg forstår mye mer enn gjennomsnittet. 

Anonymkode: cdd89...b4c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du synes synd på alle barna du ser ute? Og tenker med en gang at mødrene er noen egoistiske drittsekker? At de burde tatt abort eller at alle burde sterilisere seg? 

Det er helt greit at du mener verden bare blir galere og galere, og jeg har mine tanker sjøl, men veit såpass at ikke alle tenker sånn, og noen trives faktisk med livet og gjerne vil ha flere å elske og oppdra. 😊 

Jeg tenker at mange frivillige barnløse er veldig påprakkende med egne meninger, og at de har en veldig negativ holdning til de som velger annerledes. 

Ikke rart verden blir som den blir, at noen velger å få barn eller ikke, er vitterlig ikke min sak så lenge de er lykkelige 😊

Anonymkode: ab7a4...e3d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

 

Det er helt greit at du mener verden bare blir galere og galere, og jeg har mine tanker sjøl, men veit såpass at ikke alle tenker sånn, og noen trives faktisk med livet og gjerne vil ha flere å elske og oppdra. 😊 

 

Anonymkode: ab7a4...e3d

Så lenge du ikke stiller noen krav til dine barn så, med utdannelse eller at de skal klare seg økonomisk. Er du som har ansvaret.

Anonymkode: cdd89...b4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så lenge du ikke stiller noen krav til dine barn så, med utdannelse eller at de skal klare seg økonomisk. Er du som har ansvaret.

Anonymkode: cdd89...b4c

Der er jeg faktisk enig. Jeg kommer nok til å oppmuntre dem til studier og jobb, at de dyrker sine interesser hva nå det enn er, men at de alltid har meg. De har ikke bedt om å bli født og de skal alltid være mitt ansvar. Det slutter ikke bare fordi de blir myndige. 

Anonymkode: ab7a4...e3d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Den hersketeknikken der blir for dum.

Det handler om å forstå livet, hvordan ting egentlig fungerer.

Anonymkode: cdd89...b4c

Det går an å være høflig, selv om andre har et annet syn enn deg. Jeg ønsker meg heller ikke barn, men jeg klarer å glede meg over andre sin glede for det. Er også glad for at det kommer nye hender inn til arbeidslivet, for det trenger vi virkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å gjøre noe selv for at verden skal bli bedre, ts :) Ingen kan gjøre alt, men alle kan gjøre noe! Og om alle gjør noe så tror jeg vi kan klare mye. Hva har DU gjort i dag for at verden skal bli bedre?

Anonymkode: 973b9...243

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

føler dette er en trolletråd, noen som kjeder seg litt vell mye og bare prøver å få dagen til å gå ved å få reaksjon fra andre. 

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Tenker ikke på det stakkars menneske som skal ut i livet, å leve i en ekstrem verden som blir galere og galere.

Altså så du synes synd på barnet? Du vet du har vært barn selv og når du på en måte skriver sånn så sier du at du synes synd på deg selv:) Jeg forstår det godt! Kan umulig være lett å være den bitre personen som ikke klarer å være glad på andres vegne, som ikke klarer å se det positive ved livet, som ikke klarer å forstå at vi lever bare en gang og derfor bør man gjøre det beste ut av det eller som ikke forstår at vi lærer av våre feil og livet generelt er opp-og nedturer

Anonymkode: 2ec1f...e9d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo spesielt å ikke kunne glede seg på andres vegne. For mange er det å få barn det største i livet. Jeg tror du kan ha godt av å jobbe litt med deg selv. Jeg skjønner at du ikke har det så greit selv, og overfører dine opplevelser og følelser til andre. Og det er leit. Vi lever bare en gang, og det er opp til oss selv hva vi vil gjøre med livet vårt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke bli glad inni deg, nei, men om du ikke greier late som om du er glad på deres vegne, er du snart venneløs ;)

Du har helt ufattelig dårlige antenner om du ikke klarer fake glede på andres vegne engang. 

Anonymkode: 41c08...325

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Den hersketeknikken der blir for dum.

Det handler om å forstå livet, hvordan ting egentlig fungerer.

Anonymkode: cdd89...b4c

Hva med din narsissisme, du som åpenbart tror du har fasiten på livet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Anbefaler deg å gjøre noe selv for at verden skal bli bedre, ts :) Ingen kan gjøre alt, men alle kan gjøre noe! Og om alle gjør noe så tror jeg vi kan klare mye. Hva har DU gjort i dag for at verden skal bli bedre?

Anonymkode: 973b9...243

Jeg skal ikke gjøre noe for verden.

Jeg kan heller ikke gjøre noe.

Verden er ødelagt av forbrukersamfunnet, kapitalismen og teknologien.

Anonymkode: cdd89...b4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klagenfurt skrev (42 minutter siden):

Hva med din narsissisme, du som åpenbart tror du har fasiten på livet?

Heldigvis er jeg ikke det.

Har ikke fasiten på livet, men jeg er evnen til å se hvordan vi lever.

Anonymkode: cdd89...b4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

føler dette er en trolletråd, noen som kjeder seg litt vell mye og bare prøver å få dagen til å gå ved å få reaksjon fra andre. 

Altså så du synes synd på barnet? Du vet du har vært barn selv og når du på en måte skriver sånn så sier du at du synes synd på deg selv:) Jeg forstår det godt! Kan umulig være lett å være den bitre personen som ikke klarer å være glad på andres vegne, som ikke klarer å se det positive ved livet, som ikke klarer å forstå at vi lever bare en gang og derfor bør man gjøre det beste ut av det eller som ikke forstår at vi lærer av våre feil og livet generelt er opp-og nedturer

Anonymkode: 2ec1f...e9d

Jeg er ikke bitter, er bare et menneske som har evne til å se.

Anonymkode: cdd89...b4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...