Sullamitt Skrevet 25. november 2020 #1 Del Skrevet 25. november 2020 Hei! Jeg vet ikke helt om denne er innafor å lage her, vi har ingen planer om å gå aktivt inn for babylaging med el-tester og sånne ting, ihvertfall ikke i nærmeste fremtid. Denne dagboken kommer nok til å bli ganske uinteressant for de fleste, men jeg hopper ut i det likevel tenker jeg. I dag har jeg tatt min siste p-pille etter å ha brukt de i 6 år. Har ingen planer om å starte på ny prevensjon, så det blir spennende å se hva som skjer! Tenkte jeg skulle fortelle hvordan min p-pilleslutt blir, og kanskje det blir noe aktiv prøving etterhvert. Håper jeg kommer raskt inn i syklus, men det får vi nå se. Vanligvis skulle jeg tatt neste pille neste torsdag, som blir 3. desember, men det skal jeg altså ikke. Jeg er skikkelig spent! Denne dagboken kan gå begge veier, enten skjer det ingenting, så det ikke blir noe å skrive om, ellers skjer det noe som er verdt å skrive om.. GO! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noddi Skrevet 26. november 2020 #2 Del Skrevet 26. november 2020 Spennende Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sullamitt Skrevet 3. desember 2020 Forfatter #3 Del Skrevet 3. desember 2020 Noddi skrev (På 26.11.2020 den 8.54): Spennende Lykke til! Tusen takk☺️ Fikk «mensen» til vanlig tid mandag, akkurat som forventet. Har ligget nede med migrene siden tirsdag morgen, som fortsatt holder på😢 Krysser fingrene for at jeg er nogenlunde bra i morgen. Ellers håper jeg at kanskje slutten på hormonene gjør migrenen litt bedre. I dag er altså dagen jeg skulle begynt et nytt brett med piller, men den gang ei. Pleier å ta den på kvelden, så på lørdag er jeg ikke lenger trygg🤭 Synes det er litt rart at samboer ikke har nevnt det med et ord. Har prøvd å hinte til fler ganger at nå er det bare en uke igjen på brettet, nå tar jeg siste pille... Men han sier bare «Jah». Menn altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sullamitt Skrevet 9. desember 2020 Forfatter #4 Del Skrevet 9. desember 2020 En uke har gått siden jeg skulle tatt første pille på nytt brett. Jeg føler meg mye bedre på flere måter. Jeg har hatt et evig tankekjør som plutselig har stilnet veldig. Tidligere var jeg irritert på bittesmå ting hele tiden, men nå har jeg nesten ikke vært irritert på flere dager. Jeg har også fått økt sexlyst, og i tillegg har jeg blitt mindre fysen og hatt mindre sultfølelse. Foreløpig veldig positivt å være uten hormoner. Krysser fingre for at det fortsetter sånn!😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sullamitt Skrevet 12. desember 2020 Forfatter #5 Del Skrevet 12. desember 2020 Jeg vet ikke om noen her leser dette, men prøver meg med et spørsmål. Ekle detaljer: I dag når jeg tørket meg var det noe veldig klissete på papiret. Helt gjennomsiktig. Har ikke hatt sånn type utflod på p-pillen. Var bare littegranne. Kan dette være eggløsningsslim? Hvis du tenker på en normal syklus så er det rundt nå jeg skulle hatt eggløsning iforhold til sist blødning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillra Skrevet 12. desember 2020 #6 Del Skrevet 12. desember 2020 Hei! Denne dagboken har jeg ikke sett før nå blir spennende å følge med her! jeg tenker at det er absolutt mulig. Selv har jeg opplevd eggløsningsslim både ved eggløsning og når jeg ikke hr eggløsning - jeg sliter med å skille det i fra hverandre hos meg. tenker at hvis du er usikker så anbefaler jeg eggløsningstester. Jeg sluttet på p pillene i slutten av juli og fikk første EL i midten av september. Så kan ta tid men kan også skje med engang. Er det som er så veldig kjedelig at man aldri kan sammenligne seg med andre da alle opplever det forskjellig. Jeg satser på at du har EL nå - det hadde vært fantastisk 😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sullamitt Skrevet 12. desember 2020 Forfatter #7 Del Skrevet 12. desember 2020 Lillra skrev (4 timer siden): Hei! Denne dagboken har jeg ikke sett før nå blir spennende å følge med her! jeg tenker at det er absolutt mulig. Selv har jeg opplevd eggløsningsslim både ved eggløsning og når jeg ikke hr eggløsning - jeg sliter med å skille det i fra hverandre hos meg. tenker at hvis du er usikker så anbefaler jeg eggløsningstester. Jeg sluttet på p pillene i slutten av juli og fikk første EL i midten av september. Så kan ta tid men kan også skje med engang. Er det som er så veldig kjedelig at man aldri kan sammenligne seg med andre da alle opplever det forskjellig. Jeg satser på at du har EL nå - det hadde vært fantastisk 😍 Så koselig du titter innom. Har fulgt med på din dagbok, og krysser fingrene for deg selv om jeg ikke viser meg🙈🤞🏻 Som jeg skrev i HI(?? ser mange skriver det for første innlegg, men er ikke sikker på hva det betyr), dette kommer ikke til å bli noe typisk dagbok med el-tester og sånt, men synes det er litt gøy å dele. Spesielt hvis det faktisk blir noe baby etterhvert, så har jeg noe å se tilbake på. Samtidig kan jeg spørre om spørsmål hvis det er ting jeg lurer på, og det er kjekt❤️ Det jeg håper på er jo at jeg bare går rett i syklus, har alltid vært så nervøs for å plutselig få mensen uten å være forberedt med bind😂 Så hvis det er EL jeg har nå, så betyr jo det at kroppen jobber rett. Men jeg har ingen tester da. Det blir spennende å se om 2 uker, om mensen kommer da eller om jeg må leve med et par klussemåneder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillra Skrevet 12. desember 2020 #8 Del Skrevet 12. desember 2020 Så koselig at du har fulgt med!❤️ åja beklager det fikk jeg ikke med meg 😅 men så utrolig god tankegang å klare å holde seg unna testene haha! Tror du kommer til å bli mindre stresset enn mange av oss andre haha! Så ja blir veldig spennende å se om 2 uker❤️ Jeg tenker forøvrig å gjøre det samma som deg hvis det ikke går bra denne gangen hos meg. Da skal jeg prøve å legge ifra meg EL testene i noen måneder og se hvordan de fungerer for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sullamitt Skrevet 13. desember 2020 Forfatter #9 Del Skrevet 13. desember 2020 Lillra skrev (14 timer siden): Så koselig at du har fulgt med!❤️ åja beklager det fikk jeg ikke med meg 😅 men så utrolig god tankegang å klare å holde seg unna testene haha! Tror du kommer til å bli mindre stresset enn mange av oss andre haha! Så ja blir veldig spennende å se om 2 uker❤️ Jeg tenker forøvrig å gjøre det samma som deg hvis det ikke går bra denne gangen hos meg. Da skal jeg prøve å legge ifra meg EL testene i noen måneder og se hvordan de fungerer for meg. Det skaper kanskje mye unødvendig stress med mye testing, men allikevel er det jo greit å ha god oversikt da tenker jeg, hvis man ønsker en graviditet så fort som mulig😄 Hvilke vitaminer bør jeg ta egentlig? Har «kronisk» lav D-vitamin, har hatt det siden jeg var rundt 12 år, er ikke så glad i sola😂 Så jeg bør ta tilskudd av det. Også har jeg hatt en del for lav folat de siste par årene, og det anbefales jo uansett, så det må jeg ha. Jeg spiser mye grønnsaker, men er ikke noe flink til å få i meg fisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillra Skrevet 13. desember 2020 #10 Del Skrevet 13. desember 2020 Før jeg ble gravid tok jeg kun folat. Etter hvert begynte jeg med B6 da jeg slet med kort lutealfase. Fikk dog kun prøvd det i en syklus og det var den der jeg ble gravid. metter at jeg ble gravid tar jeg både omega, multivitaminer og fortsetter selvfølgelig med folat. Multivitaminer har både jod og jern så satser på at det er nok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sullamitt Skrevet 13. desember 2020 Forfatter #11 Del Skrevet 13. desember 2020 Lillra skrev (1 time siden): Før jeg ble gravid tok jeg kun folat. Etter hvert begynte jeg med B6 da jeg slet med kort lutealfase. Fikk dog kun prøvd det i en syklus og det var den der jeg ble gravid. metter at jeg ble gravid tar jeg både omega, multivitaminer og fortsetter selvfølgelig med folat. Multivitaminer har både jod og jern så satser på at det er nok Takk for tips, tror jeg kjøper meg en boks med multivitaminer, den har både folsyre og D-vitaminer, pluss mye annet kroppen ikke har vondt av😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sullamitt Skrevet 28. desember 2020 Forfatter #12 Del Skrevet 28. desember 2020 Over 2 uker siden sist jeg skrev noe, men det skjer ikke så mye annet spennende enn at jeg har venta på mensen. Og den kom faktisk i dag! Helt til normal tid. Da er jeg spent på hvor lenge det kommer til å vare, og om det fortsetter å komme til normal tid. Dette er da den første ordentlige blødningen etter ppilleslutt. Noe annet som er skjedd er at jeg har begynt å fått mye smerter nederst i magen. Det går litt opp og ned på smerteskalarn, men gjør mye vondt. Lurer på hva det kan være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sullamitt Skrevet 2. januar 2021 Forfatter #13 Del Skrevet 2. januar 2021 Nå er det gått 5 uker uten p-piller. Synes tiden går fort😂 Det har jo både vært jul og nyttår da, så det gir mening. Tenkte jeg skulle lage en liten oppsummering over hvordan det har vært så langt. Blir mye gjentagelse av det jeg har skrevet før. Sluttet altså for 5 uker siden, og fikk den siste pilleblødningen til normal tid, 5 dager etter siste pille. Halvannen uke etter slutt merket jeg stor bedring i humøret mitt. Sluttet å irritere meg over alt og alle. Mye negative tanker ble også borte, og jeg klarte å glede meg over mye mer enn tidligere. Samtidig har jeg fått mye bedre avføring og mye mindre luft i magen til samboers store glede😂 Fikk også noe helt ekstremt ømme brystvorter, og det gjør enda litt vondt😅 Ca 2,5 uker etter slutt fikk jeg noe jeg tror var eggløsningsslim som varte 2 dager. Veldig positivt overrasket. Jeg vet ikke om dette faktisk var eggløsning, men jeg lever i troen. Fikk også ekstreme magesmerter disse dagene. Var så ille at jeg vurderte å dra på legevakta, men ga seg heldigvis. Nå på mandag fikk jeg mensen helt til normal tid, som var ferdig i går. Og nå er det spennende å se om det kommer nytt slim neste helg🤞🏻 Jeg er storfornøyd med å slutte på hormoner, og kommer aldri til å gå tilbake til den typen prevensjon! GODT NYTTÅR! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sullamitt Skrevet 13. juni 2021 Forfatter #14 Del Skrevet 13. juni 2021 Jeg var veldig dårlig til dette å skrive dagbok, men nå som vi endelig har begynt på ordentlig å prøve så tenkte jeg å oppdatere igjen. Det er kjekt å ha litt støtte i denne nervepirrende tiden. Vi har vært litt frem og tilbake av praktiske årsaker, men forrige syklus kjørte vi på. Det er strengt tatt ikke en prøvedagbok nå heller, siden vi nå er gravid. Men jeg er så innmari nervøs at jeg ikke føler for å lage meg noe graviddagbok. Jeg laget tråden «sterke mensensmerter 3+5, dårlig tegn?» eller noe sånt. Jeg vet ikke hvordan man linker tråder, så jeg bare oppsummerer alt i tråden + alt fra eggløsningsdagen og til i dag. Jeg hadde eggløsningssmerter lørdag 28. mai, så tenker eggløsning var enten den dagen, eller kanskje søndag. Vi kjørte på på lørdag, og håpet på det beste. På mandag 30. hadde jeg kraftige menssmerter på morgenen. Og på tirsdag 31. fikk jeg såre brystvorter, noe jeg ikke har hatt tidligere sykluser. Så det skjedde noe allerede da. Fikk også den heftigste runden med sopp jeg har hatt, det var enten et tegn, eller det var helt tilfeldig. Den neste uken besto av det samme; såre brystvorter og menssmerter av og på. Nå på fredag 11. juni fikk jeg min første positive test, har også testet positivt i går og i dag. Men jeg har vært veldig nervøs disse par dagene, fordi jeg har hatt veldig kraftige smerter, noen ganger så vondt at jeg ikke klarer stå ordentlig. Samtidig har det vært litt blod blandet med utflod med en merkelig konsistens. Jeg tør ikke håpe for mye for tidlig. Er egentlig ganske negativ, for jeg vil ikke glede meg til noe som kanskje blir borte. Fredag 11. juni. RFSU strimmel. Lørdag 12. juni. Metode+ test tidlig. Søndag 13. juni. Metode+ test tidlig. Søndag 13. juni. CB digital. I deg er jeg akkurat 4 uker på vei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dame1989 Skrevet 13. juni 2021 #15 Del Skrevet 13. juni 2021 Det at du får positiv digital 2-3 så tidlig som det går ann er jo et veldig bra tegn synes jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sullamitt Skrevet 13. juni 2021 Forfatter #16 Del Skrevet 13. juni 2021 (endret) Dame1989 skrev (1 time siden): Det at du får positiv digital 2-3 så tidlig som det går ann er jo et veldig bra tegn synes jeg Jeg håper, håper, håper det🤞🏻Jeg tok en RFSU strimmel på onsdag forrige uke, og den var helt blenda, også har jeg lest at på cb digital 2-3 så fanger den opp 153 mlU/ml, så det er vel en fin stigning det? Men hvis jeg regner litt; det skal ca doble seg annenhver dag. Hvis jeg tar 153, og deler det ned til onsdag, så burde det vært rundt 38 mlU/ml da, så da burde det jo egentlig vært en svak strek på RFSU strimmel som er 25 mlU/ml sensitiv. Huffameg, jeg overtenker alt🙊 Endret 13. juni 2021 av Sullamitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sullamitt Skrevet 14. juni 2021 Forfatter #17 Del Skrevet 14. juni 2021 4+1 Har ikke blødd noe mer siden i går morges, krysser fingrene for at det holder seg sånn! Har fortsatt en del stikninger nederst i magen. Spesielt hvis jeg hoster eller løfter noe tungt. Fikk time hos jordmor 6+3, altså om 1 uke og 2 dager. Spent på hvordan det blir🙊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sullamitt Skrevet 16. juni 2021 Forfatter #18 Del Skrevet 16. juni 2021 4+3 Veldig fornøyd med hvordan streken er økt i farge🤩 Har ikke blødd noe mer. Eneste plagene nå er at puppene mine er grusomt ømme!😂 Og litt kvalmebølger. Jeg er spent på fortsettelsen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sullamitt Skrevet 20. juni 2021 Forfatter #19 Del Skrevet 20. juni 2021 5+0 Da har jeg tatt mine siste tester for denne gang☺️ Metode+ test tidlig. Sterkere teststrek enn kontrollstrek😀 Tok denne når jeg måtte opp i natt. CB digital. Hadde tenkt å spare denne, for jeg har lest at mange ikke får 3+ før noen dager etter 5+0, så jeg tok ikke denne i natt. Men jeg klarte ikke dy meg når jeg sto opp igjen, og det ble 3+🥳 Jeg har vært litt frem og tilbake om jeg skal bestille TUL eller ikke, og tror jeg har kommet frem til at jeg skal bestille når jeg har passert 10 uker. Symptomene jeg har nå er bittelitt kvalme og veldig veldig trøtt😴😴 Og fremdeles ømme pupper🙊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sullamitt Skrevet 27. juni 2021 Forfatter #20 Del Skrevet 27. juni 2021 6+0 Vet ikke hvordan jeg skal klare å holde ut i 40 uker!😂 Tiden går så innmari tregt, og jeg er så nervøs for at det skal gå galt. Hadde aldri trodd det skulle være så slitsomt å få en positiv test. Går på do flere ganger om dagen bare for å se at jeg ikke har blødd. I dag kom det et bitteliten dråpe med blod. Det var så lite at det nesten er ikke-eksisterende, men jeg er nervøs.. Bare 3 dager til første time med jordmor. Jeg vet ikke om noen egentlig leser dette, men prøver meg; hva er det som skjer på første time med jordmor? Og må jeg ha med urinprøve? Har ikke fått noen annen informasjon enn innkallelsen. Symptomene er det samme som sist uke. Hadde håpt at det skulle dukke opp litt skikkelig kvalme, bare for å ha et sterkt tegn på at jeg er gravid. Men må kanskje være litt forsiktig med hva jeg ønsker meg også😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå