Gå til innhold

Sullamitt’s «prøve»-dagbok


Sullamitt

Anbefalte innlegg

Hei! Kjenner veldig godt til frykten du føler på, og at tiden går svæææært sakte! Prøv å trøst deg med at det er veldig vanlig å spotte litt i graviditeten. Og at tiden vil gå litt fortere når du har kommet til andre trimester ☺️

Jeg hadde ikke min første jordmortime før i uke 13, så er litt usikker på hva som skjer der for deg nå. Men jeg hadde første legetime i uke 7. Da hadde jeg med urinprøve, legen fylte ut helsekortet for gravide, hun målte blodtrykk, også snakket vi litt om hva man bør holde seg unna av matvarer og slikt som gravid 😊 Vil råde deg til å ta med urinprøve i vesken. Så gir du den til jordmor hvis hun ber om det. Hvis ikke kaster du den bare senere 😉

Jeg ønsket meg selv kvalme, av samme grunner som deg. Angret bittert da den kom i uke 7! 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Juss-jenta skrev (1 time siden):

Hei! Kjenner veldig godt til frykten du føler på, og at tiden går svæææært sakte! Prøv å trøst deg med at det er veldig vanlig å spotte litt i graviditeten. Og at tiden vil gå litt fortere når du har kommet til andre trimester ☺️

Jeg hadde ikke min første jordmortime før i uke 13, så er litt usikker på hva som skjer der for deg nå. Men jeg hadde første legetime i uke 7. Da hadde jeg med urinprøve, legen fylte ut helsekortet for gravide, hun målte blodtrykk, også snakket vi litt om hva man bør holde seg unna av matvarer og slikt som gravid 😊 Vil råde deg til å ta med urinprøve i vesken. Så gir du den til jordmor hvis hun ber om det. Hvis ikke kaster du den bare senere 😉

Jeg ønsket meg selv kvalme, av samme grunner som deg. Angret bittert da den kom i uke 7! 😂

Takk for kommentar😃

Jeg gleder meg veldig til jeg kommer meg over 12 uker, hvis det går denne gangen. Har hatt så enormt vondt i magen det siste døgnet. Skikkelig menssmerter. Våknet flere ganger i natt av det. Men det er ingen stor blødning da, så jeg krysser alt jeg har for at det bare er ting som strekker seg i magen som forårsaker smertene🤞🏻

Er jeg litt tidlig ute til jordmor?😂 Tar med meg en urinprøve👍🏻 Jeg er så spent på timen. Er redd for det kan bli mye snakk om vekt, siden jeg har ganske høy bmi. Men det må jeg bare tåle. De vil bare det beste for meg og barnet☺️ 
 

Jeg har sett at mange angrer seg for ønsket om kvalme, men er det ikke litt kjekt å kjenne på et symptom selv om kvalme er grusomt?🤣

Har merket at jeg har supernese da, det er litt morsomt. Har til vanlig veldig dårlig luktesans, så er gøy å kjenne lukter jeg aldri har tenkt over før. Måtte skynde meg vekk fra osteavdelingen på meny, for det var en så enormt kvalmenes lukt der😂 Og noen ganger lukter noe skikkelig godt, mens andre ganger lukter det samme skikkelig dritt. Merkelig at det er mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sullamitt skrev (1 time siden):

Men det er ingen stor blødning da, så jeg krysser alt jeg har for at det bare er ting som strekker seg i magen som forårsaker smertene🤞🏻

Er jeg litt tidlig ute til jordmor?😂 Tar med meg en urinprøve👍🏻 Jeg er så spent på timen. Er redd for det kan bli mye snakk om vekt, siden jeg har ganske høy bmi. Men det må jeg bare tåle. De vil bare det beste for meg og barnet☺️ 
 

Jeg har sett at mange angrer seg for ønsket om kvalme, men er det ikke litt kjekt å kjenne på et symptom selv om kvalme er grusomt?🤣

Har merket at jeg har supernese da, det er litt morsomt. 

Jeg håper det kun er ting som strekkes jeg også, det er jo positivt at du ikke har sett noe mer blod! 💛

Jeg hadde gjerne gått til jordmor tidligere! Men de hadde ikke ledig før i uke 13. Så om du har fått time allerede nå er jo det bare supert! Det kommer nok veldig an på jordmoren hva gjelder snakk om vekt. Har hørt litt diverse historier. Men meget mulig hun vare nevner det og sier at dere må passe litt på ☺️

Man føler seg uten tvil gravid når man er kvalm! Men foretrekker ømme pupper og hyppig tissing jeg da 😂 Slet selv med overaktiv luktesans! Samboer lærte fort at sminkekoster måtte vente noen måneder 😝

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+3

Da var første time med jordmor unnagjort, og det var helt perfekt! Kjempehyggelig dame😍 Hun sa så fint at hun ikke brydde seg så mye om hva som sto på vekta, men at jeg fikk god oppfølging og svar på alle mine spørsmål. Også fikk jeg henvisning til poliklinikken for oppfølging der. Jeg vet ikke hvilken uke det er vanlig å få komme inn på poliklinikken?

Jeg er i hvert fall strålende fornøyd med første møte😄

Jeg vil fortsette å ha dagboken min her til jeg har vært på TUL rundt uke 9, for da føler jeg meg en smule tryggere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at første møte med jordmor gikk fint! 😍 Og så deilig at hun ikke hang seg opp i vekten din! 

Hva gjelder poliklinikken så har jeg ikke noe svar på det. Håper noen andre her vet litt mer☺️

Nå er det ikke lenge til du får se lille på TUL. Så nyt dagene frem til det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gikk ganske fort, og jeg fikk tildelt time til poliklinikken da jeg er 12 uker. Det sto så lite informasjon i brevet, så tror jeg må ringe før timen å høre hva de egentlig skal gjøre da🙈

Jeg må prøve å slappe av å bare nyte ja. Har fortsatt masse smerter nederst i magen, jeg håper det gir seg snart, for det gjør meg veldig bekymret😂😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...