Gå til innhold

Yrker man tjener godt på som ikke er kjedelig?


Karoline1907

Anbefalte innlegg

Vil gjerne tjene 700 000+, men er så kjipt om jeg synes jobben min er kjedelig når det er omtrent hver dag i året. Noen forslag? Vet det er individuelt selvfølgelig, men hvilke yrker kunne dere tenkt dere? :)  (Jeg er skoleflink, men tar ikke realfag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Karoline1907 skrev (1 time siden):

Vil gjerne tjene 700 000+, men er så kjipt om jeg synes jobben min er kjedelig når det er omtrent hver dag i året. Noen forslag? Vet det er individuelt selvfølgelig, men hvilke yrker kunne dere tenkt dere? :)  (Jeg er skoleflink, men tar ikke realfag)

hvordan i alle dager kan vi vite det? er jo ikke slik at alle yrker er gøye eller kjedelige for alle. uansett så er det alltid noe som er mer kjedelig med jobben enn andre oppgaver. 

Anonymkode: bf634...ca9

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt inntrykk er at det er nettopp godt betalte jobber som ikke er kjedelige. Jeg er sivilingeniør, superspennende å jobbe med teknologi og mange flinke mennesker!

Anonymkode: b8310...5cb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heismontør. Dette er vel såpass spennende at det ikke blir kjedelig.

Anonymkode: 37a07...a51

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Heismontør. Dette er vel såpass spennende at det ikke blir kjedelig.

Anonymkode: 37a07...a51

Å være heismontør må jo være opp og ned dager *dårlig humor* 😂

Anonymkode: 255f4...8ef

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mitt inntrykk er at det er nettopp godt betalte jobber som ikke er kjedelige. Jeg er sivilingeniør, superspennende å jobbe med teknologi og mange flinke mennesker!

Anonymkode: b8310...5cb

TS tar ikke realfag da... Men hun bør kanskje vurdere det.

 

Så kriteriene er en ikke kjedelig jobb og lønn på 700 000 ++

Noen halvseriøse forslag:

  • Verdensberømt forfatter.
  • Realitystjerne.
  • Filmstjerne.
  • Oppfinner.

 

Og et litt mer seriøst svar:

  • Jurist.
  • Flygeleder (sjekk krav om realfag).

 

Men hva som er spennende for deg er litt vanskelig å svare på. Hva legger du i ordet spennende TS?

Anonymkode: e11ce...f1f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

TS tar ikke realfag da... Men hun bør kanskje vurdere det.

 

Så kriteriene er en ikke kjedelig jobb og lønn på 700 000 ++

Noen halvseriøse forslag:

  • Verdensberømt forfatter.
  • Realitystjerne.
  • Filmstjerne.
  • Oppfinner.

 

Og et litt mer seriøst svar:

  • Jurist.
  • Flygeleder (sjekk krav om realfag).

 

Men hva som er spennende for deg er litt vanskelig å svare på. Hva legger du i ordet spennende TS?

Anonymkode: e11ce...f1f

Bare sånn at jeg ikke blir deprimert av jobben når omtrent hver eneste dag av livet handler om jobben :(  Føler juss høres tørt ut, men kan godt være jeg hadde likt selve det å jobbe som det, men vet ikke hvordan jeg skal vite det liksom før jeg har blitt det, men er jo LITT arbeid man må legge inn før man kommer dit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anestesilege eller kirurg. Krever realfag i så fall. Men veldig spennende. 

Anonymkode: 6a679...66c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste eiendomsmeglere tjener bra, og mange eiendommer selger seg selv i et hett boligmarked. Men tror de jobber mye

Anonymkode: a8103...23f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel være sektleder da. Da trenger du bare manipulere menigheten til å gi deg penger.

Men for å gi deg forslag så må du jo fortelle hva du er interessert i. Hjelper liksom ikke å si at du er skoleflink og ikke tar realfag.

Anonymkode: 43f77...38a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Senior innkjøper/kontraktsansvarlig så ligger du på 800+ i året. Ta en utdannelse innen innkjøp, start å jobbe som innkjøper og jobb deg oppover til senior/kontraktstilling.

Anonymkode: a7651...d62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Må vel være sektleder da. Da trenger du bare manipulere menigheten til å gi deg penger.

Men for å gi deg forslag så må du jo fortelle hva du er interessert i. Hjelper liksom ikke å si at du er skoleflink og ikke tar realfag.

Anonymkode: 43f77...38a

Må være innmari karismatisk, da.

Anonymkode: bb8d9...c84

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Samordnet opptak er ikke før i april. Så hvorfor oppretter du førti tråder om dette? Det finnes veldig få jobber der du tjener godt uten å måtte jobbe (hardt) for pengene. 

Penger er heller ikke alt her i livet. 

Hva med å ta et år på folkehøgskole dersom du er så usikker på valget? Eventuelt militæret? Det finnes også massevis av tester på nett i forhold til yrkesvalg. De videregående skolene har vel også yrkesveiledere? Alternativt kan du betale for å gå til en privat, det finnes i de store byene. 

Anonymkode: d5260...7b0

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Senior innkjøper/kontraktsansvarlig så ligger du på 800+ i året. Ta en utdannelse innen innkjøp, start å jobbe som innkjøper og jobb deg oppover til senior/kontraktstilling.

Anonymkode: a7651...d62

Må det være en master eller holder det med en annen type spesialisering?

Anonymkode: f05cb...b8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...