Gå til innhold

Ektemann har tatt av varslingene på telefonen sin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min ektemann var utro for 4 år siden. Han tok da av alle varslingene på sin mobiltelefon. Jeg oppdaget utroskapen selv, siden han ikke sa det til meg. Han la seg heller ikke flat og ba om unnskyldning.  Jeg oppdaget for 1 pr siden, at han har tatt av varslingene på mobiltelefonen sin nå også. På hans Facebook har har gjort sånn at jeg ikke ser hans venneliste. Dette har han gjort fordi han ikke vil at jeg eller noen andre skal se vennelisten hans. Han har alltid hatt den åpen, inntil siste 6 mnd. Dette er kanskje tåpelig å legge seg bort i, men jeg reagerer på det.  Vi er i 30/40 årene, vi har vært sammen i mange år, har barn sammen.  Noen tips eller råd. Jeg har ikke sagt noe til ham, og er snill og grei mtp barna. Mvh ts.

Anonymkode: 71894...8d2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger tips og råd når han har vært utro før? 

Enten akseptere du at han er utro eller så forlater du han. Veldig enkelt. Du vet svaret på det selv. 

Skrevet
shash90 skrev (12 minutter siden):

Du trenger tips og råd når han har vært utro før? 

Enten akseptere du at han er utro eller så forlater du han. Veldig enkelt. Du vet svaret på det selv. 

Huff, du har et grusomt syn på mennesker. Det kan være andre årsaker. Det eneste rette er vel å spørre han ?

Ikke avslutte et forhold med en så dum årsak som at telefonen ikke piper ? 

For et dårlig råd du gir.

• Liker 10
Skrevet

I denne saken tenker jeg at det også ulmer i noe og at man ikke er et grusomt menneske som tenker i de baner. Tvert imot vil jeg tro det er ganske naturlig npr man har opplevd utroskap, og i noen tilfeller er det slik at utroskapen er en del av personen - i så fall må man ta et valg, familien med risikoen for sidesprang eller å gå. 

• Liker 22
Skrevet
HansErik skrev (49 minutter siden):

Huff, du har et grusomt syn på mennesker. Det kan være andre årsaker. Det eneste rette er vel å spørre han ?

Ikke avslutte et forhold med en så dum årsak som at telefonen ikke piper ? 

For et dårlig råd du gir.

Du er ganske naiv. 

Skrevet
shash90 skrev (7 minutter siden):

Du er ganske naiv. 

Nei der tar du feil. Men og det eneste rette er jo å spørre han. 

Har blitt sviktet før, det er da minst 20 andre tegn du merker også.

Jeg så de ikke, men ble lurt ja.

Derfor, spør den det gjelder, ingen her på forumet kan si noe om hva årsaken er.

Ikke du heller .

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min ektemann var utro for 4 år siden. Han tok da av alle varslingene på sin mobiltelefon. Jeg oppdaget utroskapen selv, siden han ikke sa det til meg. Han la seg heller ikke flat og ba om unnskyldning.  Jeg oppdaget for 1 pr siden, at han har tatt av varslingene på mobiltelefonen sin nå også. På hans Facebook har har gjort sånn at jeg ikke ser hans venneliste. Dette har han gjort fordi han ikke vil at jeg eller noen andre skal se vennelisten hans. Han har alltid hatt den åpen, inntil siste 6 mnd. Dette er kanskje tåpelig å legge seg bort i, men jeg reagerer på det.  Vi er i 30/40 årene, vi har vært sammen i mange år, har barn sammen.  Noen tips eller råd. Jeg har ikke sagt noe til ham, og er snill og grei mtp barna. Mvh ts.

Det man vennelisten hans om man ikke er venn med han? Ser noen andre vennelisten, at du er den eneste som ikke får se?

Anonymkode: 61943...f4b

Skrevet

Dette ville vært nok til å gi meg en dårlig følelse med mindre han nevnte noe om det. Jeg har også blitt irritert på notifications og slått mesteparten av, men det har vært etter å ha nevnt det i bisetninger flere ganger til partner, typ «æsj, jeg blir så distrahert av alle disse som popper opp og med min ADD bør jeg kanskje bare slå dem av» og etterhvert fulgte jeg mitt eget råd. Her høres det ut som han har gjort det uten å si noe? 

Ellers ville jeg kikket på hvordan sexlivet er, om det er noen endring der de siste 6 mnd, enten høyere seksualdrift eller lavere. Er han mye borte fra hjemmet? Bedriftsreiser? Sene kvelder? 

Anonymkode: 40d8d...8db

• Liker 10
Skrevet (endret)
HansErik skrev (7 timer siden):

Nei der tar du feil. Men og det eneste rette er jo å spørre han. 

Har blitt sviktet før, det er da minst 20 andre tegn du merker også.

Jeg så de ikke, men ble lurt ja.

Derfor, spør den det gjelder, ingen her på forumet kan si noe om hva årsaken er.

Ikke du heller .

Ut fra beskrivelsen til TS lukter det utroskap. Jeg leste gjennom linjene. Du burde bli flinkere til å legge sammen 1+1. historikk har mye å si, og den gjentagende adferd hans er ikke gode tegn... 

Endret av shash90
Gjest Alterego666
Skrevet

Det er bare jobben som plinger på min telefon (som strengt tatt er deres). For andre ting sjekker jeg telefonen når det er anledning til det. Slik regulerer jeg min bruk av SoMe i stedet for omvendt.

Min partner er veldig fornøyd med at min fokus vedvarer ved aktiviteter IRL.

Skrevet

Jeg har sagt at jeg har problemer med å stole på ham, siden han har hørt utro. Da synes jeg at han kan forstå meg. Jeg har problemer med å stole på han, og jeg gjør ikke det når jeg kjenner etter. Det er ikke det at jeg går i gjennom telefonen hans heller, men når han har tatt bort varslingene( som han også gjorde mens han var utro), så liker jeg det dårlig. Han har tatt av varslingene på alt av some, og det gjorde han aldri før utroskapen. Han jobber offshore, så han er borte fra hjemmet vårt en del. Han har i tillegg alltid telefonen i lommen, og det kan umulig være behagelig. Han sier det er bare en vane. Men det tror ikke jeg. Takk for svarene deres. Beklager rotete tekst.. ts

• Liker 11
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg har sagt at jeg har problemer med å stole på ham, siden han har hørt utro. Da synes jeg at han kan forstå meg. Jeg har problemer med å stole på han, og jeg gjør ikke det når jeg kjenner etter. Det er ikke det at jeg går i gjennom telefonen hans heller, men når han har tatt bort varslingene( som han også gjorde mens han var utro), så liker jeg det dårlig. Han har tatt av varslingene på alt av some, og det gjorde han aldri før utroskapen. Han jobber offshore, så han er borte fra hjemmet vårt en del. Han har i tillegg alltid telefonen i lommen, og det kan umulig være behagelig. Han sier det er bare en vane. Men det tror ikke jeg. Takk for svarene deres. Beklager rotete tekst.. ts

Nei, her er det så mange blinkende røde lyd at det føles som julepynten er hengt opp. Høres ut som om du må velge mellom å spørre ham direkte og velge å tro på at han snakker sant dersom han sier nei, eller sette grenser for deg selv og kreve åpenhet og endring (og være beredt på å gå dersom han ikke kan gi deg den nødvendige bekreftelsen i form av endret oppførsel)

Anonymkode: 40d8d...8db

• Liker 9
Skrevet

Det høres kjent ut! Opplevde akkurat det samme med min x. Desverre så viste det seg at han hadde en grunn til å holde varslene skjult. Han var utro så det holdt. Jeg hadde forlangt at han tok på varslene, og viste deg alt. Både venner på face o.l. Kan jo hende fyren har sjekke apper og diverse annet snusk, han prøver å skjule også! 

Anonymkode: 3db0f...903

• Liker 5
Skrevet

Det er ikke rart at du blir urolig av dette når det var nettopp dette mønsteret du så da han faktisk var utro.

• Liker 16
Skrevet

Jeg har en masete jobb der kollegaer diskuterer konstant på pm. Skrur av alle varsler når jeg er ferdig på jobb. Deilig for hele familien 

• Liker 2
Skrevet

Er det noen flere ting du stusser på? Har han plutselig endret rutiner i forhold til jobb og liknende? Eller i forhold til deg? Blitt mer avvisende? Eller omvendt, overøser deg med blomster? 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har skjult venneliste fordi jeg har ei venninne som begynte å legge til alle vennene mine selv om hun ikke kjente de. Har ikke giddet å åpne det igjen senere. Ingen har noe med hvem jeg er venner med.

Jeg har skrudd av lydvarsler på alt unntatt ringing og SMS (ungene sender SMS siden de ikke har Facebook messenger). Jeg opplever at det er vanskelig å la være å plukke opp telefonen når den plinger. Utrolig stressende. Merker jeg er mer tilstede og avslappet når jeg ikke vet om jeg har fått meldinger eller mail før jeg sjekker det selv.

Når det gjelder mannen din, TS, så ville jeg nok sett på historikken. Dette virker jo som noe som gjentar seg. Ikke alle fortjener en ny sjanse. Spesielt ikke når de ikke fortalte om utroskapen av eget initiativ.

Anonymkode: 451cd...a53

• Liker 2
Skrevet

Siden han gjentar noe han gjorde for mange år siden så høres det ut som han er i gang med dritt igjen...synes du burde snoke om du har muligheten, men nytter det egentlig? Hadde kanskje vært best å bi kvitt han siden han ikke elsker deg lenger...

Anonymkode: db3f3...62b

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...