Gå til innhold

Ektemann har tatt av varslingene på telefonen sin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

HansErik skrev (På 24.11.2020 den 9.35):

Huff, du har et grusomt syn på mennesker. Det kan være andre årsaker. Det eneste rette er vel å spørre han ?

Ikke avslutte et forhold med en så dum årsak som at telefonen ikke piper ? 

For et dårlig råd du gir.

 

Enig at hun bør spørre han. Men uansett når man alt har vært gjennom utroskap en gang, og han i stedet for å forstå hva sånt gjør med parteren og legge til rette for åpenthet og tillit, igjen skjuler ting for partneren, så vitner det om utrolig lite forståelse for partneren. Han oppfører seg dritt sammenom han faktisk er utro eller ikke denne gangen.

TS. hva sier han når du forteller hvor usikker dette gjør deg? har han sagt hvorfor han velger å skjule vennelisten? Hvis han ikke kan gi deg et svar som gir det tillit til at du kan stole på han så skal du si det til han. Vær ærlig med at dette bryter deg ned. det skal ikke være sånn i et forhold. Og du skal ikke godta det bare av hensyn til barna. Du fortjener bedre. Ikke bli i et forhold der han stadig bryter din tillit. Tenk på hva barna også lærer av det å se en mor finne seg i alt å bli overkjørt av en far som gjør som han vil. Vil du at de skal gå inn i samme type forhold? Eller skal de lære å stå opp for seg selv og sine følelser? Selv om de ikke skjønner og vet alt som skjer så fanger de opp mye, Mye mer enn man tror.

Anonymkode: 6d882...3f8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 24.11.2020 den 9.17):

Min ektemann var utro for 4 år siden. Han tok da av alle varslingene på sin mobiltelefon. Jeg oppdaget utroskapen selv, siden han ikke sa det til meg. Han la seg heller ikke flat og ba om unnskyldning.  Jeg oppdaget for 1 pr siden, at han har tatt av varslingene på mobiltelefonen sin nå også. På hans Facebook har har gjort sånn at jeg ikke ser hans venneliste. Dette har han gjort fordi han ikke vil at jeg eller noen andre skal se vennelisten hans. Han har alltid hatt den åpen, inntil siste 6 mnd. Dette er kanskje tåpelig å legge seg bort i, men jeg reagerer på det.  Vi er i 30/40 årene, vi har vært sammen i mange år, har barn sammen.  Noen tips eller råd. Jeg har ikke sagt noe til ham, og er snill og grei mtp barna. Mvh ts.

Anonymkode: 71894...8d2

Du sier at han ikke la seg flat eller ba om unnskyldning for utroskapen... Hvorfor er du da fortsatt gift med han?

Anonymkode: 25523...419

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Man er bare utro om man er i et forhold som ikke er bra, eller som man ikke trives i.
har dere det ikke bra sammen, er det ikke verdt å holde sammen for "barnas del".

Anonymkode: 32fb6...e28

Dette er litt feil. Ja, sannsynligheten for utroskap kan øke om man ikke har det bra i forholdet man er i. Men det er mange i ulykkelige forhold som aldri ville vært utro. Og det finnes folk som er utro selv om der er i forhold de er lykkelige i og ikke ønsker å avslutte. Noen er notorisk avhengig av spenningen og vil alltid ha noe på gang. Noen havner i en situasjon en gang som fører til at man er utro og angrer som pokker etterpå. Men når utroskap pågår over tid, og den utro ikke legger seg flat i etterkant, da er det ingen grunn til å tro at han vil la være å gjøre det igjen. Han syns jo tydelig at det han har gjort ikke er klandreverdig.

Anonymkode: 6d882...3f8

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HansErik skrev (På 25.11.2020 den 8.48):

Men du mener det ikke er noen vits i å spørre han ? 

Historikken sier han er utro, så da er det bare å bryte basert på historien, og ikke på fakta om nåværende situasjon ?

Det du sier er at en som har gjort en feil, alltid vil gjenta den ?

Dette bryter med grunnleggende prinsipper i alt ellers i samfunnet.

Og med sunn fornuft.

Du baserer vel uttalelsene og rådene dine på egne erfaringer og bitterhet ?

For enhver fornuftig person, forstår at eneste veien til å finne ut bakgrunnen, er å spørre han.

Et godt ordtak å ta med seg, for så vidt et godt verdigrunnlag også.

Snakk med hverandre, IKKE OM HVERANDRE .

Hvis han har en god forklaring, har han sikkert ingen problemer med å la henne gjennomgå telefonen. har han det ikke, så er et brudd basert på fakta.

For fakta trumfer spekulasjoner og idioti.

 

 

 

 

 

Kjenner at jeg ikke gidder å svare deg mer. Enkelte vil være dørmatte, men det trengs det også. Godt at vi er forskjellige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

shash90 skrev (36 minutter siden):

Kjenner at jeg ikke gidder å svare deg mer. Enkelte vil være dørmatte, men det trengs det også. Godt at vi er forskjellige. 

Alltid slik at når argumentene ikke holder angriper man personen, ikke meningen 🙂 Den mest brukte av 5 Hersketeknikker !

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når skal man lære at; er partner utro en gang (ikke engangs hendelse i fylla) så er det 90,9% sannsynlig at vedkommende er det igjen. 

Anonymkode: 8e321...e03

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har mobilen hovedsakelig på lydløs mye av tiden fordi brrrp meg her og pling meg der gir meg fnatt  >_< 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HansErik skrev (3 timer siden):

Alltid slik at når argumentene ikke holder angriper man personen, ikke meningen 🙂 Den mest brukte av 5 Hersketeknikker !

Er også hersketeknikk når du sier at jeg ikke har argumenter. Jeg orker ikke bruke tiden min på en som mener noe helt annet enn meg. Det nyter ikke å diskutere, særlig i det temaet her. Jeg tror på én gang utro, alltid utro. Samtidig mener jeg alle andre som ikke tror på det lever med løgner. Takk for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har kode på tlf sin. Han har den alltid i lommen, men legger han den fra seg( som ikke er sp ofte) så legger han den aldri langt fra seg selv. I går kveld, tok jeg den og spurte han hva koden var. Han lurte på hva jeg skulle med den. Jeg svarte at jeg inne fant min telefon så jeg ville låne hans for å ringe til min telefon. Han tok fra meg telefonen og sa han kunne ringe selv. Han ble veldig defensiv også. Jeg liker dette dårlig. Jeg kan også si at jeg aldri tar telefonen hans uten videre, men siden jeg er rett han er utro så blir jeg usikker. Siden vi har et helt liv sammen, så vet jeg ikke hvorfor vi er sammen lenger. Fortjener jeg ikke bedre? Jeg aner ikke.. :( ts

Anonymkode: 71894...8d2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

shash90 skrev (21 timer siden):

Er også hersketeknikk når du sier at jeg ikke har argumenter. Jeg orker ikke bruke tiden min på en som mener noe helt annet enn meg. Det nyter ikke å diskutere, særlig i det temaet her. Jeg tror på én gang utro, alltid utro. Samtidig mener jeg alle andre som ikke tror på det lever med løgner. Takk for meg. 

Ja jeg sier du ikke har argumenter når du angriper personen og hva denne tror på eller ikke tror på, fremfor å ta saken og argumenterer på den. Det står jeg på til Dovre faller eller noe 🙂

Det er ikke en Hersketeknikk :

En hersketeknikk er en teknikk som blir brukt for å herske over enkeltpersoner eller grupper. Psykolog Ingjald Nissen utarbeidet «de fem hersketeknikkene»: usynliggjøring, latterliggjøring, tilbakeholdelse av informasjon, fordømmelse uansett hva du gjør og påføring av skyld og skam.20. sep. 2016

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HansErik skrev (7 timer siden):

Ja jeg sier du ikke har argumenter når du angriper personen og hva denne tror på eller ikke tror på, fremfor å ta saken og argumenterer på den. Det står jeg på til Dovre faller eller noe 🙂

Det er ikke en Hersketeknikk :

En hersketeknikk er en teknikk som blir brukt for å herske over enkeltpersoner eller grupper. Psykolog Ingjald Nissen utarbeidet «de fem hersketeknikkene»: usynliggjøring, latterliggjøring, tilbakeholdelse av informasjon, fordømmelse uansett hva du gjør og påføring av skyld og skam.20. sep. 2016

Greit det. Takk for at du tok deg tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Han har kode på tlf sin. Han har den alltid i lommen, men legger han den fra seg( som ikke er sp ofte) så legger han den aldri langt fra seg selv. I går kveld, tok jeg den og spurte han hva koden var. Han lurte på hva jeg skulle med den. Jeg svarte at jeg inne fant min telefon så jeg ville låne hans for å ringe til min telefon. Han tok fra meg telefonen og sa han kunne ringe selv. Han ble veldig defensiv også. Jeg liker dette dårlig. Jeg kan også si at jeg aldri tar telefonen hans uten videre, men siden jeg er rett han er utro så blir jeg usikker. Siden vi har et helt liv sammen, så vet jeg ikke hvorfor vi er sammen lenger. Fortjener jeg ikke bedre? Jeg aner ikke.. :( ts

Anonymkode: 71894...8d2

Du får begynne som han du også eller forlate ham. 

Anonymkode: 61943...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.11.2020 den 11.45):

Når skal man lære at; er partner utro en gang (ikke engangs hendelse i fylla) så er det 90,9% sannsynlig at vedkommende er det igjen. 

Anonymkode: 8e321...e03

Enkelte her mener at man skal grave og spørre hele tiden for å få en endelig bekreftelse på at den tidligere utro partneren er VIRKELIG utro. Skjønner ikke hvorfor man skal grave og finne ut av ting når man vet godt hva partneren er i stand til.... 

TS vet godt hva partneren er i stand til, men hun må få bekreftelse fra alle andre på kg. Hun vet at han har vært utro, og vet nå også at han skjuler noe. Er det ikke god nok tegn til at han er utro? Ts hadde aldri brukt tiden på KG om det ikke var ille. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

shash90 skrev (4 minutter siden):

Enkelte her mener at man skal grave og spørre hele tiden for å få en endelig bekreftelse på at den tidligere utro partneren er VIRKELIG utro. Skjønner ikke hvorfor man skal grave og finne ut av ting når man vet godt hva partneren er i stand til.... 

TS vet godt hva partneren er i stand til, men hun må få bekreftelse fra alle andre på kg. Hun vet at han har vært utro, og vet nå også at han skjuler noe. Er det ikke god nok tegn til at han er utro? Ts hadde aldri brukt tiden på KG om det ikke var ille. 

Sånn var jeg med eksen. I starten av forholdet så hadde han et forhold bak min rygg. Jeg tilga, ung og dum som jeg var. Så dukket det opp en lengre periode med samme tegn og en dårlig magefølelse. Jeg gjorde det jeg kunne for å kvitte meg med følelser, så gjorde jeg det slutt og dro. 

6 mnd senere fant jeg ut at han hadde faktisk hatt ennå et forhold på si. I hele 3 mnd før jeg dumpet han. Det var ikke den jenta jeg mistenkte, det var ei helt annen ei. Men magefølelsen stemte og jeg er glad jeg ikke ble værende for å finne ut av det. 

Anonymkode: 61943...f4b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Sånn var jeg med eksen. I starten av forholdet så hadde han et forhold bak min rygg. Jeg tilga, ung og dum som jeg var. Så dukket det opp en lengre periode med samme tegn og en dårlig magefølelse. Jeg gjorde det jeg kunne for å kvitte meg med følelser, så gjorde jeg det slutt og dro. 

6 mnd senere fant jeg ut at han hadde faktisk hatt ennå et forhold på si. I hele 3 mnd før jeg dumpet han. Det var ikke den jenta jeg mistenkte, det var ei helt annen ei. Men magefølelsen stemte og jeg er glad jeg ikke ble værende for å finne ut av det. 

Anonymkode: 61943...f4b

Opplevd det èn gang selv, og da tenker jeg at man bør lære til neste gang. Tanken på at man kastet bort masse tid er nesten verre enn det at man ble bedratt 😅   Livet er for kort, skjønner ikke at man gidder å ordne opp med svikere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

shash90 skrev (På 24.11.2020 den 9.20):

Du trenger tips og råd når han har vært utro før? 
 

Enten akseptere du at han er utro eller så forlater du han. Veldig enkelt. Du vet svaret på det selv. 

Hvilken rot har du gravet deg frem fra? Er det ikke bedre å snakke med mannen sin om det? Hvis alt var så enkelt som pakke sammen bare fordi man "tror" den andre er utro fordi de slår av varsler på mobilen, eller skjuler vennelisten på FB? Hva om han gjør dette for å slippe den han har vært utro med? Kan være hun driver å plager han men han vil ikke ha noe med henne å gjøre. Selv har jeg bare på vibrasjon på meldinger, er lei meldingslyden fra alle appene på mobilen. Eneste lyden som får være er ringelyden. Alt annet er på lydløs og vibrasjon. Bare fordi jeg vil ha stillhet rundt meg. 
Snakk med din mann, tror nok det er det mest fornuftige. Man må snakke sammen om ting uansett om det kan være ubehagelig noen ganger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.11.2020 den 9.20):

Jeg har slått av alt av varslinger fordi jeg synes de er drittirriterende. Jeg har også skjule venneliste og alt sånt på fjesboken, fordi jeg ikke liker at folk kan gå inn og snoke på hvem jeg er venner med. 

Men når du tidligere har erfart dette ifm utroskap, skjønner jeg jo at du får en dårlig følelse. Selv om det altså kan ha helt uskyldige årsaker. 

Anonymkode: 15141...0dd

Enig! 

Anonymkode: b1bf5...17b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...