Gå til innhold

Rask innkallelse til CT av lungene

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vil bare ønske deg lykke til! ❤ Og bravo for at du kutter røyken ❤ 

Anonymkode: e8f0c...ac0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har mye ledig kapasitet på sykehusene for tiden, sikkert derfor du fikk time raskt. Så lenge du ikke hoster, tror jeg dette er ufarlig (hoste er ofte det første symptomet på litt mer ugreie ting). 

Anonymkode: ad2b5...dc9

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vil bare ønske deg lykke til! ❤ Og bravo for at du kutter røyken ❤ 

Anonymkode: e8f0c...ac0

Takk❤️🌹

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg forstår godt at du er redd, men jeg har minst en gang vært redd fordi alt har pekt mot noe alvorlig, og så var det ikke det. Barnet mitt hadde flere indikatorer på blodkreft, legen slo også på stortromma der, men det var heldigvis falsk alarm.

Jeg krysser fingrene for at det er falsk alarm for deg også, og oppi det hele er det positivt at du får raskt svar. 

Anonymkode: b781b...218

Takk❤️💜

Skrevet

Masse lykke til, jeg krysser også fingrene for deg, å sender deg masse gode tanker. ❤ Det kan være så veldig mye annet enn det du frykter, men bedre at de sjekker, og utelukker ❤

Skrevet

I disse corona-tider kan jeg kanskje tenke meg at det nok alene kan være grunn til rask inkallelse? Mtp at det er lungene dine som kanskje er problemet, og Covid angriper lungene? Kan de ha mistanke om at du kan ha hatt det? 

Og symptomer fra lungene vil nok uansett gi høyere prioritet i CT maskinene enn de som sliter med f eks ett kne eller en vond ankel :) Så det trenger ikke å være noe alvorlig galt av den grunn :) Og ut i fra det du skriver er det ikke sikkert det er noe galt i lungene i det heletatt. Kanskje blodet du spytter ut kommer fra helt bak i nesen og er en lett form for neseblod som renner ned i munnen? Det kan være så mangt og kan være helt ufarlig.

Men at du blir redd, DET forstår jeg veldig godt. Jeg har vært igjennom en runde selv, da med mistanker om noe galt i hodet. Jeg hadde vel ikke hvilepuls ett sekund før jeg hadde svar på MR bildene, som heldigvis ble tatt få dager etter legebesøk. Det var ikke noe alvorlig galt med meg selv om symptomene jeg hadde kunne si noe helt annet i verste fall.

Som regel er jo ting helt ufarlig, og det er godt det blir gjort noe med så raskt!

LYKKE TIL!

Skrevet

Jeg tenker det også er kort ventetid nettopp for å kortene ned perioden folk skal gå å være redde for noe så alvorlig som lungekreft. Mest sannsynlig er det jo ikke noe, men om det skulle være det er det fint å komme raskt i behandling.

Flott at du har sluttet å røyke, det vil nok lungene og lommeboka takke deg for (også uten kreft)!

Anonymkode: 08557...62a

Skrevet

Hvordan gikk det med deg i dag? ❤️

Anonymkode: 9a2e2...1fd

• Liker 1
Skrevet

Hvordan gikk det ts? Håper du ble beroliget idag. 

Anonymkode: 3649e...61c

• Liker 1
Skrevet

Blod fra nese kan jo renne ned i munnen så det kan jo komme derfra? Har du blod i snørret når du snyter deg? Det har alltid jeg om morningen pga kronisk såre og hovne slimhinner i nesa.

Håper undersøkelsen gikk bra og at alt er i orden :) 

Anonymkode: 2b490...bfd

• Liker 1
Skrevet
OPIgirl skrev (På 24.11.2020 den 8.43):

Takk❤️🌹

Håper det går bra med deg, ts. 🌹

Anonymkode: 43525...cc7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvordan gikk det med deg i dag? ❤️

Anonymkode: 9a2e2...1fd

Det er i morgen, torsdag jeg får svaret.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Håper det går bra med deg, ts. 🌹

Anonymkode: 43525...cc7

Takk❤️ Det går ikke så bra. Får svaret i morgen, torsdag. Da skal jeg ta bronkoskopi også. Er så redd😔

• Liker 1
Skrevet
DrueSmoothie skrev (23 timer siden):

I disse corona-tider kan jeg kanskje tenke meg at det nok alene kan være grunn til rask inkallelse? Mtp at det er lungene dine som kanskje er problemet, og Covid angriper lungene? Kan de ha mistanke om at du kan ha hatt det? 

Og symptomer fra lungene vil nok uansett gi høyere prioritet i CT maskinene enn de som sliter med f eks ett kne eller en vond ankel :) Så det trenger ikke å være noe alvorlig galt av den grunn :) Og ut i fra det du skriver er det ikke sikkert det er noe galt i lungene i det heletatt. Kanskje blodet du spytter ut kommer fra helt bak i nesen og er en lett form for neseblod som renner ned i munnen? Det kan være så mangt og kan være helt ufarlig.

Men at du blir redd, DET forstår jeg veldig godt. Jeg har vært igjennom en runde selv, da med mistanker om noe galt i hodet. Jeg hadde vel ikke hvilepuls ett sekund før jeg hadde svar på MR bildene, som heldigvis ble tatt få dager etter legebesøk. Det var ikke noe alvorlig galt med meg selv om symptomene jeg hadde kunne si noe helt annet i verste fall.

Som regel er jo ting helt ufarlig, og det er godt det blir gjort noe med så raskt!

LYKKE TIL!

Takk❤️🌹 Blodet kommer nok ikke fra nesen. Jeg pleier aldri å blø neseblod. Mulig det kommer fra tannproblemer. Det har jeg ikke fått undersøkt oppi alt dette. Jeg har nylig tatt en koronatest og den var negativ.

• Liker 2
Skrevet
OPIgirl skrev (15 minutter siden):

Takk❤️🌹 Blodet kommer nok ikke fra nesen. Jeg pleier aldri å blø neseblod. Mulig det kommer fra tannproblemer. Det har jeg ikke fått undersøkt oppi alt dette. Jeg har nylig tatt en koronatest og den var negativ.

Den tanken har også slått meg, at det rett og slett kommer fra eks tannkjøttet. Får håpe det er soe i den gaten. 

• Liker 1
Skrevet
On 11/23/2020 at 3:14 PM, AnonymBruker said:

Jeg gikk til legen pga jeg spytter litt blod. Dette skjer ikke hver dag. Jeg hoster ikke opp blod. Jeg sliter heller ikke med tung pust og jeg trener som jeg pleier. Jeg har litt hovne lymfekjertler høyt oppe på halsen. Disse har ikke vokst. Legen undersøkte meg nøye. Og hun lyttet på lungene og sa det hørtes fint ut. Allikevel har jeg fått time til CT og lungeavdelingen på sykehus. Jeg var til lege for 6 dager siden. Jeg skal til CT i morgen. De sa på telefon at jeg var raskt prioritert. Jeg har time på lungeavdeling førstkommende torsdag. Dette skremmer livet av meg. Jeg er livredd for at det er lungekreft. Noe alvorlig må det jo være siden alt går så fort. Angsten og stresset er så stort at det lammer meg helt. Jeg vet ikke hva jeg vil med dette. Men lurer på hvorfor det haster sånn, når jeg ikke har noen symptomer på lungesykdom. Hovne lymfekjertler kan vel være hva som helst.Noen som vet?

Anonymkode: 8df48...0cb

Det trenger ikke være farlig, jeg hoster og harker opp mye blodig slim når jeg har bronkitt feks, og det kan gjøre ganske vondt, men er relativt ufarlig.
Spytter du blod er det nok mye høyere opp i systemet, det kan være halsen som er sår, eller at det blør i nesegangen på baksiden, slik at det renner ned i svelget.

• Liker 1
Skrevet
Chroma skrev (1 time siden):

Lykke til! 

Takk❤️ Det gikk bra👍🏻☺️ Ingen lungesykdommer. Blodet jeg spytter av og til, kommer fra tannproblemer. Jeg er så lettet og glad. All den vonde dødsangsten var ikke til å holde ut. Unner ingen noe slikt.

• Liker 8
Skrevet

Takk til alle dere snille, empatiske mennesker som har ønsket meg lykke til❤️🌹❤️ Det gikk bra i dag. Ingen tegn til noen lungesykdommer. Blodet jeg spytter av og til kommer av tannproblemer. I morra ringer jeg tannlegen. Så gleden og lettelsen jeg føler er enorm☺️👍🏻

• Liker 6
Skrevet
OPIgirl skrev (5 minutter siden):

Takk❤️ Det gikk bra👍🏻☺️ Ingen lungesykdommer. Blodet jeg spytter av og til, kommer fra tannproblemer. Jeg er så lettet og glad. All den vonde dødsangsten var ikke til å holde ut. Unner ingen noe slikt.

Det var gode nyheter :) Er så glad på dine vegne. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...